Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 29, 2012, 08:29:58
Shit Maro, ik wilde ook alvast de iPad2 reserveren... :P
Nou, mijn interesse in de iPad2 is hierbij duidelijk Sander. [slijmmodus]Zou erg mooi uitkomen zo rond mijn verjaardag in januari. :angel:[/slijmmodus]
Die wie het eerst komt die ... maar ik sla jouw bovenstaande reply wel op. Stel dat de IPad-honger van Maro onderwijl gaat stillen ...

Een inschrift graveren laat ik dan toch maar schieten, `t spijt me Maro 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik dien mij in het streamen middels de SBT nog wel ff te verdiepen welke software ik hoe - en op welke hardware dien te installeren. Mijn bedoeling is om in beginsel alleen Spotify te gebruiken aangaande de software.

Daarvoor dien ik dus Spotify op de SBT te installeren (?).
Om de SBT middels de IPad te kunnen bedienen, dien ik bijv. IPeng te installeren op ..?.. de IPad (?)
Zijn daar betere alternatieven voor IPeng of betreft IPeng gewoon het ultieme SBT bedieningsgenot ?

Echter heb ik gisteren de handleiding van de SBT rustig doorgelezen en deze oogde zeer overzichtelijk, vervolgens de SBT eens aangezet en door het menu gelopen, ook daar niet direct onverwachte zaken tegen gekomen.

M`n eerste indruk is dat het redelijk plug&play is, maar dat zal zich gaan uitwijzen  ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Ik gebruik zelf Squeezepad. Die is gratis, dacht ik.
Ipeng kost meteen 8 euro en ik heb nog niet het gevoel dat ik meervoudig heb dan Squeezepad bied.

Ik gebruik geen spotify of djeezer, oid. Dus simpel muziek afspelen vanaf min NAS met Squeezebox server package.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op oktober 29, 2012, 10:22:04
Ik gebruik zelf Squeezepad. Die is gratis, dacht ik.
Ipeng kost meteen 8 euro en ik heb nog niet het gevoel dat ik meervoudig heb dan Squeezepad bied.

Ik gebruik geen spotify of djeezer, oid. Dus simpel muziek afspelen vanaf min NAS met Squeezebox server package.
Dank T., ik wou in eerste instantie ook naar een systeem toe met een NAS, waarop ik al mijn gerippte cd`s zou gaan plaatsen. Echter stap ik daar nu vanaf; ik ga eerst puur en alleen werken met Spotify.

Ik ben er namelijk van overtuigd dat het zelf opslaan en beheren van software t.b.v. streaming z`n langste tijd ook al heeft gehad, dat de toekomst zal zijn; platforms zoals Spotify, waar je tegen betaling (abonnement) instant gebruik kan maken van onuitputbare muziekbibliotheken, waarin ook spoedig hi-res/hd-materiaal zal worden aangeboden ...

weust

Misschien wel, maar dan liever een stabiel platform als een iTunes.
Stabiel als in het blijft de eerste jaren nog bestaan.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op oktober 29, 2012, 10:50:22
Misschien wel, maar dan liever een stabiel platform als een iTunes.
Stabiel als in het blijft de eerste jaren nog bestaan.
Van platform is snel te switchen he. ;)

Inzake Spotify las ik al ergens dat die het erg zwaar hebben. Zij hebben schijnbaar hun afdracht aan artiesten onvoldoende doorberekend ... Slechts zo`n 20% van Spotify gebruikers zijn betalende klanten, de overigen hebben Spotify free, maar voor die grote groep dient Spotify evengoed de royalties te voldoen aan de maatschappijen/artiesten ...

Niet heel erg goed over nagedacht ???.

weust

Klopt, dus die is medio volgend jaar ook wel weer weg.

Xander32

weust

Mja, zie wel. Gebruik het zelf niet :)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op oktober 29, 2012, 13:09:09
Je gaat er van af stappen Bas?
Nee, in tegendeel, maar ik doelde op de kans dat Spotify er eens mee stopt.
Ik baal enorm dat de SBT die ik van Dynky te leen heb gekregen ruim een week geleden de geest gaf. Nu kan ik dus geen Spotify op de set horen en dat vind ik eigenlijk best jammer.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 29, 2012, 13:23:11
Ik baal enorm dat de SBT die ik van Dynky te leen heb gekregen ruim een week geleden de geest gaf. Nu kan ik dus geen Spotify op de set horen en dat vind ik eigenlijk best jammer.
als je nog ff geduld hebt kan ik je misschien wat anders uitlenen  ;)    (deze keer wat zonder adapter  :D)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

evilniek

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 29, 2012, 13:23:11

Oh, dat is minder, wat is er kapot dan?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

weust

Condensator of weerstand door gefikt door verkeerd meegeleverde voeding.
Rook niet best :)

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op oktober 29, 2012, 13:30:27
als je nog ff geduld hebt kan ik je misschien wat anders uitlenen  ;)    (deze keer wat zonder adapter  :D)
Ik heb alle geduld hoor (hoewel, je maakt me nu wel nieuwsgierig... ;)). Vind het vooral balen dat je me iets hebt uitgeleend en ik het dan stuk maak. Nou ja, we hebben het er al uitgebreid over gehad via PM.

evilniek

Citaat van: weust op oktober 29, 2012, 13:37:54
Condensator of weerstand door gefikt door verkeerd meegeleverde voeding.
Rook niet best :)

Ja, dat is jammer, labelen is het devies. Bij wifimedia hebben ze nog SBT's op voorraad.

Dirk

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 29, 2012, 13:43:24
Ik heb alle geduld hoor (hoewel, je maakt me nu wel nieuwsgierig... ;)). Vind het vooral balen dat je me iets hebt uitgeleend en ik het dan stuk maak. Nou ja, we hebben het er al uitgebreid over gehad via PM.
idd, als jij het niet was geweest had ik precies hetzelfde meegemaakt met die adapter, don't worry about it.
ik heb een nieuwe streamer die eerstdaags naar me wordt opgestuurd en zo gauw die er is kan je mijn Roomplayer2 gerust ff uitproberen, want die heb ik dan toch niet meteen meer nodig.

...en dan heb ik meteen ook een goed excuus als ik jouw kant uit kom, om meteen door te rijden richting Nahpets, want die heeft wat leuks staan wat m'n aandacht heeft getrokken  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op oktober 29, 2012, 13:48:11
idd, als jij het niet was geweest had ik precies hetzelfde meegemaakt met die adapter, don't worry about it.
ik heb een nieuwe streamer die eerstdaags naar me wordt opgestuurd en zo gauw die er is kan je mijn Roomplayer2 gerust ff uitproberen, want die heb ik dan toch niet meteen meer nodig.

...en dan heb ik meteen ook een goed excuus als ik jouw kant uit kom, om meteen door te rijden richting Nahpets, want die heeft wat leuks staan wat m'n aandacht heeft getrokken  :D
Haha, je blijft lekker touren zo! Mooi ding die Roomplayer zo te lezen. Ik zal de posts van Naphets eens doorspitten.

Xander32

Ik zie patronen; Bas versus kotsluitingen ???.

:D

Eddye

Citaat van: Xander32 op oktober 29, 2012, 14:05:22

Tja, Elektrickery blijft lastig :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op oktober 29, 2012, 14:05:22

Ja, ik weet het ook niet. En wel met meerdere apparaten hoor... :(

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 29, 2012, 14:26:50
Mocht je ooit in aanmerking komen voor een aangepaste auto; neem dan maar geen hybride 8).

evilniek

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 29, 2012, 14:26:50

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op oktober 29, 2012, 14:28:45
Mocht je ooit in aanmerking komen voor een aangepaste auto; neem dan maar geen hybride 8).
Haha, misschien maar niet. Of ik laat een ander voor me "tanken° ;).