HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

devkon

Citaat van: RuudG op september 15, 2010, 08:48:16
Remux in dit geval naar mkv met eac3to. Dit programma kan perfect de verschillende bestanden in de goede volgorde aan elkaar plakken. Voor zover ik weet is eac3to de enige die rekening houd met audiosync op de plakpunten. Maar wellicht kunnen andere programma's dat inmiddels ook (TSMuxer?), ik heb dat niet gevolgd.

Interessant. Even snel gezocht, en kwam dit topic tegen. Je kunt blijkbaar ook met BDinfo de playlist extracten en met TSmuxer de boel aan elkaar naaien.
http://forum.slysoft.com/showthread.php?t=24078
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

jowi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 15, 2010, 08:06:06
En nog steeds geen lipsync aanpassing :(
Word nu langzaam aan ERG irritant aangezien ook nagenoeg elke BD rip er last van heeft en je daar niet de lipsync kan instellen.
Apart, ik heb er bij bluray's, bluray iso's en folders geen last van... alleen met losse media. Of je moet met 'BD rip' een re-encode bedoelen?

Ik had eerst ook een redelijk standaard -0,22ms voor losse files, maar met de laatse firmware is er iets anders. Veel losse media starten nog steeds met een delay, maar zodra ik op de rode knop druk om de delay bij te stellen, wordt de delay erger, en moet ik naar -0,66ms gaan om alles weer in sync te laten lopen...

fugazi_2009

Citaat van: RuudG op september 15, 2010, 08:48:16
Is het mogelijk om vanaf een PC de Dune te besturen? Ik wil muziek kunnen draaien zonder mijn TV/projector op te hoeven starten.

Nog niet, en daar zitten een hoop mensen met smart op te wachten
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

AbZ

.

jowi

Citaat van: AbZ op september 15, 2010, 11:44:17
Kan dit wel als je de Dune gebruikt als server voor een Squeezebox die je vanaf de pc bedient?
(of kan de Squeezebox niet bij een Dune terecht? domme vraag?)
Wat je dus blijkbaar wilt is de cd's mp3's etc op de harddisk van een Dune zetten? En dan de Squeezeboxserver vanaf een PC draaien, en die de muziek via een Squeezebox laten spelen... nee dat gaat niet. Je kunt de harddisk in de Dune alleen via FTP benaderen, hij is niet als SMB of NFS share beschikbaar. Misschien kun je met een hoop getruuk een FTP share als windows share faken maar het zal niet lekker of gewoon niet werken. In dit geval kun je dan beter de muziek ook op de PC laten, heb je heel de Dune niet nodig...

Of, je wilt de Dune zélf gebruiken als Squeezeboxserver? Al dan niet met ook de muziek op de harddisk van de Dune. Gaat ook niet, want je kunt geen software op de Dune installeren. Het is geen pc...

Of in het kort: nee dat gaat niet.

AbZ

.

RuudG

Citaat van: devkon op september 15, 2010, 09:50:49
Interessant. Even snel gezocht, en kwam dit topic tegen. Je kunt blijkbaar ook met BDinfo de playlist extracten en met TSmuxer de boel aan elkaar naaien.
http://forum.slysoft.com/showthread.php?t=24078
Het vervelende is alleen dat je met tsmuxer geen garantie hebt dat de A/V sync na het samenvoegen van de losse m2ts files goed blijft en met eac3to wel. Ik heb in het verleden meerdere voorbeelden gezien dat de A/V sync kapot gemaakt werd door tsmuxer tijdens het samenvoegen, maar wellicht is dat inmiddels verbeterd. Op de overgangspunten gebeuren nl. rare dingen met de A/V sync (en dat is conform de blu-ray specs trouwens) en daar moet de tool goed op reageren. Eac3to doet dat zeker.

Citaat van: fugazi_2009 op september 15, 2010, 11:37:19
Nog niet, en daar zitten een hoop mensen met smart op te wachten
Bedankt.

jowi

Citaat van: AbZ op september 15, 2010, 12:50:49
Helder, bedankt.  Een pc is gewoon mooi zat voor mijn muziekbehoeften, geloof ik (afgezien van sacd).
Misschien als Dune in de toekomst UPNP servers als Twonky etc goed zal ondersteunen, dan zou de Dune als een 'slave' van Twonky kunnen functioneren; dan heb je dus op de PC al je data + twonky, en selecteer je de Dune als (domme) player, en bedien je de twonkyserver op de pc met een remote als de iPhone, en de PC/server stuurt de muziek naar de Dune die het vervolgens speelt.. dus zonder de tv aan te hebben.

Volg je het nog? ;)

yoho

Citaat van: jowi op september 15, 2010, 13:29:56
Misschien als Dune in de toekomst UPNP servers als Twonky etc goed zal ondersteunen, dan zou de Dune als een 'slave' van Twonky kunnen functioneren; dan heb je dus op de PC al je data + twonky, en selecteer je de Dune als (domme) player, en bedien je de twonkyserver op de pc met een remote als de iPhone, en de PC/server stuurt de muziek naar de Dune die het vervolgens speelt.. dus zonder de tv aan te hebben.

Volg je het nog? ;)

een webinterface die je toelaat om de muziek af te spelen zonder dat je de tv hoeft aan te zetten of via de display een muziek map selecteren, zou idd een handige functie zijn in de dune players, hopelijk dat niet lang meer op zich laat wachten
Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

riwi

Citaat van: jowi op september 15, 2010, 12:41:12
nee dat gaat niet. Je kunt de harddisk in de Dune alleen via FTP benaderen, hij is niet als SMB of NFS share beschikbaar. Misschien kun je met een hoop getruuk een FTP share als windows share faken maar het zal niet lekker of gewoon niet werken. In dit geval kun je dan beter de muziek ook op de PC laten, heb je heel de Dune niet nodig...
Volgens mij is de harddisk in de Dune gewoon via SMB te benaderen.
Ik kan als mijn Dune prime aanstaat gewoon media afspelen die op de Dune Base op de harddisk staat.
Als zo'n squeezebox genoeg heeft aan SMB dan kan dit dus wel.

Je kan dit niet doen voor harddisken die via USB aan de dune hangen geloof ik.

riwi

Citaat van: yoho op september 15, 2010, 08:06:57
bedankt voor de tip idd. Maar hoe kan je in file mode de volledige film afspelen als die uit meerdere m2ts bestanden bestaat ? Meestal lukt dit wel omdat op de meeste bluray's in de stream folder maar één enkel bestand (het grootste) de eigenlijke film is, maar af en toe zijn er ook bluray's waar dit niet zo is.

Kan je met tsmuxer ook srt ondertitels muxen in het m2ts bestand?

Zoals devkon ook zegt : met BDinfo de goede playlist zoeken. Dan met tsmuxer de zaak remuxen inc. nieuwe titels en als BDMV wegschrijven.

De audiosync problemen die RuudG noemt ben ik nog niet tegen gekomen, maar ik doe deze procedure ook niet vaak. Misschien moet je dan met een losse m2ts file ervoor kiezen om eac3to te gebruiken voor het muxen en weg te schrijven naar mkv.

jowi

Citaat van: riwi op september 15, 2010, 14:20:49
Volgens mij is de harddisk in de Dune gewoon via SMB te benaderen.
Je hebt gelijk, was ik alweer vergeten. Ik heb dat destijds ook gedaan met de Dune Center, toen ik eenmaal de naam van de harddisk van een onmogelijk lange GUID via FTP had veranderd in een friendly name. Daar zit mijn gedachtenkronkel denk ik, voor die tijd copieerde ik alles met FTP er naar toe.

riwi

Citaat van: jowi op september 15, 2010, 14:26:14
Je hebt gelijk, was ik alweer vergeten. Ik heb dat destijds ook gedaan met de Dune Center, toen ik eenmaal de naam van de harddisk van een onmogelijk lange GUID via FTP had veranderd in een friendly name. Daar zit mijn gedachtenkronkel denk ik, voor die tijd copieerde ik alles met FTP er naar toe.

Die naam kan je tegenwoordig wijzigen door een optie in de dune_folder.txt

jowi

Citaat van: riwi op september 15, 2010, 14:28:35
Die naam kan je tegenwoordig wijzigen door een optie in de dune_folder.txt
Dat zeg ik, dat had ik dus gedaan. Alleen hoe krijg je dat dune_folder.txt bestand met die friendly name op de dune harddisk als je die nog niet geshared hebt vanwege een lange onhandige GUID? Juist ;)

RuudG

Citaat van: riwi op september 15, 2010, 14:25:25
De audiosync problemen die RuudG noemt ben ik nog niet tegen gekomen, maar ik doe deze procedure ook niet vaak.
Op de doom9 en abhdtv fora zijn de syncproblemen regelmatig geconstateerd als je mbv tsmuxer of vroeger toen we nog jong waren, simpelweg met een binary copy de losse m2ts'en aan elkaar plakte. Maar wellicht heeft tsmuxer zijn leven verbeterd. Binary copy zal dat zeker niet gedaan hebben  ;)

riwi

Citaat van: jowi op september 15, 2010, 14:31:15
Dat zeg ik, dat had ik dus gedaan. Alleen hoe krijg je dat dune_folder.txt bestand met die friendly name op de dune harddisk als je die nog niet geshared hebt vanwege een lange onhandige GUID? Juist ;)

harddisk eruit en in een sharkoon geplopt ;)

jowi

Citaat van: riwi op september 15, 2010, 15:11:59
harddisk eruit en in een sharkoon geplopt ;)
Dan had ik weer een EXT2 driver nodig onder windows... heb ik ook nooit een goede voor kunnen vinden ;)

Moony

Citaat van: jowi op september 15, 2010, 10:06:23
Ik had eerst ook een redelijk standaard -0,22ms voor losse files, maar met de laatse firmware is er iets anders. Veel losse media starten nog steeds met een delay, maar zodra ik op de rode knop druk om de delay bij te stellen, wordt de delay erger, en moet ik naar -0,66ms gaan om alles weer in sync te laten lopen...

Dat heb ik ook. Ik krijg het dan ook helemaal niet meer sync trouwens, dus dan stop ik de film maar en start ik 'm opnieuw op om er dan vervolgens maar helemaal vanaf te blijven.

hifiman

Ik snap er niks van, heb nog nooit een film out of sync gehad en kijk er toch zeker 4 a 5 per week op de dune gedurende een jaar ofzo :wacko:

Dirc

Citaat van: Audioloog op september 15, 2010, 19:50:29
Ik snap er niks van, heb nog nooit een film out of sync gehad en kijk er toch zeker 4 a 5 per week op de dune gedurende een jaar ofzo :wacko:

Hier hetzelfde. Ook BD rips.

Moony

Ik had sowieso een maandagochtend exemplaar want veel problemen met afspelen van bestanden en dvdschijfjes waren ook totaal onafspeelbaar in mijn Prime.
Maar ik heb goede hoop want hij staat nu bij de importeur. (fingers crossed)

bart_nl

Citaat van: RuudG op september 15, 2010, 14:35:05
Op de doom9 en abhdtv fora zijn de syncproblemen regelmatig geconstateerd als je mbv tsmuxer of vroeger toen we nog jong waren, simpelweg met een binary copy de losse m2ts'en aan elkaar plakte. Maar wellicht heeft tsmuxer zijn leven verbeterd
ik mux sinds een paar maanden alle blu-rays met tsMuxer tot een m2ts file en heb de indruk dat er geen problemen mee zijn. tsMuxer doet sowieso meer dan binary copy en geeft tijdens muxen ook regelmatig "frame overlap" meldingen wat wellicht verbeterd is t.o.v. voorheen.

jaco

Klagen mensen nu omdat bij een niet originele 1:1 rip de lipsync niet goed is ?

Ik herken het probleem niet met 1:1 rips en originelen. Gewoon een paar bytes meer downloaden..

RuudG

Ik heb ook nog geen lipsync problemen meegemaakt. Niet bij originelen, 1:1 rips of re-encodes.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog