HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Gaat niet om mensen tegen ons in het harnas te jagen maar als je niet happy bent je gewoon een optie gegeven te annuleren.
Precies zoals ik al poste het komt misschien harder over als bedoeld.
Maar voor mij/ons is het gemopper ook niet leuk. Voor jou is het je eigen speler alleen wij hebben er een dikke twintig op dit moment die met smart wachten.

We verplichten niemand in dit geval als je denkt beter af te zijn ergens anders dan mag dat gewoon. Maw het is positief bedoeld maar wel met inderdaad een scherp randje.

Nogmaals begrijp me goed. Als wij iets verkeerd doen mag je altijd op ons mopperen.
Dit is voor ons een nog grotere frustatie als voor de klanten. En dan word ik inderdaad extra geprikkeld door dit soort opmerkingen. Wij willen alleen wel een product leveren met goede garantie en dat is op deze manier een stuk beter. En dat is onze hele insteek 100% klant tevredenheid. 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Tinus_

Hey, als er nu prime's worden geannuleerd mag je mijn bestelling van de base wel omzetten naar een prime.  :clapping:
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

J.A.F._Doorhof

We hebben gelukkig nog geen enkele annulering.
Maar we hebben wel wat extra primes mail daarvoor even naar annewiek alsjehem bij ons wilt kopen ;)
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Moony

Frank, wat wordt nu de definitieve prijs? En is er nog extra voorraad voor niet-ingeschrevenen?

Ik zit nl nog steeds te twijfelen tussen de HDI en bv de Xstreamer of WD TV Live met een losse budget Blu-Ray speler (Blu-Ray is toch bijzaak voor me)...

J.A.F._Doorhof

Zoals het er nu uitziet 399,00
er is een kleine voorraad maar verstandig is zsm te bestellen voordat onze zending word verstuurd.
En dat is als het goed is vrijdag/maandag.
Custom installer

scooby555

Citaat van: lincoln op december  8, 2009, 18:47:29
Ergo: Weer een week later als dat de rest hem heeft...
jah, ik ben zooo blij dat ik ingeschreven heb...  >:(

hallo,

ik heb de prime nu twee en een halve week, en ik heb ook problemen met de blue ray drive.
ik hoop voor jullie dat de nieuwe levering een stuk minder herrie maakt dan die van mij.
de levering was al een probleem, dus ik vraag mij af hoe dit weer gaat aflopen.
mail sturen heeft geen zin want daar wordt toch niet op gereageerd. lang leve divxplayer.nl  >:( >:(
het is voor mij ook de eerste en de laatste keer dat ik daar wat gekocht heb, dus ik heb een beetje spijt dat ik hem niet hier heb besteld.
dan had ik best een maand of langer willen wachten.
maar buiten de blue ray drive een erg mooi apparaat wat erg lekker werkt.

sjaax

Citaat van: scooby555 op december  8, 2009, 20:31:25
hallo,

ik heb de prime nu twee en een halve week, en ik heb ook problemen met de blue ray drive.
ik hoop voor jullie dat de nieuwe levering een stuk minder herrie maakt dan die van mij.
de levering was al een probleem, dus ik vraag mij af hoe dit weer gaat aflopen.
mail sturen heeft geen zin want daar wordt toch niet op gereageerd. lang leve divxplayer.nl  >:( >:(
het is voor mij ook de eerste en de laatste keer dat ik daar wat gekocht heb, dus ik heb een beetje spijt dat ik hem niet hier heb besteld.
dan had ik best een maand of langer willen wachten.
maar buiten de blue ray drive een erg mooi apparaat wat erg lekker werkt.

En daarom ben ik erg blij dat ik toch bij ITC besteld heb uiteindelijk. De allerlaagste prijs of snelle levering zijn snel vergeten als je service nodig hebt en de leverancier geeft niet thuis. Helaas zelf mogen ervaren  >:(
Dan wacht ik toch liever wat langer... En even een lans breken voor Frank en ITC: wat mij betreft zijn de leveringstijd en de problemen incl oorzaak duidelijk gecommuniceerd. Maar ja, die geestelijke foltering he  ;D kan ik me dan ook weer van alles bij voorstellen.

Overigens: dit mijn eerste bestelling bij ITC, ik ben afgegaan op de positieve reacties op het forum.  :angel:
Arcam A32 & Dynaudio X12

nielvm

Komt helemaal goed. Heb om exact dezelfde reden besloten bij ITC te bestellen... (en heb reeds ervaring met hen  ;))
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

kermit

Nu vraag ik me idd voor de zoveelste keer af hoeveel herrie de loader maakt. Het schijnt dat HDi het normaal vind. En ook de nieuwe zending maakt dezelfde herrie volgens onderstaande. >:(
Citaat van Hi Jack:

In case you feel like dropping out of HDI BD Prime 3.0, no problem. But don't send a working player in and join the base buy-in as we will not accept it. In case you send in your player for noise, if we find it makes as much noise as the other players (we feel are ok but understand you decide it is too noisy for your personal preference), you will be refunded instead being sent a new player as it makes no sense otherwise. (Since HDI does not recognise the issue with the noise and states it is normal, also new units will have the same noise levels so if you can't live with it, choose the refund option)

neptune

Ik voorspel een gouden toekomst voor de Base.
Die BD speler is gewoon  :crazy:
zet hier iets neer

MaxxMark

Citaat van: kermit op december  8, 2009, 21:04:45
Nu vraag ik me idd voor de zoveelste keer af hoeveel herrie de loader maakt. Het schijnt dat HDi het normaal vind. En ook de nieuwe zending maakt dezelfde herrie volgens onderstaande. >:(

Ik kan uiteraard niet voor iedereen praten en alleen mijn ervaring delen.

Na het lezen van de eerste geruchten over een luidruchtige drive ben ik het gaan testen met wat DVDs. Mij viel vooral op dat het zoeken op de disc relatief veel herrie maakt. Met de nieuwe loader patch was er voor mij ook niet heel veel veranderd. seeken maakte net zo veel geluid.

Wel was het zo dat dat ik nog geen feature length film had gekeken met de Dune (kwam ook doordat ik geen BR discs had). Toen ik eenmaal een BR had liggen ben ik een film gaan kijken. Naast mijn Dune en JVC RS10 heb ik verder geen apparaten staan die herrie maken (PC stond uit). De dune was nagenoeg niet meer te horen, en hij staat toch op minder dan 1.5 meter van me vandaan. Wel stat hij 'om een hoekje'. Mijn projector maakte meer herrie dan de Dune (mijn oude Pioneer DV444 maakt ook meer herrie dan de dune :)).

Wat wel opvalt is dat als hij heel erg veel moet seeken (bijv bij het laden van een BR) je het wel kan horen. Maar dit gaat zo goed als weg als je een film gaat kijken (dan hoeft hij toch niet meer te seeken).

Ik ben dus dik tevreden over het geluid van het loopwerk. Het enige waar ik nog steeds mee zit is de HDMI noise die ik heb in 1080p wanneer ik BR discs af speel (itt de identieke  1:1 br iso). Maar op MPCClub wordt daar weinig tot geen gehoor aan gegeven. Dus  ik moet eigenlijk eens kijken of ik het kan reproduceren op een andere Dune. Als het met een andere dune niet zo is, gaat ie terug.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

kermit

Citaat van: MaxxMark op december  8, 2009, 21:11:07
Ik kan uiteraard niet voor iedereen praten en alleen mijn ervaring delen.

Na het lezen van de eerste geruchten over een luidruchtige drive ben ik het gaan testen met wat DVDs. Mij viel vooral op dat het zoeken op de disc relatief veel herrie maakt. Met de nieuwe loader patch was er voor mij ook niet heel veel veranderd. seeken maakte net zo veel geluid.

Wel was het zo dat dat ik nog geen feature length film had gekeken met de Dune (kwam ook doordat ik geen BR discs had). Toen ik eenmaal een BR had liggen ben ik een film gaan kijken. Naast mijn Dune en JVC RS10 heb ik verder geen apparaten staan die herrie maken (PC stond uit). De dune was nagenoeg niet meer te horen, en hij staat toch op minder dan 1.5 meter van me vandaan. Wel stat hij 'om een hoekje'. Mijn projector maakte meer herrie dan de Dune (mijn oude Pioneer DV444 maakt ook meer herrie dan de dune :)).

Wat wel opvalt is dat als hij heel erg veel moet seeken (bijv bij het laden van een BR) je het wel kan horen. Maar dit gaat zo goed als weg als je een film gaat kijken (dan hoeft hij toch niet meer te seeken).

Ik ben dus dik tevreden over het geluid van het loopwerk. Het enige waar ik nog steeds mee zit is de HDMI noise die ik heb in 1080p wanneer ik BR discs af speel (itt de identieke  1:1 br iso). Maar op MPCClub wordt daar weinig tot geen gehoor aan gegeven. Dus  ik moet eigenlijk eens kijken of ik het kan reproduceren op een andere Dune. Als het met een andere dune niet zo is, gaat ie terug.
Ok thanks.  :)Duidelijke uitleg. Over de hdmi noise hoor ik voor het eerst. Ik heb de center nu maar komt me niet bekend voor. Zijn er nog mensen met een 3.0 die last hebben van de hdmi noise?

Kjelt

En wat wordt precies (exact) verstaan onder "hdmi noise" door jou?

J.A.F._Doorhof

Zou storing van het loopwerk kunnen zijn op de electronica
dit zie je soms wel vaker vooral bij goedkope spelers.
Zal er hier eens op letten Als ik die van ons aansluit.
Custom installer

MaxxMark

Het is te veel om er erg diep om in te gaan. En de reden dat ik het op MPCClub heb gepost is omdat HDI daar actief mee las in de Dune threads.

De real short version is:
Citeer
Forgive me for creating a new thread about this, but in the threads where I did post my results and questions I did not get any responses.

In short, the problem is that I get, what appears to be HDMI Noise (like snow on a television which receives no signal, but then in color and in HD ), when I am playing Blu Ray Discs.

The problem goes away after a while but it is highly annoying to wait 5+ minutes and hope I get a HDMI signal.

The problem does not exists when playing back 1:1 BR Images (of the same disc) and (re)compressed movies (1080p MKV).

Is there anyone experiencing the same problems? And/or has someone a solution for this?

Voor de hele uitleg (inclusief filmpjes etc) zie mijn daar gemaakte topic:
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=22076

Mocht iemand nog tips/hints hebben dan hoor ik dat uiteraard heel graag! Hoe excentriek of onlogisch je tip ook moge zijn! (als je het topic leest zul je zien dat ik al de meest vreemde dingen geprobeerd heb).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

kermit

Ok. Ik heb het filmpje gezien. ;) Het is in ieder geval een hdmi handshake probleem.  Da's niet goed.

destroyer2usa

Allereerst qua herrie loopwerk....het is inderdaad een soort zoemtoon (hoor je ook bij aanzetten Dune dan spint de loader ook op ook al zit er geen disc in), dit opsinnen zonder disc zou worden gefixt met de firmware die al weken wordt beloofd, maar tot op heden maar niet van de pers rolt.

Had eigenlijk het idee dat die firmware werd vastgehouden tot de final units werden uitgeleverd maar dat is sinds gisteren het geval dus...

Tijdens afspelen DVD en/of BR hoor ik niks.....zeker niks vergeleken met die stofzuiger van een eerste serie xbox360 die ik hier heb staan en ik kan zelfs mijn PS3 40 gig beter horen als de Dune prime 3.0 dus die horrorverhalen over een teringherrie makende BDloader zijn sterk overdreven wat mij betreft (soort spijkers op laag water zoeken...). Feit is gewoon dat de kwaliteit van het loopwerk vele malen minder is als de van de Prime 1.0.

Qua HDMI Handshake probleem bij mij verliest ie die ook regelmatig...gelukkig niet tijdens afspelen zelf.

Had/heeft de popcorn hour 200 ook last van en is daar gefixt met de laatste update van de SDK van Sigma, een paar weken geleden, maar HDI heeft op het genoemde forum al medegedeeld dat die SDK van Sigma niet door hun gebruikt zal worden omdat daar teveel bugs inzitten en Sigma zelf zou hebben afgeraden om die te gebruiken.

Wat daar van waar is ook weer vers 2 want het zijn concurrenten van elkaar dus enige zwartmakerij over en weer is niet uit te sluiten.

MaxxMark

Citaat van: destroyer2usa op december  8, 2009, 22:35:44
Qua HDMI Handshake probleem bij mij verliest ie die ook regelmatig...gelukkig niet tijdens afspelen zelf.

Verliezen van HDMI signaal is meestal het probleem niet. Al heb ik wel gemerkt dat je het lot niet moet tarten door even van bron te wisselen. Of door bijvoorbeeld even naar de interface van je versterker te gaan om wat te veranderen. Als je dan terug gaat is ie het HDMI signaal kwijt en vereist ie dat je iets doet wat opnieuw HDMI init/reset (meestal doe ik of stop/start of standby en aan).

Wat mij trouwens ook opviel tijdens het testen was dat de als je signaal op HDMI staat, dat er ook een signaal over je component uitgang gaat. De resolutie daarvan leek in mijn ogen random, maar kwam meestal uit op dvd resolutie.

Ik hoop ten zeerste dat het HDMI handshake bij BR het probleem is en dat mn unit niet terug hoeft, want ik ben veeeeeel te erg gewend geraakt aan de Dune. Ik wil niet meer terug naar XBMC of wat dan ook! Tuurlijk heeft ie zn nukkigheden. Maar ik kan echt niet meer zonder!

destroyer2usa

Citaat van: MaxxMark op december  8, 2009, 23:16:29
Verliezen van HDMI signaal is meestal het probleem niet. Al heb ik wel gemerkt dat je het lot niet moet tarten door even van bron te wisselen. Of door bijvoorbeeld even naar de interface van je versterker te gaan om wat te veranderen. Als je dan terug gaat is ie het HDMI signaal kwijt en vereist ie dat je iets doet wat opnieuw HDMI init/reset (meestal doe ik of stop/start of standby en aan).

Wat mij trouwens ook opviel tijdens het testen was dat de als je signaal op HDMI staat, dat er ook een signaal over je component uitgang gaat. De resolutie daarvan leek in mijn ogen random, maar kwam meestal uit op dvd resolutie.

Ik hoop ten zeerste dat het HDMI handshake bij BR het probleem is en dat mn unit niet terug hoeft, want ik ben veeeeeel te erg gewend geraakt aan de Dune. Ik wil niet meer terug naar XBMC of wat dan ook! Tuurlijk heeft ie zn nukkigheden. Maar ik kan echt niet meer zonder!

Even je filmpje bekeken...dat heb ik nog nooit gezien!! Dat ziet er inderdaad wel erg vreemd uit....Ik heb gewoon dat ik een zwart beeld krijg met melding: Onbekend videoformaat....wat op en neer knippen tussen diverse HDMI aansluitingen of even naar analoog tv beeld en terug levert dan meestal weer beeld op en verder werkt ie dan prima.

Vandaag viel me wel op dat indien tv uit is en dan aanzet en daarna de Dune aanzet dan werkt het prima, dus ook het dune logo tijdens opstarten...heb ik eerst wat anders gekeken en zet dan de dune aan dan in ieder geval geen beeld totdat menu er is met de medling: onbekend videoformaat.

Kjelt

Citaat van: MaxxMark op december  8, 2009, 22:10:09
Mocht iemand nog tips/hints hebben dan hoor ik dat uiteraard heel graag! Hoe excentriek of onlogisch je tip ook moge zijn! (als je het topic leest zul je zien dat ik al de meest vreemde dingen geprobeerd heb).
Zou dit niet een HDCP probleem kunnen zijn? Aangezien geripte HD sources wel spelen zit ikhier aan te denken. Wat er dan gebeurt is dat omdat de sleutel niet goed is afgesproken je digitale ruis krijgt echter het geluid zal het dan waarschijnlijk wel doen?
Dit kan zowel aan de Dune liggen als aan de weergever of de combinatie van deze twee. Probeer het in ieder geval ook eens op een andere weergever van een ander merk.
Ik weet niet of er BD's zijn zonder HDCP? Dan zou je die eens kunnen draaien (ik ken er zo geen, wellicht een eigen gemasterde BD van een homevideo o.i.d.)

frankly

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  8, 2009, 17:35:16
Base is voorlopig niet goed leverbaar.
Hey Frank, je hebt het er maar druk mee...
Toch 2 vragen;
'voorlopig', is dat te kwantificeren?
'niet goed leverbaar', je bedoeld aan een verkeerd adres of zo  ;D

Even zonder gekheid, is er iets over levering vanuit HDI gecommuniceerd over de Base 3.0 of niet?

Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

MaxxMark

Citaat van: Kjelt op december  9, 2009, 09:41:50
Zou dit niet een HDCP probleem kunnen zijn? Aangezien geripte HD sources wel spelen zit ikhier aan te denken. Wat er dan gebeurt is dat omdat de sleutel niet goed is afgesproken je digitale ruis krijgt echter het geluid zal het dan waarschijnlijk wel doen?
Dit kan zowel aan de Dune liggen als aan de weergever of de combinatie van deze twee. Probeer het in ieder geval ook eens op een andere weergever van een ander merk.
Ik weet niet of er BD's zijn zonder HDCP? Dan zou je die eens kunnen draaien (ik ken er zo geen, wellicht een eigen gemasterde BD van een homevideo o.i.d.)

Dit was ook een gok van mij inderdaad, al heb ik daar ook verschillende richtingen in getest, waarbij ook bizarre resultaten naar voren kwamen:
- Met Dune 1.0 getest; werkt goed, ongeacht of ie voor of achter mn versterker zit
- Projector er tussen uit halen: film start direct op, geluid hoor je direct en je kunt normaal een film af spelen (maar zonder beeld is dat toch wat saai)
- Zonder versterker er tussen (direct naar de PJ) werkt wel zonder problemen (alleen zonder geluid, das toch ook wat saai)
- Alleen Component aangesloten (1080i) werkt ook (zowel beeld en geluid, maar 1080i)

Ook ik zat te denken aan een onbeveiligde BR, maar ik heb geen idee of die er zijn :(

Wat nog op mijn lijstje staat om te testen (maar toch ietwat lastig is :) ):
- Andere versterker
- Andere Dune 3.0

Donat

Ik heb m'n htpc weggedaan omdat ik daar constant problemen had met HDMI handshake, na wisselen van bron beeld zwart, niet meer terug te krijgen, na 10 min beeld ineens wegvallen.. alles geprobeerd, niet goed te krijgen (ga-ma78gm-s2 icm Kuro 500A).

Ik dacht van al dat gedoe buiten en een all in one afgewerkt product waar ik niet meer met drivers hoef te prutsen en geen hdmi problemen heb.

Nu gaat die dune toch ook niet hetzelfde veroorzaken hoop ik of ik word helemaal gek.

Mvg
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

MaxxMark

Citaat van: Donat op december  9, 2009, 10:53:34
Ik heb m'n htpc weggedaan omdat ik daar constant problemen had met HDMI handshake, na wisselen van bron beeld zwart, niet meer terug te krijgen, na 10 min beeld ineens wegvallen.. alles geprobeerd, niet goed te krijgen (ga-ma78gm-s2 icm Kuro 500A).

Ik dacht van al dat gedoe buiten en een all in one afgewerkt product waar ik niet meer met drivers hoef te prutsen en geen hdmi problemen heb.

Nu gaat die dune toch ook niet hetzelfde veroorzaken hoop ik of ik word helemaal gek.

Je zegt het zelf :) Het is niet meer zo in een goed afgewerkt product. De dune is eigenlijk nog verre van af. Er wordt nog steeds heel druk geknutseld aan de firmware om de kinderziektes er uit te halen.

Kjelt

Citeer- Zonder versterker er tussen (direct naar de PJ) werkt wel zonder problemen (alleen zonder geluid, das toch ook wat saai)
Lijkt me dan duidelijk versterker probleem, toevallig niet tweed HDMI weergevers er aan hangen? (bron van ellende)
Dan is het eigenlijk geen Dune issue, je kunt HDMI voor beeld en de analoog 7.1 uitgangen voor het geluid gebruiken  ;)