HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

skank1

Citaat van: frankp op september  7, 2011, 08:45:10
Als het de remux is waar alleen de film uit de blu-ray is gehaald, dan ligt het aan de film en niet aan de Dune.
Ik had namelijk hetzelfde.

er is een nieuwe remux te vinden:
http://nzbindex.nl/search/?q=trexhd-x-men.erste.entscheidung&age=&max=25&sort=agedesc
de onderste

heb jij die ook getest of daar de fout aan de flipperkast ook inzit?

overigens, nieuwe firmware onderweg?
http://www.hdlandblog.com/2011/10/dune-hd-nouveau-firmware-en-approche.html
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

"BD Lite: Een nieuwe functie voor het afspelen van Blu-ray ISO biedt directe toegang tot de film zonder dat u door de menu's van de Blu-ray-en Java-functies"

Dit zou wel een handige feature zijn voor problematische BD-J schijven wellicht...

Robbo

Dat is idd zeer welkom.   Het lange wachten voordat er uberhaupt iets gebeurt, het vervolgens verplicht kijken naar allerlei warnings, copyright en legal berichten, trailers en allerlei andere bull, heeft er al voor gezorgd dat ik bijna altijd de m2ts file maar direct in de BDMV directory opzoek.

Ben benieuwd of dit ook gaat werken voor seamless branching titels.  Maw het afspelen via de mpls file.

skank1

ik keek eigenlijk vooral uit naar support voor gewone audio
+ een nieuwe videojukebox, maar blijkbaar zijn beide eruit?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Raphie

Voor mij voldoet de huidige DUNE skin prima, covers opzoeken is inmiddels te veel moeite met losse PC clients als mymovies e.d.
skins pimpen voegt ook niks toe. wel wil ik graag weten hoe ik internet radiostreams in een dashboard kan krijgen zoals op de dune screenshoys, hoef dan nog geeneens de picons maar internet stream scriptje is wel handig.
JBL PRX Power!

Harry HT

Citaat van: Raphie op oktober 25, 2011, 08:51:47
Voor mij voldoet de huidige DUNE skin prima, covers opzoeken is inmiddels te veel moeite met losse PC clients als mymovies e.d.
skins pimpen voegt ook niks toe. wel wil ik graag weten hoe ik internet radiostreams in een dashboard kan krijgen zoals op de dune screenshoys, hoef dan nog geeneens de picons maar internet stream scriptje is wel handig.
Focus moet video zijn en blijven, levert anders teveel gezeur op. De prijs moet ook niet omhoog.

Audio kan een 2e hands squeezebox (incl leesbaar display) van eur 100,00 vele malen beter.

Gegroet

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

skank1

Citaat van: Harry HT op oktober 25, 2011, 18:09:06
Focus moet video zijn en blijven, levert anders teveel gezeur op. De prijs moet ook niet omhoog.

Audio kan een 2e hands squeezebox (incl leesbaar display) van eur 100,00 vele malen beter.

Gegroet

Harry

niet mee akkoord
het is een mediaplayer, geen videoplayer ;)

dronebone

Heeft er iemand de dune al in 12 bits/kleur gezet ?

Ik merk duidelijk meer punch en meer leven in de kleuren als ik de dune op 12 bits/kleur zet ipv 8bits/kleur, en de output mode op limited rgb.
Als ik de output op YUV zet dan zien de dune menu's er vreemd uit.

Ik ga via mijn NAD M15HD naar een vette 65vt30 panasonic.
Banding is veel minder in 12 bits.
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

B.J.

Heren ik heb een rechten vraag.

ik download mijn films vanuit newservers via sabnzb op mijn QNAP NAS en verplaats ze dan met de QNAP web file manager naar de juiste Movie schrijf. Vervolgens start ik Yadis voor de plaatjes en kan ik via de Dune de film afspelen. Tot hier alles ok.

Na het bekijken wil ik de film weggooien maar krijg ik geen permissie om dit te doen! Ergens gaat het dus verkeerd met de rechten en waarschijnlijk bij de Dune.

Wanneer ik naar een willekeurige fim ga, RMB, Properties, Security dan zie ik Everyone, administrators (Unix Group\administrators) en administrators (NAS\admin) staan. Alle drie hebben enkel bij Special een vinkje staan. Druk ik op Advanced en Change permissions dan is bij alle drie alles aangevinkt.

Ik heb W7 64bit, ik heb 1 user Bas (administrator) en gebruik geen passwoord.
Via windows explorer kan ik zonder paswoord bij al mijn schijven op de NAS.
Via de QNAP software moet ik wel inloggen met user/pass.

Hoe fix ik dit?  ::)

MaxxMark

Citaat van: dronebone op oktober 26, 2011, 12:59:28
Heeft er iemand de dune al in 12 bits/kleur gezet ?

Nee, en dat wordt ook afgeraden. Er is zover ik weet nog geen enkele bron die in 12 bits kleur is. Daarnaast zijn er vaker mensen geweest die problemen zagen op het moment dat 12 bit aan staat.

Kortom het is vrij nutteloos om hem op 12 bit te zetten..

In mijn ogen is het dan ook erg vreemd dat je meer punch/leven in kleuren ziet, iets wat in mijn ogen er op zou kunnen duiden dat er dan wat anders in je chain van apparaten verkeerd kan zijn.

(bovenstaande is uiteraard niet van toepassing indien je daadwerkelijk een bron hebt die 12bit keuren support)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Robbo

@Bas

Zorgen dat je in Sabnzbd bij de 'Folders' settings, de completed folder op permissie '777' heb staan.

Werkt waarschijnlijk enkel vanaf dat moment voor nieuw aangemaakt bestanden/folders.   Dus de oude zul je via je admin / putty moeten verwijderen.

dronebone

Citaat van: MaxxMark op november  6, 2011, 22:42:46
Nee, en dat wordt ook afgeraden. Er is zover ik weet nog geen enkele bron die in 12 bits kleur is. Daarnaast zijn er vaker mensen geweest die problemen zagen op het moment dat 12 bit aan staat.

Kortom het is vrij nutteloos om hem op 12 bit te zetten..

In mijn ogen is het dan ook erg vreemd dat je meer punch/leven in kleuren ziet, iets wat in mijn ogen er op zou kunnen duiden dat er dan wat anders in je chain van apparaten verkeerd kan zijn.

(bovenstaande is uiteraard niet van toepassing indien je daadwerkelijk een bron hebt die 12bit keuren support)

Mijn chain is:

Dune -> NAD M15HD (met één van de beste scalers aan boord) -> 65VT30

Ik zou de test nog eens moeten overdoen met Dune -> 65VT30 direct en dan switchen tussen 8 en 12 bit / kleur.
Getest met 24p Big Buck Bunny en de Dune + NAD in 24p mode.

Maar het verschil is groot. Let wel dat enkel 12 bits in RGB er goed uit ziet, als ik een van de YUV formaten kies en 12 bits, zijn de Dune menukleuren very strange.

MaxxMark

Maar is Big Buck Bunny ook een titel die 12bit color ondersteund?

Het lijkt mij zeer sterk (zij het niet onmogelijk natuurlijk).

Gooi de file eens door "Media Info" (http://mediainfo.sourceforge.net/en) en kijk eens wat die van het bestand vind.

De output zal er uit zien als:
Citeer
General
Complete name                    : Y:\Videos\Movies\HD-Compressed\!NEW\Cars 2 - 1080p\m-c2-1080p-rpk.mkv
Format                           : Matroska
File size                        : 6.56 GiB
Duration                         : 1h 46mn
Overall bit rate                 : 8 835 Kbps
Encoded date                     : UTC 2011-10-19 15:45:58
Writing application              : mkvmerge v4.9.1 ('Ich will') built on Jul 11 2011 23:53:15
Writing library                  : libebml v1.2.1 + libmatroska v1.1.1

Video
ID                               : 1
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format profile                   : [email protected]
Format settings, CABAC           : Yes
Format settings, ReFrames        : 5 frames
Format settings, GOP             : M=1, N=32
Muxing mode                      : Container [email protected]
Codec ID                         : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration                         : 1h 46mn
Bit rate                         : 7 328 Kbps
Width                            : 1 920 pixels
Height                           : 808 pixels
Display aspect ratio             : 2.35:1
Frame rate                       : 23.976 fps
Color space                      : YUV
Chroma subsampling               : 4:2:0
Bit depth                        : 8 bits

Scan type                        : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.197
Stream size                      : 5.31 GiB (81%)
Writing library                  : x264 core 116 r2074 2641b9e
Encoding settings                : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=7 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=0 / chroma_qp_offset=-2 / threads=12 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=23 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=40 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=7328 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=0 / qpmax=69 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00

Ik denk namelijk nog steeds dat het de Dune of een ander apparaat is die je in de maling neemt.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

dronebone

nieuwe tv's hebben 12 bits processing/kleur

zou goed kunnen dat op 12 bits uitsturen de processing chain beinvloed

er is duidelijk veel minder banding te zien bij 12 bits uitsturen vanuit de dune
en ik ben allergisch aan banding

spijtig dat de content fabrikanten (bluray associatie ed) nog steeds aanhouden aan die ouderwetse 8 bits/kleur (en in werkelijkheid is het niet eens 8 bits, want 16..235)

roland p

Citaat van: MaxxMark op november  8, 2011, 10:07:22De output zal er uit zien als:
Ik denk namelijk nog steeds dat het de Dune of een ander apparaat is die je in de maling neemt.
Of er is ergens processing wat ervoor zorgt dat de bron niet meer bit-perfect wordt uitgestuurd.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Kjelt

Citaat van: dronebone op november  8, 2011, 11:43:03
nieuwe tv's hebben 12 bits processing/kleur
zou goed kunnen dat op 12 bits uitsturen de processing chain beinvloed
OF:
- je tv processed 8 bits in, intern niet naar 12 bits -> fout firmware tv
- de Dune's sigma designs SMP8642 doet de 12-bit xvYCC processing beter dan je tv

Jammerlijke is dat ik bij de meeste tv fabrikanten niets kan vinden of hun paneel ook daadwerkelijk 4096 dimwaardes per R, G en B pixel ondersteund (12 bits) , de tv kan het wel processen maar dat zegt nog niets over het uiteindelijke display.

dronebone

enige wat mij interesseert is dat ik veel minder banding heb op 12 bits

als iemand wil uitzoeken wat er achter de motorkap gebeurt in een Dune Prime 3.0 + NAD M15HD + 65vt30: probeer maar

MaxxMark

Citaat van: dronebone op november  8, 2011, 16:58:08
enige wat mij interesseert is dat ik veel minder banding heb op 12 bits

als iemand wil uitzoeken wat er achter de motorkap gebeurt in een Dune Prime 3.0 + NAD M15HD + 65vt30: probeer maar

Er is uiteraard niets mis mee om op die manier te kijken. Het enige waarom ik het aanhaalde is omdat het veelvuldig in het verleden genoemd is op de diverse Dune fora. Daar hadden mensen problemen in de 12bit mode. Daarbij was het dus zo dat er zo goed als geen content voor is, en dat de mode in theorie dus eigenlijk nutteloos zou moeten zijn.

Een beetje hetzelfde als zeggen dat je verschil ziet als je een 8mbit stream over een 120mbit verbinding kijkt ipv over een 10mbit lijn.

Zelf wil ik altijd er het fijne van weten als iets optreed wat misschien niet zou kunnen, of wanneer iets mooier lijkt dan het misshcien is.

Ander voorbeeld is de oversaturation van bijvoorbeeld mijn JVC RS10 (hd350). Rood is dan te rood, zeker als je het 1 op 1 vergelijkt met een RS20 (hd750) met CMS valt het op. Maar je accepteert het verschil uiteindelijk (danwel financieel danwel optisch) of kiest voor de pj met CMS. Het zegt niet dat de keus verkeerd is, maar ik wil altijd een weloverwogen keus maken.
Enigszins er aan verwant is de "sharpness" sommige mensen vinden het mooier om het op 100% te hebben staan, terwijl het technisch gezien gewoon veranderen van de bron is en je dus naar een ander beeld kijkt dan hoe het origineel bedacht is.

dronebone

Citaat van: MaxxMark op november  8, 2011, 19:19:29
Enigszins er aan verwant is de "sharpness" sommige mensen vinden het mooier om het op 100% te hebben staan, terwijl het technisch gezien gewoon veranderen van de bron is en je dus naar een ander beeld kijkt dan hoe het origineel bedacht is.

Dan moeten scalers en upsamplers ook maar verboden worden volgens die redenering.

bart_nl

Citaat van: dronebone op november  8, 2011, 19:31:13Dan moeten scalers en upsamplers ook maar verboden worden volgens die redenering.
ik zie de analogie niet? Een scaler heb je soms nodig bron op resolutie van de weergever te krijgen. Je hebt dan de keus hoe je dat doet en sommige scalers zijn nu eenmaal beter dan andere. Ideaal zal het nooit zijn en daarom kan een goede scaler ook uitgezet worden wanneer bron en weergever al 1:1 matchen.

XanaduNL

Weet iemand hoe ik een Dune alleen afspeelbare bestanden laat zien in de browser? Dus geen .nfo .sfv .txt enzo?
Mijn WDTV Live doet dit automatisch.

frankp

Dit toevoegen aan de dune_folder.txt in desbetreffende map:

Citeersystem_files=*.nfo,*.sfv,*.txt

dronebone

Als ik tegenwoordig een firmware update wil doen, past ie niet meer op de onboard flash.

Hoeveel mb moet ik voorzien als ik de firmware op bvb een USB stick zet ? En moet dat fat32 geformatteerd zijn ?

De Dune is hier echt de reddende engel: gisteren begon plots midden in de film 'Rango' heel de boel te haperen op de HTPC.
Dan maar de Dune Prime 3.0 ingezet, hij heeft dat soort kuren niet, werkt altijd 't zelfde.

Op de HTPC total media theater helemaal vanaf 0 weer geïnstalleerd en dan was de glitch weer weg en terug alles vloeiend.
Alleen al om die reden heb ik een liefde/haat verhouding met HTPC's en heb ik de Dune als reserve.

XanaduNL

Citaat van: frankp op november 13, 2011, 15:54:15
Dit toevoegen aan de dune_folder.txt in desbetreffende map:

Ah, thx. :)
Jammer dat het per folder moet. :(

evilniek

Citaat van: dronebone op november 13, 2011, 17:31:11
Als ik tegenwoordig een firmware update wil doen, past ie niet meer op de onboard flash.

Hoeveel mb moet ik voorzien als ik de firmware op bvb een USB stick zet ? En moet dat fat32 geformatteerd zijn ?

De Dune is hier echt de reddende engel: gisteren begon plots midden in de film 'Rango' heel de boel te haperen op de HTPC.
Dan maar de Dune Prime 3.0 ingezet, hij heeft dat soort kuren niet, werkt altijd 't zelfde.

Op de HTPC total media theater helemaal vanaf 0 weer geïnstalleerd en dan was de glitch weer weg en terug alles vloeiend.
Alleen al om die reden heb ik een liefde/haat verhouding met HTPC's en heb ik de Dune als reserve.

Wat zijn de voordelen eigenlijk nog van een HTPC? Vraag het me werkelijk heel erg af, als ik dit verhaal zo lees, geen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo