Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Plaatje bij `t praatje.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vanmorgen het nuttige met het aangename gecombineerd: tijdens het maken van een reflectie verslag voor mijn management opleiding de nodige cd`s gedraaid. Wat mijn nu is opgevallen is dat bij sommige software de combinatie Focal - MF behoorlijk pittig is in het hoog (s-klanken)  :sarcasm:.
Dat behoeft nader onderzoek(lees: cd`s draaien).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

wel erg mooi hoor! word nu tijd voor de akoestiek als ik dat zo hoor. :blink:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: The Vampire op november 21, 2009, 14:22:31
wel erg mooi hoor! word nu tijd voor de akoestiek als ik dat zo hoor. :blink:
Wordt reeds aan gewerkt: voor 2010 staat er een op de installatie afgestemd huis op het verlanglijstje ;) (verhuisplannen dus).
Hadden dat voornemen al een paar jaar (verhuizen) maar hebben gewacht tot dat ik een vaste betrekking had in een leidinggevende functie en mijn vriendin een vaste baan als verpleegkundige. Beiden hebben wij in 2009 gerealiseerd :clapping:.

Sander.

Robbert54

Citaat van: Xander32 op november 21, 2009, 14:40:26
Wordt reeds aan gewerkt: voor 2010 staat er een op de installatie afgestemd huis op het verlanglijstje ;) (verhuisplannen dus).
Hadden dat voornemen al een paar jaar (verhuizen) maar hebben gewacht tot dat ik een vaste betrekking had in een leidinggevende functie en mijn vriendin een vaste baan als verpleegkundige. Beiden hebben wij in 2009 gerealiseerd :clapping:.

Sander.
zo! gefeliciteerd! dat is mooi om te horen! benieuwd wat er gaat komen dan!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: The Vampire op november 21, 2009, 14:49:08
zo! gefeliciteerd! dat is mooi om te horen! benieuwd wat er gaat komen dan!
Ja wij ook ;D.

Gaan `t rustig aan doen:
eerst van het huidige huisje af zien te komen en dan maar eens kijken wat er in mijn geboorteplaats te koop is binnen ons budget. Wij willen minimaal een gelijkwaardige woning maar gaan niet krom liggen voor een stapel bakstenen. Lekker kunnen leven is voor ons meer voornaam dan een groot huis (lekker leven wil zeggen: goed eten en drinken, fatsoenlijke kleren kunnen kopen, geen zorgen hoeven te maken indien iets vervangen dient te worden, op vakantie kunnen, met regelmaat uit kunnen gaan eten / theater / concert etc. o ja: en af-en-toe een upgrade :angel:).

Sander.

mikeske

ben benieuwd wat het zal worden
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Robbert54

Kon het niet meer eens met je zijn! :clapping: wat is jou geboorteplaats eigenlijk? Want je komt ook uit het oosten toch?

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: The Vampire op november 21, 2009, 20:22:33
Kon het niet meer eens met je zijn! :clapping: wat is jou geboorteplaats eigenlijk? Want je komt ook uit het oosten toch?
Lichtenvoorde :headbanging:.

Sander.

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: The Vampire op november 21, 2009, 20:41:09
bij winterswijk of niet?
Nee, daar bij de Zwarte Cross :P.

Sander.

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: Xander32 op november 21, 2009, 13:41:04
Vanmorgen het nuttige met het aangename gecombineerd: tijdens het maken van een reflectie verslag voor mijn management opleiding de nodige cd`s gedraaid. Wat mijn nu is opgevallen is dat bij sommige software de combinatie Focal - MF behoorlijk pittig is in het hoog (s-klanken)  :sarcasm:.
Dat behoeft nader onderzoek(lees: cd`s draaien).

Sander.
Het al dan niet ervaren van harde s-klanken is duidelijk software afhankelijk: vandaag weer heel verschillende opnames kunnen luisteren. Momenteel Blood, Sweat and Tears (Collection Gold): :worship: heerlijk! Echter vanmiddag een album van Blof: daar begonnen de s-klanken mij te storen...

Van de 816W`s weet ik dat deze slechte/mindere opnames ook zo laat klinken en wat ik de afgelopen dagen heb ervaren is dat de A5 identieke eigenschappen bezit, deze worden dus verder uitvergroot.

Aan de andere kant krijg/hoor ik nu zoveel meer informatie, zoveel meer details - wat een verschil met de SR8002. En die informatie klinkt veel natuurlijker, levendiger (zowel stemmen maar vooral ook instrumenten). Veel meer een echte "live-feeling" als met de SR.

Komende tijd mijn cd-collectie maar eens gaan herontdekken.

Sander.

Xander32

CiteerHet al dan niet ervaren van harde s-klanken is duidelijk software afhankelijk: vandaag weer heel verschillende opnames kunnen luisteren. Momenteel Blood, Sweat and Tears (Collection Gold):  heerlijk! Echter vanmiddag een album van Blof: daar begonnen de s-klanken mij te storen...
Ik krijg van 1 van onze sponsoren (Hifisupply)een tweetal interlinks op proef om de door mij ervaren harde sss-klanken proberen wat te temperen :clapping:.  (Hi-Diamond White+ & Slinky Links RS1 050).

Mijn ervaringen met deze interlinks, in vergelijking met mijn huidige Van den Hul D-102 MK III, zal ik hier posten.
Ben wel benieuwd of het enig verschil zal geven en of dat dan ook een positief resultaat geeft :unsure:.

Sander.

Xander32

Zojuist zo`n 2,5 uur intensief zitten luisteren. Daarvoor gebruik gemaakt van voor mij bekende software, welke ik ook steevast met andere luistertests gebruik. Indrukken na deze eerste sessie:

Algemeen: ik hoor wel degelijk verschil tussen de diverse kabels, m.n. het verschil tussen de Hi Diamond+ en de Slinky Links is fors.

Specifiek:
* Hi Diamond+ : deze gaat het zeer zeker niet worden; ik kan de vinger er niet op leggen maar met deze wordt het geluid doods, vlak, ik mis iets ... (hoog & mid?) Wel zijn de s-klanken wat minder nadrukkelijk, minder uitgesproken.
* Slinky Links: prachtige interlink! Niet aangaande de looks - deze zou zo uit de schappen van de Gamma kunnen komen - maar wel betreft het geluid: een breed, vol, warm maar ook transparant geluidsbeeld. Mooi hoog en mid, strakke en volle bas. De s-klanken zijn zachter in vergelijk met de VdH, echter gaat dat niet ten koste van detail, i.t.t. de Hi Diamond+. Zowel zang als instrument worden gewoon prachtig neer gezet  :worship:.
* Van Den Hul D-102 mkIII: transparant, detail, nuances, strakke en volle bassen, in vergelijk met de Slinky Links meer aanwezige s-klanken, een wat meer `live-geluid`.

Meest opvallende na mijn eerste test: eigenlijk doet de versterker het i.c.m. met mijn eigen interlink niet eens zo verkeerd, zal een kwestie van gewenning zijn¿ Daarnaast vind ik het opvallend dat de Slinky Links zo heerlijk vol en warm klinkt, terwijl deze bestaat uit zilver draad ...Ik lees altijd dat zilver juist staat voor relatief fel hoog ...

Resume: de duurste is vooralsnog ook echt de beste (in mijn beleving, set en ruimte) maar mijn eigen
(de `goedkoopste`) komt er behoorlijk bij in de buurt.

Sander.

Robbert54

ik zou eerst nog een paar keer luisteren voor je een beslissing gaat maken. kun je ss klanken ook niet akoestisch dempen?

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: The Vampire op november 28, 2009, 16:58:29
ik zou eerst nog een paar keer luisteren voor je een beslissing gaat maken. kun je ss klanken ook niet akoestisch dempen?
Gaat ook wel gebeuren hoor - ik mag de kabels max.14 dgn. lenen. Als ik geen andere ervaringen op doe de komende week dan zal ik mijn eigen interlink behouden: de Slinky Links is echt :worship: maar diens prijs heb ik er niet voor over / is niet in verhouding met de rest van de hardware.

Betreft akoestiek: er gaat een mooi kleedje komen - dat zal allicht enige positieve verandering brengen.

Sander.

S@m

Misschien toch overwegen een andere luidspreker dan Focal te gaan beluisteren...

Xander32

Citaat van: S@m op november 28, 2009, 19:15:41
Misschien toch overwegen een andere luidspreker dan Focal te gaan beluisteren...
Omdat¿¿¿

Ik ben erg blij met de Focals i.c.m. de Marantz SR betreft sound :thumbs-up:! Heb deze momenteel vier maanden en heb voordien uitvoerig geluisterd.
De combi met de MF A5 is wat pittiger - daar zal jij waarschijnlijk op doelen? Maar de Focals blijven hoor - indien ik niet tevreden wordt met de combi Focal - MF gaat die laatste er weer uit en ga ik op zoek naar een plaats vervangende stereo amp.

Maar zo ver is het niet en gaat het waarschijnlijk ook niet worden.

Sander.

S@m

Citaat van: Xander32 op november 28, 2009, 19:48:25
Omdat¿¿¿

Omdat ik vaker combinaties heb gehoord die met Focal een scherpe sssss gaven en met andere luidsprekers niet. Uiteraard is de combinatie versterker/luidspreker van belang, maar mijn voorkeur zou dan uitgaan naar andere luidsprekers...vandaar... ;)

Xander32

Citaat van: S@m op november 28, 2009, 20:19:08
Omdat ik vaker combinaties heb gehoord die met Focal een scherpe sssss gaven en met andere luidsprekers niet. Uiteraard is de combinatie versterker/luidspreker van belang, maar mijn voorkeur zou dan uitgaan naar andere luidsprekers...vandaar... ;)
Helder.

Marantz - Focal klinkt lekker, maar Marantz heeft helaas geen (recente) stereo amp. met ht-pass-thru ... Indien ik niet gelukkig wordt in stereo met de MF zijn daar nog genoeg alternatieven 8).

Sander.

djaxx

Citaat van: Xander32 op augustus 27, 2009, 10:59:12
Ik had de center op een paar rubberen stopjes geplaatst op het audiomeubel. Deze dempten niet / nauwelijjks de trillingen.
Gevolg: ontzettend veel tillingen die werden doorgegeven aan het audiomeubel en een 'onrustige center'.
Vervolgens een aantal dempers besteld bij een van onze sponsoren (Hifisupply) om te zien of deze enige positieve verandering kunnen brengen.

De dempers ontvangen en geplaatst.

Het is lastig om exact aan te geven wat deze doen maar ik probeer het toch maar: m.i. zo`n 50 a 60% minder trillingen die worden doorgegeven aan het meubel dan voorheen. Ik heb hiervoor het aantal db`s van de center even opgeschroefd en de overige speakers gedempt, eerst de oude situatie getest en vervolgens met de dempers, beide keren dezelfde software (Eagles - Hell Freezes Over, track Hotel California: daarin zit veel bas, zijnde basgitaar en drums) en op het zelfde volume, en vervolgens puur op gevoel: met vlakke hand en/of alleen vingertoppen op de verschillende meubelpanelen.

Invloed op het geluid center(de hoorbare verschillen): meer rust, gecontrolleerder en strakker laag. In de oude situatie klonk de center zowel bij film als muziek duidelijk als een 'separate doos waar geluid uit kwam' terwijl deze nu meer verdwijnt in het totale geluidsbeeld(soundbubble), terwijl deze nog niet eens goed is los gespeeld(minder dan 20 speeluren).

Tevens hiermee een gewenste afstralingshoek weten te vervaardigen

Hey, waar heb je deze dempers gekocht? Ik heb netdelfde speakers en zou onder mijn center ook wel van die dempers willen. Zeker na de goede resultaten die jij er blijkbaar mee hebt.

Sander.

Xander32

Citaat van: djaxx op november 28, 2009, 20:50:01

...
Vanmiddag ook al deze vraag gehad van `n ander ::): de dempers komen van Hifisupply.nl, een v.d. sponsoren van dit forum.

Groet,

Sander.

Xander32

Plaatjes:

Sander.

Xander32

Wederom uitgebreid zitten luisteren:

* de Hi Diamond mist m.i. een deel van het middengebied en het hoog, dat geeft een vlak geluid, nuances/details vallen er door weg.
Wel ben ik gecharneerd van diens pluggen welke je echt goed vast kan zetten;

* de VdH heeft in vergelijk met de Hi Diamnond veel meer nuances/details, klinkt daardoor veel levendiger maar ook feller, de s-klanken ...

* de Slinky Links :worship:. Vol, warm, nuances, plaatsing; echt een topper. Zelfs mijn vriendin hoorde het verschil ...

Meest bijzondere/opvallende luisterervaring: de VdH interlink er tussen, een piano op rechts, haast op de speaker, dan de Slinky Links er tussen: die zelfde piano opeens recht voor mij :nervous:.

Hoezo geen verschil in kabels - ik was altijd al en nu zekers een "believer" .

Sander.