HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

christa

kwa maatvoering klopt past beter bij andere aperatuur maar ik heb hem altijd apart staan zodat hij geen warmte krijgt van de andere apparaten
dan vind ik het kleine formaat van de tvix fijner ookal is hij iets hoger
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Ronin79

Als je de 3.0 Base bij JvD bestel, zit daar dan ook een harde schijf in .... zo niet;
welke hardeschijven kun je voor de base gebruiken ? Seagate, Samsung of Western Digital ? ... 5400 rpm of 7200 rpm ?

dank je wel voor het beantwoorden van deze vraag  ;)

pbrand

Citaat van: SillentWolf op december 16, 2009, 13:53:29
Als je de 3.0 Base bij JvD bestel, zit daar dan ook een harde schijf in .... zo niet;
welke hardeschijven kun je voor de base gebruiken ? Seagate, Samsung of Western Digital ? ... 5400 rpm of 7200 rpm ?

dank je wel voor het beantwoorden van deze vraag  ;)

De Dune heeft een 3,5" SATA HDD mogelijkheid. Daarmee lijkt me je vraag toch wel beantwoord? Elke 3,5" SATA mag dus. Het merk is dan niet van belang noch het toerental. Het zou hoogstens zo kunnen zijn, dat de nieuwe 2TB schijven nog niet ondersteund worden. Dat zie ik niet bij de specs staan voor zover ik weet. Het zal zeker raadzaam zijn om een 'green' variant te nemen van een harde schijf omdat deze minder warm worden en minder stroom vreten. Maar dat zal zeker geen eis zijn.

hifiman

Citaat van: pbrand op december 16, 2009, 14:03:34
De Dune heeft een 3,5" SATA HDD mogelijkheid. Daarmee lijkt me je vraag toch wel beantwoord? Elke 3,5" SATA mag dus. Het merk is dan niet van belang noch het toerental. Het zou hoogstens zo kunnen zijn, dat de nieuwe 2TB schijven nog niet ondersteund worden. Dat zie ik niet bij de specs staan voor zover ik weet. Het zal zeker raadzaam zijn om een 'green' variant te nemen van een harde schijf omdat deze minder warm worden en minder stroom vreten. Maar dat zal zeker geen eis zijn.
hohohoho, het is 2,5 inch !!

pbrand

Citaat van: Audioloog op december 16, 2009, 14:09:05
hohohoho, het is 2,5 inch !!

Natuurlijk niet. Je koopt toch geen Base om er een dure 2,5" in te stoppen? Je kunt er gewoon een 3,5" instoppen.

Lees het http://dune-hd.com/hd_players/110-dune-hd-base-3.0.html hier anders nog even na  8)

Ronin79

Bij de Prime zit een 2.5 inch ingebouwd

pbrand

@silentwolf

Alle SATA schijven kunnen met twee vingers in de neus de bitrate aan voor blu-ray dus je kunt gaan voor je eigen smaak. En een stille schijf is dan wel het prettigst denk ik.

Ronin79

Klopt, maar dat ging meer om het merk en om de rotatie-snelheid van de schijf.
welke schijf is beter om te nemen, een 5400 of een 7200 (ivm. snelheid en geluid)

pbrand

Citaat van: SillentWolf op december 16, 2009, 14:13:47
Klopt, maar dat ging meer om het merk en om de rotatie-snelheid van de schijf.
welke schijf is beter om te nemen, een 5400 of een 7200 (ivm. snelheid en geluid)

Zoals gezegd, snelheid is geen issue. Het zal meestal zo zijn dat een 5400rpm schijf (of de 5900RPM variant van de nieuwere generatie) stiller is omdat hij langzamer draait. Maar dat verschilt per schijf.

hifiman

Citaat van: pbrand op december 16, 2009, 14:10:29
Natuurlijk niet. Je koopt toch geen Base om er een dure 2,5" in te stoppen? Je kunt er gewoon een 3,5" instoppen.

Lees het http://dune-hd.com/hd_players/110-dune-hd-base-3.0.html hier anders nog even na  8)
Sorry, verkeerd gelezen  :-\

Kjelt

Citaat van: pbrand op december 16, 2009, 14:15:56
Zoals gezegd, snelheid is geen issue. Het zal meestal zo zijn dat een 5400rpm schijf (of de 5900RPM variant van de nieuwere generatie) stiller is omdat hij langzamer draait. Maar dat verschilt per schijf.
EN ze verbruiken minder stroom (bv green van WD)
EN ze zijn goedkoper €/GB

pbrand

Citaat van: Kjelt op december 16, 2009, 14:19:35
EN ze verbruiken minder stroom (bv green van WD)
EN ze zijn goedkoper €/GB

Daarom raadde ik bij het begin al een green variant aan  ;)

Ronin79

Dan zal ik eens gaan kijken hoeveel een green variant gaat kosten .. dank je wel. ;)
Dan hou ik het voorlopig maar even bij een 1TB versie

pbrand

Citaat van: SillentWolf op december 16, 2009, 14:25:21
Dan zal ik eens gaan kijken hoeveel een green variant gaat kosten .. dank je wel. ;)

1,5TB ligt net iets onder de 100 euro.

pbrand

Citaat van: SillentWolf op december 16, 2009, 14:25:21
Dan hou ik het voorlopig maar even bij een 1TB versie

Om het hoenderhok nog even op te porren vraag ik me af waarom je er een grote harde schijf in wilt hebben? Wees je er namelijk van bewust dat het kopieren van films naar zo'n schijf vaak niet heel snel gaat omdat de mediaplayer daarin nogal beperkt is. Wat dat betreft kun je dan beter een externe eSATA schijf kopen en die afwisselend op je server en mediaplayer aansluiten. Of natuurlijk streamen via het netwerk met een NAS.

Ronin79

Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar ik heb ook nog een aantal Externe schijven (en van plan om nog een WD paspoort te kopen), opslag heb
ik genoeg .... maar ik zal het in overweging nemen.  ;)

@pbrand ...

Dat zou ook een optie kunnen zijn

pbrand

Citaat van: SillentWolf op december 16, 2009, 14:31:18
Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar ik heb ook nog een aantal Externe schijven (en van plan om nog een WD paspoort te kopen), opslag heb
ik genoeg .... maar ik zal het in overweging nemen.  ;)

Dan zou je die externe schijven ook via eSATA op de Dune kunnen aansluiten  :)

devkon

Volgens mij hebben alleen nieuwe varianten (externe HD's) een optie tot eSata aansluting (?)
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

pbrand

Citaat van: devkon op december 16, 2009, 14:37:02
Volgens mij hebben alleen nieuwe varianten (externe HD's) een optie tot eSata aansluting (?)

Je moet inderdaad wel kijken of je externe behuizing een eSATA aansluiting heeft. Maar anders gebruik je USB2.0. Daarmee stream je ook snel zat.

Donat

Kan er iemand me aub een link geven naar de download van de MyMovies versie (vorige heb ik begrepen) welke wel nog bruikbaar is met de Dune ?

Of kan iemand dit programma snel uploaden ergens aub? Wil er echt mee aan de slag.

Kan het maar niet vinden, en met de nieuwe versie werkt het niet heb ik begrepen..

Alvast bedankt,
Mvg,
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

riwi

Vanmiddag ook de prime 3.0 binnen gekregen. maandagavond besteld, dinsdag middag aan de deur geleverd, maar ik was niet thuis. vandaag van thuis gewerkt en kon hem dus in ontvangst nemen. Prima van nasmedia.nl.

Aansluiten en instellen is makkelijk. Netwerk doet het direct via SMB. NFS moet ik nog wat aan sleutelen / uitzoeken.

BD rips, mkv en .ts spelen prima van het netwerk via SMB.

Diskdrive werkt ook. Net even The Dark Knight geladen en gemeten (zie de snelheid Blurayspelers thread). De drive maakt wel wat geluid. Tijdens het laden hoor je hem bezig zijn. Tijdens het spelen valt het erg mee, wel een beetje een goedkoop laptop drive geluidje. Ook meer geluid dan de Oppo want die hoor je gewoon amper. Op zich geen probleem zeker omdat ik primai de Oppo zal gebruiken voor BluRay en DVD.

Beeld kwaliteit vergeleken met de tvix 6500 die ik heb heb ik nog niet uitgebreid vergeleken. Op de TV ziet de Dune er prima uit. Ik zal vanavond op de projector wel wat kritischer kijken.

Ik heb display op 1080p/60 gezet en de auto switch op 60/50/24. Zo doet ie volgens mij alles goed kwa framerate.

Starred

ben benieuwd hoe je het verschil in beeld en geluidskwaliteit met de 6500 ervaart Riwi

devkon

Citaat van: riwi op december 16, 2009, 14:50:16
Ik heb display op 1080p/60 gezet en de auto switch op 60/50/24. Zo doet ie volgens mij alles goed kwa framerate.

Voor de rest zover positief te lezen, da's mooi. Weet je precies hoe die settings werkt met autoframerate? Dus mss dat je per se de basis resolutie/frequentie in moet stellen, wil het werken?
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Ronin79

Hoe zou deze dune 3.0 zich verhouden tot de nog uit te komen; YuiXX ... en waneer komt deze uit ?

Miesepies

Citaat van: riwi op december 16, 2009, 14:50:16Ik heb display op 1080p/60 gezet en de auto switch op 60/50/24. Zo doet ie volgens mij alles goed kwa framerate.

Hmm... Ik vraag me af, of ze echt 24 frames of 23,97 nogwat bedoelen ? Misschien ook maar eens gaan testen, deze feature zit ook in de laatste beta fw voor de HD Center...