Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

rovinggecko

Ipeng, ipeng, ipeng. :) voor mij al jaaaaren de beste app.

Vwb de 8 euries, wat kostte de aanschaf van de touch, kabeltje, ipad, etc.? Moet er nog net bij kunnen.  Gewoon proberen dus zou mijn advies zijn.....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

Citaat van: rovinggecko op oktober 29, 2012, 20:01:05
Ipeng, ipeng, ipeng. :) voor mij al jaaaaren de beste app.

Vwb de 8 euries, wat kostte de aanschaf van de touch, kabeltje, ipad, etc.? Moet er nog net bij kunnen.  Gewoon proberen dus zou mijn advies zijn.....

;D

Da`s iig. duidelijk. Ik ga idd. voor IPeng. Laat het hier nog wel weten wat ik er van vind.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Rovinggecko, maar waarom is het dan de beste app?
De screenshots laten niet veel bijzonders zien. Beetje als de Squeezepad app.

Vertel mij nou eens wat er zo speciaal aan is dan.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

rovinggecko

:) :) goede vraag, 'omdat ik het al jaren met veel plezier gebruik', zal vast niet het juiste argument zijn.

Zal eens kijken of ik het steekhoudender kan maken...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Da's lekker, had die weer van de pad afgegooid, nu is de squeezepad app...... Ook 8,95.

Daar gaat het prijs argument voor de squeezepad.

Anyway, zoals ik al zei, geen geld in vergelijk met de rest, dus zal een vergelijken....
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Ok, laatste somewhat off topic post in Sanders topic, anders moeten we even een nieuw topic maken.
Eerste snelle vergelijk:
- squeezepad lijkt iets slower (maar misschien is dat vanwege de cache message)
- in ipeng kan je heel snel en simpel rechtsboven kiezen hoe je muziek aan de huidige playlist toevoegd, in squeezepad gaat dat via de preferences (voorzover ik kan zien).
- squeezepad ziet er ook gelikt uit, iets eenvoudiger dan ipeng

Met name punt twee is voor mij het grootste verschil.
Roving Gecko's Woonkamer

weust

Nummer even vasthouden en dan uit het menu selecteren wat je er mee wilt in de playlist, dat is wat ik doe.
Dat iets langzamer weet ik natuurlijk niet, maar heb soms wel het idee dat het wat sneller mag.
Maar een index van een folder opvragen gaat vrij rap vind ik.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

IPeng voor IPad a €5,95 zag ik gisteren in m`n ITuneswinkel ...

Als het goed is heb ik vanaaf m`n IPad, zal dan in eerste instantie IPeng er eens op zetten 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

I-Peng werkt gewoon super... :clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

weust

Ik zie op mijn iPad ipeng toch echt voor 8,95€ staan, en voor iPhone voor 5,95€.

Heb de screenshots net nog eens bekeken en zie nog steeds niet waarom ik over zou moeten stappen, op de eventuele snelheidswinst na. En daar heb ik zelf niet zo'n last van :)

Xander32

Citaat van: weust op oktober 30, 2012, 21:46:52
Ik zie op mijn iPad ipeng toch echt voor 8,95€ staan, en voor iPhone voor 5,95€.

Heb de screenshots net nog eens bekeken en zie nog steeds niet waarom ik over zou moeten stappen, op de eventuele snelheidswinst na. En daar heb ik zelf niet zo'n last van :)
Klopt. De IPad werkt voorts super. Er wordt geen handleiding bijgevoegd, maar die is ook niet nodig. Het is nu wachten op de toslink, dan kan ik de SBT in gebruik nemen!

Maro

Even een analoog kabeltje...zoooo slecht is de SB Dac nou ook weer niet hoor.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op oktober 30, 2012, 22:29:08
Even een analoog kabeltje...zoooo slecht is de SB Dac nou ook weer niet hoor.
... je kent mij ondertussen toch wel een beetje; ik doe het diret goed of dan maar (nog) niet ;).

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op oktober 30, 2012, 22:37:29
... je kent mij ondertussen toch wel een beetje; ik doe het diret goed of dan maar (nog) niet ;).
:thumbs-up: :D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Eerste ervaringen IPad; wat heerlijk is dat je niets dient op te starten en ook het browsen van site naar site gaat snel. Maar gezien het beeldformaat betwijfel ik nu al of deze m`n laptop gaat vervangen ... Allicht toch een Air of Pro daarnaast ¿

weust

Beeld formaat voor wat?
Sowieso wen je er aan natuurlijk, en het is ook handig worden met je vingers.
Dubbel tap om in te zoomen bij een web pagina bijvoorbeeld. Meteen gecentreerd, etc.

Kingpin

Het is even een gewenning maar kan 'm nu niet meer missen, man wat een handig ding, en dan te bedenken dat ik m'n hele huis en elektronica ermee bedien :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Citaat van: Kingpin op oktober 31, 2012, 09:42:11
Het is even een gewenning maar kan 'm nu niet meer missen, man wat een handig ding, en dan te bedenken dat ik m'n hele huis en elektronica ermee bedien :D
Citaat van: weust op oktober 31, 2012, 08:35:47
Beeld formaat voor wat?
Sowieso wen je er aan natuurlijk, en het is ook handig worden met je vingers.
Dubbel tap om in te zoomen bij een web pagina bijvoorbeeld. Meteen gecentreerd, etc.

Allicht zal het gewenning zijn. Ik heb mijn laptop ingepakt zodat ik ben aangewezen op de IPad  8)

weust

Sinds ik begin september mijn iPad (3rd gen) heb gebruik ik de laptop nog maar zelden.
Is dan ook voornamelijk bedoeld als vervanging van de laptop, en dat gaan voor 90% prima.

Xander32

Citaat van: weust op oktober 31, 2012, 19:23:26
Sinds ik begin september mijn iPad (3rd gen) heb gebruik ik de laptop nog maar zelden.
Is dan ook voornamelijk bedoeld als vervanging van de laptop, en dat gaan voor 90% prima.
Ik probeer hem nu 2 maanden uit. Indien die mij gaat bevallen haal ik begin 2013 een IPad 4 via mijn werkgever. Anders ga ik weer richting laptop (macbook).

Xander32

Morgen wederom een M&G hier, voor dit jaar waarschijnlijk de laatste (?).
Vanzomereng en een bekende van het buurforum komen ff buurten. Gezellig :).

Ik hoop ook weer kennis te mogen maken met wat nieuwe muziek.

Zelf mag ik nog bij B.A. langs in december en volgende week ga ik richting het noorden, naar Maro.

EDIT: de 17e ga ik naar Maro.

Bas Akkerman

Leuk hoor! Wederom veel plezier!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op november  2, 2012, 20:07:16
Leuk hoor! Wederom veel plezier!
Plezier heb ik iig. gehad 8).

Beide mannen hadden en goede zin, en eigen muziek meegebracht, helemaal goed.

Hoe zij deze dag en mijn set hebben ervaren dat mogen zij zelf posten, daar waag ik mij niet aan 8).

Xander32

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127755.msg2290457#msg2290457

::)

G.J. dank voor jouw uitgebreide verslag. Hetgeen jij hebt ervaren en beschreven is voor mij erg herkenbaar. En allicht overbodig, maar ik heb het ook als een gezellige dag ervaren.

Xander32