HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

gsuk

Citaat van: gsuk op mei 24, 2010, 12:58:56
mijn dune 3.0 base
kan geen screen shots meer maken
als ik op eject druk geeft die aan dat er een screen shot failure is
mijn interne storage is nog steeds zichtbaar

waar kan het aan liggen?

groetjes Emile

schop
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

riwi

Citaat van: gsuk op mei 28, 2010, 19:59:35
schop

Je kunt op je interne stoarge geen screenshots maken volgens mij. Je moet er een usb stick insteken.

Grindtegel

Nou ik heb na wat wikken en wegen ook een Dune base aangeschaft en ben nu vanaf een uurtje of zes aan het klooien en mijn conclusie tot nu toe is dat dit de grootse prul is die ik ooit heb aangeschaft. Mijn God wat een k.u.t. apparaat zeg. Probeer via een externe harde schijf diverse bestanden af te spelen middels USB aansluiting maar ik krijg geen enkel bestand normaal afgespeeld. Geen mkv's, ts bestanden of gewone dvd's doen het, of er is geen geluid, of hij speelt helemaal niks af, of hij loopt vast, of ik word bestookt met macroblokken en groene strepen/blokken. BluRays speelt hij soms maar ook daar groene strepen/blokken en macroblokking. Alle bestanden doen het prima zonder fouten op mijn pc dus het ligt niet aan de files.

Ik heb zowat alle instellingen al geprobeerd maar dat maakt allemaal niks uit. Nu krijg ik zelfs geen geluid meer... ik word er zo moe van zucht. Laatste firmware erop gezet maar dat maakt ook al niks uit.

Wil iemand zo lief zijn om de beste instellingen te pm'en voordat ik dingen kapot ga maken.

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Raphie

alles moet gewoon default werken?
heb je geen NAS?

bijgeleverde HDMI kabel gebruikt?
JBL PRX Power!

Grindtegel

Niks werkt default helaas...

Geen nas, gewoon ouderwets een externe usb drive WB Elements eraan

Verschillende hdmi kabels geprobeerd.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Raphie

ok, is je schijf ext2/3? ntfs werkt niet lekker
JBL PRX Power!

pagr

Een Dune moet out-of-the-box gewoon werken.  Is de USB kabel goed?  Kun je via eSata een disk aansluiten?  Of beter nog: via een disk via de intern bay, OF een een klein sample bestand van Internet op een USB-stick.  Het moet gewoon werken!

Zo niet, dan morgen terug naar de winkel en met jouw materiaal getest op een andere Dune naar huis!!!!
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

Grindtegel

Citaat van: Raphie op mei 28, 2010, 20:54:37
ok, is je schijf ext2/3? ntfs werkt niet lekker

hmmm, schijf is ntfs, ik zal eens een usb stick met wat bestanden erop knallen, kijken hoe dat gaat.

Grindtegel

Nou usb stick erin met wat verschillende bestanden, geen verschil. Groene zweem/strepen/blokken en geen geluid... nog 1 keer proberen met andere firmware en anders gaat ie terug en komt er nooit van zijn leven meer een dune in mijn huis, ik blijf wel met mijn pc bestanden afspelen, die doet het tenminste.

Grindtegel

Andere firmware geeft ook hetzelfde resultaat. Apparaatje gaat terug, ik koop wel een mediaplayer als die krengen het gewoon doen zonder er eerst uren aan te moeten prutsen, dan blijf ik wel bij mijn pc, dat is ook prutsen af en toe maar die doet het tenminste.

Raphie

Dune moet plug&play zijn, was je doos geopend geweest? dit is niet zoals het hoort en anderen het hebben ervaren.
JBL PRX Power!

Grindtegel

Ja hij zat gewoon dicht en alles netjes verpakt. Heb hem via mediacentershop.nl gekocht en mag hem dus binnen 14 dagen retourneren, wat ik dus ook ga doen  ;D

riwi

Ik denk dat de jouwe gewoon defect is hoor.

Heb je hem al stroomloos gemaakt een keer?

Jammer dat je er zo veel problemen mee hebt.

USB disk met ntfs moet gewoon goed werken hoor. ext2/ext3 wordt soms aangeraden als interne disk.

Grindtegel

Ik denk ook dat ik een doa'tje te pakken heb, inmiddels heb ik al een mail gestuurd naar de leverancier. 

pagr

De mijne, de eerste levering in NL medio Dec 09, had ook een probleem met pixelation. Gewoon een pech-gevalletje. Gewoon direct omgeruild en ik ben nog steeds super tevreden met het apparaat.

Geef de Dune nog een kans (en NEE, ik heb geen aandelen HDI  :P)

P.S. Heb je ook al een reset van de settings gedaan? JE weet maar nooit...
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

Grindtegel

Ik heb de settings idd ook weer terug gezet maar niks mocht baten. Ik wil het produkt best nog wel opnieuw proberen maar ik ga geen garantie claimen, dan zit ik dalijk weken te wachten omdat ze het apparaat gaan proberen te repareren. Nee ik maak gebruik van de respijt termijn en pak mijn centjes terug, dan bestel ik wel een nieuwe, dat is sneller  ;D

pagr

Daar geef ik je helemaal gelijk in!!!  Je moet er wel meteen plezier van kunnen hebben.  Laat ons maar weten hoe het verder gaat en succes!

Sphinkx

Ik denk dat we hier echt spreken van een DOA. Dus gewoon terugbrengen die handel..

Ik heb die van mij een paar maanden terug gekocht en out of the box werkte die onmiddellijk.
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat

Dirc

inderdaad hier werkte ie ook out of the box

Dirc

Hmm zoals een paar pagina's geleden aangegeven hing de Dune bij een WMV. Ik merk het nu ook bij audio files (320 kbit/s MPEG).

Ik kan me niet herinneren dat dit vaker opgevallen is. Komt dit door de laatste firmware die ik gebruik (100413_1555)?

Dirc

Citaat van: Dirc I op mei 29, 2010, 18:10:46
Hmm zoals een paar pagina's geleden aangegeven hing de Dune bij een WMV. Ik merk het nu ook bij audio files (320 kbit/s MPEG).

Ik kan me niet herinneren dat dit vaker opgevallen is. Komt dit door de laatste firmware die ik gebruik (100413_1555)?

Niemand?

Harry HT

Hi,
Citaat van: Dirc I op mei 30, 2010, 13:09:12
Niemand?
Ik gebruik de laatste firmware versie op m'n base 3.0, ik heb geen problemen wmv, mp3 of wat dan ook.  8)

gr

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Dirc

en als je tegelijkertijd upload?

treky22

Nog steeds de probs met sommige netwerk harde schijven.
Krijg dan de melding: Network Resource Not Accesible

Iemand hier een oplossing voor hoe ik het wel voor elkaar krijg ?

Heb boven de computer staan: Vista Ultimate, 1 interne schijf (2 partities), 3 externe schijven.
Ik kan op dit moment 2 externe schijven aanspreken. De rest krijg ik bovenstaande melding bij.

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

riwi

Da's een windows probleem. Frank vertelde daar ook al over.

Je kan NFS gebruiken als je een NFS tooltje wil proberen/kopen. (hanewin nfs of allegro nfs).