HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Savart

Ik gok dat je daar het IP ofwel de computernaam van je NAS(/PC die bestanden deelt) moet invullen.

devkon

Tip : mocht je last krijgen van overdreven paarse kleuren bij het afspelen van media van i.i.g. USB drive, probeer eens de HDMI over audio aan te zetten (die had ik uitgezet). Dat werkte bij mij.  ::)
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

john2910

Hallo defcon weet jij precies wat ik in moet stellen voor het netwerk?

devkon

Citaat van: john2910 op december 10, 2009, 20:42:03
Hallo defcon weet jij precies wat ik in moet stellen voor het netwerk?

Ik heb het (nog) niet bekeken. Het is niet mijn eerste intentie om de Dune aan het netwerk te hangen om te streamen.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

john2910

riwi

john2910

daar staat het helaas niet echt duidelijk in

Kjelt

Citaat van: john2910 op december 10, 2009, 21:18:29
daar staat het helaas niet echt duidelijk in
In de handleiding van een auto staat ook niet hoe je hem kunt en moet besturen, nog de verkeersregels. Daar heb je rijles voor.
Als je een media speler koopt om hem aan een netwerk te hangen dan zul je of zelf ervaring met PC netwerken en TCP/IP en netwerkprotocollen willen hebben, of een dichtbij wonende vriend die dit heeft, het is onmogelijk om complete netwerk installatie en alle uitzonderingen en instellingen in een reply van een topic te posten  ;)

Dennis N

Ik heb mijn Dune draaien inmiddels na wat paarse beelden.
Probleem wat ik heb is dat via SMB de films stotteren als een gek (40GB+) draai ik via upnp dan heb ik geen problemen maar weer geen subs.
Het is altijd wat :hehe:

Scenes die op mijn WDTV live haperden lopen nu in ieder geval soepel en het beeld ziet er ook nog een stuk strakker uit en zie toch nog meer verschil als ik gedacht had.

Iemand een idee waar mijn probleem aan ligt??
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

J.A.F._Doorhof

@John,
ik heb je feitelijk alles al verteld.
Vertel eens stap voor stap wat je doet ?
Kan je dealer niet helpen, wij helpen sowieso altijd onze klanten. Maar nogmaals het is heel simpel.

Over de schokkende beelden, check de refresh rate.
Druk op info gedurende play en zet de videooutput op de refresh van het bestand.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

john2910

Hallo,ik zie nu eindelijk mijn mappen in de dune,maar als ik op afspelen druk heb ik bij elke file zwart beeld.
Links onder in het beeld staat niet ondersteund.

AllStar

Citaat van: john2910 op december 10, 2009, 22:49:38
Hallo,ik zie nu eindelijk mijn mappen in de dune,maar als ik op afspelen druk heb ik bij elke file zwart beeld.
Links onder in het beeld staat niet ondersteund.

Wat zijn het voor bestanden? Welke codecs? Beetje meer info is welkom  :dry:

john2910

Ronin79

@ Meneer Doorhof  ;D

Ik zal de Prime 3.0 Base in iedergeval in mijn achterhoofd houden. Als er niet binnen aanzienbare tijd geen betere speler (oa. Yuixx) op de
markt komt, dan zal ik hoogswaarschijnlijk deze Base gaan bestellen.

Dank je wel voor het antwoorden  ;)

Dennis N

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 10, 2009, 22:43:15

Over de schokkende beelden, check de refresh rate.
Druk op info gedurende play en zet de videooutput op de refresh van het bestand.

Ik heb het niet over refresh problemen maar echt slow motion beeld zonder geluid...
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

devkon

Dune 3.0 Prime : ik kan audio delay on-the-fly corrigeren bij media van hard drive. Ik kan het niet vinden voor de Bluray. Iemand enig idee?

Dennis N

Citaat van: devkon op december 10, 2009, 23:26:06
Dune 3.0 Prime : ik kan audio delay on-the-fly corrigeren bij media van hard drive. Ik kan het niet vinden voor de Bluray. Iemand enig idee?

Hoe doe je dat? ik kan dat niet vinden.

MaxxMark

Citaat van: devkon op december 10, 2009, 23:26:06

Bij bluray is dat helaas niet mogelijk. Het BluRay deel maakt gebruik van een ander subsysteem van de Dune.

Voor alle andere bestanden gaat het via het knopje midden onderaan op de AB genaamd  "Shuffle" en "PIP" gevolgd door links en rechts voor + of - delay.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

kermit

Ik heb de Dune nu een dag en mijn conclusie is dat het een topspeler is. De 1.0 was al een toppertje maar de 3.0 ben ik helemaal tevreden. Blurayrips en disc starten snel op. Iets wat me toch irriteerde aan de 1.0. Het lange wachten. Ook als de Dune in standbye stand gaat is alles uit.

Streamen over het net gaat perfect. Geen haperingen ,niks. Over het beeld kan ik kort zijn. Super!Vergeleken met de 1.0 is het beeld iets scherper en meer gedetailleerd. Het is geen dag en nacht verschil maar op een scherm van 2.60 breed merk je het wel. Op een kleinere tv zul je het niet merken.

Ook de handshake geen problemen hier. Kortom , ik ben zeer tevreden met de 3.0. Een goede investering geweest. Mijn 1.0 is vanavond opgehaald door William.Ik heb hem nog een demo gegeven omtrent de ZGN beruchte loader.  :D

john2910

Yep eindelijk hier ook de dune prime helemaal werkend,ik moest vreemd genoeg in het audio menu het geluid van hdmi op aktief zetten ook al gebruik ik dat niet :hehe:
Maar daarna geen zwart beeld meer en speelde hij elk bestand af :)

devkon

Citaat van: MaxxMark op december 11, 2009, 00:11:15
Bij bluray is dat helaas niet mogelijk. Het BluRay deel maakt gebruik van een ander subsysteem van de Dune.

Voor alle andere bestanden gaat het via het knopje midden onderaan op de AB genaamd  "Shuffle" en "PIP" gevolgd door links en rechts voor + of - delay.

Dat is wel een minpunt!

devkon

Heb de Dune Prime 3.0 gisteren ontvangen en even mee gespeeld. De dune is aangesloten op mijn LCD TV via HDMI en digitaal coax aangesloten naar mijn processor/voorversterker. Voor het afspelen van media files gebruik in externe USB harddisks.

Mijn bevindingen tot zover :

• bij het afspelen van media files kreeg ik een paarse zweem. Bleek dat HDMI over audio aan moet blijven staan.
    m2ts/mkv media files afspelen gaat prima, geen problemen gezien, behalve lip sync. Nu vermoed ik dat dit te maken heeft met de combinatie mediaplayer en mijn Sony LCD TV. Ik heb daar ook last van gehad met m'n PCH A-110, maar niet WDTV.
    Verder had ik iets vreemds bij lipsync correctie van m2ts files. Op het moment dat ik die voor het eerst probeerde te corrigeren bij een m2ts, schiet ie in een groter lipsync gat. Dus was de noodzakelijke correctie eerst misschien iets van -0.06s, op het moment dat ik dat probeer in te stellen, kreeg ik een groter lipsync gat, en moest de correctie instellen op wel -0.66.
  • ik heb 1 Bluray afgespeeld, Batman Begins. Ik vond dat de drive redelijk wat geluid produceert bij het laden, meer dan mijn Sony S350. Het valt zeker op, daar kun je niet omheen. Het duurt zo'n 60s voordat de drive enigszins tot rust komt, en dan ligt het jochie al in de waterput zowat. Op het moment dat je vooruit skipt/spoelt, levert dat ook weer merkbaar geluid op. Als de de film normaal speelt, is het geluidsniveau een stuk verbeterd, maar nog wel aanwezig. Het doet me toch wel wat denken aan een PC drive. Mijn Sony S350 is stiller. Ik moet nog meer Blurays testen, maar ik vermoed dat ik de Sony S350 er niet uit kan doen, wat feitelijk wel de bedoeling was.
  • audio delay is niet in te stellen bij Bluray, wel bij media files. Minpunt!

devkon

htandre

Gisteren de Dune ontvangen, gelukkig geen problemen met de BD-rom speler.
Regiovrij gemaakt en enkele BD gezien. erg tevreden over het beeld.
In het weekend ga de NAS eraan hangen.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

devkon

Citaat van: htandre op december 11, 2009, 12:43:00
Gisteren de Dune ontvangen, gelukkig geen problemen met de BD-rom speler.
Regiovrij gemaakt en enkele BD gezien. erg tevreden over het beeld.
In het weekend ga de NAS eraan hangen.

Je zegt geen problemen met de BD-ROM speler. Hoor je de drive dan helemaal niet? Niks met opstarten? (kan me bijna niet voorstellen)