Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: Joris1971 op mei  7, 2010, 19:51:53
Dat past maar net in je kastje  :sleep:
M`n timmermansoog he :P.
Echter, boven de speler is nog 6 a 7 cm ruimte in de kast maar dat zie je niet op deze foto en de speler staat tevens op Vibrapods.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

:pompom: gefeliciteerd Sander. Prachtige speler, ik ben benieuwd naar je bevindingen. Kun je hem nu ook XLR aansluiten??
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op mei  7, 2010, 20:02:52
:pompom: gefeliciteerd Sander. Prachtige speler, ik ben benieuwd naar je bevindingen. Kun je hem nu ook XLR aansluiten??
Uhm  :eh:  kan jij `t me zeggen ¿

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Heeft je versterker ook XLR in?? :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

ivo1986

Citaat van: Maro op mei  7, 2010, 23:44:41
Heeft je versterker ook XLR in?? :P

Volgens mij heeft een MF A5 alleen rca.

Xander32

Vlearmoes

Citaat van: Xander32 op mei  8, 2010, 09:16:24
Klopt.

Sander.

Dan kan het dus niet  :hehe:

Maar prachtig zo  :clapping:
heb je nog wel ruimte voor de AM?
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Xander32

Citaat van: Vlearmoes op mei  8, 2010, 11:44:46
Dan kan het dus niet  :hehe:

Maar prachtig zo  :clapping:
heb je nog wel ruimte voor de AM?
Thx Theo  :thumbs-up:.

Betreft XLR: geen interesse; ik heb een prachtige Slinky Links IC tussen de de A5 en de CD-1.
Ruimte voor de AM :lookaround:: zal of bovenop de SR, of op de UPC-decoder of uit het zicht achter de centerspeaker komen te staan.
Voor de verbinding heb ik een Canare interconnect Hifisupply Super-edition :P, welke daarvoor een voldoende lengte heeft.

Sander.

Xander32

Citaat van: Maro op mei  7, 2010, 20:02:52
Betreft CD-1  :o kippe(n)vel :worship:.

Zojuist naar wat verschillende software geluisterd:
Dire Straits - Brothers in Arms (Remastered)
Sting - Fields of Gold
2 Meter Sessies - Het beste uit 10 jaar

en momenteel Incognito - Positivity.

Om in 1 woord samen te vatten: WOW  :pompom:.

Zal komende week wel een wat gedetailleerder verslag doen ;).

Sander.

Xander32

Startpost in dit draadje aangepast; was nogal een zooitje geworden 8).
Nieuwe foto`s.

Sander.

Edit: zie zojuist: 1500e post  :pompom:  :pompom:  :pompom:.

nielvm

Had je voor de antimode je systeem afgesteld met audyssey?

Zoja, wat zijn de verschillen nu en heb je nu nog audyssey aanstaan?

Grtz,
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Xander32

Citaat van: nielvm op mei  9, 2010, 16:21:44
Had je voor de antimode je systeem afgesteld met audyssey?

Zoja, wat zijn de verschillen nu en heb je nu nog audyssey aanstaan?

Grtz,
Beste Nielvm, de AM heb ik nog niet aangesloten - zal ik morgen doen. Vriendin-lief heeft dit weekend nightshift - ligt nu heerlijk te slapen 8).
Maar ik ga verder niets aan de huidige Audessy instellingen doen. Alleen de sub na inmeten van de AM een paar Db. meer geven/de gain van de sub iets verder open zetten.

Hetgeen de AM doet heb ik al een aantal keren in verschillende sets kunnen ervaren, echter ben ik wel erg nieuwsgierig wat de 25hz.-lift hier gaat doen.

Sander.

nielvm

Duidelijk, dacht dat de bovenstaande reactie op de am bedoeld was, zie nu dat het op de cdspeler is  ;)
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Xander32

Citaat van: nielvm op mei  9, 2010, 16:37:33
Duidelijk, dacht dat de bovenstaande reactie op de am bedoeld was, zie nu dat het op de cdspeler is  ;)
Zal na installeren van de AM mijn bevindingen hier wel posten.

Sander.

Robbert54

Begint een behoorlijk knappe set te worden zeg!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

KlipschHT

Citaat van: Xander32 op mei  8, 2010, 17:06:16
Betreft CD-1  :o kippe(n)vel :worship:.

Zojuist naar wat verschillende software geluisterd:
Dire Straits - Brothers in Arms (Remastered)
Sting - Fields of Gold
2 Meter Sessies - Het beste uit 10 jaar

en momenteel Incognito - Positivity.

Om in 1 woord samen te vatten: WOW  :pompom:.

Zal komende week wel een wat gedetailleerder verslag doen ;).

Sander.

Zozo een Lyngdorf cd speler!! Gefeliciteerd met de aankoop! Had je nog andere cd spelers met deze vergeleken?  Wat zijn nu je eerste indrukken wanneer je deze speler vergelijkt met de Marantz?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Nu dus met Anti Mode 8033C  :thumbs-up:.
Zal later mijn bevindingen posten.

:headbanging: Sander.

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op mei  6, 2010, 08:25:44
Gefeliciteerd Sander. Een mooie aankoop. Ben benieuwd hoe die het doet met je MF.
Citaat van: JeroenGRT op mei  9, 2010, 22:18:37
ach de Achterhoek heeft zoveel mooie plekjes  :-D

Merk je ritmisch nog een beetje verschil? Ik vond dat met de SA7001KI en mijn Astin Trew AT3500 een behoorlijk verschil.
Eerste ervaringen:

CD-1
Open, vloeiend, natuurlijk (stemmen/akoestische en blaasinstrumenten  :worship:), veel druk in het laag, lucht om de verschillende instrumenten/stemmen, breedte en diepte in het geluid en mooie details (hoor op voor mij bekende software toch weer allerlei verrassingen  ::)).

Voor mij een topper :clapping:.

Anti Mode
Indien je receiver goed bereikbaar is betreft de set-up van de AM idd. plug&play. Zoals wordt aangegeven zijn de sweeps luid :o. De buren welke nog niet kennis hadden gemaakt met m`n sub hebben dat vanmiddag zekers gedaan :D (ik had de gain gehalveerd - desondanks  :nervous:).
De sub is nu (nog) strakker en droger en de 25hz.-lift is een super aanvulling bij films. Voor muziek is standje flat het mooist.
En in tegenstelling tot de meesten diende ik de gain na de set-up niet verder open te draaien. Het tegengestelde is waar: ik heb de gain nu een derde minder ver open staan dan voorheen, terwijl de set-up in de receiver ongewijzigd is.

De AM is daarmee een blijvertje.

Sander.

pagr

Hi Sander,
Net door je updates en upgrades te lezen. Je hebt de afgelopen tijd mooie aankopen gedaan met de CD-speler en ook de AntiMode. Bedankt voor je feedback over de AntiMode want ik zat er ook al een tijdje over na te denken. Ik ga binnenkort eerst maar eens Audessey heel goed inregelen en lees dan hier weer graag je verdere ervaringen met AM.

P.S.
Ben als Brabander wel jaloers op dat alle goede dingen de laatste tijd in de Achterhoek gebeuren  ;)
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

Xander32

Citaat van: pagr op mei 12, 2010, 22:21:22
Hi Sander,
Net door je updates en upgrades te lezen. Je hebt de afgelopen tijd mooie aankopen gedaan met de CD-speler en ook de AntiMode. Bedankt voor je feedback over de AntiMode want ik zat er ook al een tijdje over na te denken. Ik ga binnenkort eerst maar eens Audessey heel goed inregelen en lees dan hier weer graag je verdere ervaringen met AM.

P.S.
Ben als Brabander wel jaloers op dat alle goede dingen de laatste tijd in de Achterhoek gebeuren  ;)
Jij ook bedankt voor de feedback 8).
En het mooiste in de Achterhoek moet nog komen: De Zwarte Cross :headbanging:.

De AM heb ik nog maar beperkt kunnen testen, voornamelijk met muziek - daarin goede upgrade. Voor morgen staan er 2 blu rays klaar, kijken wat dat geeft.

Betreft Audessy: het is goed om daar even aandacht aan te besteden, heb je nadien veel plezier van. Echter meet ik alle waardes na met meetlint en Db.-meter en heb vervolgens de EQ bijna altijd uit staan, speel alles op source direct.

Sander.

djaxx

Sander, wat kost die Marantz reciever van je? (ik neem aan dat dat de reciever is :)
Ik heb in het begin stadium wat snel geweest en heb de denon avr 1709 van Denon gekocht maar deze heeft wat te veel gebreken naar mijn zin. Hij laat bv via hdmi geen digitaal geluid door en hij kan geen hd formaten aan. Ik vind die Marantzen altijd super mooi, maar er is zoveel keuze, wat moet een goed model kosten?

HTip

Heb net je topic doorgelezen. Mooie set en erg goed bezig :thumbs-up:

Heb je nog veranderingen aangebracht in de instellingen van de SR8002 nu je de AM hebt geïnstalleerd? Staan je fronts nog op large? Ik heb mijn speakers allen op small staan, terwijl ze tot 35Hz (-3dB) kunnen. Op die manier kan je de sub laten "verdwijnen" in het geluidsbeeld, maar nog wel voelen als het nodig is ;) Het vergt wel een beetje trial-and-error, maar het resultaat is er dan ook naar.

Muziek luister ik altijd in Pure Direct mode. In stereo zet de SR8002 zet dan je fronts op LARGE en EQ off. Maar misschien heb jij dat laatste niet nodig, vanwege je aparte stereoversterker.

Wellicht weet je dit al, maar de afstanden bepalen de timing van het signaal naar de speakers. Ik gebruik ook een meetlint, maar daarna luister ik altijd of het signaal wel op tijd komt. Met name surroundmuziek is een goede test. De center is wat moeilijker, maar ook dat is te doen met surroundmuziek.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: djaxx op mei 13, 2010, 06:23:06
Sander, wat kost die Marantz reciever van je? (ik neem aan dat dat de reciever is :)
Ik heb in het begin stadium wat snel geweest en heb de denon avr 1709 van Denon gekocht maar deze heeft wat te veel gebreken naar mijn zin. Hij laat bv via hdmi geen digitaal geluid door en hij kan geen hd formaten aan. Ik vind die Marantzen altijd super mooi, maar er is zoveel keuze, wat moet een goed model kosten?
De Marantz in mijn set is idd. de receiver. Deze worden momenteel nieuw niet/nauwelijks meer aangeboden. De mijne is trouwens ook een jonge 2e hands van een mede-forumlid.
Met de komst van diens opvolger(s) (SR7005 / 8005) t.z.t. verwacht ik wel dat er de nodige SR7002/8002 op de 2e hands markt komen.

Voor jouw is het voornaam om te bedenken wat je verwacht van een receiver, waar moet deze aan voldoen en wat is het budget. En vooral zelf ook gaan luisteren of een receiver het ook lekker doet op jouw speakers.

Sander.

djaxx

Ik heb ook de focal reeks maar dan de 714, mits ze bij u matchen zal dat hier ook wel zijn zeker?
Wat ik verwacht, hd formaten afspelen, en zeker dat hij zowel audio als video via hdmi doorlaat. Voor de rest was ik eigelijk best tevreden over de Denon. Ik koop mijn gerief liever nieuw wel.

Xander32

Citaat van: djaxx op mei 13, 2010, 18:10:44
Ik heb ook de focal reeks maar dan de 714, mits ze bij u matchen zal dat hier ook wel zijn zeker?
Wat ik verwacht, hd formaten afspelen, en zeker dat hij zowel audio als video via hdmi doorlaat. Voor de rest was ik eigelijk best tevreden over de Denon. Ik koop mijn gerief liever nieuw wel.
Punt 1) Noem mij nooit, maar dan ook nooit meer "u"  ;) en punt 2) in het algemeen wordt een Marantz-Focal combi als prettig ervaren.

En uw budget is ¿

Sander.