HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Dirc

TheM@x

Update: groen beeld issue is op te lossen door onder Setup, Audio, HDMI Audio op actief te zetten.

Vreemde setting, echter het helpt dus wel. Gelezen op MPC Club.

riwi

Citaat van: TheM@x op juni 15, 2010, 21:44:30
Update: groen beeld issue is op te lossen door onder Setup, Audio, HDMI Audio op actief te zetten.

Vreemde setting, echter het helpt dus wel. Gelezen op MPC Club.

D'r was nog wat met die setting. HDMI audio oest ook aan om uberhaupt audio over spdif te krijgen volgens mij (met de oudste firmwares). In ieder geval wordt aangeraden om HDMI audio altijd op enabled te hebben ook al gebruik je HDMI audio niet. Mooi dat het ook de oplossing voor jouw probleem was.

jaco

HDI gebruikt een Sigma chipset. Daar zit helemaal geen gigabit ethernet support in. Wel is er een soort van PCI bus, waar je wel een gigabit controller opkunt hangen. Daar zit neem ik aan ook e-sata op. Wellicht dat de driver niet al te goed is ?

Raphie

snap niet waarom mensen zo veel lopen te kutten met hun settings, gewoon HDMI audio aan laten en network op 100mbit laten staan
netwerk via NFS configureren, auto EDID aan met 24P, PCM en alles moet gewoon werken.

en als een setting niet werkt? > dan weet je dat je hem niet moet gebruiken!  :devil:
Al dat gejank of Gbit, of uitzetten HDMI audio, who cares?!? 
JBL PRX Power!

TheM@x

Ook goedemorgen, goed geslapen?  :coffee:

Raphie

JBL PRX Power!

Sphinkx

Heeft iemand hier ervaring met themes op de Dune?  Ik weet dat de mogelijkheid er is maar geen flauw idee hoe ik aan moet beginnen...

Indien wel open ik wel een nieuw topic met de vragen die ik heb over het instellen. Maar eerst gewoon eens polsen in dit topic   ;)
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat

Dirc

Heb de Dune nu even rechtstreeks op de TV gezet voor hik-ups.
Zou het theoretisch mogelijk zijn dat de HDMI kabel naar de Marantz de hik-ups veroorzaakt terwijl het beeld wel doorgaat?

ajbeefde

Citaat van: Raphie op juni 16, 2010, 08:43:14
snap niet waarom mensen zo veel lopen te kutten met hun settings, gewoon HDMI audio aan laten en network op 100mbit laten staan
netwerk via NFS configureren, auto EDID aan met 24P, PCM en alles moet gewoon werken.

en als een setting niet werkt? > dan weet je dat je hem niet moet gebruiken!  :devil:
Al dat gejank of Gbit, of uitzetten HDMI audio, who cares?!? 

;D

Je hebt van die personen die willen alles uitvinden terwijl het al uitgevonden is.....  ;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Grindtegel

Een weekje verder en in middels al voor elkaar gekregen dat ik kan streamen van mijn pc, samen met het programma yadis ziet het er ook nog een erg leuk uit. Nog een vraag dan: ik heb op mijn pc verschillende schijven. Om iedere schijf te benaderen moet ik voor elk een aparte verbinding creeren op de Dune, kan dit ook anders zodat de dune al mijn films in 1 keer ziet en ik dus niet hoef te switchen van schijf d naar f etc. ?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

riwi

Citaat van: Dirc I op juni 18, 2010, 11:02:56
Heb de Dune nu even rechtstreeks op de TV gezet voor hik-ups.
Zou het theoretisch mogelijk zijn dat de HDMI kabel naar de Marantz de hik-ups veroorzaakt terwijl het beeld wel doorgaat?

HDMI kabel kan, maar kan ook zijn dat de Marantz het 'doet'. Ik zou zeker wat kabels wisselen omdat dat makkelijk kan. Misschien ook even zoeken/vragen of er updates zijn voor je Marantz SR8002.

Dirc

Ik heb contact gehad met JVB en ze hadden meer klachten in hun systeem staan over BD spelers en media spelers met een Marantz 8002 in combi met een budget HDMI kabel.
Zojuist getest aan een 10 meter W&M HDMI kabel en nergens last van. De 1 meter budget kabel is dus het probleem. Meteen maar de W&M's besteld om al mijn budget kabels te vervangen.

riwi

Citaat van: Dirc I op juni 18, 2010, 14:47:31
Ik heb contact gehad met JVB en ze hadden meer klachten in hun systeem staan over BD spelers en media spelers met een Marantz 8002 in combi met een budget HDMI kabel.
Zojuist getest aan een 10 meter W&M HDMI kabel en nergens last van. De 1 meter budget kabel is dus het probleem. Meteen maar de W&M's besteld om al mijn budget kabels te vervangen.

Mooi! hopelijk opgelost dus :)

riwi

Citaat van: Grindtegel op juni 18, 2010, 14:37:44
Een weekje verder en in middels al voor elkaar gekregen dat ik kan streamen van mijn pc, samen met het programma yadis ziet het er ook nog een erg leuk uit. Nog een vraag dan: ik heb op mijn pc verschillende schijven. Om iedere schijf te benaderen moet ik voor elk een aparte verbinding creeren op de Dune, kan dit ook anders zodat de dune al mijn films in 1 keer ziet en ik dus niet hoef te switchen van schijf d naar f etc. ?

Met een truukje kan dat.
Je kan met het progje Junction Link Magic, linkjes maken naar andere schijven.
Stel je hebt op je Dune de D schijf al als netwerk disk
Dan maak je op je D schijf folders aan : drive_f  , drive_g
Dan start je junction link magic : zet in het linker raam de folder drive_f en in het rechter raam de f: schijf en klik op "create". Daarna is het geen folder meer maar een link binnen ntfs. De dune ziet het als folder, maar in feite gaat ie naar de andere schijf.
Junction link magic heb je daarna niet meer nodig (alleen om de link te creeren).
Zo heb ik op een PC een hele rij folders naar alle schijven van die PC gemaakt. Werkt perfect.

Je zult wel de sharing aan moeten hebben voor die schijven anders zal je problemen met de rechten hebben (windows).

Sphinkx

Citaat van: Dirc I op juni 18, 2010, 14:47:31

Daar gaat dus de theorie dat budget HDMI kabels evenwaardig zijn aan duurdere merkkabels...

Ik heb ook een Dune in combi met een Marantz SR8002. Zijn wel geen budget kabels.
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat

riwi

Citaat van: Sphinkx op juni 18, 2010, 15:00:10
Daar gaat dus de theorie dat budget HDMI kabels evenwaardig zijn aan duurdere merkkabels...

Ik heb ook een Dune in combi met een Marantz SR8002. Zijn wel geen budget kabels.

De Dune is ook gevoelig ervoor denk ik.
Ik heb mijn HDMI kabels vervangen door Monster. Ik heb een Marantz vs3002 HDMI switch die het verder perfect doet.

Grindtegel

Citaat van: riwi op juni 18, 2010, 14:57:06
Met een truukje kan dat.
Je kan met het progje Junction Link Magic, linkjes maken naar andere schijven.
Stel je hebt op je Dune de D schijf al als netwerk disk
Dan maak je op je D schijf folders aan : drive_f  , drive_g
Dan start je junction link magic : zet in het linker raam de folder drive_f en in het rechter raam de f: schijf en klik op "create". Daarna is het geen folder meer maar een link binnen ntfs. De dune ziet het als folder, maar in feite gaat ie naar de andere schijf.
Junction link magic heb je daarna niet meer nodig (alleen om de link te creeren).
Zo heb ik op een PC een hele rij folders naar alle schijven van die PC gemaakt. Werkt perfect.

Je zult wel de sharing aan moeten hebben voor die schijven anders zal je problemen met de rechten hebben (windows).

Super! Ga ik straks een sproberen, eerst even Duitsland tenonder zien gaan tegen Servie  :devil:
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

erik s.

Citaat van: Sphinkx op juni 18, 2010, 15:00:10

leuk om te lezen dat een W & M wel degelijk meerwaarde heeft boven een goedkope kabel.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

SnelleJelle

Wat een vreselijk stuk software is dat junction magic. Reageert zomaar een paar seconden niet meer als je een mapje oid open of ergens op klikt, 'not responing' en dan dat scan dialoogje, ik bedoel 'Deselect (!) the drives you don't (!!) want to scan'... ik bedoel... kom op... en dan laat je hem scannen en dan vindt ie tientallen links behalve die ik zojuist met het proggie heb aangemaakt. Meteen uninstalled. Gaat veel tranen geven bij mensen die niet 100% weten wat ze doen. En als je wel 100% weet wat je doet heb je het proggie niet nodig :)

riwi

Citaat van: SnelleJelle op juni 19, 2010, 11:34:15
Wat een vreselijk stuk software is dat junction magic. Reageert zomaar een paar seconden niet meer als je een mapje oid open of ergens op klikt, 'not responing' en dan dat scan dialoogje, ik bedoel 'Deselect (!) the drives you don't (!!) want to scan'... ik bedoel... kom op... en dan laat je hem scannen en dan vindt ie tientallen links behalve die ik zojuist met het proggie heb aangemaakt. Meteen uninstalled. Gaat veel tranen geven bij mensen die niet 100% weten wat ze doen. En als je wel 100% weet wat je doet heb je het proggie niet nodig :)

Ik onderbreek het scannen altijd direct.
Verder werkt het wel vind ik dat progje.

Hoe maak jij NTFS linkjes zonder junction link magic dan?

SnelleJelle

Ik gebruik amper dit soort dingen, heel soms en dan gewoon met Windows 7 mklink of vroeger zelfs met subst :) Maar eigenlijk vind ik dit soort koppelingen en shortcuts en links en junctions gevaarlijk ondoorzichtig en maakt het juist vaak de boel nog overzichtelijker.

riwi

Citaat van: SnelleJelle op juni 19, 2010, 14:58:25
Ik gebruik amper dit soort dingen, heel soms en dan gewoon met Windows 7 mklink.

Als je geen hardlinks / junction point nodig hebt wat doe je dan met junction link magic?  :-X

mklink werkt niet op XP. (vanaf Vista pas)
Met XP zou je met cmd line fsutil hardlink aan de slag kunnen.
Maar dan lijkt me de GUI van linkmagic wel een stuk handiger voor de gemiddelde gebruiker.
Dat automatische scannen zou je uit moeten kunnen zetten dat vind ik wel.

ajbeefde

Citaat van: erik s. op juni 19, 2010, 10:21:05
leuk om te lezen dat een W & M wel degelijk meerwaarde heeft boven en goedkope kabel.

Terwijl w&m in vergelijk met betere kabelmerken ook nog een budget kabel is  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

SnelleJelle

Citaat van: riwi op juni 19, 2010, 15:08:20
Als je geen hardlinks / junction point nodig hebt wat doe je dan met junction link magic?  :-X
Als iemand het zo enthousiast aanprijst, dan mag ik het toch wel proberen? Wie weet was het wel handig.