HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

downshift

heb ik reeds gedaan, ook heb ik de standaard hdmi kabel al verwisseld.

Naast de normale firmware heb ik ook de 2 beta's geprobeerd, maar dit mocht niets baten. VIDEO_TS mappen speelt hij trouwens ook niet af.

Grt Dennis

Flavio

Citaat van: downshift op maart  2, 2010, 20:04:16
heb ik reeds gedaan, ook heb ik de standaard hdmi kabel al verwisseld.

Naast de normale firmware heb ik ook de 2 beta's geprobeerd, maar dit mocht niets baten. VIDEO_TS mappen speelt hij trouwens ook niet af.

Grt Dennis

Heb je met de hand een nieuwe Netwerkmap in de Dune aangemaakt? Of gebruik je de Network Browser?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

downshift

de map "blu-ray" heb ik met de hand aangemaakt, de map met de dvd erin via de browser. Zal eens proberen of er verschil in zit.

Flavio

Citaat van: downshift op maart  2, 2010, 20:30:59
de map "blu-ray" heb ik met de hand aangemaakt, de map met de dvd erin via de browser. Zal eens proberen of er verschil in zit.

Via de Network Browser werkt het afspelen van mappen niet, daar ben ik pas achtergekomen.
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20

downshift

Je hebt gelijk, net met de hand een map aangemaakt en het werkt. Wel is het zo dat zelfs met het afspelen van de dvd map ook hier en daar wat hapert.

Flavio

Er schijnt binnenkort een nieuwe firmware voor de Dune ter beschikking te komen.
Hopelijk heeft die een 'original' resolutie optie zodat je het upscalen e.d. aan de videoprocessor in de receiver of TV over kunt laten.

downshift

Zou heel mooi zijn als de nieuwe firmware al de problemen oplost, maar ik vind het toch vreemd omdat het bij veel mensen wel gewoon werkt.

Kjelt

Citaat van: downshift op maart  2, 2010, 21:37:57
Zou heel mooi zijn als de nieuwe firmware al de problemen oplost, maar ik vind het toch vreemd omdat het bij veel mensen wel gewoon werkt.
Wat stotteren betreft;
Hang de BD rip eens via eSata of desnoods USB aan de Dune, als het 40/50 GB files zijn. Werkt het dan wel stotterloos dan is het je netwerk.
Je netwerk moet voor sommige files echt dedicated zijn (geen andere gebruikers erop) en 100% 100mb/s (wat vaak niet het geval is met oudere netwerkkastjes e.d.) en je server moet ook niet staan te virusscannen e.d. Oftewel check eerst eens even clean via eSata en USB dan weet je in ieder geval of je Dune 100% is.

downshift

Net een schijf in het toestel zelf gedaan, maar dit is geen verbetering. Dat wordt vrijdag toch een ritje naar Bergschenhoek.
Wel bedankt voor het meedenken.

Grt Dennis

Flavio

Citaat van: Kjelt op maart  3, 2010, 11:14:29
Wat stotteren betreft;
Hang de BD rip eens via eSata of desnoods USB aan de Dune, als het 40/50 GB files zijn. Werkt het dan wel stotterloos dan is het je netwerk.
Je netwerk moet voor sommige files echt dedicated zijn (geen andere gebruikers erop) en 100% 100mb/s (wat vaak niet het geval is met oudere netwerkkastjes e.d.) en je server moet ook niet staan te virusscannen e.d. Oftewel check eerst eens even clean via eSata en USB dan weet je in ieder geval of je Dune 100% is.

Ik heb eens een rip op een USB stick gezet, Ice Age 3 (27GB). Vanaf de USB stick speelt de film een stuk beter af maar ook hier heb ik dan af en toe haperingen. Zodra de film hapert valt het geluid (DTS HDMA) ook weg. De gemiddelde bitrate is zo'n 40-50 Mbit/s met uitschieters naar 100Mbit/s.
Als ik dezelfde film via mijn NAS afspeel heb ik dus helemaal geen geluid en wordt het beeld stotterend afgespeeld. De Dune info geeft dan ook veel Buffer Underruns aan. Het vreemde is dat op dat moment het netwerk alleen door de Dune gebruikt wordt. Het is een Synology DS409+ met 4x1,5TB hd's die via een Sweex Gigabit switch is aangesloten op de Dune die is ingesteld op NFS/TCP. Het netwerk moet m.i. dus snel genoeg zijn.
Is het niet raar dat er via een USB stick ook niet 100% stottervrij afgespeeld kan worden?

Is er iemand hier die 100% probleemloos BD rips met DTS HDMA (dus hoge bitrates) via een netwerk afspeelt en zo wat voor netwerk onderdelen worden er dan gebruikt?

riwi

Citaat van: Flavio op maart  3, 2010, 15:38:34
Is er iemand hier die 100% probleemloos BD rips met DTS HDMA (dus hoge bitrates) via een netwerk afspeelt en zo wat voor netwerk onderdelen worden er dan gebruikt?

Ja hoor. Ik heb geen problemen met wat voor bluray rip dan ook. Ik speel alles via NFS/TCP met de Dune op 100mbit. Het netwerk is verder gbit (netgear gs108, cisco slm2008 en nog een slm2008 tussen de Dune en de Linux PC file server met onboard nvidia gbit).
netwerk plaatje : http://www.xs4all.nl/~etmriwi/pc/pc_network.htm

Kan je je sweex switch eens proberen te omzeilen? Die Synology zou meer dan voldoende moeten zijn. Heb je misschien 2 netwerk kabels in de NAS zitten? (probeer het eens met 1 kabel).

Mijn ice age3 rip is maar 21G en heeft alleen DTS (geen DTS-HDMA). Maar andere titels met DTS-HDMA spelen prima.

Flavio

Citaat van: riwi op maart  3, 2010, 16:08:25
Ja hoor. Ik heb geen problemen met wat voor bluray rip dan ook. Ik speel alles via NFS/TCP met de Dune op 100mbit. Het netwerk is verder gbit (netgear gs108, cisco slm2008 en nog een slm2008 tussen de Dune en de Linux PC file server met onboard nvidia gbit).
netwerk plaatje : http://www.xs4all.nl/~etmriwi/pc/pc_network.htm

Kan je je sweex switch eens proberen te omzeilen? Die Synology zou meer dan voldoende moeten zijn. Heb je misschien 2 netwerk kabels in de NAS zitten? (probeer het eens met 1 kabel).

Mijn ice age3 rip is maar 21G en heeft alleen DTS (geen DTS-HDMA). Maar andere titels met DTS-HDMA spelen prima.

Ik heb net al de netwerkkabel die van de Netgear WNS3500 router komt rechtstreeks op de Dune aangesloten, zonder tussenkomst van de Sweex switch) maar dat geeft geen verbetering. De Synology NAS zit ook de WNS3500 aangesloten. Ik zou bijna gaan denken dat er een slechte kabel tussen zit?

hifiman

Hier ook geen enkel probleem, gebruik NFS/UDP middels een linux pc.  :)

riwi

Citaat van: Flavio op maart  3, 2010, 16:33:31
Ik heb net al de netwerkkabel die van de Netgear WNS3500 router komt rechtstreeks op de Dune aangesloten, zonder tussenkomst van de Sweex switch) maar dat geeft geen verbetering. De Synology NAS zit ook de WNS3500 aangesloten. Ik zou bijna gaan denken dat er een slechte kabel tussen zit?

Heb je al andere rips getest? Kan ook zijn dat er wat mis met deze specifieke rip.
Als je er eens een TSmuxeR overheen haalt en wat onnodige audio tracks weg mikt. Doet die het dan wel goed?
En is het een iso of heb je hem al uitgepakt naar een BDMV folder? Probeer ook eens de losse m2ts file te spelen kijken of dat wel werkt.

Flavio

Citeer
Heb je al andere rips getest? Kan ook zijn dat er wat mis met deze specifieke rip.
Als je er eens een TSmuxeR overheen haalt en wat onnodige audio tracks weg mikt. Doet die het dan wel goed?
En is het een iso of heb je hem al uitgepakt naar een BDMV folder? Probeer ook eens de losse m2ts file te spelen kijken of dat wel werkt.

Ik heb alleen problemen met 'zware' rips met DTS-HDMA tracks. Dat zijn er maar een paar maar ik zou te toch graag gewoon zonder problemen willen afspelen. Ik zit er al aan te denken om die rips dan maar op een harddisk te zetten en die in de Dune zelf te monteren maar ik wil toch gewoon weten waarom ze het via het netwerk niet goed doen!

Flavio

Het wordt nog vreemder.
Als ik de probleem files via het netwerk afspeel met de Dune Network Browser via UPnP heb ik geen stotterend beeld meer maar heb ik geen geluid?!

Kjelt

Citaat van: Flavio op maart  3, 2010, 17:00:58
Ik zit er al aan te denken om die rips dan maar op een harddisk te zetten en die in de Dune zelf te monteren maar ik wil toch gewoon weten waarom ze het via het netwerk niet goed doen!
Of als alternatief dat ik heb gekozen een externe eSATA hdd bay zoals de Sharkoon, ten eerste nooit meer vastlopers of hikkers door netwerk*&^*% , ten tweede aangezien de rips toch 30-50GB per stuk zijn blijf je HDD monteren  ;) Oftewel gewoon losse HDD neerleggen naast je BD doosjes.

Bama

ik draai ook probleemloos en ben er nog steeds erg blij mee. Huur/koop zelden een bluray en download alles wat voorbij komt en gaat perfect. Vind alleen de cd kwaliteit slecht maar draai toch alles via mijn sonos

Starred

HDI... I guess it will sound nice to your ears that within a week a new update is going to be made available maturing the player further. HDI also presented a future roadmap about new features that will be implemented in upcoming releases. We spare you the details for now (aas i'm too tired to type them all)... What? You wanna know now...? Ok then, i'll give you some info and FLD9 will post more tomorrow (he's on the way back home)

- Auto Framerate improvements (All DVD and BD (disks and backups)
- Support for PGS subs in TS/M2TS
- Subtitle fixes (SUB/IDX support, support UTF-16)
- Better SMB scanner integrated and easy way to add network share as fixed icon on main screen.
- Added support for more WiFi dongles... (97 in total)
DLINK SWA174-REV 2 included
- HDMI improvements HDMU Audio Disabled, color depth (8, 10, 12 bit) and CEC
- Online firmware update is now possible
- Bookmarks improvement
- Support for network URLS
- IPTV improvements (multicast)
- dune.txt extensions / improvements
- A lot of other bug fixes...

dim

Audio/video desync?...

hifiman

dim

Eigenlijk alleen bij files(mkv)

Er zijn al meerdere meldingen gedaan hiervan.

hifiman

Citaat van: dim op maart  6, 2010, 08:10:23
Eigenlijk alleen bij files(mkv)

Er zijn al meerdere meldingen gedaan hiervan.
Ik kan twee dingen bedenken die bij deze mensen anders zijn dan bij mij:
1. Ik doe het geluid over spdif
2. Ik gebruik NFS/UDP (beste performance)

Groetjes,

Ronald

dim

Ronald,

Ik zou ook denken dat het hdmi related is, maar het is niet bij alle MKV's...da's wel vreemd in mijn ogen.

Ik speel niks af via een netwerk, alles direct van de HDD.

Iso's en remuxes, geen problemen...

Ik zou eens kunnen testen via coax of optisch, maar wil uiteindelijk natuurlijk wel via hdmi i.v.m. hd audio.

dim

Ik kreeg trouwens dit bericht van HDI:

Hello,

We are aware that some users report such a problem with A/V desync. It
is currently not fully clear if/how this problem depends on the used
A/V receiver and TV models.

Could you please provide more info about
1) your setup (A/V receiver model, TV model, how everything is
connected - which kind of connectors/cables are used, which Audio
settings are used in Dune), and
2) what exactly problem you get (how big is desync, how do you know
that it takes place), and