HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

skank1

New graphical interface ?  :clapping: :clapping: :pompom: :pompom: Laten we hopen !
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Wazp

Zit eigenlijk vooral te wachten op uitbreiding van IP control. Laatste update stond in dat ze werkten aan weergave van mappen, metadata, covers etc. Dat zou betekenen dat je probleemloos met bijvoorbeeld een Ipod/pad/phone muziek af kunt spelen zonder je tv aan te hebben :)

skank1

Citaat van: Nooff op maart  1, 2011, 14:53:39
hier voor de D1: http://dune-hd.com/firmware/hdsmart_d1/

Waar haal jij overigens die info van?
Ik zie hem op de dune site echt niet staan
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Nooff

Citaat van: skank1 op maart  1, 2011, 15:29:43
Waar haal jij overigens die info van?
Ik zie hem op de dune site echt niet staan
MPC  ;)

Wazp

Hij draait hier al, eerste wat me opvalt is de optie "view photo's and play audio files" als je een map afspeelt met daarin beide soort files. Dus een soort diashow met soundtrack (waarvan ik denk dat niemand die ooit zal gebruiken  ::))

gsuk

Citaat van: skank1 op maart  1, 2011, 14:37:04
oh?
fixlist?

waar staat hij dan? op de site van hdi staat enkel die van 1 februari hoor..

ik kreeg een melding op mijn dune 3.0 base dat er nieuw firmware was.

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

cappie

Citaat van: gsuk op maart  1, 2011, 15:41:06
ik kreeg een melding op mijn dune 3.0 base dat er nieuw firmware was.

groetjes Emile

ik ook (voor de prime 3.0), maar op dit moment is het volgens mij erg druk op de site.
Via netwerk rechtstreeks op de dune lukt niet.
Via de pc kom ik niet op de site van HDI, even afwachten maar.
Marantz SR7005/UD5005 - Dune Prime 3.0 - Thorens TD 145
Humax 5200C - LG Oled 55C7V - Epson EH TW2900
Jamo Concert 11 (front) - Jamo Concert Center - Jamo D 8Sur (surr.) -

Meeuwtje

Citaat van: cappie op maart  1, 2011, 17:49:08
ik ook (voor de prime 3.0), maar op dit moment is het volgens mij erg druk op de site.

Het lukt me (base 3.0) nog steeds niet. Zelfs met de firmware gedownload vanaf de hdi dune server op een usb stick, ziet de dune de firmwareupdate niet???
What's going on...
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Kjelt

Citaat van: Meeuwtje op maart  1, 2011, 21:49:53
Het lukt me (base 3.0) nog steeds niet. Zelfs met de firmware gedownload vanaf de hdi dune server op een usb stick, ziet de dune de firmwareupdate niet???
What's going on...
Heb je de zip file uitgepakt als dff file op de ROOT van de usb stick?
Dan met de Dune naar de USB stick navigeren (Home -> USB) en de dff file met de hand selecteren en aanklikken (enter),dan moet ie een integrity check van die file starten en vervolgens installeren.

Meeuwtje

Citaat van: Kjelt op maart  1, 2011, 22:04:40
Heb je de zip file uitgepakt als dff file op de ROOT van de usb stick?
Dan met de Dune naar de USB stick navigeren (Home -> USB) en de dff file met de hand selecteren en aanklikken (enter),dan moet ie een integrity check van die file starten en vervolgens installeren.

Dat heb ik idd gedaan. Hij pakte (zag) het hele dff bestand niet. Later heb ik er nog een oude dff firmware (van december) opgezet ook deze pakte ie niet. Frapant. Volgens mij komt dit door de laatste firmware, ik heb namelijk ook de laatste firmware op een prime 1.0 gezet en deze zag hele schijven niet meer. (zie berichten hierboven)

Ik wacht het nog even af en anders maar terug naar factory settings.
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

cappie

Citaat van: cappie op maart  1, 2011, 17:49:08

Een uurtje later wel gelukt via pc en usb stick, via netwerk ging nog steeds niet.
Hij staat er nu op, maar nog geen tijd gehad voor bevindingen.
Op het eerste gezicht niet veel anders dan laatste beta, maar nog niet verder bekeken.
Marantz SR7005/UD5005 - Dune Prime 3.0 - Thorens TD 145
Humax 5200C - LG Oled 55C7V - Epson EH TW2900
Jamo Concert 11 (front) - Jamo Concert Center - Jamo D 8Sur (surr.) -

Meeuwtje

Citaat van: Meeuwtje op maart  1, 2011, 22:17:50
Dat heb ik idd gedaan. Hij pakte (zag) het hele dff bestand niet. Later heb ik er nog een oude dff firmware (van december) opgezet ook deze pakte ie niet. Frapant. Volgens mij komt dit door de laatste firmware, ik heb namelijk ook de laatste firmware op een prime 1.0 gezet en deze zag hele schijven niet meer. (zie berichten hierboven)

Ik wacht het nog even af en anders maar terug naar factory settings.

Vanmorgen via het netwerk wel gelukt. En gelijk geinstalleerd. (vond het toch wel raar dat de dune de bestanden op usb stick niet zag)

Kjelt

Citaat van: Meeuwtje op maart  2, 2011, 08:26:30
vond het toch wel raar dat de dune de bestanden op usb stick niet zag)
Zag hij andere bestanden (folders e.d.) wel? Anders wellicht incompatible format van de USB stick, ik gebruik zelf altijd NTFS en nooit problemen gehad.

Kjelt

Ik zie trouwens dat de nieuwe firmware weer een "last recommended version" is oftewel een officiele update geen Beta, vind ik toch wel prettig  :D

skank1

yadis v 2.0.5 is uit :)
http://www.mediafire.com/?b593h0r3j49x8tz
2.0.5:
    - Added themoviedb.org support
    - Added the choice of the language for the installer (english or french)
    - Added display of real filenames in the list of medias
    - Added several movie formats (aspect ratios)
    - Added in context menu the link to the movie's page on TMDb (on TVDB
      for series)
    - Added Poland language file (thanks to desss)
    - Added the use of the duration reported by MediaInfo (except for DVD/BD
      structures and isos)
    - Updated some language files
    - Fixed no display of 6 and 9 certifications for Netherlands
    - Fixed the exception when the field "First Aired" is empty
    - Removed CinĂ©-Passion support (temporary)
    - Removed migration of old 1.0 workspaces

thxselect

jaco

ja ik kan ook weer verder nu Yadis weer werkt..

treky22

Heb em hier ook gepakt (Yadis 2.0.5)

Blij dat ie weer werkt qua database  :thumbs-up:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

jowi

Hoe zit het met de nieuwe Dune modellen? Die zouden toch in maart ofzo geintroduceerd worden?

riwi

Citaat van: jowi op maart 13, 2011, 13:56:26
Hoe zit het met de nieuwe Dune modellen? Die zouden toch in maart ofzo geintroduceerd worden?

Waren er nog nieuwere aangekondigd dan de HD Max, HD Duo en de HD Smart serie dan? Die zijn er al volgens mij en gebruiken allemaal hetzelfde platform (sigma 8642). Of heb ik wat gemist?

jowi

Ik meende ergens te hebben gelezen dat er in maart modellen op een nieuwer platform/chipset zouden worden geintroduceerd, maar ik kan het niet echt terugvinden, hier of op mpcclub... vandaar.

frankp

De nieuwe sigma chips zijn uitgesteld, wordt nu ergens oktober/november.

Ronin79

Klopt.

Ze worden in okt. November in productie genomen.
Enkele weken later kun je ze in de desbetreffende producten verwachten, zoals oa. de upgedate Smart lijn van Dune.
De nieuwe Sigma chips hebben een snelheid van 800 mhz. Een verdubbeling tegenover de huidige.
De rest van de specs. weet ik zo even niet.

Ik ben wel benieuwd hoe de nieuwe Sigma het gaat brengen tegenover het Atom Duel Core geweld van Intel.
Kijk maar eens naar de specs. van bijvoorbeeld een Xtreamer Ultra of een Ac Ryan Fluxx.
Dune zal toch wel met heel wat aardigs op de proppen moeten komen, om daar over heen te gaan.

Daarbij gaan de Fluxx en de Ultra het zogenaamde Boxxee (of hoe je het ook maar schrijft) gebruiken, wat er echt geweldig uitziet.
Programma's zoa;s een Yadis zijn dan compleet overbodig. De informatie word gewoon online weggehaald, en op je scherm getoond.

Verder is het de bedoeling van de Smart lijn, dat deze elk jaar up te daten valt, door middel van een nieuw moederbordje te plaatsen.
Voor een Paar tientjes schijn je dit bij je lokale Dune boer te kunnen doen. De Smart serie, zal zoals het er nu naar uitziet ... nog wel even blijven bestaan.

Ik ben benieuwd  ;)

jowi

Ah kijk eens aan :) nou dan schuiven we die vervanging lekker door naar begin volgend jaar, is ook budget-wise beter :D

Aeron

Citaat van: SillentWolf op maart 13, 2011, 18:19:59
Daarbij gaan de Fluxx en de Ultra het zogenaamde Boxxee (of hoe je het ook maar schrijft) gebruiken, wat er echt geweldig uitziet.
Programma's zoa;s een Yadis zijn dan compleet overbodig. De informatie word gewoon online weggehaald, en op je scherm getoond.
Ik ben benieuwd  ;)

Ik heb zelf Boxee gebruikt op mijn Apple tv, en ik moet zeggen dat ook dit (nog) verreweg van perfect werkte.
De online content is sowieso op de Amerikaanse markt gericht, en ook de filminfo die word gevonden klopt niet altijd.

AC Ryan is wat mij betreft op dit moment een merk wat zich absoluut niet kan meten met bijvoorbeeld de Dune, aangezien deze apparaten sinds de release nog nooit vlekkeloos hebben gewerkt, en dan heb ik het niet over een simpele bug, maar over complete crashes, weigerende netwerk paden en nog meer van dat soort dingen.
Zelfs na talloze firmware updates blijven de klachten komen.

Xstreamer heb ik geen ervaring mee, maar weet uit ervaring met meerdere merken mediaspelers dat de Dune toch wel tot de betere spelers behoort.

Just my 2 cents  ;)