Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Dirc

Citaat van: Xander32 op juli 30, 2010, 22:05:28
Zal morgen ff `n foto schieten, al kan je deze in start-post al wel zien: zit met de rug tegen de muur aan, een 20 cm naar voren met de bank en weg is het probleem heb ik reeds vernomen ... Duidelijk gevalletje plaatsing/akoestiek.

Sander.

Oja dat was inderdaad het tweede wat ik hier veranderd heb. De bank 10-15 cm van de muur.

Xander32

Citaat van: Dirc I op juli 30, 2010, 21:54:04
Trouwens Xander,

Staat je sub daar wel het meest ideaal? In een hoek bouwt ie meer druk op en als ie iets vrijer staat minder natuurlijk.
Ik heb mijn sub, omdat het geluid erg rommelig was juist uit de hoek gehaald en op graniet geplaatst.

Resultaat was een erg strakke muzikale bass.
Op de huidige plek klinkt de sub het meest strak en droog, in de hoek gaf deze idd. meer druk maar werd ook een stuk onzorgvuldiger en trager. Al zal daar de AM wel enige verbetering geven, die had ik toen nog niet.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: S@m op juli 30, 2010, 21:57:13
Probeer eens een harde ondergrond voor je cd speler en versterker. Houten meubel, bierviltjes, vibrapods, originele feets, en ook nog eens de cd speler op vibrapods, originele voetjes bovenop de versterker zal waarschijnlijk een rommelig, zompig laag geven.

Misschien eens een glazen of hardstenen plaat op je meubel en dan met keramische feets (b.v. Ceraballs) rechtstreeks onder het chassis van je apparatuur proberen...
Thx voor het advies: zal dat morgen eens uitproberen. Maar deze opstelling is echter wel een tijdelijke; de componenten komen zo weer in het meubel te staan. De Vibrapods gebuik ik omdat het meubel tussen de speakers in staat en soms prachtig mee-vibreert :-X. Dat leek mij niet erg gunstig voor de daarin opgestelde componenten.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Citaat van: Xander32 op juli 30, 2010, 22:13:12
Thx voor het advies: zal dat morgen eens uitproberen. Maar deze opstelling is echter wel een tijdelijke; de componenten komen zo weer in het meubel te staan. De Vibrapods gebuik ik omdat het meubel tussen de speakers in staat en soms prachtig mee-vibreert :-X. Dat leek mij niet erg gunstig voor de daarin opgestelde componenten.

Sander.

Daarom is misschien een zware hardstenen plaat een oplossing en dan zonder vibrapods. Zelf heb ik destijds gemerkt dat mijn Musical Fidelity A5 amp en cd speler erg gevoelig waren voor de gebruikte voetjes. Met Vibrapods/zachte feets een gesmeerde sound en met Cerapucks/harde feets een mooi strakke weergave met een duidelijke focus. Imo in elk geval de moeite waard om te proberen.

Dirc, in sommige gevallen is het werken met tweaks/bekabeling idd fine-tuning/subtiel , maar in andere situaties kunnen de verschillen opmerkelijk zijn.

erik s.

Citaat van: Xander32 op juli 30, 2010, 22:13:12

Sander.

zet ze iig naast elkaar, de A5 kan behoorlijk warm worden.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Xander32

Citaat van: erik s. op juli 31, 2010, 10:53:13
Dank je voor het advies: tot op heden de A5 nooit warm gekregen, ondanks dat deze in een kast stond. De hoge gevoeligheid van de 816W`s zal daar mede debet aan zijn geweest. Nu met de MD-1`s zal de A5 wel wat meer werk moeten verzetten al hoef ik de potmeter nauwelijks verder open te draaien dan voorheen. Potent baasje dus.

Wat heb ik voorts ondernomen:
1) geëxperimenteerd met het indraaien van de speakers
2) geschoven met de bank
3) de Vibrapods verwijderd

Results:
1) het verder indraaien van de speakers verminderd het bass-issue
2) de bank 25 cm naar voren gezet >>> bass nam niet af maar toe ... deze staat dus weer op z`n uitgangspositie
3) verwijdere Vibrapods geeft idd. meer rust, een meer geontroleerd geluid.

Resume: het bass-issue is er nog steeds maar al wel in een wat afgezwakte vorm.

Sander.

Lex Groningen

Citaat van: erik s. op juli 31, 2010, 10:53:13

Heb ik zelf met mijn eigen versterker nog niet meegemaakt, Erik. En toch staat mijn versterker geregeld van s'middags tot s'avonds laat aan, en heeft dan een normale temperatuur.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

erik s.

Citaat van: Alex Groningen op juli 31, 2010, 17:54:06

Heb ik zelf met mijn eigen versterker nog niet meegemaakt, Erik. En toch staat mijn versterker geregeld van s'middags tot s'avonds laat aan, en heeft dan een normale temperatuur.

ik zal wel op een ander geluidnivo draaien...  :devil:
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Xander32

Citaat van: erik s. op juli 31, 2010, 19:08:46
ik zal wel op een ander geluidnivo draaien...  :devil:
:D

Denk `t wel ja.

De A5 is in mijn ruimte (tussenwoning) betreft vermogen zwaar "overbemeten". Maar ik bemerk nu wel met de MD-1`s, welke als niet erg versterker-vriendelijk te boek staan, dat een beetje extra headroom (en stabiliteit) niet weg zijn.

De potmeter van de A5 komt hier niet voorbij standje kwart-voor-negen ...

Sander.

KlipschHT

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Mooi hoor die Usher speakers...je hebt trouwens geen (Usher Be-718?) monitor speakers overwogen? Of wilde je gewoon liever vloerstaanders?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Citaat van: JeroenGRT op augustus  2, 2010, 06:36:09
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Mooi hoor die Usher speakers...je hebt trouwens geen (Usher Be-718?) monitor speakers overwogen? Of wilde je gewoon liever vloerstaanders?
Nja: ik was mij al wat aan het oriënteren op monitoren (o.a. Focal 1008 BE en na demo bij Drees62 ook de Usher 718 BE) maar niet van plan om deze op korte termijn te gaan kopen. Nu kwamen onverwachts deze MD-1`s voor een zeer scherpe prijs voorbij; die kon ik na luisteren bij BB&G niet weerstaan.

Sander.

Xander32

Sinds vanmorgen staan de MD-1 en de 816W gebroedelijk, om de beurt, naast elkander te spelen om op deze wijze een 1 op 1 vergelijk te maken betreft de prestaties in onze ruimte.

Dat blijf ik nog een aantal dagen doen, voordat ik afscheid ga nemen van 1 van beide paren 8).

Sander.

S@m

Citaat van: Xander32 op augustus  2, 2010, 15:42:13
Sinds vanmorgen staan de MD-1 en de 816W gebroedelijk, om de beurt, naast elkander te spelen om op deze wijze een 1 op 1 vergelijk te maken betreft de prestaties in onze ruimte.

Dat blijf ik nog een aantal dagen doen, voordat ik afscheid ga nemen van 1 van beide paren 8).

Ik mag toch hopen dat het verschil in ruime mate aanwezig is...?

ajbeefde

Citaat van: Xander32 op augustus  2, 2010, 15:42:13

Sander.

Klinkt als een niet overtuigde aankoop?
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Xander32

Citaat van: S@m op augustus  2, 2010, 16:15:33
Ik mag toch hopen dat het verschil in ruime mate aanwezig is...?
Verschillen zijn er! De MD-1 is de betere maar of dat ook in onze ruimte is ... geheel overtuigd daarvan ben ik nog niet :mellow:.

Citaat van: ajbeefde op augustus  2, 2010, 16:18:17
Klinkt als een niet overtuigde aankoop?
Goed tussen de regels door gelezen: als dat wel zo was geweest stonden de 816W`s per vrijdag jl. al te koop ;).

Maar ik ga nog op m`n gemak een aantal dagen vergelijken; ze staan er nu toch. En ik zal jullie op de hoogte houden.

Sander.

Stefan S.

Misschien toch een mooie set monitoren overwegen in je ruimte  ;)

S@m

Citaat van: Stefan S. op augustus  2, 2010, 16:27:33

Is het 'laag probleem' misschien van de wereld....

Xander32

Citaat van: Stefan S. op augustus  2, 2010, 16:27:33

Citaat van: S@m op augustus  2, 2010, 19:25:28
Is het 'laag probleem' misschien van de wereld....
Klopt. Ik was ook op zoek naar wat slanker afgestemde zuilen(slanker dan de 816W`s) of monitoren. Toen kwamen de prachtige MD-1`s voor zo`n mooie prijs voorbij; dat was een gokje waard. Na luisteren was ik overtuigd van diens kunnen maar dat was dus in een andere ruimte...

M.i. wel een afgewogen risico daar het een zeer scherpe prijs betrof. Nu zal 1 van beide paren speakers worden verkocht of misschien wel alle 2 paar. Ben zo overtuigd van het kunnen van Usher Dancers met diens BE-tweeters dat een BE 718 in overweging wordt genomen 8).

Maar ik slaap er nog een paar nachtjes over en ga nog een aantal keren de 816`s met de MD-1`s vergelijken.

Sander.

bmateijsen

Hoi Sander,

25 cm van de muur afzitten zal niet voldoende zijn, ga maar eens op het puntje van de bank zitten ;).

Groet,

Bjorn

Xander32

Citaat van: bmateijsen op augustus  2, 2010, 19:51:25
Hoi Sander,

25 cm van de muur afzitten zal niet voldoende zijn, ga maar eens op het puntje van de bank zitten ;).

Groet,

Bjorn
Hoi Bjorn; dat scheeld al een hele boel, dat had ik reeds uitgeprobeerd; weg is de piek in het laag, opeens is het geluid weer in balans maar erg jammer is het is dat a) ik dat niet zo lang vol ga houden en b) de ruimte ontbreekt om de bank zo`n eind de kamer in te zetten :-\.

Sander.

bmateijsen

Citaat van: Xander32 op augustus  2, 2010, 19:57:01
Hoi Bjorn; dat scheeld al een hele boel, dat had ik reeds uitgeprobeerd; weg is de piek in het laag, opeens is het geluid weer in balans maar erg jammer is het is dat a) ik dat niet zo lang vol ga houden en b) de ruimte ontbreekt om de bank zo`n eind de kamer in te zetten :-\.

Sander.

Klopt, maar ergens tussenin, is dus vaak het compromis te vinden ;). En als je dan op dat moment teveel laag ervaart, kan je ook met de AB het volume iets zachter zetten ;)

S@m

Ik raad je aan om nog een keer een bezoek te brengen bij BB&G of zij bij jou, maar nu om een paar Harbeth's te beluisteren. Van alle monitoren die ik heb gehad (en beluisterd) is Harbeth er één die ik zeker zou overwegen als ik een monitor zou willen aanschaffen.

KlipschHT

Citaat van: Xander32 op augustus  2, 2010, 08:37:11
Nja: ik was mij al wat aan het oriënteren op monitoren (o.a. Focal 1008 BE en na demo bij Drees62 ook de Usher 718 BE) maar niet van plan om deze op korte termijn te gaan kopen. Nu kwamen onverwachts deze MD-1`s voor een zeer scherpe prijs voorbij; die kon ik na luisteren bij BB&G niet weerstaan.

Sander.

Hoi Sander, ik zou zeker eens een stel goede monitor speakers er naast zetten....ik verwacht dat je niets zult missen in het laag. Mijn neef heeft de Harbeth's ook beluisterd bij BB&G en was ook zeer onder de indruk...je moet alleen van het uiterlijk houden :) . Maar je vind de combinatie van Musical Fidelity en Usher speakers wel goed? Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk warm klinkt....heb je de MD-1 ook bij BB&G gehoord? Zoja op wat voor een versterking?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Citaat van: JeroenGRT op augustus  2, 2010, 20:46:19
Hoi Sander, ik zou zeker eens een stel goede monitor speakers er naast zetten....ik verwacht dat je niets zult missen in het laag. Mijn neef heeft de Harbeth's ook beluisterd bij BB&G en was ook zeer onder de indruk...je moet alleen van het uiterlijk houden :) . Maar je vind de combinatie van Musical Fidelity en Usher speakers wel goed? Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk warm klinkt....heb je de MD-1 ook bij BB&G gehoord? Zoja op wat voor een versterking?
Ik heb mijn eigen A5 meegenomen, zij hadden er een cd-1 en Cardas Crosslink ls. kabels. Alleen de ruimte verschilde. Het blijkt dan maar weer dat deze 1 van de voornaamste componenten in een keten is.

En zowel Andre als ik waren erg gecharmeerd van de MF - Usher combi.

En betreft die Harbeth - dat krijg ik niet gedaan hier thuis. Deze kan ik zelf nou ook niet erg fraai vinden en gezien deze redelijk prominent in de huiskamer aanwezig zullen zijn, is de vormgeving ook enigzins van belang.

Sander.

drees62

Citaat van: Xander32 op augustus  2, 2010, 21:13:02

En zowel Andre als ik waren erg gecharmeerd van de MF - Usher combi.

:inlove: :inlove: :headbanging: