HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

kermit

Citaat van: destroyer2usa op december  9, 2009, 23:10:53
Bedankt voor de tip. Dat had ik ondertussen ook al gevonden (Ik heb me er dus wel in verdiept Kermit.... :hehe:) maar had de rip ondertussen al verwijderd. Heb het genoteerd voor de volgende keer.

Ok. Goed om te horen. :smile:

jaco

Citaat van: MaxxMark op december  9, 2009, 19:35:14
Ja uh, weet ik niet :P Jij had het eerst over waarom ie niet op 1 speed draaide en over dat ze ''goedkope" units gebruikten. Dat was waar ik op reageerde. Ik praat ook alleen maar na wat ik gelezen heb (of meende te hebben gelezen) :)

Als hij te snel draait dan mag ie inderdaad langzamer, zou ik ook niet erg vinden. Ik nam alleen aan dat ie zo snel draaide om daadwerkelijk de transfer rate te halen die nodig is volgens de BD standaard.

(ik ben trouwens wel, net als iedereen, van mening dat ze het onnodig up/down spinnen  en het blijven spinnen van de drive mogen fixen, maar dat zouden ze als het goed is ook gaan doen).
Mooi dan zijn we het eens.

Ik heb maar een regiovrije oppo besteld om fysieke discs te spelen. De Dune dan maar voor Rips..

Kjelt

Citaat van: Salem op december  9, 2009, 21:10:14
Ondertussen heb ik een verzameling films en series vanaf externe drive bekeken (via USB, eSATA-kabel heb ik nog niet binnen en netwerk is niet in de buurt...). Onder andere de bekende "vogelscene" van aflevering Great Plains uit Planet Earth met een maximum bitrate van 65 Mbit/s ging vloeiend van de externe schijf.
54Mb/s is het maximum voor de blu ray standaard dus of heb je een niet bluray compliant stream of je bitrate monitor geeft de verkeerde waarde weer.

devkon

Citaat van: jaco op december 10, 2009, 07:52:48
Mooi dan zijn we het eens.

Ik heb maar een regiovrije oppo besteld om fysieke discs te spelen. De Dune dan maar voor Rips..

Heb jij de Dune 3.0 dan al ervaren Jaco (qua Bluray drive/loopwerk)? Wat zijn jouw ervaringen?
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

jaco

Nee, ik heb een dune 3.0 bij ITC in bestelling staan.
Maar omdat af en toe films review heb ik maar een Oppo besteld. Die kan tevens SACD afspelen. Voor DVD-A heb ik een betere speler.

frankly

Heb zojuist Base 3.0 maar geannuleerd,
1 van de EVA 8000's wordt voor nu geupgrade naar een EVA 9150, maar eens kijken hoe dat bevalt.
Die base komt er wel als al die kinderziektes over zijn.
Ondertussen doet de Oppo het steeds lekkerder.
Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Salem

Citaat van: Kjelt op december 10, 2009, 08:43:42
54Mb/s is het maximum voor de blu ray standaard dus of heb je een niet bluray compliant stream of je bitrate monitor geeft de verkeerde waarde weer.
Ik ging aan het getal twijfelen, maar nog even gecheckt. 't Was inderdaad een piek van 65 Mbit/s via de info-knop van de Dune zelf. Het is overigens een mkv-bestand (H.264).

MaxxMark

Citaat van: Salem op december 10, 2009, 17:25:51
Ik ging aan het getal twijfelen, maar nog even gecheckt. 't Was inderdaad een piek van 65 Mbit/s via de info-knop van de Dune zelf. Het is overigens een mkv-bestand (H.264).

Het was mij ook al een aantal keer opgevallen dat de bitrates die de Dune aangeeft veel hoger zijn dan normaal is.

Eerst dacht ik dat het misschien was dat ze audio+video weergeven terwijl de max bitrate van 56mbit alleen voor video geld. Maar de standaard is inderdaad 56mbit totaal. Dus het is aardig gek :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

edgnoj

De Buy-In van Divxplayer/MPC-Forum voor de Base 3.0 is inmiddels officieel van de baan. Fijn voor de eigenaar van MPC-forum dat hij voor iedere voorinschrijving 15 euro heeft opgestreken omdat deelnemers verplicht betalend lid moesten worden van zijn forum. Divxplayer heeft zich om onduidelijke redenen teruggetrokken van deze actie.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

J.A.F._Doorhof

Ik ga volgende week de TVIX6600 uitvoerig aan de tand voelen en als we eruit komen met de officiele distributeur zullen we die gaan aanbieden in een powerbuy voor dit forum als alternatief voor de base.

Ik zal hem gaan vergelijken met de BDprime 3.0 natuurlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

MaxxMark

Citaat van: edgnoj op december 10, 2009, 17:58:52
De Buy-In van Divxplayer/MPC-Forum voor de Base 3.0 is inmiddels officieel van de baan. Fijn voor de eigenaar van MPC-forum dat hij voor iedere voorinschrijving 15 euro heeft opgestreken omdat deelnemers verplicht betalend lid moesten worden van zijn forum. Divxplayer heeft zich om onduidelijke redenen teruggetrokken van deze actie.

MPCClub stort met liefde het geld terug als je vind dat je het terug moet krijgen (dat noemt HiJack zelf in de thread).

Zoals ik uit de thread opmaak heeft DivXPlayer zich terug getrokken vanwege het feit dat er zo veel fout was met de Dune en iedereen aan het klagen was over DivXPlayer.

Ik kan prima begrijpen dat je je terug wilt trekken op het moment dat je alleen maar negatief in de picture staat en je alleen maar gezeik over je heen krijgt.

Enige puntje waar ik het niet mee eens ben is dat er gehamerd wordt op de voorwaardes die voor de BuyIn zouden gelden. Ze druisden namelijk erg in op het consumenten recht. Op het forum zeggen ze dat de voorwaarden van de BuyIn het consumentenrecht zouden teniet doen. Iets wat uiteraard niet kan en mag. Je behoud hoe dan ook je consumentenrecht. Dus dat ze klagen over dat mensen een werkend product eisen vond ik zeer onterecht. DivXPlayer had ook het probleem kunnen voorkomen door meer te communiceren. Als hij zich wat meer verdiept had in het consumenten recht dan had hij geweten dat hij met een statement als "Wij zijn op dit moment druk bezig de problemen te verhelpen! We houden jullie op de hoogte!" voldoet aan zijn verplichting om een zo goed mogelijke oplossing voor de consument te vinden. Ook hij is afhankelijk van HDI, maar als hij als leverancier niet alles in staat stelt om het probleem van de consument zo passend mogelijk op te lossen (met in het ergste geval terugname van het product incl refund van het gehele bedrag) dan moet hij imo niet klagen :)

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

htandre

Vraagje:
Hoe verbind je de Prime met een NAS?
Esata- Esata of Esata-USB?

Andre
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

J.A.F._Doorhof

NAS via het netwerk.
USB/E-sata voor de losse HDD's of de USB/e-sata aansluiting van een NAS (als hij die heeft).
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

htandre

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 10, 2009, 19:21:39
NAS via het netwerk.
USB/E-sata voor de losse HDD's of de USB/e-sata aansluiting van een NAS (als hij die heeft).
THx
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Ronin79

Is de Dune 3.0 toch niet zo goed dan ?

Ik was er namelijk over aan het denken, om een Dune basic 3.0 te kopen,
of kan ik beter wachten op een beter alternatief .. een alternatief zoals bijvoorbeeld de; Yuixx of
het nog voor mij onbekende TVIX6600, wat een paar posts eerder werd genoemd ?

john2910

Kan iemand me een pm sturen hoe ik het netwerk in moet stellen,snap er niet veel van :(

J.A.F._Doorhof

@Silentwolf,
Ik ga alleen de TVIX6600 testen als alternatief op de HDBASE.
Ik heb op dit moment ervaring met de 6500 en dat was qua beeld/geluid een stap terug van de BDprime 2.0.
Ik hoop dat de 6600 wat beter is, zodat we die als alternatief kunnen aanbieden.

@John,
Netwerk kan niet makkelijker.
Delen schijf onder windows of NAS (wel toegang voor IEDEREEN)
IP nummer invoeren als SMB op de speler en de map naam en klaar.
Custom installer

john2910

Ronin79

Weet jij toevallig of het dan verstandig is, om een Dune 3.0 Base aan te schaffen ?
Hij moet wel zonder problemen kunnen werken.

J.A.F._Doorhof

Als je een base te pakken kan krijgen wel.
Maar zover ik weet zijn ze er niet of amper.
Custom installer

john2910

Hoe stel ik het netwerk precies in dan?
En kan ik dan de bestanden(film) van mijn pc afdraaien?

J.A.F._Doorhof

Hoe bedoel je netwerk precies instellen ?
Heb je wel al een netwerk aangemaakt ?
Of wel loopt er een kabel van je NAS naar de Dune ?

De NAS heeft een IP nummer en als het goed is gedeelde mappen.
De Dune geef je het IP nummer van de NAS en de naam van de map in SMB en dan werkt alles direct als het goed is.

LET WEL dat de mappen gedeeld zijn als toegang voor iedereen.

Voor NFS is het wat moeilijker, dan moet je ook NFS aanzetten en op een PC is dat pittig als je nooit met netwerken hebt gespeeld.
Maar een SMB share moet binnen een paar seconden draaien.
LET WEL dat je NAS een vast IP nummer heeft.
Custom installer

john2910

In het hoofd menu van de dune kan ik een nieuwe netwerk directory aan maken,
Daar kan ik het volgende instellen:
naam
type
directory
gebruiker
paswoord

Wat moet ik hier precies instellen,of waar kan ik dit terughalen of zien?

J.A.F._Doorhof

Naam : de naam die je wilt zien
Type : SMB/NFS
Directory : de naam van de map
Gebruiker & password : alleen invullen als je die gebruikt op je share.
Custom installer

john2910

oja en server staat ook nog in het rijtje,wat moet ik daar invullen?