HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Nescio1967

Citaat van: Kingpin op februari  1, 2011, 17:27:00
Nou die is denk ik wel beter dan de Squeezebox (die geen 24/192 ondersteunt). Daarnaast heb ik beide en tot 24/48 geen verschil waarneembaar (wel achter aparte dac uiteraard, analoog uit kan ik geen uitspraak over doen).
Maar wat een update zeg, erg mooi, wordt almaar beter en ook nog met FlashLite support, ow dat wordt grandioos straks.
Me Happy  :worship:

Enigste wat ik nog niet heb kunnen vinden is of je via de dune_folder.txt de font color kunt wijzigen?

Dat is mooi om te horen want ik zat er over te denken om voor een gescheiden oplossing te gaan (HDI Dune Duo en Queezebox Touch). Dus dit scheelt weer wat geld. ;D

Nu maar hopen dat de coaxiale of 5.1 analoge aansluiting naar mijn Marantz SR8300 dezelfde kwaliteit levert, deze heeft namelijk geen HDMI.

pbrand

Muziek afspelen met de tv uit gaat inderdaad best redelijk moet ik zeggen. Het is natuurlijk maar een één regelig display, maar als je een beetje weet hoe je directoryboom in elkaar zit, of je muziek logisch indeelt, dan kom je een heel eind.

Ben benieuwd of het via ip besturen van de Dune ook werkt als je muziek afspeelt. Dan is er helemaal geen knijpdoos meer nodig  8)

Helaas is de gap tussen twee audio tracks nog steeds aanwezig  :(

skank1

Citaat van: pbrand op februari  1, 2011, 19:21:34
Muziek afspelen met de tv uit gaat inderdaad best redelijk moet ik zeggen. Het is natuurlijk maar een één regelig display, maar als je een beetje weet hoe je directoryboom in elkaar zit, of je muziek logisch indeelt, dan kom je een heel eind.

Ben benieuwd of het via ip besturen van de Dune ook werkt als je muziek afspeelt. Dan is er helemaal geen knijpdoos meer nodig  8)

Helaas is de gap tussen twee audio tracks nog steeds aanwezig  :(

Dat klinkt goed !
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

charleyr

Citaat van: Nescio1967 op februari  1, 2011, 19:12:19
Dat is mooi om te horen want ik zat er over te denken om voor een gescheiden oplossing te gaan (HDI Dune Duo en Queezebox Touch). Dus dit scheelt weer wat geld. ;D

Nu maar hopen dat de coaxiale of 5.1 analoge aansluiting naar mijn Marantz SR8300 dezelfde kwaliteit levert, deze heeft namelijk geen HDMI.

Ik heb zelf de Dune Smart D1 via optical verbonden met mij reciever.
DTD-HD etc, wordt moeiteloos weergegeven (wel audio instellng dune op originel bitstream zetten).

Kingpin

Citaat van: Nescio1967 op februari  1, 2011, 19:12:19

De Dune aangesloten op een goede dac doet het erg goed moet ik zeggen.
Alleen het gebruikersgemak van de Duet (in mijn geval) kan de Dune bij lange na "nog" niet aan tippen.

Citeer
Via coax zal dat geen probleem zijn alleen de HD formaten via analoog uit zul je even moeten uitproberen.
Persoonlijk ben ik bang dat het je zal tegenvallen aangezien de Dune geen bas/time-management heeft (in mijn ogen onmisbaar als je een analoge uitgang in een apparaat bouwt, wat heeft het anders voor zin dan, zonder bas/time-management heb je er niets aan).
Hetzelfde probleem heb ik ook alleen ik laat DTS-HD downgraden naar DTS en kan daar wel mee leven (aangezien m'n 5.1 kabel 10 cm te kort is @#$@#$!).

Citaat van: charleyr op februari  1, 2011, 19:32:06
Ik heb zelf de Dune Smart D1 via optical verbonden met mij reciever.
DTD-HD etc, wordt moeiteloos weergegeven (wel audio instellng dune op originel bitstream zetten).
Knap dat jij dat kan om DT(D)S-HD via optical kan versturen.
Weet je zeker dat je geen hdmi bedoelt?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

jowi

Ik zie de nieuwe fw niet in het upgrade menu van de Dune staan, kan dat? Ik haal hem nu met het handje op van HDI zelf.

Raymen

Staat er bij mij gewoon tussen hoor jowi
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

pbrand

BIj het starten van de Dune kreeg ik de melding dat er een nieuwe firmware was (heb ik zo ingesteld in de setup). Heb hem gedownload, maar kreeg toen de melding dat de file corrupt was en het lukte niet.

Dus handmatig downloaden en op een usb stick smijten lijkt sowieso de beste optie  :D

GerritZ

Citaat van: jowi op januari 27, 2011, 14:08:27
De laatste, met de IP control. Dus nog niet de semi-officiele test beta.
Probeer anders Unstoppable http://www.nzbindex.nl/release/32765677/001319-bd-unstop.nfo.nzb

@jaco geen idee... hoe kom je daarachter?
Zouden de losse M2TS files het dan ook niet moeten doen, want die doen het wel...

Ook even voor je getest, exact deze link en hier draait hij ook perfect om een Prime 3.0 met de laatste firmware.
(standaard 2Gb storage onboard)

Groet,

Gerrit

jowi

Raar hoor...  :wacko: had stiekem gehoopt met de nieuwe fw het wel zou werken maar helaas. Same shit.

Pirrewiet

Niewe firmware met asio en mappen weergave in display oa :pompom: :clapping:

riwi

Ik heb de display spullen in het front display weer uit gezet. Dat hoeft voor mij niet zo. Klokje heb ik niet echt nodig ook, in standby. Maar kan me voorstellen dat anderen dat wel fijn vinden.

Erg fijn vind ik de duidelijk verbeterde blader snelheid voor schermen met veel iconen.
Ook het feit dat je in een bluray rip kan zien hoe lang de film duurt had ik erg gemist en dat zit er nu in.

En de IP control is ook cool. Daar kan vast van alles mee gedaan worden straks :)
http://192.168.1.8/cgi-bin/do?cmd=status

Citeer
<command_result>
<param name="protocol_version" value="1"/>
<param name="player_state" value="file_playback"/>
<param name="playback_speed" value="256"/>
<param name="playback_duration" value="5392"/>
<param name="playback_position" value="875"/>
<param name="playback_is_buffering" value="0"/>
</command_result>
Later kan je dan ook de titel van de file terug zien (latere firmware). Eens kijken hoe we dat mooi in de pronto kunnen gaan gebruiken.

Pirrewiet

Citaat van: riwi op februari  2, 2011, 00:13:16
Ik heb de display spullen in het front display weer uit gezet. Dat hoeft voor mij niet zo. Klokje heb ik niet echt nodig ook, in standby. Maar kan me voorstellen dat anderen dat wel fijn vinden.

Hoeft de tv niet meer aan voor het afspelen van muziek 8)

Raymen

voor muziek af te spelen heeft de tv nooit aan hoeven staan ;D

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

pbrand

Heb gisteren nog even flac geprobeerd, want met mp3 lukte het al niet. Maar helaas pindakaas. We still have to mind the gap  :(

Misschien is/wordt dit probleem alleen opgelost voor de nieuwere generatie Dune players? Ergens anders in dit forum las ik dat iemand er daar geen last meer van had.

oud_account_1

Citaat van: jowi op februari  1, 2011, 22:12:34
Raar hoor...  :wacko: had stiekem gehoopt met de nieuwe fw het wel zou werken maar helaas. Same shit.
Bij mij doet 'ie het nu wel, maar ik krijg te zien dat ik de regio hack opnieuw moet installeren :)
Misschien dat ik daarna weer hetzelfde resultaat krijg, dus dat het ook bij mij niets opgelost heeft.
Vanavond maar even verder testen...
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

jowi

Opmerkelijk, iemand op MPC club start een topic over dat zijn Base geen BD-J copies/rips kan starten, en laten nu precies alle bluray's die ik heb die niet willen starten, ook BD-J discs zijn... wat nog niet verklaart waarom die bij anderen het weer wél doen maar ja, er zijn dus meer mensen met dit soort problemen en het lijkt alsof het alleen BD-J betreft... de BD-HDMV discs starten allemaal gewoon goed. Ik ga eens kijken of ik toevallig BD-J heb die het wél doen.

*edit* yep, District 9, Inception, die doen het wel en zijn ook BD-J...

bart_nl

praktische aanpak is m.i. alle blu-rays naar een losse m2ts file te muxen. Ik doe dat omdat ik dat het meest logisch vind werken bij een mediaspeler maar een bijkomend voordeel is dat ook alle blu-rays probleemloos werken.

jowi

Nou nee, dan zijn het in essentie geen bluray's meer maar een losse file... En je mist alle extra's, al zijn die niet altijd even interessant. Punt is, ik vind dat de bluray's het gewoon allemaal moeten doen. Dat vind ik het meest logische werken met een notabene blurayspeler...

bart_nl

Citaat van: jowi op februari  2, 2011, 21:23:42
Nou nee, dan zijn het in essentie geen bluray's meer maar een losse file... En je mist alle extra's, al zijn die niet altijd even interessant. Punt is, ik vind dat de bluray's het gewoon allemaal moeten doen. Dat vind ik het meest logische werken met een notabene blurayspeler.
maar je gebruikt wel een regiohack en speelt niet de schijfjes zelf af? Wie weet werken alle regio 2 blu-ray schijfjes zelf gewoon wel.

jowi

Citaat van: bart_nl op februari  2, 2011, 21:31:07
maar je gebruikt wel een regiohack en speelt niet de schijfjes zelf af? Wie weet werken alle regio 2 blu-ray schijfjes zelf gewoon wel.
Ding is regio instelbaar; en we hebben het over copieën hier niet over de schijfjes zelf. Plus, ik heb terabytes aan blurays die het wél doen...

Wazp

Van http://dune-hd.com/firmware/ip_control/dune_ip_control_overview.txt
CiteerFeatures planned to be added in future
--------------------------------------

- Abilities to get more detailed information about current player status,
  including the information about the current played content (path to the
  content).

- Abilities to get the information about the hierarchy of folders/files on
  all storage devices directly attached to the player, and also on all
  network shares accessible by the player.

- Ability to retrieve metadata (tags, coverart graphics, etc) corresponding
  to the media content accessible by the player.

- HTML-based web interface built-in into the player, allowing users to
  control Dune via any PC or via any client device having a web browser.

Stond op het punt een Squeezebox aan te schaffen, maar nog even afwachten dus :)

Het zou dus in de toekomst mogelijk moeten zijn om je Dune (Smart B1 in mijn geval) net zo te bedienen als bv de SB Duet? Volledige controle, albumcovers, tags enz zichtbaar op je Ipod/pad/phone en andere smartphones?

skank1

Had gehoopt dat deze firmware een fix zou bevatten om mijn .mov files te kunnen afspelen die genomen zijn met een pana z12
Niet dus :( zelfs de mede8er kon deze afspelen!
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

skank1

Gisteren geprobeerd een 3d film af te spelen in iso formaat, in de veronderstelling dat de base het wel zou pakken en gewoon 2d tonen, niet dus...
Hij blijft hangen bij "'disc loading" . Kan de dune base 3.0 dan geen 3d iso bestanden afspelen? Is er een workaround mogelijk?

frankp

Het verschil zou hem kunnen zitten in het wel of niet ondersteunen van 3D.
Over jouw Base kan ik niks vinden, maar mijn Smart D1 heeft een RealD icoontje op de doos en op de site van
HDI staat het volgende:
Citeer
• RealD: watch 3D video in this ultra modern format used in cinema for the latest movies.
Ga het straks thuis eens proberen.