XiPHiAS' Mini Home Theatre (B&W in-wall systeem) (nu 3.1 -> 7.1 zie pagina 6)

Gestart door XiPHiAS, augustus 27, 2009, 00:12:16

Vorige topic - Volgende topic

XiPHiAS

Citaat van: R op september  4, 2009, 00:51:58
Wow, wat strak al zeg. Dat ziet er top uit.

Al heb ik wel zo'n twijfel bij licht onder, wordt snel zo'n discotheek, maar dat is ieders smaak.
Het zijn RGB LEDS instelbaar kwa kleur en ook onzichtbaar vanop de zitplaats + je kan ze uitzetten  :headbanging:

Vandaag zijn ook mijn HDMI monster cables toegekomen ... alles is dus binnen om morgen alles aan te sluiten. :clapping:

media wall : check
samsung tv : check
digicorder : check
kabels : check
receiver : check
blu-ray : check

Kan amper wachten, morgen 8u beginnen we eraan ...

R

Ken het effect, heb wat jaren in die branche gezeten. Ben benieuwd hoe het eruit zal zien. Succes met klussen!!

Citaat van: XiPHiAS op september  4, 2009, 23:02:34
Het zijn RGB LEDS instelbaar kwa kleur en ook onzichtbaar vanop de zitplaats + je kan ze uitzetten  :headbanging:

Vandaag zijn ook mijn HDMI monster cables toegekomen ... alles is dus binnen om morgen alles aan te sluiten. :clapping:

media wall : check
samsung tv : check
digicorder : check
kabels : check
receiver : check
blu-ray : check

Kan amper wachten, morgen 8u beginnen we eraan ...

XiPHiAS

vandaag dus alles gemonteerd ...

Heb momenteel niet veel zin om een grote tekst te schrijven, ik heb teveel nieuwe knopjes om op te drukken momenteel.
Ik zal wel een revieuw schrijven maar nu eerst ... wat foto's  :P

XiPHiAS

nog ...

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

R

Ronin79

denoontje

Nooff

Valkyrie

Ziet er goed uit! :P (ik ben ook wel benieuwd hoe het eruit ziet met de frontjes erop)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Apoc@

Ziet der erg nice uit, ben benieuwd naar het plaatje met de fronts erop.
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

XiPHiAS

De grilles komen er maar binnen een 2-tal maanden op, ik wil zeker zijn dat alles in orde is...

Je moet ze erop duwen en zijn moeilijk verwijderbaar zonder schade. Dus eerst alles finetunen en dan dichtmaken.
Zo met de speakers zichtbaar vind ik wel niet lelijk, contrasteert goed met de schelpwitte muur en combinatie met de zwarte TV.
Gele kevlar conussen is ook wel leuk kwa kleur ;-)

Vermoedelijk plaats ik ze erop als de rears gemonteerd worden. (rond de jaarwisseling) eerst een beetje bijsparen  :yawnee:

stevieB

Under construction.....

Aurora13

Dat levert ongetwijfeld een hoge WAF op!
Zeer mooi!  :clapping:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Stekkerke

Prachtig man !!!!  :wub:

Kun je anders nog een fotootje posten dat aantoont hoe 'dik' de tv is ?

mvg,
Pioneer 427 Plasma Television
ARCAM AVR 350
- ARCAM DV79.
 B&W CM1 <BR/> BPS 100 Sub - Audioquest

riesjdabietsj

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: LG C3 OLED 77" | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Boogi

Mooi projectje  ;D
Ik wilde eerder ook in-wall doen maar toch maar voor normale speakers gegaan.

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Koen K

Wow, dat ziet er echt heel erg strak uit. Mooi gedaan man!

Martijn M

Nice! Hoe klinkt het nu? Nog steeds te veel hoog?
Dutch & Dutch

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

XiPHiAS

Citaat van: keyser op september  8, 2009, 11:34:28
Nice! Hoe klinkt het nu? Nog steeds te veel hoog?
Ik denk het, maar het went wel...
Misschien ben ik het extreme hoog niet gewoon door 2 jaar naar mijn vorige cheapo Sony speakers te luisteren.

Heb de speakers de vorige week wat proberen in te spelen en ik heb toch de indruk dat de klant veranderd.
Zo heb ik mijn fronts weer full range gezet en enkele dagen op verschillende zenders laten spelen op iets meer dan de helft van het niveau van mijn versterker. Een dagje Q-Music (commerciele zender bestaat ook in Nederland), een dagje chillen op 4FM (breed gamma aan muziek van '80-'90s en vandaag) een dagje topradio (commerciele 'beat/dance'-jongeren radio) ...

Wat ik vreemd vind is dat de klank heel erg verschillend is op verschillende plaatsen om en rond de TV. Ga ik 1m achteruit dan is het alweer helemaal anders, op bepaalde punten heb ik zonder subwoofer al aardig wat bass uit de speakers komende, terwijl als ik dan 2m vooruit ga alle bass plots weer weg is. Bizar ...

Daarbij kan het soms bij bepaalde bronnen heel erg lekker linken en dan bij andere weer andere een pak minder. TV kijken en DVD's kijken is eigenlijk behoorlijk kwalitatief en zeker weinig op aan te merken, enkel ben ik er nog niet uit bij het beluisteren van muziek, daar heb ik nog geen voldoening gevonden.

Zolang mijn juiste subwoofer er niet is ga ik me nog geen zorgen maken of gaan tweaken aan de instellingen.

XiPHiAS

niemand tips voor min geluid te optimaliseren ?

of plaats is dit beter in een andere thread ?

XiPHiAS

Vandaag beslist om de (huidige) 3.1 aan te passen naar 5.1 of zelfs 7.1

Echter komen de speakers in het plafond (moet WAF veilig blijven) dus vraag ik me af wat de beste opstelling zal zijn.