HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: Robbo op juli 22, 2010, 13:52:19
Een effect van het formatteren onder GPT ??   Iemand bekend mee ?

Ik denk dat GPT niet ondersteund wordt door de dune. Waarom formateer/partitioneer je met GPT? Is pas echt nodig met partities groter dan 2TB.
GPT wordt in windows pas vanaf Vista ondersteund (niet in XP/32, en gedeeltelijk in XP/64).

Citaat van: Kjelt op juli 22, 2010, 13:55:35
Altijd formateer ik mijn schijven NTSC om files >4GB aan te kunnen  ;)
Da's knap dat je de schijven in PAL of NTSC kan formateren. Kan er dan geen HiDef meer op?  ;D Je bedoelt NTFS :)
Ik heb de schijf in mijn base met de Dune zelf geformateerd. Die maakt er dan een ext2 partitie van. Ik draai op de PC een tooltje om ext2fs te kunnen lezen en schrijven, maar meestal schrijf ik alleen op de schijven met een linux PC.

Als je de Dune op de schijf wilt laten schrijven (bv. bestanden wissen) kan je het beste (veiligste) de Dune zelf de formatering laten doen.

<edit> : GPT is nodig boven 2 TB (ik had 2GB geschreven)</edit>

Davey

Citaat van: Robbo op juli 22, 2010, 13:52:19
Mijn Base 3.0 heeft een probleem met 2TB harddisks.   Ik krijg een melding dat de harddisk niet herkent wordt, en zie dan in het scherm twee iconen 'Hard Disk 1/2" en "Hard Disk 2/2"  

Bij Hard Disk 1/2 staat Error bij.     Onder Hard Disk 2/2  kan ik alle files gewoon zien.

Een effect van het formatteren onder GPT ??   Iemand bekend mee ?

De Dune herkend mijn HDD van 2TB ook nog niet. De gordijnen zijn nu ook net binnen dus die moet ik dadelijk eerts ophangen  :plain:

Wat wel heel gaaf is is dat de Dune direct mijn VU sat ontvangers zag. Ik kon direct naar de HDD van een VU en een film die daar niet goed wilde afspelen speelt perfect via de Dune  :clapping:. Dus rechtstreeks van de HDD van de VU afspelen op de Dune  8).

Maar nu dus eerst de gordijnen en dan de verbouwde woonkamer van m'n schoonmoeder gaan bekijken  :bored:. Ik spreek jullie vannacht wel weer.

Kjelt

Citaat van: riwi op juli 22, 2010, 14:08:10
Da's knap dat je de schijven in PAL of NTSC kan formateren. Kan er dan geen HiDef meer op?  ;D Je bedoelt NTFS :)
Uiteraard, ben niet helemaal wakker schijnt het  :D
CiteerAls je de Dune op de schijf wilt laten schrijven (bv. bestanden wissen) kan je het beste (veiligste) de Dune zelf de formatering laten doen.
uh nee dat vertrouw ik de Dune niet toe, deleten doe ik zelf wel via de PC, stel je voor dat er een bugje in zit, weg files  :o

coned (banned)

Citaat van: Davey op juli 22, 2010, 14:11:33
De Dune herkend mijn HDD van 2TB ook nog niet.

best wel gek, dune is gebaseerd op linux, en mijn linux boxen draaien al jaren met een dikke 2T schijf (zo'n bigdisk extreme van Lacie) en dit met een oude fedora van al enkele jaren uit
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Davey

Citaat van: coned op juli 22, 2010, 14:17:10
best wel gek, dune is gebaseerd op linux, en mijn linux boxen draaien al jaren met een dikke 2T schijf (zo'n bigdisk extreme van Lacie) en dit met een oude fedora van al enkele jaren uit

Word vanavond aan gewerkt om dat voor elkaar te krijgen. Hier nog wat pics en dan moet ik rennen.

riwi

Volgens mij ligt het niet aan de 2TB, maar aan de WD EARS EADS serie die problemen geeft met sommige NAS'en? In ieder geval werd de EARS EADS voor Qnap afgeraden (werkt niet goed). Staat ook op de compatibility lijst van qnap.
Van problemen tussen de EARS EADS en Dune had ik nog niet eerder gelezen trouwens, dus misschien zit ik er wel naast.

Qnap compatibility list : http://www.qnap.com/pro_compatibility.asp

<edit : post gewijzigd : de problemen betroffen sommige series van de EADS, niet de EARS. En niet de 2TB maar enkel de 1TB en 1.5TB modellen.

Kjelt

Ik heb twee 2TB WD schijven NTFS formatted, aangesloten via eSata via Sharkoon, die werken prima op de Dune, geen idee of het EARS zijn, zal het eens nakijken.

Kjelt

Net even nagekeken (de facturen zaten nog in mijn mailbox) en het zijn EADS. Dus kan niets over EARS zeggen.

coned (banned)

ik heb een paar brakke EADS'en gehad, heeft me serieus wat verloren tijd gekost

post op de linux scsi list:

It seems some of the WD green disks have a really high Load_Cycle_Count:

Model Number:       WDC WD15EADS-00P8B0
       Serial Number:      WD-WCAVU0220972
       Firmware Revision:  01.00A01
193 Load_Cycle_Count        0x0032   167   167   000    Old_age
Always -       99576

They park their heads after only 8 secs, which was also reported here:
http://kerneltrap.org/mailarchive/linux-kernel/2008/4/10/1396844

When software raid is doing a recovery and the XFS fs on top of the
raid6 is populated with big HDTV files, the Load_Cycle_Count seems to
go up. It appears the drive parks the heads quicker than the interval
before a flush.

Version 00P8B0 of the drive also seems to be blacklisted at synology:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=124&t=9412

WD15EADS-00P8B0 1.5TB -- NOT SUGGESTED

Three of my drives are WD15EADS-00S2B0 and do not seem affected.

Bij alternate.be hebben ze mij dan nog 60 EUR restocking fee aangesmeerd omdat ze vonden dat ik maar op voorhand moest weten welke revisies van disken compatible waren met linux en welke niet. Nochtans als je een disk koopt weet je op voorhand niet of het nu een
WD15EADS-00P8B0 of een WD15EADS-00S2B0 is, alles na WD15EADS weet je dus pas bij levering.

Davey

Ok, ik mocht weer verder na alle verplichtingen.

Ik moest de schijf formateren maar dat had ik niet gedaan. Er stond alleen bij de HDD dat de schijf niet herkend werd. Na het formateren kreeg ik het volgende beeld op mijn scherm,

Lekkerrrrrrrrrr. De EARS werken dus prima. Ik heb geformateerd naar wat de Dune zelf aangaf en niet naar NTFS. Ik zal is kijken hoe dat werkt.

De eerste indruk is dat alles heel makkelijk en vanzelf werkt. Ik heb nog niet echt iets bijzonders gedaan en het draait. Ik ben nu The Wolfman aan het downloaden in BD50 formaat. Het duurt effies want dat is bijna 52GB maar ik ben benieuwd wat ik te zien krijg dadelijk.

Citaat van: Audioloog op juli 22, 2010, 12:46:16
Regio vrij patch erop  ^-^

Is dat nodig dan en zo ja, hoe doe je dat?

Citaat van: riwi op juli 22, 2010, 12:54:36
Met een base heb je geen "attached storage"
Als je de nieuwe harddisk erin hebt kan je het beste het dsf filetje :
dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition.dsf
even runnen.

Dan maakt de Dune op de harddisk de "attached Storage" aan (2GB). De rest van de harddisk kan je dan zelf (evt. via de GUI van de Dune) formateren.

LET OP : je raakt alles kwijt wat op de harddisk staat. Dus met een nieuwe lege schijf doen liefst.

Sorry, ik moet je vragen hoe ik dat moet doen. Wat is het voordeel hiervan?

Citaat van: MaxxMark op juli 22, 2010, 12:56:20
Lekker klooien met het ding :D

Resoluties goed zetten (native menu resolutie, auto framerate, etc.)
Audio instellingen goed zetten
Testen of je netwerk het doet. Even kijken of je gbit optie het doet (of niet)
Netwerk optimalisatie aanzetten (en testen) en evt weer uit zetten
Van de kleurinstellingen afblijven op je dune(!) je kunt ze beter regelen in je display device. Tenzij je zeker weet dat je dune iets anders doet dan al je andere apparaten en je niet de hele tijd wilt wisselen.
Je Harmony One instelen / je Pronto instellen

Netwerk mappen toevoegen (wachtwoorden etc) evt shortcuts naar diepere maps aanmaken etc.
Opties op je homescreen uitzetten die je nooit gebruikt

En verder gewoon lekker films/series kijken :) Daarna kom je toch wel weer dingen tegen die je wilt veranderen

Lekker klooien zijn we al mee bezig hier. Echt een leuk ding die Dune  :thumbs-up:

Bij de Video Setup heb bij de Video mode 1080p 50Hz geselecteerd, de Aspect ratio staat op Automatisch en de Auto framerate heb ik 24/50/60Hz geselecteerd.

Bij de Audio Setup heb ik de originele bitstream geselecteerd en bij HDMI geluid Aktief. Blu-ray audio staat op Best quality.

Ik heb "The Book of Eli" op de HDD van de VU staan en die is 29GB groot. DTS HD Master komt op het scherm van de Onkyo en zonder stotterd beeld heb ik vanmiddag al een uur gekeken. Ik heb de Experimentele Gbit op aktief gezet voordat ik dit deed dus ik ga er dan maar vanuit dat het werkt. De Dune pakt namelijk via het netwerk de film van de HDD van de VU. Ik heb nu net Wall-E effies aangezet en de info-knop ingerukt. Maz 51GB en gemiddeld 41GB. De VU heeft een 10/100 poortje. Ik zal dadelijk is wat overzetten van m'n notebook naar de Dune. Die heeft op zeker een Gbit.

Ik ben blij dat de tv goed staat afgesteld. Finetuning moet nog gebeuren maar aan de kleurinstellingen van de apparaten kom ik eigenlijk nooit.

Harmony 885 moet ik nog doen. Ik moet ook nog zoeken waar ik de oogjes heb van de Marmitek. Ik heb er twee in gebruik en er zaten er vier bij.

Dadelijk eerst maar is de firmware upgraden. De meegeleverde is de allereerste met update1. Zal ik voor de Beta gaan of de "zeker weten goed"?

coned (banned)

waar hebben jullie de base gekocht ?

de Belgische importeur wil die zelf niet leveren
enkel Prime's ....

ik wil nog een base extra, heb nu reeds een prime

Davey

Citaat van: coned op juli 22, 2010, 19:14:38
waar hebben jullie de base gekocht ?

de Belgische importeur wil die zelf niet leveren
enkel Prime's ....

ik wil nog een base extra, heb nu reeds een prime

Heb je net een PM gestuurd.

Ik ben aan het klooien met de firmware upgrade. Het is toch gewoon de laatste pakken van de website, daarna op een USB stick en dan de Dune uitzetten waarna je de USB stick erin doet en daarna de Dune weer aanzetten???

Dirc

Citaat van: Davey op juli 22, 2010, 19:39:12

Ik ben aan het klooien met de firmware upgrade. Het is toch gewoon de laatste pakken van de website, daarna op een USB stick en dan de Dune uitzetten waarna je de USB stick erin doet en daarna de Dune weer aanzetten???

gewoon de file kiezen van je usb / harddisk / netwerk en aanklikken

coned (banned)

Citaat van: Davey op juli 22, 2010, 19:39:12

nee

dune aanzetten, naar je usb stick navigeren, op de juste file clicken en dan firmware upgrade

bij mij viel toen het beeld uit via HDMI, ik heb de dune eerst in PAL mode gezet en een oude TV erop, zo bleef het beeld tijdens de upgrade
je moet namelijk ook bevestigen

Davey

Citaat van: Dirc I op juli 22, 2010, 19:49:30
gewoon de file kiezen van je usb / harddisk / netwerk en aanklikken

File heb ik op de stick gezet.

Dune uit.

Stick erin.

Dune weer aanzetten.

Ik zie dan --1--, --2--, --3-- en daarna ready met geen signaal op de tv.

Andere tv met scart pakken dan? Het moet niet gekker worden.

coned (banned)

Citaat van: Davey op juli 22, 2010, 20:04:11
File heb ik op de stick gezet.

Dune uit.

Stick erin.

Dune weer aanzetten.

Ik zie dan --1--, --2--, --3-- en daarna ready met geen signaal op de tv.

Andere tv met scart pakken dan? Het moet niet gekker worden.

ik had een 256MB stick met 1 file (de laatste firmware) en hij boot gewoon, zonder die firmware te
je moet echt wel manueel naar die firmware file navigeren en dan op de enter toets duwen

maar daarna ging mijn beeld uit, is blijkbaar een incompatibiliteit tussen de oude dune firmware en m'n 24' Samsung scherm
dat is de enige reden dat ik even de output op PAL gezet heb, dan kon ik nog middels een TV kijken wat er gebeurde

Davey

Citaat van: coned op juli 22, 2010, 20:10:41
ik had een 256MB stick met 1 file (de laatste firmware) en hij boot gewoon, zonder die firmware te
je moet echt wel manueel naar die firmware file navigeren en dan op de enter toets duwen

maar daarna ging mijn beeld uit, is blijkbaar een incompatibiliteit tussen de oude dune firmware en m'n 24' Samsung scherm
dat is de enige reden dat ik even de output op PAL gezet heb, dan kon ik nog middels een TV kijken wat er gebeurde

Ik heb component aangesloten en heb beeld. Als ik naar de stick navigeer en op het bestand klik met enter gebeurt er niets.

Moet de stick nog op een bepaalde manier geformateerd zijn?

Davey

Nu geeft ie alleen nog maar ERR A06 op het display en kan ik niks meer.

coned (banned)

Davey

riwi

Heb je hem nou al stuk gemaakt? Even van de power halen? Er is wel een firmware recovery procedure, maar als je de gewone procedure al verklooit :) :) sorry ;)

Je kan normaal FW gewoon ergens op je netwerk zetten of op een harddisk. Als de Dune er maar bij kan (dus gewoon tussen de films als het ware). Dan er met de Dune er naartoe navigeren en op enter drukken. Simpeler kan haast niet.

Die attached storage is nodig voor het gebruik van de web browser en voor het spelen van BD met java en extra's. Bij de firmware site van HDI staan onder de extra's geloof ik die .dsf files die je kan runnen (er naartoe navigeren en op enter drukken).

riwi

Hoe voer ik een Firmware Recovery uit op de BD Prime 3.0?

1. Kopieer het firmware bestand naar de root van een USB flash drive
  2. Hernoem het firmware-bestand naar dune_firmware.dff
  3. Schakel de BD Prime 3.0 uit
  4. Koppel de USB flash drive nu aan de BD Prime 3.0
  5. Zet de BD Prime 3.0 aan
  6. De BD Prime 3.0 herkent de USB flash drive en start automatisch met de firmware recovery. In het scherm van de BD Prime 3.0 ziet u nu RECOVER, CHK 0, CHK 1... CHK 99, REC 0, REC 1... REC 99, OK, EJECT STORAGE AND REBOOT
  7. Koppel de USB flash drive los en schakel de BD Prime 3.0 uit
  8. Schakel de BD Prime 3.0 weer in

LETTERLIJK UITVOEREN!!!

Het beste werkt dit als de FW die je op de stick zet de FW is waarmee de Dune het laatste goed gewerkt heeft.

Davey

Citaat van: riwi op juli 22, 2010, 21:33:28
Hoe voer ik een Firmware Recovery uit op de BD Prime 3.0?

1. Kopieer het firmware bestand naar de root van een USB flash drive
   2. Hernoem het firmware-bestand naar dune_firmware.dff
   3. Schakel de BD Prime 3.0 uit
   4. Koppel de USB flash drive nu aan de BD Prime 3.0
   5. Zet de BD Prime 3.0 aan
   6. De BD Prime 3.0 herkent de USB flash drive en start automatisch met de firmware recovery. In het scherm van de BD Prime 3.0 ziet u nu RECOVER, CHK 0, CHK 1... CHK 99, REC 0, REC 1... REC 99, OK, EJECT STORAGE AND REBOOT
   7. Koppel de USB flash drive los en schakel de BD Prime 3.0 uit
   8. Schakel de BD Prime 3.0 weer in

LETTERLIJK UITVOEREN!!!

Dank je Riwi  :thumbs-up:. Ik lees het net te laat (of niet  ;)) want het probleem is opgelost  :wacko:

Met de VU+ heb ik het ook gehad in het begin. Zal wel een Linux dingetje zijn. De dealer wist ook niet wat ie ermee aan moest en we hebben afgesproken dat wanneer het vanavond niet goed kwam ik de box morgen mocht omruilen. Nu heb ik hem daarna net zo lang aan en uit gezet totdat er geen error meer verscheen en de box gewoon doorstarte. Daarna weer de stick erin gedaan, zonder de box uit te zetten, en op het bestand geklikt en nu kon ik wel de nieuwe firmware aanklikken en installeren. Alleen kon de box geen extra applicaties installeren omdat daar geen ruimte voor was en ik denk dat dat met jouw eerder vermelde attached storage verhaal te maken heeft?

riwi

Ik geloof inderdaad dat die attached storage ook voor de applicaties is ja. Klopt.

Dus moet je even de betreffende .dsf file downloaden en op je netwerk zetten en met de Dune uitvoer

Davey

Citaat van: riwi op juli 22, 2010, 21:58:34
Ik geloof inderdaad dat die attached storage ook voor de applicaties is ja. Klopt.

Dus moet je even de betreffende .dsf file downloaden en op je netwerk zetten en met de Dune uitvoer

De door jouw bijgevoegde file heb ik gedownload. Op het netwerk kan ik 'm ook zetten maar wat bedoel je met "en met de Dune uitvoer"?