Post hier je landschapsfoto's

Gestart door denoontje, augustus 20, 2009, 21:27:48

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

VlisChris

Zo.
Vandaag tijdens de storm even naar een leuk plekje in de stad gelopen waar je met wat geluk wel eens spectaculaire foto's kunt maken.
Met de waterstand icm de wind was dat vandaag wel het geval :)

Storm in Vlissingen by Sauer Fotografie, on Flickr

De laatste foto is geloof ik direct na de vorige foto geschoten. Met 5fps is dan 2/10e van een seconde later. Gelukkig zag ik hem aankomen en kon nog net een beetje wegduiken. Camera behoorlijk droog gebleven, Chrisje behoorlijk nat geworden hahaha.
Gezien de omstandigheden was picture perfect fotograferen niet echt aan de orde als ik zo vrij mag zijn. Het was echt een kwestie van tussen de golven doorzwemmen als je niet uitkeek.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

denoontje

VlisChris

Thanx!
Fotografisch misschien niet geweldig, maar het beeld is leuk geworden in ieder geval ;)

RonG

het geeft goed weer wat er gaande is, super.

Erik

Volgende keer wel even een model op die pier zetten voor je een foto maakt  ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Vandaag van de situatie gebruik gemaakt om een vluchtte te mogen meemaken in een privé vliegtuig van iemand bij een Saab bijeenkomst.
Erg leuk om weer eens te vliegen. Heerlijk gevoel is dat altijd 8)

Natuurlijk ging de camera ook mee naar boven. Je hebt verdomde weinig ruimte om te kunnen fotograferen, maar dat hoeft niet persé een probleem te zijn ;)
Abstract is altijd leuk om te zien.

_MG_3968 by Sauer Fotografie, on Flickr

Rob Eric Blank

Ik had die foto's van de storm niet gezien, vind ik echt mooi. Stralen kracht uit!

Hootie

Mijn nieuwe uitdaging. Een omgebouwde Canon 20D voor infrarood opnamen.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

eddy135

Citaat van: Hootie op mei 17, 2012, 21:59:06

Hootie

Mooi effect!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

Citaat van: Hootie op mei 17, 2012, 21:59:06

Hootie

Zelf omgebouwd, laten doen, of zo gekocht?
Net eens een tutorial bekeken voor de 50D, maar daar ga ik me toch maar niet aan wagen :) Al lijkt IR fotografie me al tijden erg interessant 8)

R

denoontje

Kingpin

Niet de meest kwalitatieve foto's maar wel op een bijzondere manier genomen ...

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Hootie

Christiaan, je hebt PM

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

RonG

Kauai, hawaii, erg mooi om foto's te maken

Hootie

"Toscane in Zuid Limburg"

Infrarood opname omgezet naar zwart wit.

Hootie

beunky

Mooie omzetting, maar is de horizon wel recht? Persoonlijk zou ik meer lucht en minder gras (?) laten zien. Wordt het beeld denk ik nog krachtiger van.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Geert

Sagres in Portugal
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Panasonic 65Z95BEG

Kingpin

Een probeersel bij mij achter.

En een shot ergens in Denemarken bij zonsondergang.

Steiger in Denemarken.

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

RonG

Napali coast, Kauai (incl gratis regenboog :))

Skyfox

Citaat van: RonG op juni 18, 2012, 12:54:31
Napali coast, Kauai (incl gratis regenboog :))

Heel gaaf! De foto doet alleen een tikje donker aan. Misschien is de zee in nabewerking een tintje lichter te maken? Dat zou het beeld misschien net dat beetje opfrissen. Verder een hele mooie panorama :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

RonG

thnx,

Ik zal eens kijken. Ik wil er niet teveel mee rommelen :)

VlisChris

Leuke foto.
Paar kleine puntjes van kritiek: ook ik vind hem net wat aan de donkere kant. Misschien wel zoals het in werkelijkheid was/leek maar voor een foto zou die wat frisser mogen. (je hebt in de berg rechts bijvoorbeeld vrijwel geen informatie zitten)
Daarnaast lijkt die iets te verscherpt te zijn (je ziet rechtsboven bij overgang berg/lucht een wit randje). Zou wat minder mogen.
En de horizon staat net een tikje scheef. Erg weinig, maar het viel me wel onmiddelijk op.

Voor de rest: leuke foto.