HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Kjelt

Citaat van: GVfB op november 11, 2009, 10:21:34
Mijn amp (Yammer DSP-A5) heeft enkel 5(.1) analoge inputs.  De Dune heeft 7(.1) analoge outputs.  Stel dat de DTS-HD of DDTHD soundtrack uit 7(.1) discrete kanalen bestaat.
Kan ik dan in de Dune instellen dat ie deze moet outputten als 5(.1) kanalen?  
Ik zou er van uit gaan dat dit niet kan omdat je daar weer een flinke DSP voor nodig hebt. Op zich zou ik gewoon gaan met de 5.1 aansluiting en dan mis je iets aan achtergrond informatie.
Alternatieven:
nog twee speakers op hangen en een losse stereoversterker erbij halen.
slechter alternatief: mengpaneeltje 4 in 2 out tussen Dune en de eindversterker maar dan maak je er waarschijnlijk een groter zootje van dan als je puur 5.1 aansluit  ;D

Overigens zijn er nog weinig echte 7.1 soundtracks wel gematrixed zoals Frank al zei.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 11, 2009, 10:31:36
De "achter surrounds" zijn sowieso vaak gematrixed uit de sides.
Ja bij 5.1 materiaal maar de nieuwste films op BD zijn echt 8 discrete geluidstracks en daar mist ie er dan 2 van.

svmnb

Vraag van mijn collega:
De Gbit ondersteuning is niet geïmplementeerd. Wat gebeurt er precies als je de speler via Gbit aansluit? Hij heeft met een popcornhour bijvoorbeeld problemen met stotterend beeld/geluid door gebruik van Gb LAN.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Kjelt

Citaat van: svmnb op november 11, 2009, 11:07:23
Vraag van mijn collega:
De Gbit ondersteuning is niet geïmplementeerd. Wat gebeurt er precies als je de speler via Gbit aansluit? Hij heeft met een popcornhour bijvoorbeeld problemen met stotterend beeld/geluid door gebruik van Gb LAN.
Nou dan geef je dus zelf het antwoord op de vraag. Het is niet fatsoenlijk geimplementeerd en daarom vanuit Sigma niet ondersteund en wordt dus ook afgeraden om te gebruiken. Resultaat zoals je zelf al aangeeft een waardeloze verbinding met hikken en stoten in het afhandelen van de datapackets, oftewel een soort harmonica file model van de snelweg als je dat kent.

hifiman

100 mbit moet toch meer dan zat zijn of zie ik dat verkeerd? Lijkt mij dus een non issue..

svmnb

Citaat van: Audioloog op november 11, 2009, 11:34:47
100 mbit moet toch meer dan zat zijn of zie ik dat verkeerd? Lijkt mij dus een non issue..

Als zijn hele thuisnetwerk (ESX server, 3 laptops, 2 pc's) op Gbit draait, is het wel zonde als er één component dwarsligt en je daardoor gedwongen wordt alles op 10/100 Mbit te draaien. Als er een andere oplossing is, zou ik dat graag weten.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

hifiman

Citaat van: svmnb op november 11, 2009, 11:41:22
Als zijn hele thuisnetwerk op Gbit draait, is het wel zonde als er één component dwarsligt en je daardoor gedwongen wordt alles op 10/100 Mbit te draaien. Als er een andere oplossing is, zou ik dat graag weten.
Hoe kom je daar nou bij? De tijden van de hubs zijn dacht ik toch allang voorbij?  :-X

svmnb

Citaat van: Audioloog op november 11, 2009, 11:42:19
Hoe kom je daar nou bij? De tijden van de hubs zijn dacht ik toch allang voorbij?  :-X

Als je meer info hebt hoe Gbit te behouden en afzonderlijke apparaten op 10/100Mbit te gebruiken, graag!

hifiman

Citaat van: svmnb op november 11, 2009, 11:44:20
Als je meer info hebt hoe Gbit te behouden en afzonderlijke apparaten op 10/100Mbit te gebruiken, graag!
Hub de deur uit en switch neerzetten.  ;)

celerontje

Citaat van: Kjelt op november 11, 2009, 11:02:20
Ja bij 5.1 materiaal maar de nieuwste films op BD zijn echt 8 discrete geluidstracks en daar mist ie er dan 2 van.
Maar een handje vol, zelfs de nieuwste Transformers is gewoon 5.1.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

dvd-fan

Citaat van: Kjelt op november 11, 2009, 11:02:20
Overigens zijn er nog weinig echte 7.1 soundtracks wel gematrixed zoals Frank al zei.
Kan je een voorbeeld noemen van een film met 7.1 track? ik ken er geen een.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

hoekie

Citaat van: dvd-fan op november 11, 2009, 13:23:25
Kan je een voorbeeld noemen van een film met 7.1 track? ik ken er geen een.
Robin

hellboy II

celerontje

Narnia 2
Hairspray

Maar he gebeurt vaak genoeg dat de USA versie wel 7.1 heeft, maar de NL versie 5.1, zoals The Golden Compass.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Kjelt

Alhoewel de films voor de bioscoop vaak voorzien zijn van 5.1 (soms 6.1) vanwege de analoge wereld en backward compatibiliteit wil dit niet zeggen dat de studio's bij het masteren van de audiotrack de twee extra kanalen er niet via intelligente software bij kunnen betrekken tot 7 discrete kanalen.

Daan de G.

Ik zit echt te twijfelen of ik hem ga halen, ik ben namelijk net op de hoogte gesteld dat hij beschikbaar is bij nasmedia.nl
http://www.nasmedia.nl/nieuws/hdi-dune-prime-3-0-nu-op-voorraad.htm

Ik wil hem eigenlijk alleen als :
Blu ray speler
DVD speler
MKV file speler

gaan gebruiken.

Lijkt me dat de Prime hier ruimschoots aan voldoet?

Kjelt

Citaat van: Daan de G. op november 11, 2009, 14:31:40
Ik wil hem eigenlijk alleen als :
Blu ray speler
DVD speler
MKV file speler
Wat DVD betreft weet ik het niet wat de scaling kwaliteiten van de Dune zijn? De rest kan hij ruimschoots aan te zien aan de review.

hans123

Is het ook gewoon mogelijk om TV programma's op te nemen (en dan via een gebruikersvriendelijk menu)?

Groet,
Hans

nwolsink

Kan iemand bevestigen dat streamen van 1:1 BD Rips via LAN goed loopt nu?
::Nothing to see here::

mk2k

Citaat van: hans123 op november 11, 2009, 14:55:42
Is het ook gewoon mogelijk om TV programma's op te nemen (en dan via een gebruikersvriendelijk menu)?

Groet,
Hans

Nee

Citaat van: nwolsink op november 11, 2009, 15:20:09

Ga het vanavond uittesten.

Stereo: Vincent SA-93 / Vincent SP-993 / Consonance CD Ref 2.2 / PhonoDude + Lenco L76 + Denon DL110
Surround: Onkyo TX-NR818 , Oppo BDP-103D
Speakers: Aurum Cantus Moon Goddess II / Mission 780

MaxxMark

Citaat van: nwolsink op november 11, 2009, 15:20:09

De review van MPCClub bevestigde dit. Ik heb het uiteraard niet zelf getest :)

Citaat van: Daan de G. op november 11, 2009, 14:31:40
Ik zit echt te twijfelen of ik hem ga halen, ik ben namelijk net op de hoogte gesteld dat hij beschikbaar is bij nasmedia.nl
http://www.nasmedia.nl/nieuws/hdi-dune-prime-3-0-nu-op-voorraad.htm
dat de Prime hier ruimschoots aan voldoet?

Ik heb em zojuist daar besteld :) Even de LiveChat er naast gehouden en gevraagd of ie daadwerkelijk nog op voorraad was en of ze meteen leverden.

Ben prima geholpen! Hij gaat vandaag nog op de bus, heb al een track&trace nummer en als het goed is krijg ik hem morgen binnen!

Ik ben heeeel benieuwd!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

dream1

Citaat van: MaxxMark op november 11, 2009, 16:51:03
De review van MPCClub bevestigde dit. Ik heb het uiteraard niet zelf getest :)

Ik heb em zojuist daar besteld :) Even de LiveChat er naast gehouden en gevraagd of ie daadwerkelijk nog op voorraad was en of ze meteen leverden.

Ben prima geholpen! Hij gaat vandaag nog op de bus, heb al een track&trace nummer en als het goed is krijg ik hem morgen binnen!

Ik ben heeeel benieuwd!

Heb net ook een besteld inderdaad prima geholpen.
Krijg hem morgen ook binnen als het goed is.
Als er mensen zijn die interesse hebben in een Dune center laat het maar even weten ;D ;D ;D ;D ;D ;D

nwolsink

Ik zit in dubio, zal ik hem nu halen of niet?
::Nothing to see here::

Donnie

Citaat van: dream1 op november 11, 2009, 18:56:13
Heb net ook een besteld inderdaad prima geholpen.

Met iDeal €5,- (excl. btw) verzendkosten, wat is dat bij ITC dan?

MaxxMark

Citaat van: nwolsink op november 11, 2009, 19:03:27
Ik zit in dubio, zal ik hem nu halen of niet?

Ik zal morgen iig mijn bevindingen posten (als ie binnen is :)). Heb alleen geen échte BR's hier liggen, alleen maar BR iso's, BR folders en mkv's.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Normale verkoop prijs is 399,00 en 6,75 verzenden.
Als het goed is zijn ze eind volgende week op voorraad.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Donnie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 11, 2009, 19:33:46
Normale verkoop prijs is 399,00 en 6,75 verzenden.
Als het goed is zijn ze eind volgende week op voorraad.

En de Dune HD 3.0 Base?

(was bij onderstaand adres niet te bestellen)