HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Starred

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 18, 2009, 09:14:30
Nou ja nogmaals ik vind dat op mijn setup, laten we verder maar ontopic blijven.

Ok  :)

dmeerpa

Citaat van: svmnb op december 17, 2009, 15:43:06
Vaak kun je die bestanden gewoon hernoemen naar .iso, zodat ze wel afgespeeld worden.

Als dit niet lukt, open nero en kies als brander "Image Recorder"
Daarna open je vanuit nero de 'nrg'-file.
Klik vervolgens op branden, hij zal nu opnieuw een image file aanmaken en u om de naam vragen. Je kan nu echter kiezen tussen .nrg en .iso. Kies .iso
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, Ugoos AM6B met CoreElec
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+, SVS PC-2000 Pro
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

nwolsink

Citaat van: riwi op december 17, 2009, 17:38:56
Ik heb de netwerksnelheid niet gewijzigd. Dus 100Mbit denk ik.
Ik kan de beauty of nature demo wel uploaden. (is ooit door Jaco gedaan volgens mij, of jowi).

Gebruik ook NIET de laatste beta fw, daarmee loopt bij mij niets mee goed.
::Nothing to see here::

hifiman

Citaat van: nwolsink op december 18, 2009, 10:41:58
Gebruik ook NIET de laatste beta fw, daarmee loopt bij mij niets mee goed.
Das raar want die functioneert bij mij prima, al meerdere films helemaal mee afgekeken (streaming).

Kjelt

Vraagje:  links aan de zijkant zit er bij mijn 3.0 een uitsparing voor een kleine ventilator echter deze is NIET gemonteerd bij mij, hoe is dat bij anderen?

neptune

Na de reacties op de nw FW gelezen te hebben wacht ik ook nog wel even tot een stabiele versie.
Bovendien speelt hij nu prima.
SMB schijnt wel behoorlijk improved te zijn en inmiddels een goed alternatief voor nfs.
zet hier iets neer

hifiman

Citaat van: Kjelt op december 18, 2009, 11:32:37
Vraagje:  links aan de zijkant zit er bij mijn 3.0 een uitsparing voor een kleine ventilator echter deze is NIET gemonteerd bij mij, hoe is dat bij anderen?
Volgens mij zit deze alleen in de base zodat je de mogelijkheid hebt deze middels een firmware setting aan of uit te zetten in het geval je een 3,5 inch harddisk gemonteerd hebt.

riwi

Ik heb gisteravond even een paar echte BD schijven geprobeert in de Dune richting de JVC HD350 projector. Ik heb geen HDCP problemen of andere schermen met ruis gezien. Ik denk dat maxxmark's probeem in de Yamaha zit of in ieder geval een interactie tussen de Dune en de Yamaha versterker kwa HDCP.

Als ik de Dune op Gbit zet (experimental) dan schiet ie in de reboot direct na het kiezen van mijn NFS Gbit Linux server. Dus dat heb ik snel weer uit gezet :) Daarna had ik (met Gbit aan) allerlei problemen om uberhaupt beeld uit de Dune te krijgen.

Ik heb de beta FW er nog niet opgezet. Ik wil eerst duidelijk in kaart brengen wat er met de originele FW allemaal wel en niet werkt.

Ik zal mijn Beauty of Nature demo eens naar mijn (snellere) Linux PC kopieren (ipv de windows NFS machine). Volgens mij was het bij mij een .ts file (geen .m2ts) en zag ik in de Dune 40Mbit en hoger.

Heeft iemand de Big Buck Bunny al geprobeert? Daar zijn versies van 160Mbit/s van geloof ik :) http://www.bigbuckbunny.org/

PeeJay

Heeft iemand hier een Synology NAS aan zijn Prime 3.0 hangen?
Zo ja, kun je dan de settings misschien even posten?
Ik ben nu al een uurtje bezig, maar nog geen succes.
Heb auto al geprobeerd met verschillende settings met een vast IP adres, maar nog geen succes.

gr PJ

nwolsink

Citaat van: PeeJay op december 18, 2009, 16:45:50
Heb auto al geprobeerd met verschillende settings met een vast IP adres, maar nog geen succes.

gr PJ

Ik doe alles met SMB en vast IP en moet de eerste film nog tegenkomen die het niet doet
::Nothing to see here::

papaleo

Citaat van: PeeJay op december 18, 2009, 16:45:50

gr PJ

Bij deze de Dune NFS instellingen....

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95213.msg1590651#msg1590651
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ronin79

Ik weet even niet meer wie het vroeg ... dus zet ik het antwoord op deze vraag, hier maar neer:

Kun je de Dune 3.0 ook als NAS gebruiken ?

Antwoord:

Volgends de specificaties van HW Info (waar ik ook lid van ben  :P  )
Ondersteund de Dune 3.0 het volgende;

* NAS (SMB Server)
* Bittorent
* FTP Server

Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoord  - meneer onbekend (naam vergeten)  :D

ps.

mocht je dit nog willen weten:

Zowel de Dune 3.0 (prime of basic) en de Qnap's NMP-1000 behalen een gold award.
De Tvix-M6600-N is ook een redelijke goede speler (wel de beste realtek chip speler), maar tegenover de Dune en de Qnap (Sigma 8642 en Qnaps oudere 8635), komt deze speler gewoon te kort.

Vrij vertaald. Bron; Hardware Info Magazine 6/2009 (Editie vandaag ontvangen  ;) )

xynyx

Ik geloof dat ze er niet zijn...Toch maar even een poging:
weet iemand toevallig de discrete Power On en Power IR codes voor de 3.0?

hifiman

Citaat van: xynyx op december 19, 2009, 09:57:03
Ik geloof dat ze er niet zijn...Toch maar even een poging:
weet iemand toevallig de discrete Power On en Power IR codes voor de 3.0?

In de firmware setup kun je instellen of de powertoggle knop op de AB fungeert als standby of als poweron/off. Geen antwoord op je vraag maar wellicht heb je er wat aan.

riwi

Citaat van: Audioloog op december 19, 2009, 10:36:24
In de firmware setup kun je instellen of de powertoggle knop op de AB fungeert als standby of als poweron/off. Geen antwoord op je vraag maar wellicht heb je er wat aan.

Als je hem op standby power knop gedrag instelt. Kan je hem nog echt uitzetten? Ik heb de Super-power-off code van de Prime1.0 eens afgevuurd op de prime3.0, maar die reageert daar niet op.
Ik zag ook ergens (hdi-dune.com/firmware) een filetje waarmee je de dune kan rebooten. Kan ook handig zijn als hij eens hangt. Ik had gisteren een vage file die hij niet afspeelde, maar daarna wilde de prime eigenlijk niets meer afspelen, dus een reboot was nodig, maar in het menu vind je nergens een reboot opdracht.

xynyx

Ik wil de Dune met een Pronto bedienen. Dan is een discrete IR code van power-on en power off wel handig. Anders moet je weer een power variabele gaan bijhouden in de Pronto......

papaleo

Als je de power-knop op je remote langer dan 5 sec ingedruk houd dan schakeld de Dune alszijnde compleet power-off (led gaat uit), waarna die met het aanzetten de machine ook reboot.
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

hifiman

Citaat van: riwi op december 19, 2009, 13:50:34
Als je hem op standby power knop gedrag instelt. Kan je hem nog echt uitzetten?
Geen idee, heb gelijk voor het power off gedrag gekozen, verzekert je van de minste problemen, het is net windows  ;)

Citaat van: riwi op december 19, 2009, 13:38:06
Ik heb de Super-power-off code van de Prime1.0 eens afgevuurd op de prime3.0, maar die reageert daar niet op.
Klopt, dat werkt niet.

Citaat van: riwi op december 19, 2009, 13:38:06
Ik zag ook ergens (hdi-dune.com/firmware) een filetje waarmee je de dune kan rebooten. Kan ook handig zijn als hij eens hangt. Ik had gisteren een vage file die hij niet afspeelde, maar daarna wilde de prime eigenlijk niets meer afspelen, dus een reboot was nodig, maar in het menu vind je nergens een reboot opdracht.
Heb ik ook zien staan maar nog geen reden gehad om dat te willen gebruiken tot nu toe.

Groetjes,

Ronald

xynyx

Citaat van: papaleo op december 19, 2009, 14:07:29
Als je de power-knop op je remote langer dan 5 sec ingedruk houd dan schakeld de Dune alszijnde compleet power-off (led gaat uit), waarna die met het aanzetten de machine ook reboot.

Daar gaat het mij niet om. Op de AB is de power knop een toggle knop. Heeft dus 2 functie in 1 IR signaal( 1x drukken = aan, volgende keer drukken is uit). Wat ik zoek zijn de 2 verschillende (discrete) IR signalen voor power on, power off(= standby).

Op de TVIX ab zit ook alleen de power toggle, maar er zijn wel discrete IR signalen voor power on en power off(STANDBY). En die zoeken we dus nu ook voor de Dune (als ze uberhaupt zijn).

papaleo

Citaat van: xynyx op december 19, 2009, 15:15:58
Daar gaat het mij niet om. Op de AB is de power knop een toggle knop. Heeft dus 2 functie in 1 IR signaal( 1x drukken = aan, volgende keer drukken is uit). Wat ik zoek zijn de 2 verschillende (discrete) IR signalen voor power on, power off(= standby).

Op de TVIX ab zit ook alleen de power toggle, maar er zijn wel discrete IR signalen voor power on en power off(STANDBY). En die zoeken we dus nu ook voor de Dune (als ze uberhaupt zijn).

Nee weet ik...,mijn antwoord was dan ook niet op jouw vraag afgestemd  ;)

Maar meer voor Riwi zijn vraag om te rebooten...

Citaat van: riwi op december 19, 2009, 13:50:34
Als je hem op standby power knop gedrag instelt. Kan je hem nog echt uitzetten? Ik heb de Super-power-off code van de Prime1.0 eens afgevuurd op de prime3.0, maar die reageert daar niet op.

godenzoon

Vandaag mijn Prime 3.0 ontvangen. Omdat ik veel heb gehad aan de ervaringen van andere forumleden wil ik ook graag mijn bevindingen met jullie delen. Ik speel met de laatste firmware (maar niet de beta).

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben over mijn aankoop. Eigenlijk had ik eerder tot aankoop over moeten gaan maar veel negatieve verhalen hadden mij toch aan het twijfelen gebracht. Vooral het streamen loopt erg goed; nog geen hikje gehad ook niet terwijl ik van Usenet aan het downen was. Daar moet ik wel bij opmerken dat ik nog geen Blu-Ray iso's heb gedraaid. Deze vuurdoop volgt vanavond, ben nu Transporter 3 aan het downen  :bigsmile:

De installatie verliep voor mij soepel. Moet eerlijk zeggen dat ik geen netwerk expert ben (niet alle protocollen zeggen mij evenveel) maar ik had het toch redelijk snel aan de praat (+/- 30 min). Met basis kennis en een klein beetje trial and error kom je er wel!

Het loopwerk van speler is inderdaad niet geruisloos maar voor mij wel acceptabel. In mijn geval overstemt het bijgeluid de film zeker niet. Met de TV op mute is het echter wel waarneembaar. Ik vind de speler de meerprijs van 70 euro tov de Base variant wel waard.

Vooralsnog het enige probleem dat ik heb gehad is dat een Verbatim DVD-RW niet door de speler wordt gelezen. Is dit normaal?

Binnenkort zal ik nog een keer mijn ervaringen posten!

Sado

Vanavond heb ik gelukkig de tijd kunnen vinden om te spelen met mijn nieuwe Dune 3.0 Base.

Mooie machine om te zien en alles in de menuutjes reageert lekker snel. 't komt ook allemaal iets professioneler op mij over dan bij de Popcorn A100.

Wel een tijdje bezig geweest om een netwerkshare toe te voeren. Vijf keer alle menu's doorgeweest. Bleek toe te voegen via het knopje 'Pop-up-menu' op de afstandbediening. Vast overheen gelezen in de quick manual.  ;)

Nu ff kijken of alles speelt, maar begin me wel te ergeren aan het kleine 40mm fannetje aan de zijkant. Volgens diverse bronnen kan dit via het apparaat worden uitgezet, maar ik kan deze optie (ook met de nieuwe firmware) nergens vinden ???.

Bestaat deze optie überhaupt wel, of moet ik de Base 3.0 openschroeven en de connector loshalen? 'k zie geen garatiesticker op de Base 3.0, dus 't zal geen probleem zijn, maar doe e.e.a liever in de menu's.

papaleo

Zó...,jij durft zeg!  :nowink:

Om de tt te veranderen,zal de ts niet zo blij mee wezen  :baaa:

Sado

Citaat van: papaleo op december 19, 2009, 21:30:06
Zó...,jij durft zeg!  :nowink:

Om de tt te veranderen,zal de ts niet zo blij mee wezen  :baaa:

Oops, my bad...  :)

Robbo

Ook hier staat de nieuwe Dune inmiddels te spelen.  Gisteren opgehaald in Arnhem na donderdag besteld te hebben. 

Initieel wat problemen met HDMI op 1080p59.94 te krijgen.  Ik weet niet of de kabel lag of aan mijn Crystalio II, maar in elk geval na de HDMI (van de Popcorn A110 afgehaald en op de Dune aangesloten) uitgewisseld te hebben voor de bij de Dune geleverde HDMI lockte 1080p59.94 ook zonder problemen. 

Vervolgens ben ik twee uur bezig geweest om SMB werkend te krijgen op Windows 7,  na wat vloeken in de trand van 'dit moet werken, maar waarom niet' besloten Windows opnieuw op te starten waarna de share direct beschikbaar was.  In tegenstelling to wat Windows zelf voorstelt is afmelden/aanmelden dus niet genoeg. 

Wat h264, x264, mkv, ts en dergelijke geprobeerd via mijn NAS (NFS share aanmaken werkte direct).   Op h264 Sky materiaal (color decoding is verkeerd, beeld ziet er paars uit), en een FiosTV MPEG2 1080i29.97 14Mb cap (stotterend afspelen) liep dit allemaal als een trein. 

Enkele Blu-Rays getest en ook dat op een probleem na (kom ik zo op terug) zonder problemen.  Wat me hier wel zeer positief opviel is het geluid.  Nog via SP/DIF optical aangesloten, maar op die manier goed te vergelijken met de Popcorn A110, is dit zeker een flinke verbetering te noemen. Ik heb nog maar 2 titels gekeken, maar ik mijn eerste indruk is een frisser beeld, met verstaanbaarder dialoog (zeer belangrijk voor mij), een mooier aansluiting met het laag, en betere integratie met de surround.  Normaal ben ik niet van de miniscule verbeteringen de hemel in te prijzen, maar dit is duidelijk een verschil.  Ik had al het vermoeden dat de A110 een flinke inperking was op de surround mogelijkheden van mijn systeem (nooit meer de moeite genomen om een DVD te vergelijken via de G91) maar dat is nu min of meer duidelijk geworden.   Nu is het wachten op de Meridian HD621 zodat ik ook multichannel PCM over HDMI naar mijn pre/pro kan sturen.  De belangrijkste reden om de Dune te kiezen boven de Popcorn C200 is de mogelijkheid om te decoden naar PCM over HDMI.  Ben benieuwd wat dat nog brengt.

Het enige probleem wat ik momenteel heb is dat Blu-Rays op 1080i59.94 BT601 afgespeeld worden.  Ongeacht of ik de output resoltion nu instel op 1080p23.98, 1080p59.94 of 1080p60.  Direct als je een Blu-Ray folder (via SMB in dit geval) start zie ik op het status scherm van Crystalio 1080i59.94 verschijnen.  En dan ook nog niet in BT709 maar in BT601.  Behoorlijk fout dus.   Iemand een idee ?