HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Starred

Citaat van: Starred op december 28, 2009, 12:45:11
Heb je de BDrip van Roy Orbison? Als je de Dune op 23.976 hebt staan en de volledige rip afspeelt doet ie het keurig op 24p, als je via M2TS files afspeelt doet ie 60.
Als je de Dune op 60 hebt staan pakt ie ze beide keren op 24p

Klaarblijkelijk ligt dit aan het feit dat de Dune software zowel een BP-player als een file-player bevat die anders werken. Wanneer je een M2TS file pakt dan neemt ie de file-player en niet de BD-player software

Starred

Het is allemaal wat als je het even op een rijtje zet. Je moet vandaag de dag nog steeds bijna rocketscience hebben gestudeerd om een alles in de ketting goed te krijgen, want er gaat zo veel fout (of kan fout gaan) in bijna elke schakel :wacko:

-De Dune gooit er teveel bits uit waardoor beeldruis optreedt
-Mn receiver maakt ongevraagd 24fps van 23.76fps waardoor ongewenste stottering optreedt
-De gecalibreerde Kuro moet je handmatig (tenzij je Jowitool gebruikt) op de goede stand zetten als je formaat wisselt (en denk dat de niet-pro door vele standen en mogelijkheden door de bomen sowieso bijna het bos niet meer ziet)

En zo zijn we eigenlijk al een jarenlang aan het kloten. Wanneer wordt het nou echt eens plug&play in de HD wereld?
Ach ja, je moet wat voor je hobby overhebben  :sigh:

papaleo

Tja,en dan zijn er nog steeds mensen die op dit moment beweren dat de Dune 'perfect' is.....  :yawnee:

Als echt alle ('major') bugs nu eens radicaal aangepakt zouden kunnen worden, dán pas zou het een hele fijne mediaplayer kunnen zijn,maar zover is het nog lang niet. 
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ronin79

Kijk ... en daarom wacht ik met een aankoop, totdat ik weet wat de aankomende mediaspelers gaan doen.
Zo'n apparaat moet natuurlijk wel fatsoenlijk werken ... en bij de Dune heb ik mijn twijfels  ;)

bart_nl

er zijn natuurlijk best problemen met de Dune maar wanneer ik het vergelijk met de mediaspelers van 2 jaar terug is er m.i. een enorme vooruitgang. De Dune speelt praktisch alles af en is ook nog eens gebruikersvriendelijk. Gebruik hier is meestal beperkt tot 1:1 geripte blu-ray en hd-dvd files maar af en toe een exoot werkt ook prima. Wanneer je geen last hebt van de ruis over hdmi is het volgens mij een prima mediaspeler. Persoonlijk ben ik er in ieder geval erg tevreden over.

Ronin79

Dat is in iedergeval mooi om te horen.

zoals sommige wel weten staan er een aantal mediaspeler releases voor de deur.
Zelf ben ik oa. benieuwd, wat de nieuwe HDX gaat doen ... aangezien de oudere versie ook in mijn top 5 stond.

Ik denk dat ik nog even wacht met een aankoop. De Dune 3.0 Base komt ook in die top 5 voor.
Wordt nog een lastige keus om te bepalen welke de beste aankoop zal blijken.  ;)

Raphie

Citaat van: papaleo op januari 23, 2010, 08:45:42
Tja,en dan zijn er nog steeds mensen die op dit moment beweren dat de Dune 'perfect' is.....  :yawnee:

Als echt alle ('major') bugs nu eens radicaal aangepakt zouden kunnen worden, dán pas zou het een hele fijne mediaplayer kunnen zijn,maar zover is het nog lang niet. 
Ik heb geen Prime maar een base, werk op 1080p/60 36bits direct met de meegeleverde kabel op input 1 van m'n KURO LX508 en ALLES werkt gewoon. het enige wat ik handmatig moet doet is bij SOMMIGE media de freq even handmatig op 23.97 ipv 24 ivm met vertical pan judder

heb geen Bluray erin, daar heb ik de OPPO BDP-83 voor, die trouwens dat weer perfect doet.
Dus er zijn ook mensen met zéér goede ervaringen
JBL PRX Power!

B.J.

Werkt bij jullie vanaf de dune eigenlijk ook de WOL van een qnap?

Bij mij nml niet, ik moet eerst de qnap aanzetten dan 2 min wachten en dan vind ik hem pas in de dune. Dat is best irri. Of laten jullie de qnap gewoon altijd aan?

bart_nl

ik werk niet met een QNap maar met een PC die via WOL aan te zetten is. Met mijn Dune Base 3 werkt WOL niet terwijl het vanaf een andere PC of vanaf de Squeezebox naar dezelfde fileserver wel werkt. Ik gebruik nu praktisch de Squeezebox wanneer ik de fileserver wil laten ontwaken voor de Dune...

Raphie

bij mij staat m'n NAS altijd aan werkt namelijk ook als fileserver voor allePC's in huis
JBL PRX Power!

papaleo

Citaat van: SOS-Master op januari 23, 2010, 10:33:19
Ik heb geen Prime maar een base, werk op 1080p/60 36bits direct met de meegeleverde kabel op input 1 van m'n KURO LX508 en ALLES werkt gewoon. het enige wat ik handmatig moet doet is bij SOMMIGE media de freq even handmatig op 23.97 ipv 24 ivm met vertical pan judder

heb geen Bluray erin, daar heb ik de OPPO BDP-83 voor, die trouwens dat weer perfect doet.
Dus er zijn ook mensen met zéér goede ervaringen

Ik wil alleen maar aangeven dat (je) niet zomaar de titel 'perfect' aan een app. moet toe kennen als deze nog met de nodige bugs kampt.

En ik ben ook niet ontevreden met mijn Prime 3.0,maar dat wil niet zeggen dat ik graag zou willen dat er snel updates komen die het een en ander verbeteren,om zo nog meer kijk-plezier te hebben/krijgen.
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raphie

voor mij is de Base perfect, nog iets betere 23.97 autodetectie is bonus, nogmaals heb geen ervaring met de Bluray speler die erin zit
JBL PRX Power!

papaleo

Citaat van: SOS-Master op januari 23, 2010, 19:30:54
voor mij is de Base perfect, nog iets betere 23.97 autodetectie is bonus, nogmaals heb geen ervaring met de Bluray speler die erin zit

Oooh,ik begrijp het.....,voor jou is de Base perfect.

Voor mij betekend: perfect=volmaakt en dat is de Dune 'nog' niet.
En geloof me, de interpretatie van het woord 'perfect' wordt door velen anders geinterepeerd dan dat jij dit doet.

bart_nl

Citaat van: papaleo op januari 23, 2010, 22:03:29
Voor mij betekend: perfect=volmaakt en dat is de Dune 'nog' niet.
wanneer mensen hier in het topic posten dat ze op andere mediaspelers gaan wachten durf ik de voorspelling wel aan dat die ook niet perfect zullen zijn >:D

Ronin79

Dat is waar ... maar waarschijnlijk wel wat moderner.
Andere chip, mooiere layout ... vul het verder maar in  ;)

xynyx

Zo, net een avondje 2012 zitten streamen. Heerlijke film... :popcorn:

Maarhu, mijn harddisk werd wel bloedheet. Je kon hem niet meer aanraken.  :crazy:    Iemand toevallig dezelfde ervaring?

jaco

Als je streamed, zit je hdd hopenlijk in een behuizing die fatsoenlijk de warmte koelt ?

Welke bitrate / formaat is die 2012 ?

hifiman

Citaat van: SillentWolf op januari 24, 2010, 00:00:25
Andere chip, mooiere layout ... vul het verder maar in  ;)
Nieuwere bugs  ^-^

xynyx

Citaat van: jaco op januari 24, 2010, 08:23:35
Als je streamed, zit je hdd hopenlijk in een behuizing die fatsoenlijk de warmte koelt ?

Welke bitrate / formaat is die 2012 ?

Gaat om de hdd welke ik in de Base heb zitten. Ik stuur 1080p 60Hz uit. Maar dan nog..... Daar moet de Dune op gebouwd zijn (voldoende koeling voor een hdd). Ik streamde niet eens van de hdd, maar via netwerk. Zelfs de linkerkant van de kap van de Dune was zeer warm, tegen heet aan.

Raphie

ik heb een Thecus NAS en laat de Dune voorlopig leeg. Dune werkt wel als NAS, maar is redelijk traag (6<>7Mbit sustained, tov 40<>50Mbit thecus)
En er lijkt geen Power Management op te zitten de schijf blijft dus continue draaien als de Dune aanstaat (ook in standby)

Dit is dus ook nog een verbeterpuntje.
JBL PRX Power!

Kjelt

Citaat van: SillentWolf op januari 24, 2010, 00:00:25
Andere chip, 
Hier zit net de laatste chip in dus laten ze daar eerst eens volwassen firmware voor schrijven.

B.J.

Citaat van: nwolsink op januari 16, 2010, 20:00:09
Voordeel van MyMovies is dat het:
1 automatisch gaat
2 hij tevens data genereet voor Windows Media Center
3 Je hem naast de Dune ook voor andere media players meta data kan laten genereren.

Ik heb ook diverse mogelijkheden geprobeerd maar MyMovies werkt toch echt het beste

Ik dacht ik kijk ook eens naar mymovies zal toch niet zo lastig zijn?  :o :o

Moet ik echt Add titles-> By manual typing-> search->add online (?) en dan naar de map linken op mijn NAS voor elke film??
Moet ik ook nog select front/back cover doen en die saven (als?) ?

Via tools->options->meta data storage heb ik wel mijn 2 movie folders geselecteerd.

bart_nl

Citaat van: Bas Janssen op januari 24, 2010, 11:59:38
Ik dacht ik kijk ook eens naar mymovies zal toch niet zo lastig zijn?  :o :o

Moet ik echt Add titles-> By manual typing-> search->add online (?) en dan naar de map linken op mijn NAS voor elke film??
Moet ik ook nog select front/back cover doen en die saven (als?) ?

Via tools->options->meta data storage heb ik wel mijn 2 movie folders geselecteerd.
wanneer je de films per film in een directory zet met de film naam van IMDB gaat het voor 95% van de titels helemaal automatisch. Ik gebruik My Movies alleen om de data voor de dune op te halen en start daarom telkens met een "file->new database" en doe daarna "file->import->folder content". In één minuut haalt My Movies bij mij dan alle data van bijvoorbeeld 20 films op een harddisk binnen.
Bij een enkele film gaat het mis en dat zijn dan meestal internationaal minder bekende titels of documentaires. Bijvoorbeeld "Oorlogswinter" vond My Movies bij mijn laatste scan niet zelf. Daar doe ik dan "rechtermuis->change title source->by title" en dan alleen "movie title" invullen en heb ik dan een paar seconden later ook kompleet.

Dennis N

Ik loop tegen het volgende probleem aan met mijn prime 3.0, als ik een cd afspeel (wat ik af en toe doe) die doorgemixed is krijg ik tussen elk nummer een pauze gelast.
Ik weet niet of dit een instelling is of een bug maar ik kan niks terug vinden in de instellingen daarover.
CD is gewoon een originele In search of sunrise cd.
Zijn er meer die hier last van hebben?
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

Raphie

dat is MU3 playlist eigen, doet iedere MP3 speler
JBL PRX Power!