HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Meeuwtje

Het is toch jammer dat NTFS write support alleen maar op de 3.0 modellen aanwezig is nu.  :devil: Had het graag ook mijn Prime 1.0 willen hebben.
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

jowi

Mmm... Avatar bluray (1:1) doet het bij mij nog steeds niet goed.

hifiman

Citaat van: jowi op september 19, 2010, 00:23:47
Ik hoef hem in elk geval niet meer te rippen (lees: encryptie verwijderen) om hem te kunnen spelen  :) Heb echter nog steeds hetzelfde gezeik dat bij elke nieuwe "scene" het scene popup menu tevoorschijn komt, erg irritant  >:(

hifiman

Heeft iemand al door hoe bij Blu-Ray de subtitles verticaal te shiften? Wordt niet vermeld in de release notes en kan het op mpcclub ook (nog) niet vinden..

Davey

Citaat van: Raymen op september 18, 2010, 23:51:15
hehehe, ik gewoon via het menu.. ;)

:D Bij mij ook.

Citaat van: jowi op september 19, 2010, 00:23:47

Twee weken geleden heb ik 'm van mijn HDD afgehaald. Ik ben 'm nu weer opnieuw aan het downloaden (50GB  :devil:) om te kijken of de nieuwe firmaware het nu wel gaat afspelen.

Citaat van: Meeuwtje op september 19, 2010, 00:12:09
Het is toch jammer dat NTFS write support alleen maar op de 3.0 modellen aanwezig is nu.  :devil: Had het graag ook mijn Prime 1.0 willen hebben.

Met de NTFS support ben ik wel heel erg blij. Het scheelt bij mij weer 1 netwerkkabel. Voor deze update moest ik elke keer de esata kabel eruit halen bij de Sharkoon omdat ik 'm anders niet kon zien in het netwerk. Nu benader ik de Dune via het netwerk en zie ik daaraan ook direct de HDD die in de Sharkoon zit verschijnen  8). Overzetten van de HDD in de Dune naar de HDD in de Sharkoon gaat ook super. Gemiddeld ligt de snelheid op 50MB/s  :pompom:

jowi

Citaat van: Davey op september 19, 2010, 10:47:10
Twee weken geleden heb ik 'm van mijn HDD afgehaald. Ik ben 'm nu weer opnieuw aan het downloaden (50GB  :devil:) om te kijken of de nieuwe firmaware het nu wel gaat afspelen.
Doe ik nu ook. De Suparo release, ben benieuwd. Anders staan er nog wel een paar ;)

Davey

Citaat van: jowi op september 19, 2010, 10:57:48
Doe ik nu ook. De Suparo release, ben benieuwd. Anders staan er nog wel een paar ;)

Die suparo ben ik ook wel fan van. Ik had laast op zijn naam gezocht en 35 van zijn films in de queue gezet. Hij is nu nog bezig met binnenhalen  :D.

Ik heb wel een Avatar binnengehaald destijds van zo'n 23GB (remuxed of BD25) om te kijken of het werkte en die speelde prima af. Alleen stond de kwaliteit van de weergave absoluut niet in verhouding met het origineel die ik via een PS3 afspeel. Kan je nagaan als het origineel in een Oppo.

Roeland

Citaat van: Davey op september 19, 2010, 11:09:48
Die suparo ben ik ook wel fan van. Ik had laast op zijn naam gezocht en 35 van zijn films in de queue gezet. Hij is nu nog bezig met binnenhalen  :D.

Zijn er nog meer namen met volledige releases, waarop je kunt zoeken?

jowi

Zoek gewoon op 'avatar' met een grootte > 40GB en dan komt er wel eea voorbij. Afgezien van de releases met niet herkenbare namen zoals bijv. die van RealMom, daar moet je wel ingewijde voor zijn wil je weten wat wat is ;)

Roeland

Citaat van: jowi op september 19, 2010, 11:19:48
Zoek gewoon op 'avatar' met een grootte > 40GB en dan komt er wel eea voorbij. Afgezien van de releases met niet herkenbare namen zoals bijv. die van RealMom, daar moet je wel ingewijde voor zijn wil je weten wat wat is ;)

Lol ik deed net precies wat je omschreef
Thanx

Davey

Citaat van: Roeland op september 19, 2010, 11:17:44
Zijn er nog meer namen met volledige releases, waarop je kunt zoeken?

Dynabyte heeft ook veel BD50's en Bradje heeft ook wel wat leuke posts.

Citaat van: Roeland op september 19, 2010, 11:22:49
Lol ik deed net precies wat je omschreef
Thanx

Ik wil zelf altijd zeker zijn van NL ondertiteling en dat staat er niet altijd bij vermeld.

jowi

Citaat van: Davey op september 19, 2010, 11:24:56
Dynabyte heeft ook veel BD50's en Bradje heeft ook wel wat leuke posts.
:-X brrrrr dat zijn van die typische re-encoders...

Davey

Citaat van: jowi op september 19, 2010, 11:37:45
:-X brrrrr dat zijn van die typische re-encoders...

Hahaha, klopt maar ze hebben wel is leuke BD50's.

jowi

Dat is nogal met elkaar in tegenspraak maar goed... ik laat dat soort prutsers lekker links liggen. HD staat voor BEELDKWALITEIT en niet voor zo klein mogelijke, zo veel mogelijk gecomprimeerde troep.

coned (banned)

Citaat van: Meeuwtje op september 19, 2010, 00:12:09

dune is gebaseerd op linux en dus open source

wat houdt je tegen om gewoon zelf ntfs-3g met write support voor de dune te compileren ?
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

jowi

Citaat van: coned op september 19, 2010, 12:03:41
dune is gebaseerd op linux en dus open source
Je doet een wel heel makkelijke veronderstelling. Het OS mag dan open source zijn, de software die ze ZELF ontwikkeld hebben hoeft dat niet te zijn als je daar niet voor kiest. Of denk je echt dat omdat je Linux draait, je automatisch geen eigenaar van je eigen ontwikkelde software meer bent? Haha dat zou wat zijn zeg...

B.J.

Nieuwe firmware: http://dune-hd.com/firmware/bdprime3/

oops spuit 11  :pompom:

jowi

De suparo avatar bluray doet ook niets. Dan maar gewoon de losse m2ts spelen, dat gaat wel.

Davey

Citaat van: jowi op september 19, 2010, 12:19:38
De suparo avatar bluray doet ook niets. Dan maar gewoon de losse m2ts spelen, dat gaat wel.

Hij is bij mij nog bezig en ik haal 'm maar weer helemaal binnen. Dadelijk komt er een firmware waarbij het misschien wel mogelijk is om af te spelen en met 20MB down duurt zo'n 50GB wel effies.

papaleo

m'n MacBook ziet de 'Dune' wel want staat in het rijtje "gedeeld" maar kan geen verbinding tot stand brengen....,ik kan kiezen tussen 'Gast' en als 'Geregistreede gebruiker' maar dan vraagt de mac om een Naam/ww welke ik niet heb,dus probeer te verbinden als 'Gast' maar dat lukt niet,krijg de melding;>Verbinding mislukt<

Is er 'n instelling die ik over het hoofd zie,op de Dune of Mac?

ps
ga ook eens de 1:1 van Avatar binnen halen,kijken of deze bij mij goed afspeelt.

edit;

is begonnen met downen....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Citaat van: Audioloog op september 19, 2010, 09:45:51
Heeft iemand al door hoe bij Blu-Ray de subtitles verticaal te shiften? Wordt niet vermeld in de release notes en kan het op mpcclub ook (nog) niet vinden..

na 30 seconden proberen gevonden :
druk op subs en kies de subs die je wil zien. En doe in het subs menu cursor up/down dan bewegen ze.

Zeg nou zelf zo moeilijk was het niet :)

hifiman

Citaat van: riwi op september 19, 2010, 17:25:09
na 30 seconden proberen gevonden :
druk op subs en kies de subs die je wil zien. En doe in het subs menu cursor up/down dan bewegen ze.

Zeg nou zelf zo moeilijk was het niet :)
Verrek, dat heb ik nog geprobeerd  :-X Zo nog maar eens checken dan  :D

riwi

Citaat van: Audioloog op september 19, 2010, 17:54:02
Verrek, dat heb ik nog geprobeerd  :-X Zo nog maar eens checken dan  :D

Duurde bij mij ook even, voor ik het de tweede keer werkend had.
Avatar op -62 gezet dan staan de titels mooi aan de rand van het 16x9 vlak :)

hifiman

Citaat van: riwi op september 19, 2010, 18:53:06
Duurde bij mij ook even, voor ik het de tweede keer werkend had.
Avatar op -62 gezet dan staan de titels mooi aan de rand van het 16x9 vlak :)
Werkt prima inderdaad  :pompom: Gelijk IP man 2 gekeken (chinees gesproken dus ondertiteling vereist)  :P  :pompom:

Het verschuiven gaat wat "langzaam" waardoor het me de eerste keer wellicht ontgaan is dat het werkte  :withstupid:  :D

Ben er superblij mee in elk geval  :clapping:

coned (banned)

Citaat van: jowi op september 19, 2010, 12:10:10
Je doet een wel heel makkelijke veronderstelling. Het OS mag dan open source zijn, de software die ze ZELF ontwikkeld hebben hoeft dat niet te zijn als je daar niet voor kiest. Of denk je echt dat omdat je Linux draait, je automatisch geen eigenaar van je eigen ontwikkelde software meer bent? Haha dat zou wat zijn zeg...

die eigen software kunnen ze gewoon binair releasen, maar de kernel en andere sources die ze hergebruiken moeten ze in principe wel aanbieden als download, en dat doen ze niet ...

het feit dat Dune geen sources ter beschikking stelt en geen GPL licentie vermeld maar zelf wel GPL code gebruikt is op zich een GPL violation, je kan hier een serieuze rechtzaak van maken en ze gaan zwaar mogen dokken ...
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm