HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

gerard1

Citaat van: Audioloog op juli 30, 2010, 14:04:43
Fan uit in standby is niet mogelijk volgens mij, wel kun je de dune in deep sleep zetten en dan draait de fan niet, dat is wat ik doe in elk geval.  Maar ik heb de 1.0 en bij de 3.0 kun je dit gedrag ergens in het menu instellen toch?

kan dat met de afstands bediening of alleen met de knop voorop de dune center.
zou de speler graag in deep sleep willen zetten met de afstandsbediening en de harmonie 1000
mvg gerard
ps, dik tevreden met de dune center ondanks het gekleurde frontje ;)
Arcam AVR5, Kef model 2. rel sub stampede.

riwi

Citaat van: gerard1 op juli 30, 2010, 18:10:54
kan dat met de afstands bediening of alleen met de knop voorop de dune center.
zou de speler graag in deep sleep willen zetten met de afstandsbediening en de harmonie 1000
mvg gerard
ps, dik tevreden met de dune center ondanks het gekleurde frontje ;)

3-5 seconden de powerknop op de AB vast houden -> deep sleep. Zo werkt het met de 3.0 serie en volgens mij ook de 1.0 wel.

deniax

Citaat van: riwi op juli 30, 2010, 18:42:31
3-5 seconden de powerknop op de AB vast houden -> deep sleep. Zo werkt het met de 3.0 serie en volgens mij ook de 1.0 wel.
Ah, bedankt voor de tip! :)
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

Harry HT

Hi,
Citaat van: riwi op juli 30, 2010, 18:42:31
Kijk ook bij de setup:     setup/diversen/geavanceerd /

ga naar: 'power remote' button: power off ipv software standby

gegroet,

Harry

ps. De eventuele aanwezige hd gaat ook op deze manier uit.
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Moony

Citaat van: riwi op juli 30, 2010, 14:00:00
Alles is mogelijk natuurlijk, maar het lijkt me niet door de ntfs formatering of fragmentatie te komen hoor. Fragmentatie wordt pas echt een probleem bij veelvuldig schrijven/deleten terwijl de schijf 98% vol is. Als je geen windows PC hebt snap ik niet geheel waarom je niet de Dune in ext2 laat formateren of met je apple op hfs.
Zou het kunnen dat het aan dit specifieke exemplaar van de harddisk ligt? Misschien mankeert er gewoon wat aan.

Ik heb/had op mijn PC last van een Samsung HD die alles een minuut liet bevriezen als bepaalde files gebruikt werden. Als ik die files dan weg gooide werden het later andere files waarmee alles hing. Op een gegeven moment heb ik de problematische files in een folder gezet en verder niet meer aangeraakt -> probleem weg :) Maar de schijf is niet echt betrouwbaar meer natuurlijk. Misschien dat er bij jou ook zo iets aan de hand is.

Kan de apple ook ext2 schijven lezen/schrijven? Dan zou ik de disk in de dune formateren op ext2.

Ok dan, ik dacht de oplossing gevonden te hebben.
Maar wat je zegt, het kan natuurlijk ook aan deze specifieke hdd liggen die gewoon niet ok is, alleen kom daar maar eens mee aan bij de winkel waar ik deze gekocht heb. Zal moeilijk worden om aanspraak te maken op de garantie maar ik ga het toch maar eens proberen.
Ext2 ben ik ook al mee bezig geweest maar er is nog geen driver voor OSX Snow Leopard waarmee je ext2 kunt schrijven dus dat is helaas geen optie momenteel.
Ik houd het maar bij HFS+ en hopelijk een oplossing van de leverancier van de hdd.
Bedankt riwi. :)

riwi

Citaat van: Moony op juli 30, 2010, 21:26:28
Ok dan, ik dacht de oplossing gevonden te hebben.
Maar wat je zegt, het kan natuurlijk ook aan deze specifieke hdd liggen die gewoon niet ok is, alleen kom daar maar eens mee aan bij de winkel waar ik deze gekocht heb. Zal moeilijk worden om aanspraak te maken op de garantie maar ik ga het toch maar eens proberen.
Ext2 ben ik ook al mee bezig geweest maar er is nog geen driver voor OSX Snow Leopard waarmee je ext2 kunt schrijven dus dat is helaas geen optie momenteel.
Ik houd het maar bij HFS+ en hopelijk een oplossing van de leverancier van de hdd.
Bedankt riwi. :)

Voor je hem terug stuurt kan je hem eerst eens in HFS+ formateren natuurlijk. Als ie het dan perfect doet had je toch gelijk :)

gerard1

Citaat van: Harry HT op juli 30, 2010, 19:20:33
Hi,Kijk ook bij de setup:     setup/diversen/geavanceerd /

ga naar: 'power remote' button: power off ipv software standby

gegroet,

Harry

ps. De eventuele aanwezige hd gaat ook op deze manier uit.

jammer genoeg bij de dune center niet, fan blijft lopen. er is jammer genoeg geen power remote buttun.

riwi

Citaat van: gerard1 op juli 30, 2010, 22:45:16
jammer genoeg bij de dune center niet, fan blijft lopen. er is jammer genoeg geen power remote buttun.

Volgens mij heeft audioloog een center 1.0 en een prime 1.0. Hij zegt hierboven dat het bij hem wel werkt.
Heb je wel de laatste FW op je Dune center? Gewoon de power knop op de AB even vashouden.
Als het met de Harmony niet werkt ligt dat aan de harmony. Hoewel Audioloog ook met Harmony werkt.

hifiman

Citaat van: riwi op juli 31, 2010, 03:30:39
Volgens mij heeft audioloog een center 1.0 en een prime 1.0. Hij zegt hierboven dat het bij hem wel werkt.
Heb je wel de laatste FW op je Dune center? Gewoon de power knop op de AB even vashouden.
Als het met de Harmony niet werkt ligt dat aan de harmony. Hoewel Audioloog ook met Harmony werkt.
De center is onlangs verkocht, heb nu nog 2x de prime 1.0  :D

Maar goed met de Center werkte het inderdaad ook prima, er zijn discrete IR codes (zie ergens in dit topic) voor de dune om power on/off te doen ipv standby on/off. Als ik de aktiviteit film kijken stop op mijn harmony dan gaat de dune dus helemaal uit (incl fan).

riwi

OK dus hij moet die discrete power-off code in z'n harmony toevoegen.

Het power toets vasthouden werkt niet in de prime 1.0?

hifiman

Citaat van: riwi op juli 31, 2010, 14:39:01
OK dus hij moet die discrete power-off code in z'n harmony toevoegen.

Het power toets vasthouden werkt niet in de prime 1.0?
Geen idee, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan  :D

gerard1

de power toets vast houden werkt inderdaad niet. de. fan gaat niet uit
en bij de instellingen staat de keuze power off /standby off niet.
dit is de center die ik overgenomen heb van audioloog, ik hoopte dat je mij meschien kon helpen. ;D
want wat makkelijk is voor jou, hoeft het nog niet voor een ander te zijn ;)
de nieuwste firmware zit er op,maar dat had audioloog al gedaan.
en ja ik heb dit hele topic doorgelezen en dat valt goed tegen,ben je echt lang mee bezig.

de vraag is dus eigenlijk hoe krijg ik die code in de harmonie en wat is de code?.
ik zou zeer dankbaar zijn voor de oplossing.
mvg, gerard

hifiman

Volgens mij is het dit:

- IR hex codes:
      - DISCRETE-POWER-ON: 00 BF 5F A0
      - DISCRETE-POWER-OFF: 00 BF 5E A1
   - The DISCRETE-POWER-ON IR command is handled exactly as POWER RC button
     when the player is in the standby mode, and is ignored when the player
     is turned on.
   - The DISCRETE-POWER-OFF IR command is handled exactly as POWER RC
     button when the player is turned on, and is ignored when the player is
     in the standby mode.

Hoe krijg je ze erin? Door iemand met een Pronto lief aan te kijken of door bij een keer langs te wippen met je Harmony zodat je hem kunt kopieren uit mijn Harmony  ;)

Of misschien staan ze ondertussen wel in de Harmony database maar dat zou je even moeten checken (dune verwijderen en opnieuw erin zetten).

Groetjes,

Ronald

skank1

euh, hoeveel gaat zo'n  dune prime of dune base bij jullie?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

riwi

Citaat van: skank1 op augustus  1, 2010, 15:19:55
euh, hoeveel gaat zo'n  dune prime of dune base bij jullie?

Bij mij gaat ie op 230V ;)

hifiman

Citaat van: skank1 op augustus  1, 2010, 15:19:55
euh, hoeveel gaat zo'n  dune prime of dune base bij jullie?
Als tie achter in de auto ligt dan dik boven de 100.

Edit: Als tie bij Riwi achterin ligt dan nog veel harder  :D

Of bedoel je dat niet?  ;)

skank1

nee qua prijs, ik vroeg me ook af of je via je dune kan rippen?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

hifiman

Citaat van: skank1 op augustus  1, 2010, 15:52:49
nee qua prijs, ik vroeg me ook af of je via je dune kan rippen?
Wij verkopen ze niet.

Nee dat ken die niet, rippen doe je via een pc...

riwi

Ik heb 399 voor mijn prime3.0 betaald en 299 voor mijn base3.0

Ik shop nooit (meestal niet) naar de laagste prijs. Ik ga voor een shop waar ik vertrouwen in heb kwa levertijd en garantie.

Als je meer dan 450 betaalt word je geript :)

celerontje

Dan zou ik maar zware DRM op jezelf zitten om dat te voorkomen! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

skank1

lol grapjassen hier, bedankt voor de info

williams

Weet iemand waneer de nieuwe firmware uit komt die de subs kan verplaatsen.
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

riwi

Citaat van: gerard1 op augustus  1, 2010, 10:04:14
de vraag is dus eigenlijk hoe krijg ik die code in de harmonie en wat is de code?.
ik zou zeer dankbaar zijn voor de oplossing.

Hier staat het officiele verhaal van HDI :
http://dune-hd.com/firmware/rc/

Onderaan.

Hoe het met de Harmony moet weet ik niet. Ik zou zeggen Harmony weg doen en een pronto kopen :)

gerard1

vriendelijk bedankt, ga er meteen mee aan de slag.
Dat wordt de helpdesk bellen kijken wat die kunnen doen voor me.
met vriendelijke groet,
gerard

Donat

Ging er ook niet een programma komen van HDI uit zoals MyMovies ?? Ik dacht dat toch ergens tussen de aankondigingen voor een toekomstige release gelezen te hebben...?

Mvg.
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-