Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Roger Black

Sander wordt eindelijk volwassen.  :D

Lijkt mij een uitstekende keuze, stereo.  ;)

djaxx

Toch ook wel beetje verrast! Vooral omdat je toch aangaf in het verleden om geregeld concertregistraties te bekijken.
In elk geval veel suc6 en kom je zo aan de sound die je voor ogen hebt!

Xander32

Dank je Jeroen. Betreft mijn keuze retour naar stereo: dat is een weloverwogen keuze waar ook andere factoren dan alleen meerkanaals versus stereo meespelen.
Citaat van: JeroenGRT op augustus  8, 2010, 07:12:02
Mooi Sander! Ik denk dat je een juiste keuze hebt gemaakt! Die monitoren komen denk ik beter tot hun recht in jullie woonkamer...
Maar helemaal terug naar stereo? Ik heb er zelf ook vaak genoeg aan gedacht...maar af en toe een film of concert kijken in surround is toch wel erg mooi!

Ik denk dat deze Ushers voor dit geld (en meer) het beste is wat je nu kan kopen. HT is af en toe best vet maar ik maak daar niet/nauwelijks meer gebruik van.
Citaat van: pagr op augustus  8, 2010, 09:37:42
Hi Sander, gezien de afgelopen weken/dagen ligt je prioriteit nu sterk op perfect stereo geluid, wel een grote ommezwaai maar jij was al lang aan het zoeken/experimenteren naar "de" sound en het oplossen van enkele akoestische issues in de huiskamer. Die Ushers moeten dan ook gruwelijk goed klinken dat ze je overtuigen om te gaan naar pur sang stereo.

Bijna 40 he ;).
Citaat van: Roger Black op augustus  8, 2010, 11:08:05
Sander wordt eindelijk volwassen.  :D

Lijkt mij een uitstekende keuze, stereo.  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Klopt hoor. Vooral concertregistraties zijn zo gaaf op m`n ht-set maar zoals reeds aangegeven kijk in misschien 1x/maand nog een dvd(film dan wel concert) ...En als ik het ga missen in de toekomst kan ik er altijd nog een paar Ushers bijkopen ;). De BK blijft hier om middels high-level de Ushers te ondersteunen in de onderste octaven. Vooralsnog helemaal goed zo.

Sander.
Citaat van: djaxx op augustus  8, 2010, 12:01:08
Toch ook wel beetje verrast! Vooral omdat je toch aangaf in het verleden om geregeld concertregistraties te bekijken.
In elk geval veel suc6 en kom je zo aan de sound die je voor ogen hebt!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

djaxx

Xander32

Plaatjes bij m`n praatjes:

Sander.

KlipschHT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

yorkie13

Gaat de xxls400 nu ook de deur uit ?

Wel erg mooi die Usher X718 monitors, ik zoek ook nog mooie monitors ipv mijn
monitor audio RS8.

Xander32

Dank je, ben er ook erg  blij mee.
Citaat van: JeroenGRT op augustus  8, 2010, 20:09:43
Mooi!

De BK blijft: gaat middels high-level de Ushers ondersteunen. T.z.t. zal Rob (StadiumIII)  deze wel goed afstellen.
Citaat van: RA SUBS op augustus  8, 2010, 22:28:58
Gaat de xxls400 nu ook de deur uit ?

Wel erg mooi die Usher X718 monitors, ik zoek ook nog mooie monitors ipv mijn
monitor audio RS8.

yorkie13

Je kan de antimode overigens middels een speciaal adapter kabeltje high of low level
aansluiten voor stereo.

Xander32

I know.
Citaat van: RA SUBS op augustus  8, 2010, 22:50:36
Je kan de antimode overigens middels een speciaal adapter kabeltje high of low level
aansluiten voor stereo.

Roger Black

NICE! Lost dit nu je problemen op?

Xander32

Citaat van: Roger Black op augustus  9, 2010, 08:05:01
NICE! Lost dit nu je problemen op?
Ja - nee: ik heb hier in de afgelopen 7 jaar geen beter geluid gehad dan momenteel met de BE 718`s. Echter wordt de bass nog steeds aangezet, al is dat wat mij betreft geen probleem meer. Welke speaker ik hier ook neer zal zetten: dat bass-issue zal blijven. Deze zal zich in de toekomst alicht ook nog enigzins laten tweaken maar vooralsnog ben ik zeer content :clapping:.

Wat de vluchtige relatie met de MD-1 mij heeft opgeleverd is: de ervaring dat een speaker welke een treedje hoger op de hifi-ladder staat niet per definitie een betere prestatie neerzet. Een (de) belangrijke component in de hifi-keten, de akoestiek van de ruimte, geeft daar de uiteindelijke doorslag. Concreet: in een 1 op 1 vergelijk deden de 816W`s het in mijn ruimte beter de dan de MD-1`s. Opvallend was hoe goed de 816W`s konden meekomen met de MD-1`s betreft het mid en hoog en het stereobeeld (al was het door het akoestiekprobleem dus niet een geheel eerlijke strijd). Desondanks is mij duidelijk geworden dat de 816W`s voor hun geld ongekende prestaties neerzetten.

En in mijn ruimte overrulen de BE 718`s beide bovenstaande kandidaten in ruime mate betreft diens prestaties (en ze staan m.i. ook nog eens prachtig :worship:).

Sander.

S@m

Citaat van: Xander32 op augustus  9, 2010, 08:59:29
Ja - nee: ik heb hier in de afgelopen 7 jaar geen beter geluid gehad dan momenteel met de BE 718`s. Echter wordt de bass nog steeds aangezet.

Is je apparatuur aangesloten op randaarde?

Zoja dan moet je voor de gein eens de randaarde loskoppelen. Wellicht lost dit het 'laagprobleem' op of in elk geval een verbetereing...

Dirk

Citaat van: S@m op augustus  9, 2010, 09:10:54
Zoja dan moet je voor de gein eens de randaarde loskoppelen. Wellicht lost dit het 'laagprobleem' op of in elk geval een verbetereing...
...en wel omdat   ???
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Lex Groningen

Prachtige aanwinsten Sander.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

S@m

Citaat van: Dynky op augustus  9, 2010, 09:14:31
...en wel omdat   ???

Wat denk je zelf...

In elk geval niet omdat de koffie dan lekkerder wordt  ;)

Dirk

Citaat van: S@m op augustus  9, 2010, 09:31:23
Wat denk je zelf...

In elk geval niet omdat de koffie dan lekkerder wordt  ;)
lijkt mij al net zo (on)waarschijnlijk als wat jij schrijft  ;)
maar ik hoor graag van Sander of het wat uitmaakt mbt z'n laagprobleem...als ie het tenminste gaat proberen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

S@m

Citaat van: Dynky op augustus  9, 2010, 09:35:27
lijkt mij al net zo (on)waarschijnlijk als wat jij schrijft  ;)

Je schrijft het zelf al...een aanname zonder ervaring  ;)

Zonder hinder van wetenschappelijke kennis ben ik van mening dat via randaarde de vervuiling van het lichtnet binnenkomt die van invloed is op de uiteindelijke weergave van je audioketen. Loskoppelen van die randaarde geeft in veel gevallen een rustigere sound, betere focus zonder versmering (rommelig laag).

Xander32

Hiero geen randaarde ... dank je voor het meedenken.

Sander.
Citaat van: S@m op augustus  9, 2010, 09:10:54
Is je apparatuur aangesloten op randaarde?

S@m

Citaat van: Xander32 op augustus  9, 2010, 09:49:19
Hiero geen randaarde ... dank je voor het meedenken.

Altijd leuk om mee te denken aan een 'oplossing'...

Xander32

Wat zijn de BE 718`s toch heerlijke speakers; zit met regelmaat met kippenvel te luisteren(nee, daar ligt het niet aan: het is hier warm genoeg).

Sander.

Martijnst1990

Leuk om te horen dat je er zo tevreden over bent! Zijn ook wel echt prachtige speakers om te zien, het is dat ik voorlopig geen upgrade plannen heb ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Maro

Voorlopig is een rekbaar begrip in audio land!  ;) ;D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Een setje 816W voor weinig ;) ?¿?

:D Sander.
Citaat van: Martijn90 op augustus 10, 2010, 15:55:00
Leuk om te horen dat je er zo tevreden over bent! Zijn ook wel echt prachtige speakers om te zien, het is dat ik voorlopig geen upgrade plannen heb ;D