HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

jvanhambelgium

Citaat van: THX-ultraII op april 21, 2011, 10:43:10
klinkt goed. Heb ik genoeg aan een standaard cat6 kabel (die ik heb liggen) of moet het zo n crossed geval zijn?

Doe voor alle veiligheid maar een crossed-over geval. Alhoewel de meeste recente ethernet-poortjes dat tegenwoordig wel zelf bekijken.
Nu het kan geen kwaad om het even te testen hé. Indien je ziet op de Dune dat de link down blijft (of op je HTPC) weet je dat je een X-over nodig hebt.
Geeft dan IP 10.10.10.1 aan de HTPC netwerkkaart en 10.10.10.2 (allebei met subnetmask 255.255.255.0) en klaar is kees.
De WLAN heeft denkelijk een 192.168.x.x adres ofzo van je router dus er is geen conflict.

Zorg dan dat je sharing in orde is, ook qua toegangsrechten en dan browsen maar op de Dune...

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

THX-UltraII

Citaat van: jvanhambelgium op april 21, 2011, 11:07:52
Doe voor alle veiligheid maar een crossed-over geval. Alhoewel de meeste recente ethernet-poortjes dat tegenwoordig wel zelf bekijken.
Nu het kan geen kwaad om het even te testen hé. Indien je ziet op de Dune dat de link down blijft (of op je HTPC) weet je dat je een X-over nodig hebt.
Geeft dan IP 10.10.10.1 aan de HTPC netwerkkaart en 10.10.10.2 (allebei met subnetmask 255.255.255.0) en klaar is kees.
De WLAN heeft denkelijk een 192.168.x.x adres ofzo van je router dus er is geen conflict.

Zorg dan dat je sharing in orde is, ook qua toegangsrechten en dan browsen maar op de Dune...

pff, kun je voor een leek als ik even toelichten (stapsgewijs) hoe ik een IP adres toewijs aan zowel mijn netwerkkaart van mijn PC als de Dune?

En hoe maak ik mijn 'sharing' en rechten in orde? Geen idee waar ik dit moet instellen, laat staat WAT ik moet instellen.

Dirc

In je dune bij je settings gewoon een IP adres intypen.
Zelfde bij je PC bij de eigenschappen van je netwerkkaart.

Dirc

THX-UltraII

Citaat van: Dirc op april 21, 2011, 11:17:36
Klikkerdeklik

eike l  :P

en hoe zit het dan met het instellen van sharing enzo?

Dirc

<sander is lui modus aan>

:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
folders op je PC?

Pffff Sander....google eens :withstupid:

http://support.microsoft.com/kb/301281
:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

</sander is lui modus uit>

THX-UltraII

hahahahahaha. Ok ok, ik ga zelf wel eerst zoeken.

eriksk

Een tijdje geleden heb ik een bluray film gedownload, maar hier zit helaas alleen franse ondertitels bij. Hoe krijg externe ondertitels aan de praat? Gaat om zo'n BDMV en Certificates mapje (noem je dat een bluray-iso?)
Panasonic P42G10 | Pioneer VSX LX-52 | Focal Chorus 716W | Monitor Audio Radius 90HD10 | PS3 Slim | Dune HD Base 3.0

riwi

Citaat van: gsuk op juni  1, 2010, 23:22:08
als je windows 7 hebt kan je dit evt proberen heb ik geleend van tweakers:

Voor zowel een hoofdmap als submappen moet de werkwijze herhaald worden.

• Op de (sub)map rechtsklikken – eigenschappen
• Bij delen – geavanceerd delen - "deze map delen" aanvinken en op OK
• Onder "beveiliging" - bewerken
• Klik op "toevoegen"
• Klik op "geavanceerd"
• Klik op "nu zoeken"
• Klik "netwerk" aan en op OK
• "netwerk" moet nu ook in de lijst staan
• Klik op "toepassen" en sluiten

dan moet het werken

groetjes Emile

Bedankt gsuk  8)
Ik heb net voor het eerst windows 7 geinstalleerd en kreeg de sharing naar de Dune niet werkend. Maar jou tip was perfect :)

gsuk

Citaat van: riwi op april 25, 2011, 21:57:31
Bedankt gsuk  8)
Ik heb net voor het eerst windows 7 geinstalleerd en kreeg de sharing naar de Dune niet werkend. Maar jou tip was perfect :)

het stomme was dat ik voorheen het probleem niet had
en ineens werkte de share niet meer
terwijl ik zelf niks had veranderd

graag gedaan en lang leve internet

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

hifiman

Citaat van: riwi op april 25, 2011, 21:57:31
Bedankt gsuk  8)
Je gaat met toch niet vertellen dat je van nfs bent overgestapt naar cifs voor filesharing?  :baaa:  ;)

riwi

Citaat van: Audioloog op april 26, 2011, 16:48:42
Je gaat met toch niet vertellen dat je van nfs bent overgestapt naar cifs voor filesharing?  :baaa:  ;)
Ik heb een nieuwe huiskamer PC met windows 7 erop :) Het werkte voorheen onder XP prima met zowel NFS als met SMB/CIFS. Heb nu CIFS eerst werkend in windows 7. Ik heb hanewin nfs nog niet geinstalleerd op deze PC. Komt nog.. :)

THX-UltraII

Citaat van: THX-ultraII op april 21, 2011, 11:24:56
eike l  :P

en hoe zit het dan met het instellen van sharing enzo?

Ik kom er echt niet uit met het toewijzen van IP adressen enzo hoor. Heb er gewoon te weinig verstand van. Dirc, jongen, PM ;)

skank1

Net gekeken op de site maar ik zie het precies niet staan.
Kan de dune base AVCHD afspelen of moet/kan ik hem dan omzetten indien niet.?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

devkon

Citaat van: skank1 op mei  6, 2011, 09:51:04
Net gekeken op de site maar ik zie het precies niet staan.
Kan de dune base AVCHD afspelen of moet/kan ik hem dan omzetten indien niet.?

Dune Base heeft geen BR speler, dus je bedoelt bestanden streamen. Dat is geen probleem. Het is net als een normale BR structuur afspelen (of losse m2ts files).
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

paaj

De Prime 3.0 ziet eruit als een interessante combinatie van BR en netwerkspeler, staat hoog op mijn probeer-lijstje. In een youtube review van coolbue wordt genoemd dat de Dune tijdens het spelen van Blu-Ray kan vastlopen door gebrek aan ventilator... wat is jullie ervaring daarmee?

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Kingpin

Citaat van: paaj op mei  6, 2011, 17:15:40
De Prime 3.0 ziet eruit als een interessante combinatie van BR en netwerkspeler, staat hoog op mijn probeer-lijstje. In een youtube review van coolbue wordt genoemd dat de Dune tijdens het spelen van Blu-Ray kan vastlopen door gebrek aan ventilator... wat is jullie ervaring daarmee?
Niet? Alleen de drive in de Prime is echt niets. Kun je beter een Base halen met een goedkope BD spelert erbij.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

paaj

Dus de Prime is als BR speler niet geschikt? Waar ligt dat aan?

--
hoe zijn de analoge (stereo) outputs eigenlijk, is dat een beetje redelijk? Netwerk en BR zullen via de TV lopen, maar vooral voor de CD's die mijn vriendin nog wel eens wil afspelen.
LG 42C3 || Apple TV

jvanhambelgium

Citaat van: Kingpin op mei  6, 2011, 17:18:08
Niet? Alleen de drive in de Prime is echt niets. Kun je beter een Base halen met een goedkope BD spelert erbij.

Huh ? Hier toch geen problemen met de BR discs die ik erin gooi.
Heb natuurlijk geen honderden BR's in de collectie, maar om het brol te noemen gaat wat ver ... geen (fluit)geluiden oid. Dat werkt gewoon wel hier hoor.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Kingpin

Citaat van: jvanhambelgium op mei  6, 2011, 17:30:09
Huh ? Hier toch geen problemen met de BR discs die ik erin gooi.
Heb natuurlijk geen honderden BR's in de collectie, maar om het brol te noemen gaat wat ver ... geen (fluit)geluiden oid. Dat werkt gewoon wel hier hoor.
helaas bij mij niet, ik heb het maar voor gelaten.
de fluittoon hoor ik erg goed en de BD's lijken wel op te stijgen, laat staan als ik wat DVD/BD huur, ze haperen en sommigen doen het letterlijk niet.
Als streamer een perfect apparaat
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

devkon

Ik gebruik de BR speler in mijn Dune Prime ook niet, geen optie vanwege de high pitch noise. Heb er ook een losse BR speler bij.
Hierover verschillen de meningen en ook ervaringen...
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

paaj

De ventilator in m'n PS3 is ook hoorbaar, duidelijk aanwezig maar geen storend geluid, een fluittoon lijkt me wel erg vervelend. Wel erg jammer want ik zoek eigenlijk dus een nette alles-in-een oplossing.
LG 42C3 || Apple TV

Dennis N

misschien een dune hd-max , volgens mij zit daar een beter loopwerk in.
wel wat duurder, al kwam die laatst langs op ibood/1dayfly voor 379,-
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

paaj

De HD MAX ziet er ook zeker interessant uit. Meer gewicht en (optisch?) robuuster.
Ik ga van de week eens onze audio afdeling lastig vallen, ik weet dat we een Dune BD speler hadden dus wie weet wat er te regelen is.
LG 42C3 || Apple TV

frankp