Toshiba SD-900E.

Gestart door martin, december 27, 2001, 10:56:33

Vorige topic - Volgende topic

martin

Hi.

ben nog steeds bezig met informatie tevergaren over deze speler.
Nu kwam ik het volgende tegen. De chroma Bug.
Ik weet niet precies wat dit inhoud ( iets met kleuren temaken? ), maar krijg ik hier ook mee temaken als ik deze speler aansluit met Scart-RGB op een CRT RPTV. ???

J.A.F._Doorhof

De chroma upsampling bug, zit in de MPEG-2 decoder, dus welke aansluiting je ook gebruikt (ook de PSM-1) deze zul je zien. In de Toshiba's valt het echter reuze mee.

Zie dit document voor meer informatie over de chroma bug.
http://www.itccomp.nl/htwebf/Documenten/PDF/DVDfeiten.PDF

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

martin

De Chroma Bug zit die ook in de pioneer 717??

Sorry van al deze vragen hoor, maarja wie iets wil  ;)

Is er bij jullie ook bekent over het Bas management met de DVD-A. dat er geen LFE wordt doorgegeven met DVD-A??

J.A.F._Doorhof

Zover ik weer is DVD-Audio een fullrange signaal dat naar je voorversterker gaat.

Je kunt OF in je voorversterker bassmanagement uit laten voeren (de Cinepro DTC-10 kan dit bv analoog !!), je kunt er eventueel ook voor kiezen om dit door je speler te laten doen (als die mogelijk er is).

Chroma-bug.
Zover ik weet heeft ELKE speler last van de chroma bug. Er is namelijk simpel weg GEEN informatie genoeg om de kleuren weer terug te krijgen naar 4:4:4 vanaf 4:2:0, elke MPEG-2 decoder zal dus moeten interpoleren, dit kan heel goed gebeuren (geen chromabug) of slecht (chroma bug).

Zover ik weet zijn de chroma bugs zeer goed te zien op de Sony spelers, en een stukje minder op de Pioneers. Op dit moment zijn de Toshiba's het schoonste van wat ik gezien heb.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Bij DVD-Audio is er nog geen speler die intern bass management heeft. Wachten op nieuwe modellen, of het inderdaad door een versterker laten doen.

Jaco

martin

Oke bedankt.

Me pioneer is bijna verkocht, dus ben nu opzoek naar de Toshiba SD-900E, ben wel heel benieuwd hoe dit apparaat werkelijk presteert. alleen jammer dat niemand deze speler hebt staan hier in rotterdam, voor een luister/kijk sessie.
dus dat wordt bestellen en aftikken.

Ik had nog een berichtje gestuurt naar www.hometheater.nl voor een prijs opgaaf, maar geen reactie gehad.

maak niet uit, concurentie genoeg.

martin

CiteerBij DVD-Audio is er nog geen speler die intern bass management heeft. Wachten op nieuwe modellen, of het inderdaad door een versterker laten doen.

Jaco

Dus ik sluit er wel een 5.1 ( 6 kabels )opaan maar krijg dan geen bas door me subwoofer heen???
dus een 5.0 geluid krijg je dan.

J.A.F._Doorhof

Die prijsopgaaf die krijg je echt wel van me, maar tussen kerst en nieuw jaar zijn er geen leveranciers open.

Ik kan je dus wel een oude prijs geven, maar ik probeer altijd de goedkoopste oplossing voor mijn klanten te vinden.

En gezien mijn snelheid van reageren op het forum WEET je dat ik snel reageer, beetje overbodige reactie dus lijkt me  ;)

De huidige prijs van de SD900 is € 1814,66 wij kunnen hem inclusief RCE aanbieden voor € 1625,00

MvrGr.
Frank
Custom installer

martin

CiteerEn gezien mijn snelheid van reageren op het forum WEET je dat ik snel reageer, beetje overbodige reactie dus lijkt me  ;)

een replay op het mailtje geven dat je er mee bezig bent is ook wel goed hoor. :-*  :)

CiteerDe huidige prijs van de SD900 is € 1814,66 wij kunnen hem inclusief RCE aanbieden voor € 1625,00

Bij www.allec.nl is deze 1475 euro. ( of deze regio vrij is ??)

troost je, bij MM in r'dam kost hij FL 3999,-

MvrGr.
Martin.

J.A.F._Doorhof

Je kunt altijd goedkoper kopen  ;D, kijk maar naar DLD aanbieders, die schieten VER onder de nederlandse prijzen. De vraag is alleen wat vindt je belangrijker de leverancier en de service of de prijs.

En om eerlijk te zijn, voor F 3999,00 zou ik in GEEN geval voor de MM gaan  ;D.

Ik weet zeker dat wij goede prijzen hanteren, en een goede service geven, verder moet je het voor jezelf op een rijtje zetten. De SD-900 is gewoon een mooie speler, de speler die wij offreren is geen demomodel, maar rechtstreeks van Toshiba.

Prijs is inclusief BTW.

Normaal mail ik wel als ik ergens mee bezig ben, maar op dit moment krijg ik ongeveer 20-30 mails met offertes per dag binnen (ook voor de PC's natuurlijk), ik werk alles in volgorde af, het is gekkenwerk om iedereen een mail te sturen, dat ik ermee bezig ben. Ik hoop dat je daar begrip voor hebt. Je had uiterlijk vanmiddag een antwoord gekregen (by the way) Het mailtje was van de 26e dus ik loop nog redelijk bij..... 8)

MvrGr.
Frank
Custom installer

martin

Beste Frank.

Ik ga lekker bij de kerstboom zitten wachten ;)
Januari 2002 zien we wel weer verder, ik hoor het wel. en misschien tot hoorens/ziens.

Als dat nog de oude prijs was die je noemde, kan er nog altijd van alles gebeuren.
wat is eigenlijk de levertijd van zo'n speler ?????

Service is zeker belangrijk.

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat er met dit soort spelers weinig gebeurt met de prijs. Het is een levering van 2 weken terug, dus je kunt met bijna 100% zekerheid zeggen dat dit de nieuwe ook zal zijn.

Levertijd van dit spelers is meestal binnen een week, tenzij Toshiba ze niet op voorraad heeft. Maar dat lijkt me stug.

MvrGr.
Frank
Custom installer

martin

Hier een klein berichtje van de AVS-Forum over de pioneer 747.

CiteerThe review is a bit sloppy, but here's an edited version of what Justin thinks of the 747's audio performance:

"Performance wise, it's very much on par with the Toshiba [SD900e] for picture quality (which is regarded as the best machine at this price point), but the sound blows away the Tosh! It's every bit as good for audio as the [Pioneer] DV939A and Sony [DVPS9000ES]. Although the Pioneer didn't quite have the depth of scale of my [Sony DVPS9000ES] for SACD audio, it still did a fine job, considering it's almost half the price of the Sony, and is currently the only choice for DVD-Audio and SACD in one box!"

Tja wat moet ik hier nu mee he'.
ook dat pioneer de 12Bit/128MHz video chip gaat gebruiken.

Arrgggg ik wordt niet goed.

J.A.F._Doorhof

Tja, ik vindt de Pioneer dus definitief NIET beter dan de Toshiba SD-900. Als ik deze review goed lees zou de Pioneer 939 beter moeten klinken dan de SD-900E.

Tja,
Wat moet je daarmee....... Niets  ;D
Ik heb de 939 naast een SD-500E gehoord (is minder dan de 900) en ik verkoos toch echt de Toshiba boven de Pioneer, ZONDER twijfel.

Maar zodra de 747 er is, zullen we hem wel binnen krijgen en zal ikzelf testen.
Het kan per set verschillen, in ieder geval mis ik de Toshiba op stereo gebied (DD en DTS is een ander verhaal).

MvrGr.
Frank
Custom installer

martin

CiteerHet kan per set verschillen, in ieder geval mis ik de Toshiba op stereo gebied (DD en DTS is een ander verhaal).

MvrGr.
Frank

Frank, De beste wensen voor 2002.

Leg uit wat je hiermee bedoel, Op stereo gebied.
en DTS en DD.

Ik kom misschien wat zeikerig over ;) maar ik wil wel zeker weten als ik op aanschaf overgaat.

J.A.F._Doorhof

De enige domme vraag, is een niet gestelde vraag. Dus zeik maar raak  ;D.

Ik vondt het verschil bij stereo opnames tussen de Toshiba en de Pioneer GROOT, HEEL GROOT. Maar met DD en DTS vondt ik de verschillen een stuk kleiner.

Op zich mischien logisch, bij stereo weergave zit veel meer informatie verstopt in de bitstream dan bij DTS&DD plus dat het een totaal andere stroom is.

DTS&DD weet ik nog steeds niet welke speler echt beter klinkt, de Toshiba had wat meer bite, maar de Pioneer is wat smoother. Bij Stereo is de Toshiba gewoon de betere (op mijn set).

Ik denk dat je gewoon de 2 spelers eens naast elkaar moet horen op je eigen set, en dan je beslissing moet nemen. Testen zijn heel vaak een wassen neus, en worden door mensen gedaan in een slechtere omgeving als waar jij en ik luisteren (niet allemaal). Gewoon je eigen oren geloven.

MvrGr.
Frank
Custom installer

martin

Het eenigste nadeel is, hier in heel rotterdam is geen Toshiba tevinden, tenminste niet de 900E.
Bij correct in rotterdam verkopen ze hem helemaal niet, is geen gangbaar model zeggen ze daar. Toshiba is een buitenbeentje lijkt het wel. dus niet bekent bij het grote publiek.
dus zo wordt het ook heel moeilijk om tegaan luisteren.
de eenigste houvast wat ik heb zijn de recencies en een ene Frank ;)

Ik moet toch wel de knoop doorhakken een keer.

J.A.F._Doorhof

Ik ben redelijk "bekend" met Toshiba.
Ik zal morgen eens bellen of wij zo een speler voor je op proef kunnen krijgen. Maar dan zul je hem wel hier bij mij moeten komen beluisteren.

MvrGr.
Frank
Custom installer

martin

Ja top.

waarmee kan je hem dan vergelijken.me pio 717 is al de deur uit.

Frank ik ga je FF een mailtje sturen over de prijs.

jaco

Frank kan mijn DV-717 wel gebruiken, dan kun je die ook weer beluisteren.

Jaco

martin

Hee Jaco.

staat die nog in reparatie?? Toen ik bij je was vorig jaar had je hem ook nog niet ( ombouwen ) heb je er nog wel eens plezier van gehad van de Pioneer 717 ???

Hoe heb je je set-up nu staan in je nieuwe huis.????

Ben ZEEEEEEEEER benieuwd naar de Toshiba.

Is het ook zo dat het NTSC haperen ook minder is met de snelere video chip 10Bit/54MHz of heb dit niks mee temaken. ???

J.A.F._Doorhof

Jaco's speler is een apart verhaal  ;D.
Maar dit is allemaal gebeurt in zeer goed overleg.

Ik heb een Pioneer 939 staan voor vergelijk, is alleen niet helemaal eerlijk daar de 939 VEEL beter klinkt dan de 717.

Ik zal wel vragen of Jaco zijn 717 beschikbaar stelt voor de test (zoals hij al aangaf).

De sneller videoencoder heeft niets te maken met de haperingen in NTSC (wat bedoel je daar precies mee), de eventuele haperingen zouden eerder duiden op een slechte 3/2 pulldown van de speler.

MvrGr.
Frank
Custom installer

martin

CiteerDe sneller videoencoder heeft niets te maken met de haperingen in NTSC (wat bedoel je daar precies mee), de eventuele haperingen zouden eerder duiden op een slechte 3/2 pulldown van de speler.

MvrGr.
Frank

Ik bedoel, dat NTSC in verhouding langzamer loopt als PAL krijg je met snelle bewegingen een soort stoboscoop effect.
nu dacht ik dat met die snelle videoencoder je hier minder last mee had.

martin

Hi frank.

Ik weet niet zeker of de Tos 9200 precies het zelfde is als de 900E. Ik heb een review gevonden met allemaal technische schema's erbij, denk wel leuk voor jou om dat tezien.
http://www.hometheaterhifi.com/volume_8_1/dvd-benchmark-toshiba-sd-9200-dvd-player-3-2001.html

ik heb er niet veel sjoege van, maare is dit good or bad ?

J.A.F._Doorhof

Tja,

Lijkt me dik in orde, alleen het progressive scan gedeelte is niet al te best, maar dat is bekend van de Genesis chipset.

Als je dus geen progressive scan wilt gebruiken blijft de speler een ECHTE aanrader, wil je wel progressive scan gebruiken adviseer ik je sowieso naar een speler die gemod kan worden met de PSM-1.

MvrGr.
Frank
Custom installer