Epson TW3500 review

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 28, 2009, 21:27:23

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

TW3500 is vanaf volgende week goed leverbaar.
We zullen een demo model beschikbaar hebben vanaf dan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

driesel

Citaat van: BeoMaster op november  9, 2009, 10:58:09
Benieuwd hoe de tw 5000 bevalt  :bigsmile:

Ik heb het toestel van gisteravond binnen.  Voorlopig heb ik er een PS3 op aangesloten.  Het ziet er allemaal behoorlijk subliem uit.  Ik kan vergelijken met een TW2800 die ik eerder heel eventjes heb gehad en het valt meteen op dat het zwart een pak dieper is.  Het beeld lijkt me heel rustig om naar te kijken.  Met de ISF-calibratie die erop zit, komen de kleuren ook veel beter uit dan op de TW2800 die ik gewoon uit de doos heb geïnstalleerd.  Ook met games, valt me op.  Ter referentie heb ik eerst de PS3 bespeeld op onze -weliswaar niet-gecalibreerde- Sony Z5500 LCD.
P.S.: de verkleuring in het rood in de rechteronderhoek die ik bij de TW2800 in egaal zwart en wit opmerkte zijn hier TOTAAL afwezig (tenminste voor mijn blote oog ;) ).

Ik zit wel vrij dicht bij het toestel en de iris is dan wel behoorlijk hoorbaar.  In het beeld werkt de iris wel gewoon heel soepel (subjectief oordeel op basis van DVD LotR Extended - The Two Towers).  Misschien dat ik de iris omwille van het geluid toch gewoon uitzet.

Conclusie: het toestel bevalt me prima! Ik ga vanavond nog enkele fotootje maken en dan zet ik deze misschien bij de TW5000 review of het topic TW5000 vs TW5500.

Erwin25

Hi,

Gisteren ook gebeld met ITC.
Hoop volgende week zaterdag ook de TW-3500 in actie te kunnen zien.

Het zal er nog een beetje om spannen als ik het goed begrepen heb. Het kan eventueel ook nog 2 weken duren?

(off-topic: Wel echt ontzettend goede informatie gehad bij het gesprek al. Heeft mij echt overgehaald om de beamer bij ITC aan te schaffen, ondanks dat de prijs
hoger ligt dan online. Zeker met de calibraties is het overigens helemaal geen slechte deal. Maar alleen al door het zeer vriendelijk en informatief te woord zijn gestaan, was het eigenlijk al goed. TOP!  :) )

Ik heb ook nog even over de tw5000 nagedacht. (Zeker na de lovende woorden van Frank)
Maar dit zal mijn eerste stap zijn in de wereld van projectoren. Dus scherm/beugel/HDMI kabel komen er nog bij.
Budget is niet onbeperkt natuurlijk

HDMI kabel zal wel een metertje of 7 moeten worden: http://www.audioholics.com/education/cables/long-hdmi-cable-bench-tests .

Monster M1000  ;D dus)

Kan echt niet wachten om de boel hier te hebben draaien. Geduld is een schone zaak, maar zeker niet mijn sterkste punt :).
Ben wel benieuwd wat andere eigenaren van deze beamer er nou uiteindelijk van vinden.

To be continued....

Erwin
Sound: Onkyo TX-NR3009 - Emotiva XPA-5 - MiniDSP 2x4
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD
Storage: Synology DiskStation DS213@4TB

RonG

Citaat van: Erwin25 op november 14, 2009, 10:47:24
Hi,
Gisteren ook gebeld met ITC.
Hoop volgende week zaterdag ook de TW-3500 in actie te kunnen zien.

Ben benieuwd Erwin

Erwin25

Ik ook.  ;D

Ik wacht met spanning af. Inmiddels ook wat research gedaan m.b.t. HDMI kabels.
Moet 12 meter hebben en schijnt nogal een discutabele lengte te zijn.

Maar al een mailtje van ITC gehad dat het geen probleem moet zijn, dus ook weer gerust.

Nu is het aftellen totdat de beamer binnenkomt.

Erwin
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD

sailor7

Heb de projector nu een week in bezit en ben zeer tevreden.
Het Wow effect is zeker aanwezig. Ik projecteer op een scherm van 3meter breed wat absoluut geen probleem is voor deze projector.

Ik moet wel zeggen dat ik nog veel aan het experimenteren ben met alle functies en instellingen.
Heb namelijk weinig ervaring met functies als auto iris, epson super white etc. geen idee wat het doet.

Heb ontdekt dat als ik mijn hdmi kabel van 5 meter op hdmi1 aansluit ik geen beeld krijg bij 1080p media maar wel op hdmi2  :notify:
Ben ook benieuwd naar andere ervaringen met de 3500 en misschien nog goede tips.

Groet,
Alex

J.A.F._Doorhof

Heb je een goede kwaliteit HDMI kabel of een kabel van een tientje ?

Ik kan je alleen maar adviseren de TW3500 zo snel mogelijk te laten calibreren, uit de doos is het gewoon lang niet wat het kan worden (geen CMS en geen accurate grayscale).
3 meter breed lijkt mooi maar kijk eens een week op 2.40 en ik denk dat je dat veel mooier vind.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Melbury

CiteerHeb ontdekt dat als ik mijn hdmi kabel van 5 meter op hdmi1 aansluit ik geen beeld krijg bij 1080p media maar wel op hdmi2   
Ben ook benieuwd naar andere ervaringen met de 3500 en misschien nog goede tips.

Zou het niet aan de aansluiting kunnen liggen?  Het is toch vreemd dat dezelfde kabel op de andere aansluiting wel een goed beeld geeft.

J.A.F._Doorhof

Probeer het eens met een kortere kabel ?
Ik heb wel gekkere dingen gezien met kabels.
Custom installer

Erwin25

Citaat van: sailor7 op november 16, 2009, 21:28:08
Heb de projector nu een week in bezit en ben zeer tevreden.
Het Wow effect is zeker aanwezig. Ik projecteer op een scherm van 3meter breed wat absoluut geen probleem is voor deze projector.

Ik moet wel zeggen dat ik nog veel aan het experimenteren ben met alle functies en instellingen.
Heb namelijk weinig ervaring met functies als auto iris, epson super white etc. geen idee wat het doet.

Heb ontdekt dat als ik mijn hdmi kabel van 5 meter op hdmi1 aansluit ik geen beeld krijg bij 1080p media maar wel op hdmi2  :notify:

Groet,
Alex

Ik ga op 2 meter breed projecteren. 2,40 klinkt ook wel gaaf :). Maar ik zit op 2,5/3 meter afstand. Werd mij toch afgeraden.
Het is voor mij nog even wachten, maar leuk om te lezen dat jij er goede ervaringen mee hebt. Mag ik vragen wat je hiervoor had?

Over HDMI. Ik heb/moest er ook even over bijlezen. Volgens mij weten weinig mensen wat HDMI precies doet na 10 meter. Maar tot die afstand is het puur kwaliteit/apparaat gebonden.

Ik ga mij waarschijnlijk niet voor verassingen laten staan en bij ITC voor een 12 meter Oehlbach. Moet voldoende zijn.
Heb jij een dedicated ruimte voor je beamer? Of heb je nog lichtinval?

Ben benieuwd hoe de beamer zich daaronder gedraagt.

Let me know.

Erwin

sailor7

De kans is inderdaad redelijk aanwezig dat de kabel de afstand van 5meter niet haald want op 720p heb ik geen problemen. Alleen blijft het
wel raar dat het wel goed gaat op hdmi2 ingang??
Overigens gaat het hier om een kabel van rond de 50euro die volgens de fabrikant geschikt moet zijn voor 1080p.

Ik zit ongeveer op 5 meter vanaf het scherm en al zou ik weer een nieuw scherm moeten kopen dan zeker weer één van 3meter! :popcorn:

Als mijn projector rond de 200uur heeft gedraaid laat ik hem wel een keer kalibreren. Aangezien dit mijn eerste projector is zou ik graag wat meer willen weten over de instelling wanneer gebruik je bijv. de auto iris en kies je dan snel of normaal. Of is dit puur je eigen gevoel en wat jezelf het prettigst vind?

Overigens bereik ik met mijn Ambra blue ray perfect glashelder beeld maar met andere media merk ik dat er meer instellingen nodig zijn.

J.A.F._Doorhof

Iris moet je zelf instellen inderdaad, ik gebruik meestal normal voor de klanten.
Custom installer

TheWalkingDad

mmm.. met de snelheid waarmee epson deze beamer levert zijn we volgend jaar nog aan het wachten :(

J.A.F._Doorhof

We hebben er toch echt al 5 afgeleverd van de week.
Weet niet waar je hem besteld hebt en wanneer.
Custom installer

Erwin25

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij komen ze volgende week gewoon weer binnen inderdaad.
Inmiddels mijn Scherm/Beugel/HDMI kabel maar alvast besteld :)

Zodra de Epson er weer is, wil ik los ook ;)

TheWalkingDad

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 25, 2009, 11:41:13
We hebben er toch echt al 5 afgeleverd van de week.
Weet niet waar je hem besteld hebt en wanneer.
uhh bij jullie :S Begin inmiddels een mailrelatie te krijgen met Annewiek die beweerd dat ze gauw binnen komen (al zowat vanaf half oktober)

J.A.F._Doorhof

Dan zit je waarschijnlijk bij de 2e batch, we hebben er een stuk of 5 afgeleverd van de week en verwachten volgende week weer nieuwe.
Custom installer

J.A.F._Doorhof

Hi,
heb net even met Annewiek gesproken maar het verhaal is dat je hem eerst wilde zien voordat je hem wilde bestellen.
MAW je krijgt een mailtje als we demo modellen hebben, we hebben 6-7 mensen die een demo willen voordat ze gaan bestellen, de mensen die nu geleverd hebben gekregen hebben hem ook daadwerkelijk besteld en dus ook nu geleverd gekregen.

Het probleem is dat je volgens mij hebt aangegeven hem direct mee te willen nemen als je de demo hebt gehad en daarom duurt het wat langer, dan moeten we dus vrije voorraad hebben en dat is meestal 2-3 weken na de eerste leveringen.
Als je ermee akkoord gaat dat je eerst komt kijken en hem dan later ophaalt kan alles bespoedigt worden natuurlijk, nu leveren we eerst uit aan de klanten die definitief besteld hebben.
Custom installer

hamond

Ik vond het bovenstaande verhaal al vreemd...

Ik heb de Tw3500 bij frank besteld (incl calibratie door frank) en gewoon direct betaald.
Ik deed dit in combinatie met de BDprime.

Ben netjes op voorhand voorgelicht over de verwachte leverijd (weeknummer)
Klopt als een bus en ligt netjes klaar bij frank om gecalibreerd te worden.

Als het HDI dune verhaal is een drama aan het worden maar dat staat los van de EPSON.

Geen probleem met levertijd van de EPSON

TheWalkingDad

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 25, 2009, 16:19:29
Hi,

Dat kan ik natuurlijk snappen. Vond alleen je reactie vreemd toen je zei dat er al 5 geleverd waren. Desalniettemin is de voorraad van epson gewoon zeer slecht. De beamer is vanaf oktober leverbaar en ik denk nu de beamer in december te kunnen hebben.

Citaat van: hamond op november 25, 2009, 20:23:42

Ik heb de Tw3500 bij frank besteld (incl calibratie door frank) en gewoon direct betaald.

Ik vind het nog steeds moedig dat mensen voor zo'n bedrag iets blind kopen. Als het nu om een paar tientjes ging zou ik er totaal niet moeilijk over gedaan hebben, maar over 1500 euro..

J.A.F._Doorhof

Denk dat de mensen mijn review vertrouwen, en veel mensen zijn ook wezen kijken.
Probleem is dat sommige mensen perse een projector direct mee willen nemen na een demo, en dan is het dus wachten op voorraad.
Als je gewoon langs komt om te kijken en hem dan besteld is de levering vaak veel eerder.
Is geen vreemd verhaal maar de realiteit bij een nieuwe projector.
Custom installer

FireStarter

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 26, 2009, 10:16:44
Denk dat de mensen mijn review vertrouwen, en veel mensen zijn ook wezen kijken.
Probleem is dat sommige mensen perse een projector direct mee willen nemen na een demo, en dan is het dus wachten op voorraad.
Als je gewoon langs komt om te kijken en hem dan besteld is de levering vaak veel eerder.
Is geen vreemd verhaal maar de realiteit bij een nieuwe projector.

Zaterdag kom ik ook kijken, heb er zin in!

TheWalkingDad

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 26, 2009, 10:16:44

Als jullie de verzendkosten betalen dan vind ik het een prima manier om een beamer te kopen. Echter denk ik niet dat dit het geval is en zal ik dus 2x moeten rijden (of de verzendkosten betalen). Daarom is het makkelijk om de beamer gelijk mee te nemen.

Ik weet ook absoluut niet hoeveel werk het kost om een beamer te calibreren. Maar wat is ongeveer de schatting? Hoelang zullen wij moeten wachten?

J.A.F._Doorhof

Hi,
Waarom moet ik de verzendkosten betalen ???
Het is heel simpel als we vrije voorraad hebben kun je komen kijken en hem meteen meenemen, maar op dit moment leveren we eerst klanten uit die besteld hebben. We hopen zo snel mogelijk vrije voorraad te hebben.
Custom installer

FireStarter

Dus nog tijd genoeg om de openhaard blu-ray af te spelen tijdens de Kerstdagen  :coffee: