HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Hi,
De streaming servers worden op maat gemaakt.
Vanmiddag is op de site er wel een topic over te vinden.
Maar iedereen wil weer een andere configuratie dus het is echt maat werk met bij behorende prijspunten.
Als je hem bv op zolder zet (zoals bij ons) is het volledig geruisloos maken niet echt belangrijk, maar onderhouds vrij maken weer wel.

Beste is even te mailen met Annewiek op [email protected]

Verder over de korrels, dat kan inderdaad wel eens de film grain zijn, hoe meer je in kwaliteit omhoog gaat hoe meer je dit zult gaan zien op bepaalde transfers.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

jaco

B.J.

Ik heb ook een dune gekocht met een qnap nas. Ik heb nog geen bedraad netwerk liggen en de NAS dus naast de dune staan en via crosslink utp verbonden. Toch ziet de dune de nas niet? Hoe zou ik het moeten instellen? UPNP zou de gedeelde schrijven (met guest read/write enabled) toch ieg moeten zien?

J.A.F._Doorhof

ligt eraan hoe je ze gedeeld hebt ?
Probeer eerst via een PC de NAS te benaderen.

Stel de NAS eerst in op SMB met guest account.
Als dat werkt ga je naar NFS.

LET WEL !!!
er zijn Qnap modellen die nagenoeg onmogelijk op gigabit willen werken, een 10/100 switch wil dat soms perfect oplossen (voor mensen die dat probleem hebben).
In jouw geval probeer het aub ook eens met een 10/100 switch er tussen, de qnap kun je volgens mij niet forceren op 10/100 en switch dan automatisch naar 1GB en dat geeft dus problemen in sommige gevallen.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maxtrash

weet niet of het al genoemd is maar op hardware.info tv (waar twee nerds computerspullen bespreken :-) worden de dune 3.0 en PCH c200 besproken. Was toch wel interessant want je ziet o.a. schermen voorbijkomen. De heren snappen ook waar ze het over hebben.

http://www.hardware.info/nl-NL/video/wmGTaMRkaA/Asrock_Ion__Anysee__Dualband_routers__Canon_MP990__Highend_mediaspelers/

aanrader om even te bekijken

pagr

Citaat van: maxtrash op december 28, 2009, 11:06:07
weet niet of het al genoemd is maar op hardware.info tv (waar twee nerds computerspullen bespreken :-) worden de dune 3.0 en PCH c200 besproken. Was toch wel interessant want je ziet o.a. schermen voorbijkomen. De heren snappen ook waar ze het over hebben.

http://www.hardware.info/nl-NL/video/wmGTaMRkaA/Asrock_Ion__Anysee__Dualband_routers__Canon_MP990__Highend_mediaspelers/

aanrader om even te bekijken

Gisteren het blad gekocht (#6/2009) met de webid heb je toegang tot een uitgebreide vergelijkingstabel van de huidige mediaspelers van dit moment (Dune 3.0, C200, 6600,...).  Daarnaast een uitgebreide test van harde schijven met evt accent voor mediaspelers/NAS.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

J.A.F._Doorhof

Klopt, daar zat ik ook mee met de beslissing welke mediaspeler te gaan voeren.
De PCH-200 doet geen HD audio formaten.
En dat vind ik toch zonde als je een BD rip afspeelt.
Verder ziet hij er erg interessant uit maar voor mij is dat een deal breaker als een andere speler het wel doet.
Custom installer

J.A.F._Doorhof

@Jowi,
Interface kun je met mymovies natuurlijk perfect gebruiken.
Aan de andere kant, als het maar werkt is mijn moto.
Het boeit me weinig of het er zeer flashy uitziet, dat is eerste indruk en daarna gaat het erom hoe het functioneert.
Ik zou alleen wel dolgraag nu een keer een goed werkende auto refresh rate switch willen zien.
Custom installer

maxtrash

ze waren al niet super-enthousiast over de C200. Van die HD-audio wist ik niet, maar decoderen? Hang zo'n ding gewoon aan een receiver via hdmi.
Overigens mag zo'n itempje ook niet te lang duren en die ene gast praatte al super-snel (ander kwam er nauwelijks tussen), dus dat ze niet alles vermeld hebben snap ik ook wel weer.

J.A.F._Doorhof

Volgens mij geeft hij het ook niet als bitstream door, maar dat weet ik niet zeker.
Daarbij komt dat er legio mensen zijn die nog geen receiver hebben met DD HD en DTS HD.
Custom installer

fastlex

Even een vraag, kan je zelf een harddisk inbouwen in de dune of ben je gebonden aan de 500 gb die je erbij kan kopen?
Werkt hd audio decoding goed bij de dune of niet als je de analoge uitgangen gebruikt??
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

J.A.F._Doorhof

Probeer maar eens een DVD ISO of VIDEO_TS af te spelen dan blijft hij mooi staan op waarop je hem afgesteld :D
De autorefresh werkt alleen met videobestanden zoals MKV, TS etc.

Als je de setup interface bedoeld heb je gelijk maar dat is ook erg smaak gebonden natuurlijk, ik vind het niet lelijk maar erg overzichtelijk, maar inderdaad simpel opgezet. Maar nogmaals het doet wat het moet doen.
De WERK interface word bepaald bij ons op dit moment door Mymovies, of wel ik klik op de HD die ik wil browsen en vanaf daar is het allemaal netjes met icoontjes overzichtelijk met de film titels en fronts.
Custom installer

J.A.F._Doorhof

@Fastlex,
HDD inbouwen kan zelf maar je garantie vervalt bij de BDprime 3.0
HD audio op de dune werkt zowel analoog als digitaal (HDMI)
Custom installer

fastlex

Dankje!
In de specs zag ik dat staan inderdaad.
Heb je het wel eens in de praktijk zo gebruikt?
Geen lipsync problemen?

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 28, 2009, 11:57:11
@Fastlex,
HD audio op de dune werkt zowel analoog als digitaal (HDMI)

J.A.F._Doorhof

Dat is net zo een mantra als dat de interface werkt :D

Als je autosensing invoert moet het op alles werken, ik kijk nog regelmatig DVDs namelijk :D
Custom installer

Kjelt

Citaat van: jowi op december 28, 2009, 11:25:15
Maar toch... de interface-look van de Dune's is natuurlijk in vergelijking met de PCH compleet waardeloos. Erg jammer.
Begrijp dit niet, heb zelf de A100 en vind deze ook waardeloos, een lijst met filmnamen in een soort windows achergrondje.
De PCH200 heb ik net op dat filmpje gezien en is precies hetzelfde, alleen hebben ze de kleurstyling aangepast.
Dat screenshot met die film op de PCH is dus weer mymovies en kun je dus vergelijken met wat je op de Dune kunt gebruiken.

Ben het op zich wel eens dat de interface beter kan (liefst ook dat je kunt instellen hoeveel titels hij laat zien ipv de standaard 10) maar er valt wat mij betreft prima mee te werken.

Kjelt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 28, 2009, 11:57:11
@Fastlex,
Let op dat als je er een hdd in bouwt je ook een ventilator bij plaatst zoals bij de base versie  ;) Anders wordt ie echt te warm en dan is het een gevalletje jammer.

Starred

Citaat van: jowi op december 28, 2009, 12:25:34
Werkt ook met Bluray, zowel de echte als folders/iso's. En inderdaad videobestanden. Dat is eigenlijk waar ik hem voor gebruik, en dat wisselt perfect. Ik heb nog nooit een bestand gehad wat ie verkeerd deed. Schakelt keurig tussen alle refresh rates, van 24p naar 23.976 naar 50hz naar 29.97 naar 25 naar 60 en vice versa, maar... maakt er 'p' van. Maar ook dat gaat op zich prima, heb er nog geen fout in kunnen ontdekken...

Heb je de BDrip van Roy Orbison? Als je de Dune op 23.976 hebt staan en de volledige rip afspeelt doet ie het keurig op 24p, als je via M2TS files afspeelt doet ie 60.
Als je de Dune op 60 hebt staan pakt ie ze beide keren op 24p

fastlex

Dat autosensing is wel een handige optie!
Met een HDX moet je eerst de film starten, dan kijken of deze 23,976, 50 of 60 Hz is.
Dan bij instellingen de zooi veranderen, dan weer de films starten.
Gelukkig zijn de meeste films 23,976....

Kjelt

Citaat van: jowi op december 28, 2009, 12:48:30
De 110 weet ik niet, maar wat ik van de 200 zie is dat gewoon veel moderner, veel verfijnder QUA LOOKS, of het functioneel iets toevoegt dat weet ik niet, ik heb er niet meer gewerkt. Het gaat om het gevoel. Zie het als Windows 3.11 tegen Windows 7. Dat verschil. Feitelijk doen ze functioneel gezien hetzelfde, ook een startbutton, desktop met iconen, menubar etc. echter de windows 3.11 (Dune!) ziet er ouderwets en rauw en spartaans uit vergeleken met de gestylde, soepele, rustige interface met zachte kleuren en moderne fontjes van Windows 7... dat is het verschil naar mijn mening. Ik denk dat ze daar bij HDI nog een flinke stap kunnen maken.

User interface heeft meerdere aspecten, je hebt het nu dus over de grafische looks, een verfijning van de huidige plaatjes.
Dat vind ik zo veel minder interessant dan dat je het apparaat gewoon goed en makkelijk kunt bedienen, dat alles naar behoren werkt en je niet 3 lagen diep in menu's hoeft te jumpen voor je de gewenste functie kunt vinden. Ik heb in mijn leven een groot aantal van die fantastisch uitziende apparaten die absoluut onbedienbaar waren gehad en snel weer gedumpt.
Laat ze eerst de firmware eens rock solid maken dat alles naar behoren werkt en dan mogen ze van mij ook die plaatjes wel een keer verfraaien met effen kleuren  :D
Belangrijkste is dat het apparaat doet waar je het voor gekocht hebt, vind ik.

riwi

Citaat van: jowi op december 28, 2009, 13:34:13
Ik vind een slick, goed uitziende, goed werkende user interface minstens zo belangrijk als goede functionaliteit. Sterker nog, beiden zouden onlosmakelijk met elkaar verbonden moeten zijn. Wat mij betreft zou de interface van de Dune's QUA LOOKS (2x) meer op die van de PCH of de PS3 mogen lijken. Veéél mooier.

Ik vind de PS3 inerface helemaal niet handig. Kan er nooit wat terugvinden met dat ellendige gescroll en gedraai. Net als zo'n lelijke ipod interface daar hou ik ook niet van. En windows heb ik altijd in de classic look  :) Niks van die vervelende eye candy meuk die je niet nodig hebt en voor design freaks en vrouwen is verzonnen  ;D

bart_nl

Citaat van: jowi op december 28, 2009, 12:52:26Ik begrijp ook totaal niet waarom mensen die losse m2ts willen kunnen afspelen, de Dune's kunnen immers de bluray structuur compleet aan, dus het is niet nodig.
en ik begrijp totaal niet waarom je complete blu-rays zou willen afspelen en kijk dus alleen 1:1 rips in m2ts of mkv formaat. Meer menu dan de Dune zelf heeft heb ik niet nodig ;)

Starred

Citaat van: jowi op december 28, 2009, 12:52:26
Dus de oplossing is simpel. Zet hem op 23,976 en speel gewoon de bluray af en niet die losse m2ts dingen. Dat is toch alleen maar lastig. Als je geluk hebt is een film opgebouwd uit 2 grote delen, als je pech hebt bestaat het uit honderden van die krengen en is het nutteloos. Ik begrijp ook totaal niet waarom mensen die losse m2ts willen kunnen afspelen, de Dune's kunnen immers de bluray structuur compleet aan, dus het is niet nodig.

Ik begrijp het wel. Sommige BD's draaien eerst weer zo'n ellenlang gebeuren af (oa de waarschuwingen) voordat je bij het menu komt. Dan is even snel de grootste file kiezen sneller gedaan.

bart_nl

Citaat van: jowi op december 28, 2009, 17:42:03
- voor de extra's, intro's, trailers, extra subtitles als je die nodig hebt
- voor de andere geluidssporen en dus ook geen-re-encoded geluid (het gebeurt...)
- voor het feit dat je niet 2 of 3 of misschien 10 of 100 keer een nieuwe m2ts file moet starten met de hand om  je film te kijken
- voor het feit dat niemand het ge-re-encode heeft naar een mkv, dus om de kwaliteit te bewaken.
- voor het handig scenes selecteren vanaf de bluray menu
- oh ja omdat het KAN.

Maar goed zo beleeft iedereen zo'n apparaat anders :)
inderdaad, persoonlijk kijk ik nooit naar de extra's op een blu-ray en stoor ik mij alleen aan de ellenlange intro's en andere "voordelen". Overigens kijk ik alleen 1:1 rips en zet ik zelf ook alle blu-rays via tsMuxer of mkvmerge om tot één enkele file. Dit omdat film kijken met bijvoorbeeld de dune dan alleen icoon selecteren is en dan 2x enter en de gehele film speelt in de orginele kwaliteit binnen een seconde.

Starred

De remuxen zijn altijd fijn.

CiteerRemux:
Geen menu, extra's en overbodige audiosporen. Altijd een ac3 + 'gewoon' DTS
spoor zodat iedereen hem kan afspelen met geluid. HD audio zit erin als het er is.
Videospoor is untouched, dus de hoogst mogelijke kwaliteit (hetzelfde als de BR disc).
Altijd met Subtitles: Dutch (*.srt)

Voordeel boven fullrip is inderdaad minder lang wachten tot film start en kleinere formaat (scheelt meestal 10GB)