HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

treky22

Ik ben aan het kijken voor deze programma's.
Welke van de 2 is het beste, en welke op onderstaande links moet ik dan kiezen ?

Hanewin: http://shop.hanewin.net/

allegro: https://secure.franz.com/store/software

Of zijn er andere sites waar ik die kan kopen ofzo ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

bart_nl

het lijkt mij géén windows probleem? Ik heb met de Dune nog nooit problemen gehad om windows netwerkschijven (onder XP en 7) te benaderen. Enige nadeel voor mij is dat de dune geen WOL pakketje verstuurt.

riwi

Citaat van: treky22 op juni  1, 2010, 19:41:59
Ik ben aan het kijken voor deze programma's.
Welke van de 2 is het beste, en welke op onderstaande links moet ik dan kiezen ?

Hanewin: http://shop.hanewin.net/

allegro: https://secure.franz.com/store/software

Of zijn er andere sites waar ik die kan kopen ofzo ?

Ik gebruik hanewin. Ik zou het eerst een maandje proberen (is gratis te testen).

Citaat van: bart_nl op juni  1, 2010, 19:55:39
het lijkt mij géén windows probleem?
OK verklaar dan eens waarom bij treky22, 2 drives het wel doen en 2 drives niet : op dezelfde PC.

@treky : het windows probleem oplossen is de goedkoopste optie denk ik.

bart_nl

Citaat van: riwi op juni  1, 2010, 20:12:22OK verklaar dan eens waarom bij treky22, 2 drives het wel doen en 2 drives niet : op dezelfde PC.
omdat 'ie nog steeds geen gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt? Met public folder sharing uitgeschakeld kun je dan per schijf / folder verschillen hebben.

riwi

Citaat van: bart_nl op juni  1, 2010, 20:41:53
omdat 'ie nog steeds geen gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt? Met public folder sharing uitgeschakeld kun je dan per schijf / folder verschillen hebben.

Dat zei frank ook al :). Ik vind het een goede tip :) . Voor mij is dat een windows probleem. Met de oplossing in de Dune ;)

Dirc

Kun je op de Dune de naam zoals ie genereert "DuneHDD_c84cc07b_dc83_48ae_a082_dc9922c6de1b" veilig wijzigen in iets als "Films" of "Muziek"?

bart_nl

Citaat van: riwi op juni  1, 2010, 20:52:14Voor mij is dat een windows probleem.
nee, je zou ook elke folder/harddisk na kunnen lopen en het daarmee op kunnen lossen maar user / wachtwoord die je op de dune dan ook instelt is handiger en veiliger. Het netjes gebruiken van user accounts kun je toch moeilijk een windows probleem noemen? Lijkt mij sterk dat je in je NFS software niet ook een account moet aanmaken?

treky22

vanmiddag PC helemaal opnieuw ge-installeerd (Vista Ultimate).
Zometeen 23 tot 7 werken.

Morgen eens met de Dune en de instellingen aan de gang gaan.
Kijken of ik met een verse start kan beginnen  ;)

gsuk

Citaat van: treky22 op mei 27, 2010, 19:56:22
Ik heb sinds vorige week een Dune 3.0 Base.
En nu ben ik een klein probleempje tegen gekomen.

Ik heb bij mijn computer boven 1 interne en 3 externe schijven.
Ik draai Windows 7. Heb alle schijven (interne heeft 2 partities, waarvan 1 gedeeld) gedeeld.

Nu heb ik beneden via de Dune alleen toegang tot 2 externe schijven (via SMB).
Als ik de anderen wil bekijken, vraagt ie elke keer om een toegangs-code (username + password)

Hoe kan ik dit verhelpen ? Toestemming zonder wachtwoord astaat op de PC uit.

Oh ja, nog een vraagje  ::)
Hoe installeer ik nieuwe firmware ?

hoi heb je nou vista of windows 7

als je windows 7 hebt kan je dit evt proberen heb ik geleend van tweakers:

Voor zowel een hoofdmap als submappen moet de werkwijze herhaald worden.

• Op de (sub)map rechtsklikken – eigenschappen
• Bij delen – geavanceerd delen - "deze map delen" aanvinken en op OK
• Onder "beveiliging" - bewerken
• Klik op "toevoegen"
• Klik op "geavanceerd"
• Klik op "nu zoeken"
• Klik "netwerk" aan en op OK
• "netwerk" moet nu ook in de lijst staan
• Klik op "toepassen" en sluiten

dan moet het werken

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

riwi

Citaat van: bart_nl op juni  1, 2010, 21:11:10
nee, je zou ook elke folder/harddisk na kunnen lopen en het daarmee op kunnen lossen maar user / wachtwoord die je op de dune dan ook instelt is handiger en veiliger. Het netjes gebruiken van user accounts kun je toch moeilijk een windows probleem noemen? Lijkt mij sterk dat je in je NFS software niet ook een account moet aanmaken?

Het NFS programma draait als service (van de administrator). Ik heb dan geen problemen met rechten van d, e, f schijven etc. De Dune mag alles.

Als ik dan schrijf dat het een probleem is van de gebruiker met een instelling in windows vind je het dan goed? :) Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar de ondoorzichtige security van windows maakt het de gebruiker lastig om een apparaat als de Dune toegang te geven tot alle schijven.

treky22

Wat kan ik dan beter installeren: Windows 7 of Windows Vista ?

Anders installeer ik straks voordat ik ga slapen Windows 7, en probeer ik de oplossingdie hierboven vermeldt staat.

bart_nl

Citaat van: riwi op juni  2, 2010, 01:07:59Het NFS programma draait als service (van de administrator). Ik heb dan geen problemen met rechten van d, e, f schijven etc. De Dune mag alles.

Als ik dan schrijf dat het een probleem is van de gebruiker met een instelling in windows vind je het dan goed? :) Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar de ondoorzichtige security van windows maakt het de gebruiker lastig om een apparaat als de Dune toegang te geven tot alle schijven.
tuurlijk is windows ondoorzichtig maar ik vind NFS dan geen oplossing. Zoals ik het lees geef jij de NFS service adminstrator rechten en volgens mij (ja windows snap ik ook niet) heb je daardoor toegang tot alle schijven. M.i. is het dan eenvoudiger om op de Dune een user / password in te stellen met administrator rechten? Bij mij werkt dat goed en ik zie dat dat advies ook door Frank al veel eerder is gegeven. Van treky22 lees ik niet wat al geprobeerd is.

@treky22
heb je al eens een user / password op de dune ingesteld? En kun je dan ook de schijven niet zien?

hifiman

Citaat van: bart_nl op juni  2, 2010, 08:23:50
Zoals ik het lees geef jij de NFS service adminstrator rechten en volgens mij (ja windows snap ik ook niet) heb je daardoor toegang tot alle schijven.
Dat is incorrect, de windows rechten staan los van welke schijven de nfs client kan mounten. Dit bepaal je in de exports file van de nfs server.

Raphie

Citaat van: Audioloog op juni  2, 2010, 08:27:32
Dat is incorrect, de windows rechten staan los van welke schijven de nfs client kan mounten. Dit bepaal je in de exports file van de nfs server.
precies en Win7 kan niets dat Vista wel kan
JBL PRX Power!

hifiman

Kwam er trouwens achter dat sinds de laatste firmware er iets niet goed gaat met dvd afspelen op de dune. Tijdens een gamma meting kwam ik erachter dat de gamma van geen kanten klopte, gebruikte ik vervolgens HD testpatronen dan klopt de gamma wel. In een ander patroon (16 grijswaarden van wit tot zwart) is duidelijk te zien dat de eerste en de laatste 2 blokken niet van elkaar te onderscheiden zijn, ik vermoed dat bij dvd nu pc levels (0-255) wordt uitgestuurd ipv 16-235.

Dit issue was voorheen niet en lijkt dus een bug te zijn. Zal het ook wel even aankaarten op mpcclub.

Edit: heb zelf overigens een prime 1.0, maar ga er even vanuit dat het met de 3.0 niet anders is.

Robbo

Was me nog niet opgevallen, maar heb mijn scaler dan ook afgedwongen op 16-235 input. 

HD materiaal wordt overigens nog steeds door de Dune in BT601 colorspace uitgegeven.

bart_nl

Citaat van: Audioloog op juni  2, 2010, 08:27:32Dat is incorrect, de windows rechten staan los van welke schijven de nfs client kan mounten. Dit bepaal je in de exports file van de nfs server.
ik bedoelde dat dat alleen zou mogen werken wanneer de NFS server met adminstrator rechten draait en dan kun je m.i. dus beter de Dune adminstrator rechten geven.

Dirc

Citaat van: Dirc I op juni  1, 2010, 20:58:35
Kun je op de Dune de naam zoals ie genereert "DuneHDD_c84cc07b_dc83_48ae_a082_dc9922c6de1b" veilig wijzigen in iets als "Films" of "Muziek"?

?????

treky22

Citaat van: gsuk op juni  1, 2010, 23:22:08
hoi heb je nou vista of windows 7

als je windows 7 hebt kan je dit evt proberen heb ik geleend van tweakers:

Voor zowel een hoofdmap als submappen moet de werkwijze herhaald worden.

• Op de (sub)map rechtsklikken – eigenschappen
• Bij delen – geavanceerd delen - “deze map delen” aanvinken en op OK
• Onder “beveiliging” - bewerken
• Klik op “toevoegen”
• Klik op “geavanceerd”
• Klik op “nu zoeken”
• Klik “netwerk” aan en op OK
• “netwerk” moet nu ook in de lijst staan
• Klik op “toepassen” en sluiten

dan moet het werken

groetjes Emile

Gisteravond aan het proberen gegaan met bovenstaandeoplossing.

HET WERKT  :thumbs-up:

De interne drive waar ik eerst niet op kon, kreeg ik nu ineens toegang op via de Dune.

Vandaag de externe drives weer aansluiten, en kijken hoe het daar mee gaat.

@ Emile: bedankt voor de tip

Dirc

Citaat van: Dirc I op juni  1, 2010, 20:58:35

Ik kraag hem in ieder geval niet gewijzigd.

treky22

Oke, ik heb de Dune (Base 3.0) nu zover dat ik alles kan streamen van m'n PC boven.

Nu wordt het tijd voor de volgende stap.

Is er voor de Dune, net als bij de HDX en Popcorn, zoiets als YAMJ of iets dergelijks ?
Zodat ik mooi covers en info in beeld heb, en dan de films enzo kan opstarten.

En zoja, hoe gaat dit in z'n werk ? Qua installeren bedoel ik dan.

riwi

Citaat van: treky22 op juni  3, 2010, 20:15:55
En zoja, hoe gaat dit in z'n werk ? Qua installeren bedoel ik dan.

Mymovies : is al een topic over http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95558.0

pbrand

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de Popcorn C200 en de Dune.

Als ik de BD 3.0 Prime koop, moet er dan een harde schijf in om blu-ray te kunnen afspelen. Of is dat niet nodig? Ik had ergens iets gelezen over extra geheugen dat nodig is om blu-ray af te kunnen spelen en ik vroeg me af of dat er standaard in zit? Heb eigenlijk geen behoefte aan een harde schijf erin omdat ik via het netwerk wil streamen.

gsuk

Citaat van: treky22 op juni  3, 2010, 03:28:35
Gisteravond aan het proberen gegaan met bovenstaandeoplossing.

HET WERKT  :thumbs-up:

De interne drive waar ik eerst niet op kon, kreeg ik nu ineens toegang op via de Dune.

Vandaag de externe drives weer aansluiten, en kijken hoe het daar mee gaat.

@ Emile: bedankt voor de tip

graag gedaan
wat ik alleen niet snap is dat mijn dune plug en play was en ineens na een aantal weken kon ik mijn win 7 pc nirt meer benaderen terwijl er niks aan de pc was veranderd

gelukkig hielp de bovenstaande oplossing
maar toch vind ik het vreemd

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Miesepies

Citaat van: treky22 op juni  3, 2010, 20:15:55Is er voor de Dune, net als bij de HDX en Popcorn, zoiets als YAMJ of iets dergelijks ? Zodat ik mooi covers en info in beeld heb, en dan de films enzo kan opstarten.

Dune Explorer 2 (http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23178) is lekker eenvoudig.