HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Gaborowitz

ook ik gebruik sabnzbd+ maar draai het gewoon op mn nasje (synology).
Dat bevalt echt super, en is nogsteeds zuiniger dan mijn uitgefaseerde server.
Downloaden is wel iets minder snel, pak nu ca 4,5 MB/sec ipv 9 op mn server.
Minder cpu power, minder stroom verbruik ;)
T bevalt super zo. En ik moet zeggen dat mn server vroeger met uitpakken en streamen tegelijk van een ander bestand, echt moeite had.
Synology doet alles tegelijk zonder probleem.

just my 2cents...
Marantz SR7002 - Dune HD MAX - Pana T42G20 - UPC Digi DVR - Wii - PS3 - Bonte collectie speakers 5.1 opstelling.

dim

Hoi,

Sinds de laatste FW update kan ik niet meer terug snelzoeken in M2ts files. Waneer ik probeer terug te spoelen tijdens weergave, zoekt de dune juist vooruit...

Kan iemand dit bevestigen?.

Dimitri

franks

Klopt, ikhad vanmiddag ook een MT2s file (ice age 3), wilde deze een stukje terugspoelen en het ging echt vooruit, ik vond dit wel vreemd, maar nu zie ik dat er meer mensen last van hebben.

riwi

Ik spoel nooit met Fastforward / Reverse. Ik gebruik altijd de cursor toetsen (links/rechts) om + - 10 sec te doen. Of cursor up/down voor 1 minuut, of page up/down voor 10 minuten tegelijk.

jowi

Nooit begrepen waarom mensen zo eigenwijs de losse m2ts files opzoeken en die met de hand gaan zitten afspelen... niet voor de grootte op disk want meestal is de hoofdfilm als m2ts file(s) zo'n 80-90% van de hele bluray. Als je nou gewoon de bluray zelf (dus via de menu's) afspeelt, krijg je er chapters en alle andere zaken gratis bij... en kun je ook normaal vooruit en achteruit spoelen, op alle manieren die de Dune kan.

riwi

Citaat van: jowi op oktober  3, 2010, 13:54:27
Nooit begrepen waarom mensen zo eigenwijs de losse m2ts files opzoeken en die met de hand gaan zitten afspelen... niet voor de grootte op disk want meestal is de hoofdfilm als m2ts file(s) zo'n 80-90% van de hele bluray. Als je nou gewoon de bluray zelf (dus via de menu's) afspeelt, krijg je er chapters en alle andere zaken gratis bij... en kun je ook normaal vooruit en achteruit spoelen, op alle manieren die de Dune kan.

Los gebakken ondertitels is een (de) reden om de losse file af te willen spelen.

bart_nl

Citaat van: jowi op oktober  3, 2010, 13:54:27Nooit begrepen waarom mensen zo eigenwijs de losse m2ts files opzoeken en die met de hand gaan zitten afspelen... niet voor de grootte op disk want meestal is de hoofdfilm als m2ts file(s) zo'n 80-90% van de hele bluray. Als je nou gewoon de bluray zelf (dus via de menu's) afspeelt, krijg je er chapters en alle andere zaken gratis bij... en kun je ook normaal vooruit en achteruit spoelen, op alle manieren die de Dune kan.
losse M2TS files is voor mij juist de logische manier van afspelen en wanneer je de Dune een beetje weet te gebruiken is dan geen sprake. De "...andere zaken..." die je er bij een volledige blu-ray gratis bij krijgt zijn voor mij niet belangrijk en in de praktijk vooral vertragend en ergerlijk.

jowi

Citaat van: riwi op oktober  3, 2010, 14:09:05
Los gebakken ondertitels is een (de) reden om de losse file af te willen spelen.
Ik zie tegenwoordig meer bluray mét NL ondertitles dan zonder langskomen... en anders heb je in 99% van de gevallen wel een engelse ondertitel... geen argument dus wat mij betreft.

jowi

Citaat van: bart_nl op oktober  3, 2010, 14:32:39
losse M2TS files is voor mij juist de logische manier van afspelen en wanneer je de Dune een beetje weet te gebruiken
'Als je de dune een beetje weet te gebruiken' (wtf?) dan snap je dat het gemak de mens dient. In de tijd dat je in de bluray folders zit te bladeren en de m2ts hebt gezocht en aangeklikt, heb ik de bluray zelf al opgestart met alle luxe en gemakken en keuzes voor talen, geluidssporen etc. LOGISCH is dat je de disk afspeelt, en NIET de losse bestanden. En dan moet je ook nog geluk hebben dat de hoofdfilm uit 1 m2ts bestaat en niet uit 30 stuks ofzo... lekker handig. Not.

Ik snap het echt niet hoor... wat is er nou makkelijker of logischer dan terwijl je op de dune al je blurays voorbij ziet komen, met 1 klik het ding te starten? Of weten jullie niet dat dit mogelijk is? Een folder of ISO start vanzelf met 1 klik van de ab...

jaco

Maar dan kun je op een 1 of 1.5 tb hdd vast 1 film meer kwijt, tel uit je winst  :devil:

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

jaco

TheSpeedSkater

Wat is nou 1 HDD extra voor jou? ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

jowi

Citaat van: jaco op oktober  3, 2010, 15:13:22
Lach maar, dan had ik toch minimaal 50 films meer op kunnen slaan  ;D
Dat past op een 2TB diskje van 99 euro ;)
... en daar kun je er dan óók weer 1 extra op kwijt :D

Davey

Is het mogelijk om op de Dune een partij HDD's aan te sluiten via de Esata? Ik heb nu een Sharkoon met 1 HDD maar zou eigenlijk een Sharkoon-achtige oplossing willen waar je 12 HDD's (of meer) in kan stoppen (geen NAS dus) en dat de Dune ze ook allemaal kan zien.

bart_nl

Citaat van: jowi op oktober  3, 2010, 14:52:09Ik snap het echt niet hoor... wat is er nou makkelijker of logischer dan terwijl je op de dune al je blurays voorbij ziet komen, met 1 klik het ding te starten? Of weten jullie niet dat dit mogelijk is? Een folder of ISO start vanzelf met 1 klik van de ab...
dat werkt met losse m2ts files net zo behalve dan dat je niet door de gratis meuk hoeft en dus gelijk de film start.

bart_nl

Citaat van: jowi op oktober  3, 2010, 14:52:09En dan moet je ook nog geluk hebben dat de hoofdfilm uit 1 m2ts bestaat en niet uit 30 stuks ofzo
Het kijken van de losse m2ts file(s) uit een blu-ray struktuur is inderdaad onhandig. Aangezien alle 1:1 remuxen (download of zelf gemaakt) die ik heb uit één file bestaan komt er weinig geluk bij kijken.

jowi

Citaat van: bart_nl op oktober  3, 2010, 16:10:31
Aangezien alle 1:1 remuxen die ik heb uit één file bestaan komt er weinig geluk bij kijken.
Maar dan heb je het dus NIET over de .m2ts file maar over een remux... een MKV of iets dergelijks. DAT is een heel ander verhaal. Je zit ons een beetje te misleiden... of je haalt wat zaken door elkaar...

celerontje

Je kan ook gewoon remuxen in de BD structuur. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jowi

Citaat van: celerontje op oktober  3, 2010, 16:21:34
Je kan ook gewoon remuxen in de BD structuur. ;)
Maar dan start je dus logischerwijs de uitgeklede BLURAY op (die dan alleen de hoofdfilm bevat) en dus weer NIET de losse m2ts, anders is het in stand houden van de bluray structuur totaal onzinnig... nogmaals, dit verhaal rammelt echt aan alle kanten.

riwi

Citaat van: jowi op oktober  3, 2010, 16:31:20
Maar dan start je dus logischerwijs de uitgeklede BLURAY op (die dan alleen de hoofdfilm bevat) en dus weer NIET de losse m2ts, anders is het in stand houden van de bluray structuur totaal onzinnig... nogmaals, dit verhaal rammelt echt aan alle kanten.

Ik denk ook dat het verschil aan features die de Dune biedt tijdens het afspelen mee speelt.
De opstart duur vind ik ook een goede reden om een uitgeklede BDMV of een losse m2ts te starten. Bij de gemiddelde disney heb ik uit ergernis aan de tering trailers al voor de hoofdfilm op stop gedrukt ;)
Je kan met de cursors door de file skippen in m2ts mode. Je zou tbv 2.35:1 setups of andere redenen met de zoom van de Dune kunnen spelen. Je kan losse ondertitels kiezen en verschuiven (pas sinds de laatste FW kan dat ook met de BDMV afspeelwijze).

Als het bij mij in een BDMV staat speel ik meestal de folder wel. Soms remux ik de full bluray naar een hoofd-film-only BDMV inc. chapters. Ik speel alleen m2ts files als ze zo gepost werden. Ik erger me tijdens het spelen van een BDMV folder wel aan het feit dat je niet kan zien hoelang ie duurt (bij m2ts spelen zie je dat precies).

bart_nl

Citaat van: jowi op oktober  3, 2010, 16:15:02
Maar dan heb je het dus NIET over de .m2ts file maar over een remux... een MKV of iets dergelijks. DAT is een heel ander verhaal. Je zit ons een beetje te misleiden... of je haalt wat zaken door elkaar...
ik denk dat jij niet door hebt dat de meeste remuxen tegenwoordig m2ts files zijn? Wanneer ik een blu-ray of volledige blu-ray download naar harde schijf kopieer doe ik dus altijd een remux. Ik kijk met bdinfo of in de .nfo welke playlist de film is en met tsMuxer kopieer dan alleen de hoofdfilm als m2ts naar harde schijf. Gaar denk ik sneller dan een hele blu-ray kopieëren dus nog een voordeel ;)     

jowi

Bart, ik nam aan dat je remuxede naar MKV. Overigens kan ik me voorstellen dat je, door opnieuw te remuxen naar een m2ts, wellicht juist meer of juist minder problemen met doorspoelen kan krijgen, weet ik niet.

Overigens... het copieren van een hele bluray of de hoofdfilm maakt niet veel uit. De extra tijd die je nodig hebt voor het uitzoeken en het remuxen kun je jezelf besparen door gewoon de bluray zelf op te starten en even op next te klikken...

Ik vind vaak de extra's op een bluray wel de moeite waard, making of, interviews, vind ik wel wat hebben.

J.A.F._Doorhof

@Davey,
Dat kan als er een portmultiplier gebruikt word.
Beste oplossing is een Addonics tower met USB uit, je kan dan meerdere HDD's op USB aansturen, qua snelheid meer dan genoeg.
Heel soms leveren we dit voor de Dune, meestal echter zijn het toch streaming servers of een kleinere NAS.

De Addonics oplossingen worden meestal door fotografen en videografen gebruikt, en natuurlijk in combinatie met een volle streaming server (maar daar hebben we er nog maar enkele van, zelfs die van mij is nog niet vol :D)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Davey

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  4, 2010, 08:30:20
@Davey,
Dat kan als er een portmultiplier gebruikt word.
Beste oplossing is een Addonics tower met USB uit, je kan dan meerdere HDD's op USB aansturen, qua snelheid meer dan genoeg.
Heel soms leveren we dit voor de Dune, meestal echter zijn het toch streaming servers of een kleinere NAS.

De Addonics oplossingen worden meestal door fotografen en videografen gebruikt, en natuurlijk in combinatie met een volle streaming server (maar daar hebben we er nog maar enkele van, zelfs die van mij is nog niet vol :D)

Een NAS is prachtig maar ik vind het veel geld en een backup heb ik eigenlijk niet nodig. Het zijn maar fims  :D. Waar het mij met name om gaat is dat ik al mijn films kan zien op de Dune en niet elke keer een schijf hoef te wisselen in de Dune dus zo'n Addonics zou wel wat kunnen zijn. Esata zou mooier zijn maar USB is inderdaad snel genoeg. Ik zal is kijken naar de kosten van zo'n Addonics. Staan ze bij jou op de website?

Ik heb wel is een 19" rack gezien waar je zo 24 HDD's in kan steken maar ik weet niet of ik die netjes op de Dune kan aansluiten.