HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

B.J.

Niet helemaal een dune vraag maar past hier wel een beetje. Ik downloade altijd alles van visualscumbagz, het lijkt alleen alsof hij gestopt is met posten? Hebben jullie een "vaste" poster waar van je weet dat het gewoon goed is? Ik zoek voornamelijk de 10gb rips en niet full blueray

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

frankp

Heb jij de Flash interface al geprobeerd Skank1?

skank1

"nog" niet :) , net een nieuw speeltje :p
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

hifiman

Ik heb tegenwoordig een Dune HD Max, prima spelert natuurlijk behalve dat het display nogal fel is en dat ik neegens een optie vind om deze te dimmen of uit te zetten. Heeft iemand hier misschien al eens wat over gelezen toevallig of HDI van plan is dit in een nieuwe firmware mee te nemen ofzo?

riwi

Citaat van: Audioloog op september  4, 2011, 12:17:17
Ik heb tegenwoordig een Dune HD Max, prima spelert natuurlijk behalve dat het display nogal fel is en dat ik neegens een optie vind om deze te dimmen of uit te zetten. Heeft iemand hier misschien al eens wat over gelezen toevallig of HDI van plan is dit in een nieuwe firmware mee te nemen ofzo?
Volgens mij kan je onder setup -> miscellaneous -> Built-in-Display wel wat instellen

Niet de intensiteit, maar je kan wel dingen uit zetten : current menu item, titles during playback, clock.

Misschien als je "titles during playback" uitzet dat het al niet meer stoort tijdens het film kijken?
Ik heb op mijn slaapkamer het klokje wel uit gezet. Dat had ik niet nodig nog een klokje :)

hifiman

Citaat van: riwi op september  4, 2011, 12:48:47
Volgens mij kan je onder setup -> miscellaneous -> Built-in-Display wel wat instellen

Niet de intensiteit, maar je kan wel dingen uit zetten : current menu item, titles during playback, clock.

Misschien als je "titles during playback" uitzet dat het al niet meer stoort tijdens het film kijken?
Ik heb op mijn slaapkamer het klokje wel uit gezet. Dat had ik niet nodig nog een klokje :)
Hoi Richard,

Die toeters en bellen had ik inderdaad al uitgezet, maar tijdens het film kijken staat de afspeeltijd in het display, dat op zich vind ik overigens erg handig, maar het blijft dus een soort schijnwerper als je in het donker kijkt.. Bij de dune 1 was dat niet zo fel. Afijn wie weet komt er nog een keer een optie in de firmware voor en anders gaan ik weer aan de slag met verduisteringsfolie  ;)

Tot nassi!

Groetjes,

Ronald

riwi

Citaat van: Audioloog op september  4, 2011, 12:56:37
Tot nassi!

Yes, lekker :)

Hoezo kwam je aan de max? Was er een 1.0 stuk of gewoon een nette aanbieding op het pad?

skank1

Iemand van avforum heeft enkele vragen gesteld aan hdi en antwoorden gekregen

Video wall coming, built into firmware
Music getting love
Chip set upgrades available for smart, duo, and max possibly by end of year to same chip that's in the new tv101
New firmware within 7 weeks which will have full flash support
Existing models will get the new chipset at some point. Existing users can swap chip or get a discount on the new model
EPG firmware update coming

Bron: http://www.avforums.com/forums/streamers-network-media-players/1507861-dune-hd-face-face-questions.html

hifiman

Citaat van: riwi op september  4, 2011, 12:58:00
Hoezo kwam je aan de max? Was er een 1.0 stuk of gewoon een nette aanbieding op het pad?
Het laatste  ;)

TheSpeedSkater

Citaat van: skank1 op september  5, 2011, 09:20:48
Iemand van avforum heeft enkele vragen gesteld aan hdi en antwoorden gekregen

Video wall coming, built into firmware
Music getting love
Chip set upgrades available for smart, duo, and max possibly by end of year to same chip that's in the new tv101
New firmware within 7 weeks which will have full flash support
Existing models will get the new chipset at some point. Existing users can swap chip or get a discount on the new model
EPG firmware update coming

Bron: http://www.avforums.com/forums/streamers-network-media-players/1507861-dune-hd-face-face-questions.html

nice!! Thanks.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Kjelt

CiteerExisting models will get the new chipset at some point. Existing users can swap chip or get a discount on the new model
Als ze hier mee de Sigma chipset bedoelen dan is dat grote bullshit want dat is een smd ic dat op de pcb gesoldeerd zit die vervang je niet zo 1,2,3 bovendien is de kans erg groot dat ze niet eens pincompatible zijn  :baaa:
Ik weet niet met wie ze hebben zitten praten maar dat zal heel waarschijnlijk een niet technisch persoon zijn geweest  :D
Gewoon wachten tot de nieuwe modellen de nieuwe chipset hebben en dan eventueel overstappen.

hifiman

Citaat van: Kjelt op september  6, 2011, 11:44:49
Als ze hier mee de Sigma chipset bedoelen dan is dat grote bullshit want dat is een smd ic dat op de pcb gesoldeerd zit die vervang je niet zo 1,2,3 bovendien is de kans erg groot dat ze niet eens pincompatible zijn  :baaa:
Ik weet niet met wie ze hebben zitten praten maar dat zal heel waarschijnlijk een niet technisch persoon zijn geweest  :D
Gewoon wachten tot de nieuwe modellen de nieuwe chipset hebben en dan eventueel overstappen.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het om het complete mainboardje omwisselen gaat. De grote vraag is natuurlijk dan wat dat moet gaan kosten.

TheSpeedSkater

Video wall is wel gaaf. (als ze bedoelen wat ik denk dat ze bedoelen!  :D)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Kjelt

Citaat van: Audioloog op september  6, 2011, 12:00:43
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het om het complete mainboardje omwisselen gaat. De grote vraag is natuurlijk dan wat dat moet gaan kosten.
Lijkt me een "domme" keuze van HDI commercieel gezien, ook al zou het wellicht voor mensen als ons erg interessant kunnen wezen  :D
Maar laten we het praktisch bekijken, ik schat dat 80% van de Dune bezitters dit niet zelf gaan of kunnen doen, dus zal er toch een soort van support firma moeten komen die die dingen gaat ombouwen.
Ga alleen al verzendkosten (20) eenmaal een uurloon rekenen (80) en dan kosten van de print (schatting 150) en dan zit je al op 250 euro. Maar het zou mooi zijn als ze het zouden doen, maar mijn gok is dat dit niet gaat gebeuren.

skank1

Zou er iemand zo vrij willen zijn een file testen?
Ik heb x-men first class remux versie, en deze hapert op net 1u en +-1 sec (net voor de flipperkast)
is de file in orde of ligt dit aan de dune?

frankp

Als het de remux is waar alleen de film uit de blu-ray is gehaald, dan ligt het aan de film en niet aan de Dune.
Ik had namelijk hetzelfde.

skank1

Citaat van: frankp op september  7, 2011, 08:45:10
Als het de remux is waar alleen de film uit de blu-ray is gehaald, dan ligt het aan de film en niet aan de Dune.
Ik had namelijk hetzelfde.

Met dezelfde film? damn das wel jammer he...

johan d

Theme: http://www.fotomama.nl/dune.html
mss kan er iemand dit eens uittesten (tegen dat ik een Dune koop ;))

skank1

johan d

zou een theme zijn voor dune met icoontjes ed...
http://forum.wifimedia.eu/viewtopic.php?f=78&t=3276

skank1

Redondo

Ik sta op het punt om een mediaplayer te kiezen voor mijn ht-set. Echter weer ik nog niet welke, omdat ik er nog nooit één heb gehad. O.a. door dit topic gaat mijn voorkeur uit naar een Dune Duo. Wel zal ik hem voornamelijk nodig hebben om te streamen. Ingebouwde Bluray is overbodig en een HD schijf voorlopig ook...denk ik.

Ik wil niet lui overkomen, maar ik wil graag weten of dit een goede keus is. Op internet zijn er veelal lovende dingen bekend, maar ik hoor het liever van de mensen op dit forum. Iets anders is uiteraard ook welkom...

Even ter informatie:

Ik heb zojuist een Marantz receiver (SR7005) besteld. De combinatie wordt nu Pana 65vt30, Marantz SR7005 & UD 5005, NAS synology en Humax iHDR-5200c. Ik hoop dat deze Dune een goede aanvulling is op mijn set. Bij voorbaat dank voor het advies...

frankp

Waarom een Dune Duo kopen als je geen behoefte hebt aan HDD's in de speler? Kan je dan niet beter kijken naar een Smart D1?

bart_nl

Citaat van: Redondo op september 18, 2011, 18:40:49Iets anders is uiteraard ook welkom...
met jouw eisen (of gebrek daaraan) komen alle mediaspelers in aanmerking en zou je ook een HD Dune lite, AC Ryan of WD live kunnen overwegen. Die zijn stuk voor stuk minder duur en kun je ook mee streamen.