Post hier je landschapsfoto's

Gestart door denoontje, augustus 20, 2009, 21:27:48

Vorige topic - Volgende topic

VlisChris

Ben net even bezig geweest.
Klein beetje panorama achtig uitsnijden: dus even rechtzetten (staat nu een tikje scheef), en dan alleen wat aan de bovenkant wegsnijden.
Heb daarna nog wat dodge/burn toegepast op die weg, en de grond direct naast de weg om die wat prominenter in beeld te krijgen.
Foto knapt er toch wel wat van op :)

VlisChris

Citaat van: Tube-freak op mei 18, 2011, 14:03:29
Rule of thirds (daarom zit er ook zo een grid met 9 vierkantjes op je camera).

Lijkt me sterk; dan maak je altijd vierkante foto's ;)
9 Rechthoekjes kan ik me wat bij voorstellen.

Tube-freak

Ja 9 rechthoekjes kan ook.  Maar je snapt wat ik bedoel.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

RonG

RonG

Citaat van: Tube-freak op mei 18, 2011, 14:03:29
Rule of thirds (daarom zit er ook zo een grid met 9 vierkantjes op je camera).

I know ;), ik heb die grid ook altijd aan staan

Maar bij deze bv heb ik het bewust zo gedaan gezien het de diepte (mijns insziens) bevordert.

VlisChris

RonG

TheSpeedSkater

Klein beetje geknipt en met curves gespeeld (minimaal)

ehh, hoe kun je linken uit Flickr? hehe
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Tube-freak

Gewoon op de foto klikken (bv de large versie) en dan klik je op info en kopieer je de link.
Of je kan hem gewoon uploaden op het forum bij de extra opties.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

TheSpeedSkater

VlisChris

Damn, dat is serieus een gave foto!
Als je zou gaan mierenneuken zou ik de vogel kunnen noemen die net niet helemaal lekker uitkomt, maar voor de rest een topplaat!

TheSpeedSkater

R

TheSpeedSkater

VlisChris

Heb je er overigens nog veel aan moeten doen?
Hij is wat bijgesneden zo te zien, maar voor de rest niets mee gedaan?

TheSpeedSkater

Onderkant iets afgeknipt en een heel klein beetje met de curves gespeeld.

Charlemagne

Deze is genomen in Collevecchio, 60 km ten noorden van Rome. Uitzicht op de Apenijnen bij ochtendlicht met optrekkende nevel. Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Bant

Erg mooi! :worship:

Enig puntje wat mij een beetje stoort is die parasol die niet in het plaatje past. Maar erg lekkere feel heeft de foto!

Charlemagne

Citaat van: Bant op juni 15, 2011, 01:59:50
Erg mooi! :worship:

Enig puntje wat mij een beetje stoort is die parasol die niet in het plaatje past. Maar erg lekkere feel heeft de foto!
Dank je! Tja! Die parasol stond daar nu eenmaal. De foto is genomen vanaf het terras van mijn vakantiehuis. En hij deed goede dienst... ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

VlisChris

De parasol kan me niet deren. Als ik een puntje zou moeten noemen, zou ik de lamp noemen denk ik.
Is die niet weg te clonen ofzo? Voor de rest heerlijk serene plaat.

Jimmy Conway

Citaat van: Charlemagne op juni 15, 2011, 01:19:22
Deze is genomen in Collevecchio, 60 km ten noorden van Rome. Uitzicht op de Apenijnen bij ochtendlicht met optrekkende nevel. Charlemagne

Ja gaaf! 8)
Het licht, de kleuren en verschillende lagen (parasol en vooral de lamp!) zorgen ervoor dat de foto juist diepte krijgt, anders wordt het een saaie foto met weinig contrast en diepte.

Gaeje

erg mooi idd. lamp stoort totaal niet, zou idd saai zijn zonder. standaard terrasplaatje.

Lijkt wel velvia diafilm

Hootie

Dreigend onweer in Toscane.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

RonG

DVDGuy

Heren, ik ben onder de indruk van de laatste foto's; echt schitterende plaatjes  :thumbs-up:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com