HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

staat op de Dune "epxerimental Gbit" aan?
JBL PRX Power!

godenzoon

Ik ben eens in de control panel van mijn NAS gaan speuren en volgens mij is Sabnzbd de enige actieve applicatie. Alle overige applicaties zoals UPnP Media Server en iTunes Service zijn allemaal disabled. Wel herstart ik iedere ochtend de NAS om memory te clearen maar dat doe ik pas sinds een week.

Ik zal bij wijze van test de Sabnzbd package disablen en dan kijken of het stotteren ophoudt. Ik snap alleen nog steeds niet waarom de NAS eerst (ook met Sabnzbd) goed heeft gefunctioneerd en nu al die problemen geeft. Daarbij komt ook nog eens dat als ik de processorload van de NAS in een grafiek bekijken deze niet boven de 10% komt.

Ik houd jullie op de hoogte! Thanks so far!  :clapping:

Oh ja, de experimental Gigabit optie in de Dune is uitgeschakeld maar inmiddels ben ik er zeker van dat de NAS het probleem is. Zojuist heb ik probleemloos de series finale van Lost kunnen streamen vanaf mijn laptop.  ;D

Kjelt

Ik heb een Marmitek ab verlenger aangeschaft en die werkt met alle apparatuur vlekkeloos behalve met de Dune  :(
Probleem is dat met het navigeren van een nieuwe titel met de pijltjestoetsen hij meerdere keren blijft hangen, oftewel als ik 1x naar beneden druk dan gaat de cursor 2,3 of soms zelfs 4 keer naar beneden.
De afstand van de marmitek herhaal zender tot de Dune is waarschijnlijk te kort of de Dune ir ontvanger is veels te gevoelig, maar ik heb geen mogelijkheid deze te verlengen, dus zal eens binnenkort met filters gaan experimenteren, er is zo niet mee te werken  >:(

godenzoon

Helaas, het disablen van Sabnzbd heeft niet het gewenste resultaat geboden: nog steeds stotteringen :(

riwi

Citaat van: Kjelt op mei 24, 2010, 20:46:23
Ik heb een Marmitek ab verlenger aangeschaft en die werkt met alle apparatuur vlekkeloos behalve met de Dune  :(
Probleem is dat met het navigeren van een nieuwe titel met de pijltjestoetsen hij meerdere keren blijft hangen, oftewel als ik 1x naar beneden druk dan gaat de cursor 2,3 of soms zelfs 4 keer naar beneden.
De afstand van de marmitek herhaal zender tot de Dune is waarschijnlijk te kort of de Dune ir ontvanger is veels te gevoelig, maar ik heb geen mogelijkheid deze te verlengen, dus zal eens binnenkort met filters gaan experimenteren, er is zo niet mee te werken  >:(

Bedien je nou met de pronto of met de originele Dune AB?

Kjelt

Citaat van: riwi op mei 24, 2010, 22:34:19
Bedien je nou met de pronto of met de originele Dune AB?
Met de originele ab dat is juist het vreemde. Ik heb dit ook bij de PCH gehad als ik te dicht bij de unit zat, daarom denk ik aan een oversturing van de IR ontvanger. Ik zou ook de Marmitek IR diodes serieweerstand iets kunnen verhogen, wellicht is dat nog het makkelijkste.

riwi

Citaat van: Kjelt op mei 25, 2010, 09:12:11
Met de originele ab dat is juist het vreemde. Ik heb dit ook bij de PCH gehad als ik te dicht bij de unit zat, daarom denk ik aan een oversturing van de IR ontvanger. Ik zou ook de Marmitek IR diodes serieweerstand iets kunnen verhogen, wellicht is dat nog het makkelijkste.

Jammer. Als je met de Pronto bediende zou je misschien nog wat kunnen sleutelen aan de code die gestuurd wordt.

godenzoon

De stotter problemen die ik bij het streamen naar mijn Dune heb worden volgens Wifimedia veroorzaakt door een firmware issue van de schijven in de NAS. Dit is althans uit hun onderzoek gekomen.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!  :clapping:

riwi

inderdaad van de qnap compatibility list :

Note8
For improved stability, please update your NAS firmware to v3.1.2 Build1001 or later. There is known performance issue with WD15EADS-00P8B0 and WD10EADS-00P8B0. These two HDDs are not suggested to use with QNAP NAS.

Misschien zelfs een paar andere schijven halen..

CoSo

Citaat van: riwi op mei 25, 2010, 12:06:23
Jammer. Als je met de Pronto bediende zou je misschien nog wat kunnen sleutelen aan de code die gestuurd wordt.
Is er trouwens een code voor Power on en Power off of is Power toggle de eniste.

Er zou nog een mogelijkheid om een power sense te gebruiken op RX9001, iemand iedee waar ik zie zou kunnen kopen.

riwi

Citaat van: CoSo op mei 25, 2010, 22:16:55
Is er trouwens een code voor Power on en Power off of is Power toggle de eniste.

Er zou nog een mogelijkheid om een power sense te gebruiken op RX9001, iemand iedee waar ik zie zou kunnen kopen.

on en off discrete is er vanaf de FW van december :
Pagina 57 : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91557.msg1599726#msg1599726

Wat is een power sense? Is dat iets waarmee je het ene apparaat het andere kan laten volgen bij het inschakelen? Zoiets als een trigger, maar dan voor een apparaat dat geen trigger input heeft? Volgens mij bestaan er wel IR bestuurde power sloffen, maar ik heb er geen ervaring mee.
Is ook een beetje off topic voor de Dune thread.

treky22

Ik heb sinds vorige week een Dune 3.0 Base.
En nu ben ik een klein probleempje tegen gekomen.

Ik heb bij mijn computer boven 1 interne en 3 externe schijven.
Ik draai Windows 7. Heb alle schijven (interne heeft 2 partities, waarvan 1 gedeeld) gedeeld.

Nu heb ik beneden via de Dune alleen toegang tot 2 externe schijven (via SMB).
Als ik de anderen wil bekijken, vraagt ie elke keer om een toegangs-code (username + password)

Hoe kan ik dit verhelpen ? Toestemming zonder wachtwoord astaat op de PC uit.

Oh ja, nog een vraagje  ::)
Hoe installeer ik nieuwe firmware ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

J.A.F._Doorhof

Nieuwe firmware kun je gewoon op een stick of netwerk zetten en dat zou moeten werken.

Delen, dit kan soms voorkomen onder windows, heb hetzelfde probleem gehad en heb uiteindelijk maar gewoon mijn admin wachtwoord en inlog gebruikt en toen draaide alles perfect.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Dirc

Nu draai ik zojuist John Mayer - where the light op de Dune.
Het is een WMV die op 15 Mbit/sec draait en ik krijg ineens haperingen.

Any idea?

riwi

Citaat van: Dirc I op mei 28, 2010, 13:39:18
Any idea?

Eerste idee is dat alle wmv bagger is.

Maar als je dit soort klachten wilt oplossen is het nodig dat je meer info geeft.
Dune 3? Laatste FW? Speelt via USB, e-sata of netwerk? Wat voor netwerk? Wat voor disk/nas/PC? Wat draait er nog meer op de NAS/PC. Draait ander 20-40mbit materiaal wel goed?

Heb je alleen problemen met deze file ? Gooi dan de file weg => probleem opgelost.

Dirc

-Dune 3.0
-Internal Hard Disk
-Geen netwerk dus
-Er draait dus ook verder niets
-Ander materiaal is het nooit opgevallen

Wellicht de WMV dan, maar kon geen andere vinden van deze ;)

riwi

Interne disk, dus je hebt een base? Of een prime met ingebouwde 2.5inch drive.

Je zou de file nog kunnen proberen vanaf een externe usb disk/stick ?

Anders zou ik inderdaad toch twijfels bij de file hebben. Zeker omdat ander materiaal wel goed speelt.

Dirc

Citaat van: riwi op mei 28, 2010, 14:43:49
Interne disk, dus je hebt een base? Of een prime met ingebouwde 2.5inch drive.

Je zou de file nog kunnen proberen vanaf een externe usb disk/stick ?

Anders zou ik inderdaad toch twijfels bij de file hebben. Zeker omdat ander materiaal wel goed speelt.

De base inderdaad.

Sphinkx

Iemand hier soms problemen met MKV files op de Prime 3.0? File loopt gewoon zoals het moet naar na een tijdje blijft de teller stil staan. Film loopt gewoon door maar de subs blijven hangen.  Na een poosje gaat de teller naar de juiste tijd en lopen de ondertitels ook weer zoals het moet.

Ik heb de laatste software versie...
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat

riwi

Citaat van: Sphinkx op mei 28, 2010, 14:57:58
Iemand hier soms problemen met MKV files op de Prime 3.0? File loopt gewoon zoals het moet naar na een tijdje blijft de teller stil staan. Film loopt gewoon door maar de subs blijven hangen.  Na een poosje gaat de teller naar de juiste tijd en lopen de ondertitels ook weer zoals het moet.

Ik heb de laatste software versie...

Zijn het interne subs of externe .srt files?
Heb je al gespeeld met de instelling van : setup -> miscellaneous -> encoding -> subtitle encoding
Standaard staat dat op auto.

Die character sets / encoding is voor de gewone letters en cijfers meestal niet zo kritisch, maar zodra er in de ondertitels speciale characters zitten (trema, accentjes, etc.) dan kan het zijn dat de dune niet snapt wat er staat en dan problemen heeft met het weergeven van de subs.

Als je een losse srt file hebt kan je die in notepad inlezen. Als je dan save-as doet kan je onder bij encoding een vorm kiezen (bv utf8) als je dan de dune ook op utf8 zet in het setup menu zou het goed moeten gaan.
Als je interne subs in de mkv hebt weet je niet welke encoding de maker gebruikt heeft. Dan kan je alleen spelen met de instellingen in de Dune.
Of je moet de .mkv file uitelkaar halen (de-muxen) en met mkvmerge weer in elkaar zetten (nadat je de encoding van de srt met notepad gefixed hebt).

Sphinkx

Externe srt files. Instelling weet ik niet.  Maar dat zal ik dus vanavond eens proberen. Bedankt alvast.
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat

Dirc

Hoe sluiten jullie een e-Sata schijf aan op de Dune? Hij herkent hem wel via USB maar niet via e-Sata????

CoSo

Citaat van: riwi op mei 26, 2010, 00:13:33

Wat is een power sense? Is dat iets waarmee je het ene apparaat het andere kan laten volgen bij het inschakelen? Zoiets als een trigger, maar dan voor een apparaat dat geen trigger input heeft? Volgens mij bestaan er wel IR bestuurde power sloffen, maar ik heb er geen ervaring mee.
Is ook een beetje off topic voor de Dune thread.

Een power sense die op een AV-apparaat aangesloten is, kan meten of apparaat aan of uit geschakeld is.
Als je deze aansluit op de extender wordt de informatie doorgegeven aan de extender.
De power sense ingangen reageren bij een ingangsvoltge tussen 5V en 30V.

Dirc

Vreemd genoeg werkte poging 2 wel...

riwi