HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

john2910

Vanmiddag nog wat meer films over het netwerk gestreamed,en ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over de dune :)

boekhour

Citaat van: devkon op december 11, 2009, 11:06:10
bij het afspelen van media files kreeg ik een paarse zweem. Bleek dat HDMI over audio aan moet blijven staan.

Dat was het dus. Ik had inderdaad ook audio over HDMI uitgeschakeld. Heb dit niet verder uitgezocht omdat de speler toch definitief terugging ivm met lawaaioverlast. Wachten blijft het op de Base en de review van Frank waarbij hij de Dune gaat vergelijken met de Tvix 6600, ben erg benieuwd. Spelers zoals de Mede8er zijn in ieder geval geen goed alternatief ben ik gisteren achtergekomen. Deze speelde wel alles af wat ik hem gaf, maar de beeldkwalitiet was zelfs minder dan mijn oude Tvix4100...
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

htandre

Citaat van: devkon op december 11, 2009, 13:01:10
Je zegt geen problemen met de BD-ROM speler. Hoor je de drive dan helemaal niet? Niks met opstarten? (kan me bijna niet voorstellen)
Bij het opstarten hoor je hem wel, maar niet overdreven.
Tjdens het afspelen hoor je hem licht zoemen.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Salem

Citaat van: devkon op december 10, 2009, 20:39:07
Tip : mocht je last krijgen van overdreven paarse kleuren bij het afspelen van media van i.i.g. USB drive, probeer eens de HDMI over audio aan te zetten (die had ik uitgezet). Dat werkte bij mij.  ::)

Er is vandaag nieuwe firmware uitgekomen (091211_1311_beta), welke onder andere de paarse zweem op zou moeten lossen.

Citeer- Bugfix: setting "HDMI audio" to "off" caused wrong colorspace on HDMI video output (purple/absent/distorted picture).

Zie verder hier. Het is nog wel een beta.

RvD

Vandaag de Prime ontvangen maar gelijk een probleem.

Ik heb diverse blurays getest orgineel en vanaf hardeschijf, maar de voor filmpjes werken goed maar zodra de hoofdfilm begint krijg ik de hele tijd groene blokken door het beeld heen. Diverse beeld instellingen getest ik heb hem zelfs nog via composiet op een oude crt tv aangesloten en dan precies het zelfde probleem. Nu net nog even de nieuwste firmware erop gezet maar hielp ook niks. De dealer vond het ook vreemd en mag hem omruilen dus ben benieuwd als het dan wel goed gaat.

Met dvd is er geen probleem de drive was ook goed geen fluittoon of iets dergelijks of wat ik allemaal al gelezen heb.

De Dune 1.0 heb ik ook gehad en werkte zonder problemen, de 3.0 is wel echt een stuk sneller.

Hopenlijk binnenkort een goede 3.0 hebben meer mensen dit probleem gehad ?
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Savart

Ik heb ondertussen ook een HDI Dune Prime 3.0 ter beschikking. Op het eerste zicht ziet alles er goed uit.
Toch wat vragen:

- Waar vind je de nieuwste firmware ervoor want op http://dune-hd.com/firmware staat hij niet in de lijst.
- Wanneer ik een onbeveiligde smb-share toevoeg dmv een ip en folder, kan hij niet verbinden.
- Iemand een idee of deze DLNA ondersteunt?

edgnoj

Citaat van: Savart op december 11, 2009, 21:03:49
Ik heb ondertussen ook een HDI Dune Prime 3.0 ter beschikking. Op het eerste zicht ziet alles er goed uit.
Toch wat vragen:

- Wanneer ik een onbeveiligde smb-share toevoeg dmv een ip en folder, kan hij niet verbinden.

Zie hier. http://dune-hd.com/firmware/
Je moet er wel rekening mee houden dat het een beta firmware is. Upgraden is dus op eigen risico 
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Savart

refresh gedaan en nu staat hij opeens wel op hun firmware-site :-) bedankt.

devkon

Citaat van: Salem op december 11, 2009, 18:01:04
Er is vandaag nieuwe firmware uitgekomen (091211_1311_beta), welke onder andere de paarse zweem op zou moeten lossen.

Zie verder hier. Het is nog wel een beta.
Dank je. En die paarse zweem is inderdaad opgelost  :thumbs-up:
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

devkon

Citaat van: MaxxMark op december 11, 2009, 00:11:15
Bij bluray is dat helaas niet mogelijk. Het BluRay deel maakt gebruik van een ander subsysteem van de Dune.

Voor alle andere bestanden gaat het via het knopje midden onderaan op de AB genaamd  "Shuffle" en "PIP" gevolgd door links en rechts voor + of - delay.

O ja, voor DVD werkt de lip sync functie wel...
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

john2910

Als ik bv een brrip xvid heb met externe subs in een map,

kan de dune die dan ook op 1 of andere manier lezen?

kermit

Citaat van: edgnoj op december 11, 2009, 21:41:27
Zie hier. http://dune-hd.com/firmware/
Je moet er wel rekening mee houden dat het een beta firmware is. Upgraden is dus op eigen risico  

Ik zie 2 soorten bestanden om te downloaden . 87M en die andere is een zipbestand met 40M.
Welke moet je nou downloaden?

janjoma

???
2x Rega Exon, Myriad MDP500, Myriad 700, Totem Mani2, Totem Mite, Rel Strata5, Marantz DV 9600

janjoma

Citaat van: john2910 op december 12, 2009, 15:17:32
Als ik bv een brrip xvid heb met externe subs in een map,

kan de dune die dan ook op 1 of andere manier lezen?

Ik heb hetzlefde soort probleem met die ondertitels. Een srt bestand wat in dezelfde map staat als de bijbehorende film kun je via de knop 'subtitle' op de AB vervolgens niet vinden en dus ook niet toevoegen. Weet iemand hier hoe je dit kunt oplossen? ???
2x Rega Exon, Myriad MDP500, Myriad 700, Totem Mani2, Totem Mite, Rel Strata5, Marantz DV 9600

kermit

Citaat van: janjoma op december 12, 2009, 16:55:13
Ik heb hetzlefde probleem.; srt bestand staat wel in dezelfde map als de film, maar als je de film speelt kun je niet via subtitles het bestand selecteren omdat het niet zichbaar is. Weet iemand hier hoe je dit kunt oplossen? ???

Ik heb het over de beta firmware. ;D
Jou oplossing is: ga op het srt bestand staan en druk op je je rechtermuisknop en open kladblok. Ga naar bestand en selecteer UTF-8 en sla het op . En voila. ;D

devkon

Citaat van: kermit op december 12, 2009, 16:41:22
Ik zie 2 soorten bestanden om te downloaden . 87M en die andere is een zipbestand met 40M.
Welke moet je nou downloaden?

Maakt niet uit. De één is een gezipte versie met een dff file (de firmware), de andere de dff file. Die dff file selecteer je binnen de Dune.

janjoma

Citaat van: kermit op december 12, 2009, 17:00:23
Ik heb het over de beta firmware. ;D
Jou oplossing is: ga op het srt bestand staan en druk op je je rechtermuisknop en open kladblok. Ga naar bestand en selecteer UTF-8 en sla het op . En voila. ;D

Bedankt voor je tip, dat ga ik meteen uitproberen.  :clapping: Hoe kom je aan die wijsheid trouwens. Zoiets valt nergens te lezen in de manual. Is er ergens een uptodat manual in pdf formaat te downloaden? Via de site van HDI kan ik 'm niet vinden.

kermit

Citaat van: janjoma op december 12, 2009, 17:06:30
Bedankt voor je tip, dat ga ik meteen uitproberen.  :clapping: Hoe kom je aan die wijsheid trouwens. Zoiets valt nergens te lezen in de manual. Is er ergens een uptodat manual in pdf formaat te downloaden? Via de site van HDI kan ik 'm niet vinden.
Ik had het ooit ergens gelezen. ;D

kermit

Citaat van: devkon op december 12, 2009, 17:04:35
Maakt niet uit. De één is een gezipte versie met een dff file (de firmware), de andere de dff file. Die dff file selecteer je binnen de Dune.

Ok. Thanks. ;)

john2910

Mijn lukt het helaas nog niet met de subtitels

Kingpin

Waarom ziet mijn Dune de D-Link (140) wifi adapter niet ?
Deze zou toch gewoon moeten worden herkend (opstarten - root menu - wifi adapter erin - naar network en wifi instellen), daar geeft hij een "Hardware not detected" melding ?!??
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

janjoma

Citaat van: john2910 op december 12, 2009, 17:46:50

Inderdaad, bij mij ook niet terwijl ik de instructies van kermit gevolgd heb. In het subtitle menu is het bestand eenvoudig weg gewoon niet zichtbaar, dus ook niet te selecteren,
Hoe nu verder? Wie heeft er nog een tip?
Ik werk inmiddels met de laatste update versie. Alles werkt overigens naar alle tevredenheid. Wat dat betreft bof ik en zal ik het steeds maar mislukken van het importereen van de ondertitelbestanden maar voor lief moeten nemen.

kermit

Citaat van: janjoma op december 12, 2009, 18:54:32
Inderdaad, bij mij ook niet terwijl ik de instructies van kermit gevolgd heb. In het subtitle menu is het bestand eenvoudig weg gewoon niet zichtbaar, dus ook niet te selecteren,
Hoe nu verder? Wie heeft er nog een tip?
Ik werk inmiddels met de laatste update versie. Alles werkt overigens naar alle tevredenheid. Wat dat betreft bof ik en zal ik het steeds maar mislukken van het importereen van de ondertitelbestanden maar voor lief moeten nemen.
Huh, Raar . Wat voor bestanden speel je af.......

kermit

Selecteer je wel UTF-8 en dan opslaan als..............

Donat

Citaat van: john2910 op december 12, 2009, 17:46:50

Als je een folder hebt met het filmbestand erin (divx ofzo) samen met het ondertitelingsbestand (srt ofzo) dan kan je ook gewoon op die folder gaan staan en ipv op ENTER te drukken om erin te gaan op PLAY drukken, dan speelt ie de beiden bestanden normaal af en zie je je srt ook staan als je tijdens afspelen op SUBTITLE drukt..

Ik heb sinds gisteren ook de Prime en ben er al bij al wel zeer gelukkig mee. De drive maakt wat veel geluid voor zo'n dure speler tijdens het opstarten. Tijdens de film zelf valt het uiteindelijk nog wel mee, kijk niet zo veel Blu ray maar eerder files over netwerk enzo.

Ik zou me nu gaan willen bezig houden al mijn files te categorizeren met Idune of er was nog een ander programma dacht ik ? Weet er iemand hoe dit beknopt werkt ?

Ik heb ook gelezen dat in de beta firmware vele zaken zijn toegevoegd voor appearance zoals jpg en bmp ondersteuning voor thumbs enzo van die zaken..Zou ik dan niet beter wachten tot een update van zo'n programma ?

Alvast bedankt,
Mvg,
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-