HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Davey

Net alle bestanden die ik had staan op de NTFS HDD overgezet op de Dune Ext2 HDD via eSATA met een snelheid van gemiddeld 17MB/s. Sneller zou leuker zijn maar voorlopig acceptabel. Ik laat de HDD in de Dune Ext2 zolang er nog geen ondersteuning is om te schrijven met NTFS. Ik hoop dat het met de volgende firmware update bijzit.

bart_nl

Citaat van: Davey op juli 25, 2010, 20:23:20Net alle bestanden die ik had staan op de NTFS HDD overgezet op de Dune Ext2 HDD via eSATA met een snelheid van gemiddeld 17MB/s. Sneller zou leuker zijn maar voorlopig acceptabel. Ik laat de HDD in de Dune Ext2 zolang er nog geen ondersteuning is om te schrijven met NTFS. Ik hoop dat het met de volgende firmware update bijzit.
is toch nauwelijks een reden voor? Wanneer je de NTFS schijven via je PC beheert hoeft de Dune helemaal niets te kunnen schrijven? In ieder geval doe ik dat sinds ik de Base heb en dat bevalt prima. Snelheid naar Dune heb ik dan geen last van omdat ik dat alleen rechtstreeks aangesloten op de PC doe.
Persoonlijk vind ik het eigenlijk helemaal niet zo erg dat de Dune niet op de harddisk kan schrijven. Zo weet ik in ieder geval zeker dat de Dune harddisk hotswappable is ;)

Davey

Citaat van: bart_nl op juli 25, 2010, 21:09:30
Persoonlijk vind ik het eigenlijk helemaal niet zo erg dat de Dune niet op de harddisk kan schrijven. Zo weet ik in ieder geval zeker dat de Dune harddisk hotswappable is ;)

Daarom heb ik de System Storage op een USB stickie gezet  ;)

Citaat van: bart_nl op juli 25, 2010, 21:09:30
is toch nauwelijks een reden voor? Wanneer je de NTFS schijven via je PC beheert hoeft de Dune helemaal niets te kunnen schrijven? In ieder geval doe ik dat sinds ik de Base heb en dat bevalt prima. Snelheid naar Dune heb ik dan geen last van omdat ik dat alleen rechtstreeks aangesloten op de PC doe.

De HDD die volgens de Dune van de Dune zijn kan je niet beschrijven als ze NTFS geformateerd zijn. Ik moet nu dus elke keer de eSATA-kabel loskoppelen van de Sharkoon en de LAN-kabel erin doen. Pas dan kan ik die HDD benaderen en beschrijven.

bart_nl

Citaat van: Davey op juli 26, 2010, 10:10:43De HDD die volgens de Dune van de Dune zijn kan je niet beschrijven als ze NTFS geformateerd zijn. Ik moet nu dus elke keer de eSATA-kabel loskoppelen van de Sharkoon en de LAN-kabel erin doen. Pas dan kan ik die HDD benaderen en beschrijven.
persoonlijk laat ik de Dune dus helemaal niets op de harde schijf wegschrijven maar speel er alleen mee af.

Moony

Nog steeds zoekende naar een oplossing: :-\

Het lijkt er op dat mijn Samsung hdd die ntfs geformatteerd is zeer gevoelig is voor buffer underruns.
Ik heb zoals al eerder gemeld in dit topic zeer regelmatig last van zo goed als onafspeelbare films, met name bd-rips en remuxes (zware .ts bestanden).
Na wat testen blijkt dat deze errors tot op heden niet voorkomen bij de recent gekochte hdd die ik HFS+ geformatteerd heb, terwijl dit een identieke hdd is als het probleemexemplaar (Samsung HD154UI).

Ik lees oa in dit topic dat veel mensen de Dune wel naar tevredenheid gebruiken met ntfs hdd's maar bij mij is dit dus niet mogelijk.
Zou het misschien nog kunnen komen omdat mijn 8 maanden oude ntfs hdd nog nooit gedefragmenteerd is op een Windows pc? (ik heb nl geen Windows pc in huis)
Want als je regelmatig bestanden verwijderd dan raakt een ntfs hdd toch gefragmenteerd? Zo ja, zou deze gefragmenteerde schijf dan de oorzaak kunnen zijn van het gestotter en de vele buffer-underruns?

Kjelt

Citaat van: Moony op juli 29, 2010, 23:10:29
Zo ja, zou deze gefragmenteerde schijf dan de oorzaak kunnen zijn van het gestotter en de vele buffer-underruns?
Lijkt me stug, dat zou door de videobuffer opgevangen moeten worden. Ik zelf werk met eSATA voor full BD rips, USB sucks  ;)
Maar je kunt het natuurlijk makkelijk testen door een lege schijf ntfs te formateren en daar je films op te kopieren, als ze dan wel lopen.....

Hanky Panky

Staat er inmiddels al een Dune 4.0 in de planning ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

TheSpeedSkater

Citaat van: Hanky Panky op juli 30, 2010, 09:47:09
Staat er inmiddels al een Dune 4.0 in de planning ?
Welke extra mogelijkheden zou je graag willen zien tov de 3.0 versie?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

jaco

RS-232 of wi-fi  2-weg control.
1 weg IR is van de vorige eeuw..

hifiman

Citaat van: jaco op juli 30, 2010, 10:26:15
RS-232 of wi-fi  2-weg control.
1 weg IR is van de vorige eeuw..
So is RS232  ;)

Kjelt

jaco

Home automation werkt nog steeds met RS-232. Het mag voor mij ook wel vernieuwd worden naar IP, maar ja...

TheSpeedSkater

Maar verder als in afspeel mogelijkheden ed?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Kjelt

Citaat van: jaco op juli 30, 2010, 11:36:16
Home automation werkt nog steeds met RS-232. Het mag voor mij ook wel vernieuwd worden naar IP, maar ja...
Dan nog liever RS-485 dan kun je tenminste alles aansluiten op één 2 aderige kabel.
Je wilt toch niet dat je voor bv 10 lampen , twee rolluiken, een projectorscherm en drie relaiskasten een 16 ch. router met 16 IP kabels moet aanleggen  :(

hifiman

In de volgende firmware gaat deze feature zitten:

* Ability to vertically shift subtitles also during playback of Blu-ray discs/images.

Daar wordt ik bij voorbaat al heel erg blij van en daarmee is de Dune voor mij althans geklommen tot eenzame hoogte t.o.v. de andere mediaspelers op de markt: de perfecte media speler (voor mij in elk geval) :pompom:

riwi

Citaat van: Moony op juli 29, 2010, 23:10:29
Nog steeds zoekende naar een oplossing: :-\

Het lijkt er op dat mijn Samsung hdd die ntfs geformatteerd is zeer gevoelig is voor buffer underruns.
Ik heb zoals al eerder gemeld in dit topic zeer regelmatig last van zo goed als onafspeelbare films, met name bd-rips en remuxes (zware .ts bestanden).
Na wat testen blijkt dat deze errors tot op heden niet voorkomen bij de recent gekochte hdd die ik HFS+ geformatteerd heb, terwijl dit een identieke hdd is als het probleemexemplaar (Samsung HD154UI).

Ik lees oa in dit topic dat veel mensen de Dune wel naar tevredenheid gebruiken met ntfs hdd's maar bij mij is dit dus niet mogelijk.
Zou het misschien nog kunnen komen omdat mijn 8 maanden oude ntfs hdd nog nooit gedefragmenteerd is op een Windows pc? (ik heb nl geen Windows pc in huis)
Want als je regelmatig bestanden verwijderd dan raakt een ntfs hdd toch gefragmenteerd? Zo ja, zou deze gefragmenteerde schijf dan de oorzaak kunnen zijn van het gestotter en de vele buffer-underruns?

Alles is mogelijk natuurlijk, maar het lijkt me niet door de ntfs formatering of fragmentatie te komen hoor. Fragmentatie wordt pas echt een probleem bij veelvuldig schrijven/deleten terwijl de schijf 98% vol is. Als je geen windows PC hebt snap ik niet geheel waarom je niet de Dune in ext2 laat formateren of met je apple op hfs.
Zou het kunnen dat het aan dit specifieke exemplaar van de harddisk ligt? Misschien mankeert er gewoon wat aan.

Ik heb/had op mijn PC last van een Samsung HD die alles een minuut liet bevriezen als bepaalde files gebruikt werden. Als ik die files dan weg gooide werden het later andere files waarmee alles hing. Op een gegeven moment heb ik de problematische files in een folder gezet en verder niet meer aangeraakt -> probleem weg :) Maar de schijf is niet echt betrouwbaar meer natuurlijk. Misschien dat er bij jou ook zo iets aan de hand is.

Kan de apple ook ext2 schijven lezen/schrijven? Dan zou ik de disk in de dune formateren op ext2.

@audioloog :
Had jij niet wat gevonden (IR code?) die de fan van de base uit zette in standby? Of werkte dat alleen met de 1.0? Ben het vergeten. De base op de slaapkamer maakt wel wat lawaai 's nachts, tenzij ik hem full-power-off doe. Dus als je het nog weet :)

hifiman

Citaat van: riwi op juli 30, 2010, 14:00:00
@audioloog :
Had jij niet wat gevonden (IR code?) die de fan van de base uit zette in standby? Of werkte dat alleen met de 1.0? Ben het vergeten. De base op de slaapkamer maakt wel wat lawaai 's nachts, tenzij ik hem full-power-off doe. Dus als je het nog weet :)
Fan uit in standby is niet mogelijk volgens mij, wel kun je de dune in deep sleep zetten en dan draait de fan niet, dat is wat ik doe in elk geval.  Maar ik heb de 1.0 en bij de 3.0 kun je dit gedrag ergens in het menu instellen toch?

riwi

Citaat van: Audioloog op juli 30, 2010, 14:04:43
Fan uit in standby is niet mogelijk volgens mij, wel kun je de dune in deep sleep zetten en dan draait de fan niet, dat is wat ik doe in elk geval.  Maar ik heb de 1.0 en bij de 3.0 kun je dit gedrag ergens in het menu instellen toch?

Dat doe ik nu ook.
In het setup menu kan je instellen of de power knop sleep-mode doet of deep-power-off.
Als je de powerknop op de AB 5 seconden indrukt gaat ie altijd in deep-power-off.

celerontje

Citaat van: Audioloog op juli 30, 2010, 10:29:37
So is RS232  ;)
Het is wel erg betrouwbaar en elk halfgaar snoertje is bruikbaar. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 30, 2010, 10:07:16

Wat geweldig zou zijn is bv. complete integratie met een app op de ipad/ipod (ipoad?).
Ik wil dezelfde gui als je nu op je scherm hebt zien op een remote control apparaat, maar liever zo groot als de ipad. Alle icon-art die met tools als mymovies, tvixie, idune etc. ophaalt en tussen je mediafiles zet zou je op je AB willen zien. Omdat dit display ook tijdens de film kan werken zou je nog veel meer van dit display gebruik kunnen maken (denk aan film info, acteur/actrice info). Dit zou offline kunnen of ook online.
Hier zou ik een ipad voor aanschaffen, hoewel ik het als surf apparaat/gadget helemaal niks vind (ik zie het nut er niet van in).

Kwa afspeelmogelijkheden ben ik super tevreden met de dune3.0 zoals ie nu is.

celerontje

Citaat van: Audioloog op juli 30, 2010, 13:09:12
In de volgende firmware gaat deze feature zitten:

* Ability to vertically shift subtitles also during playback of Blu-ray discs/images.

Daar wordt ik bij voorbaat al heel erg blij van en daarmee is de Dune voor mij althans geklommen tot eenzame hoogte t.o.v. de andere mediaspelers op de markt: de perfecte media speler (voor mij in elk geval) :pompom:
Da's erg gaaf inderdaad, kan je zonder gedoe Aziatische 2:35:1 BD's bekijken!
Ben trouwens benieuwd hoe deze functie met ''boventiteling'' om zal gaan.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Hanky Panky

Nieuw is toch altijd beter? Ben super tevreden met mijn 1.0 die nog steeds alles wat ik wil ook lekker afspeelt. Ik mis alleen permanente audio delay (geen zin om 1500 euro in een HDMI versterker te investeren) want die moet ik nu bij elke file handmatig instellen. Vroeg me het zo af of het zin zou hebben nu nog een 3.0 te kopen als er al geluiden zijn dat over 3 maand ofzo een 4.0 komt.

De genoemde twee-weg communicatie zou wel heel cool zijn  :D

Davey

Een goed uitziende en snel werkende mediabibliotheek die zelf z'n info ophaald van IMDB, Moviemeter, etc.. Ik heb van de week gestemd op de site van Dune voor deze optie  :D.

Al met al een topapparaat waar ik heel blij mee ben. Er kan nog wel het een en ander met de 3.0 dus ik verwacht voorlopig geen 4.0.

jaco

Sigma heeft natuurlijk al een 8640 en 8650 chip uit.
3D is strakt het enige wat verkoopt, dus de 4.0 komt uit met 3D support.

Hanky Panky

Citaat van: jaco op juli 30, 2010, 15:56:57
Sigma heeft natuurlijk al een 8640 en 8650 chip uit.
3D is strakt het enige wat verkoopt, dus de 4.0 komt uit met 3D support.

Hmmm ik wil mijn Pioneer KRP-500 nog lang niet kwijt hoor  :D