HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  2, 2010, 14:39:14
Ligt ook enorm aan de bijkomende factoren.
NFS ZOU iets sneller moeten zijn dan SMB, maar ik heb soortgelijke performance verschillen gezien.
En NFS over UDP is duidelijk sneller dan over TCP  ^-^

J.A.F._Doorhof

Feitelijk is SMB genoeg voor een mediaspeler zoals de Dune.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

hifiman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  2, 2010, 14:41:42
Feitelijk is SMB genoeg voor een mediaspeler zoals de Dune.
Je kan het ook omdraaien, NFS performt voor mij "genoeg", waarom zou ik SMB willen gebruiken?  :blink:

;)

J.A.F._Doorhof

Omdat het een stuk makkelijker in te stellen is.......
NFS lukt je niet zonder extra software (vaak niet gratis), extra instellingen etc.
SMB draait altijd en op alle spelers.

ECHTER, sommige spelers zijn te traag op SMB en dan gebruik je NFS.

Feitelijk is dit een zinloze discussie, het werkt goed of het werkt niet, maakt niet uit wat je gebruikt.
NFS ziet er niet beter uit dan SMB.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  2, 2010, 14:49:45
Omdat het een stuk makkelijker in te stellen is.......
NFS lukt je niet zonder extra software (vaak niet gratis), extra instellingen etc.
SMB draait altijd en op alle spelers.
Het linux kwartje valt niet helemaal geloof ik, maar we zijn het eens dat het niet uitmaakt, geen discussie voor nodig, beiden werken prima  :popcorn:

J.A.F._Doorhof

Tja Pioneer he :D

Zonder gekheid, zou het niet weten, op de JVCHD990 zie ik gewoon 8 bits staan, maar zal er bij meer bestanden extra op gaan letten.
Custom installer

J.A.F._Doorhof

Ik kan het eens via de Oppo testen inderdaad, zal daar vanavond even naar kijken.
Custom installer

papaleo

Ik zie nu dat wanneer ik een Blu-ray disc afspeel met de Prime ik wel de Kleurdiepte info op mijn scherm kan zien,dit is dan wel weer 24bit en geen 36bit,maar wanneer ik een file streamt, maak niet uit wat, dan blijft dit leeg  :eh:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: jowi op januari  2, 2010, 15:37:36
Maar heb je er dan nog steeds die switch tussen zitten, of direct de Prime op de Kuro?

Nee...,ok ik heb nog wel de switch er tussen zitten,maar waarom dan wel met bd info doorgeven en met 'n file niet dan zit de switch er ook nog steeds tussen.
Máár ik zal het ook eens 'n keer zonder gaan proberen (kom er alleen niet meer zo lekker bij anders had ik allang de proef op de som genomen)
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Moony

Ik speel nog met de firmware die er op stond bij aankoop.
Zal ik het voorlopig maar zo laten of toch maar de nieuwste Beta installeren?
Kan iemand trouwens nog even uitleggen hoe ik de firmware moet updaten, dff-bestand op een USB stick (hoe geformatteerd? NTFS?) zetten en dan?

@Jowi: ik zie dat je je Kuro op Dot-by-Dot hebt staan? Waarom eigenlijk deze stand?

Moony

Wil je zeggen dat bij gebruik van bv de Cinema stand er minder pixels worden weergegeven dan bij de Dot-by-Dot stand? Is dat echt zo of is het een veronderstelling van jou?

riwi

Citaat van: Moony op januari  2, 2010, 15:49:44
Kan iemand trouwens nog even uitleggen hoe ik de firmware moet updaten, dff-bestand op een USB stick (hoe geformatteerd? NTFS?) zetten en dan?

Je kan de FW ook bij de media zetten. Gewoon de .dff file in een directory zetten waar je naartoe kan met de Dune en enter drukken op de file. Easy peasy :)

Moony

Dank je riwi, dat is idd erg makkelijk.
Kun je op deze manier ook nog terug naar een eerdere firmware mocht de Beta niet bevallen?

papaleo

Citaat van: jowi op januari  2, 2010, 15:54:39
@papaleo:
Het scheelt ook per materiaal blijkbaar; de Bluray van Chasing Amy geeft 24bits aan:

Ok,dus geen constante uitvoer van 36bit,het vreemde is dat het aangeboden materiaal welke je afspeel met je Dune én geen 24bit én zeker geen 36bit is.

papaleo

Oohja, ik moet ook nog even terugkomen op het 'plopperdeplop' geluid met het aanzetten van de Dune....

Ik dus nog wel het 'plopperdepop' geluid wanneer ik de Prime (hard) aanzet,ik hoor het alleen niet meer omdat ik de volgorde van apparaten die aangezet worden door mijn Pronto, op mijn ab veranderd hebt...nu gaat eerst de Dune aan en dan pas mijn Pre/versterkers dus vandaar dat ik dacht dat dit was verholpen.

riwi

Citaat van: Moony op januari  2, 2010, 17:16:27
Dank je riwi, dat is idd erg makkelijk.
Kun je op deze manier ook nog terug naar een eerdere firmware mocht de Beta niet bevallen?

Ik bewaar altijd oude firmwares zodat ik die weer terug kan laden. Je kan altijd terug door op dezelfde manier de oude FW te selecteren. Het kan wel zijn dat je al je settings kwijt raakt, maar dat heb ik met de Dune nog niet gehad.

O ja de regiovrij patch schijnt alleen te werken met de originele (non beta) firmware. Het is dus handig om eerste de regiovrij patch te runnen (zelfde manier enter op de dff file) en dan pas te upgraden naar de beta.

dream1

Hallo Mensen,

Ik krijg via SMB mij schijf niet te zien.
Wat heb ik gedaan het mapje (bluray) waar de film opstaat op share gezet (delen) voor iedereen.
Op mijn Dune heb ik de instellingen als volgt gedaan:

Naam: de naam hoe de netwerk wilt noem b.v schijf 1
Type: SMB
Server: mij IPadres van me laptop
Directory: heb ik de nerwerkpad ingevuld b.v \\mij-pc\bluray

Wat doe ik nu verkeerd? :notify: :notify: :notify:

riwi

Citaat van: dream1 op januari  2, 2010, 17:28:37

Als je "delen" kiest in windows geef je een naam aan dit gedeelde stuk. Die naam moet je in de Dune opgeven, niet het pad.

BarcoCRT

Citaat van: dream1 op januari  2, 2010, 17:28:37
Hallo Mensen,

Ik krijg via SMB mij schijf niet te zien.
Wat heb ik gedaan het mapje (bluray) waar de film opstaat op share gezet (delen) voor iedereen.
Op mijn Dune heb ik de instellingen als volgt gedaan:

Naam: de naam hoe de netwerk wilt noem b.v schijf 1
Type: SMB
Server: mij IPadres van me laptop

Is het Guest account ge-enabled op je laptop?
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

dream1

Citaat van: riwi op januari  2, 2010, 17:32:24
Als je "delen" kiest in windows geef je een naam aan dit gedeelde stuk. Die naam moet je in de Dune opgeven, niet het pad.

@De naam van de map heb ik bluray genoemd.
Moet ik bluray invullen of //bluray.

@ hoe kan ik zien dat de gast is geaccepteerd is heb machting voor iedereen aan gevinkt

BarcoCRT

Citaat van: dream1 op januari  2, 2010, 17:40:43
@ hoe kan ik zien dat de gast is geaccepteerd is heb machting voor iedereen aan gevinkt
Rechter muisknop op Deze Computer en dan kiezen voor beheer. En dan in Computer Beheer; Local users en groups; users; Vervolgens bij de Eigenschappen van deze account Disabled uitvinken.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

nielvm

Kijk ook eens of de firewall enz uitstaat...

bij smb werkt bij mij de map zonder \\
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

papaleo

Citaat van: dream1 op januari  2, 2010, 17:40:43
@De naam van de map heb ik bluray genoemd.
Moet ik bluray invullen of //bluray.

'naam' zonder schuine streepjes deze worden bij NFS gebruikt en niet bij SMB

riwi

gewoon "bluray" invullen op de Dune. Dus zonder / of \ of "

control panel -> user accounts -> "Guest account is turned on"

papaleo

Zo....dat zijn 4 antwoorden op een vraag,nu moet het lukken  ;)