Heilige Graal.................

Gestart door genesis, augustus 15, 2009, 20:40:06

Vorige topic - Volgende topic

advr

Citaat van: genesis op april  1, 2011, 18:27:11
Dat is zeker!

Enne ik wilde vandaag onderdelen voor de ophanging (die versleten zijn), bestellen voor de TD 150, maar die zijn niet meer leverbaar door Thorens, maar wel door..................................... je raad het al............Linn :D  Dus gewoon daar besteld via Hanze Hifi te Zwolle. Toch Handig de 'jatterij' door Linn zo houden zij de 'vintage' Thorens spelers overeind!

Btw wel een nieuwe originele snaar gekocht en geplaats. (zit uiteraard al weer lekker te luisteren naar de Thorens O0)

Genesis

uiteindelijk gaat het toch om het genieten, hoe dat tot stand komt is eigenlijk bijzaak. ;D

ik zit ook heerlijk te luisteren naar mijn LP12 plus gemodde Audio Innovations 500, daar is alles in vervangen en wat verandert... Alles begint nu goed ingespeeld te raken dat ga je merken. Lekker is dat. LP's komen zo nog meer tot hun recht en het was al zo lekker..... 8) 8)

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

genesis

Carpe Diem

advr

de AI heeft veel veranderingen ondergaan... het begon met het verwisselen van de buisvoeten en toen was de beer los...

kijk hier voor wat foto's.

de allerlaatste zijn van de stand nu en hoe het was...
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

De AI in de zon... zie je meteen dat er iets te weinig ruimte in de Ai aanwezig is...

scrutinizer

Citaat van: genesis op maart 31, 2011, 22:15:06
Gisteren ben ik door een goede vriend van mij op een reis genomen 'Back to the future', of tewel voor het eerst in mijn stereo beleving speel ik nu echt een grammafoonplaat. (speel voorheen incidenteel met de Dual CS5000 van mijn schoonvader nadat hij overleden was, maar dat vond ik behoudens een uitzondering ('Once upon a time in West',  van Enrico Morricone),  helemaal nix tov van mijn CD spelert met Genesis lens.

Maar gisteren is de Thorens TD 150 Mk II 'gereanimeerd',  alles schoongemaakt en nagelopen, nw netspanningskabel erop, de Denon DL110 van de Duals CD 5000 en een van der Hul Interlink (type weet ik niet meer), de demping met de rubbers is overleden, dus binnen de mogelijkheden het geheel geoptimaliseerd.

Tevens 2 Mpingo discs (Shun Mook) geplaatst om in mijn situatie de boel te optimaliseren. Dus gisteren plaatjes gaan draaien (zit ik btw op dit moment ook te doen, met een plaat van BB King 'The King of Blues',  eigenlijk een vrij moderne uitvoering, 'slechts' 22 jaar oud! :D)

Maar man man man wat speeld een deze Thorens platenspeler anders als mijn CD speler met alle mods en opties. (dan te weten dat momenteel mijn PS Audio P300 weg is voor reparatie ???), wat een emotie en toch enorm ruimtelijk en precies maar de emotie en dynamiek is toch ver boven de CD speler verheven.

Mijn CD speler set-up is best kostbaar (ruim meer dan >€ 10K) en de de platenspeler koste me € 100 8) de Denon DL110 heeft me 15 jaar geleden denk ik € 40 gekost en de Phono Creek OBD-15 heb ik enkele jaren geleden overgenomen voor € 150. Dus voor nog geen € 300 heb ik een muziekale beleving waar eigenlijk weinig tegen op kan.

CiteerJawel maar niet te diep, er is me uitgelegd dat teveel 'verbetering' ten koste gaat van de emotie en dus de muziek en resulteerd in een technisch goed verhaal waarin de emotie en muziek dus een 'stille dood sterft'.

Genesis

Diegene had dan cojones om deze bewering zo te 'durven' maken. :lookaround:

Anderzijds als hier sprake van is ....

CiteerMaar belangrijker.................... de emotie van de muziek neemt me echt op sleeptouw.............. ;)

is er 'niets' tegen in te brengen.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: advr op april  1, 2011, 20:10:32

De AI in de zon... zie je meteen dat er iets te weinig ruimte in de Ai aanwezig is...

Ah, ze zitten nog steeds in het circuit. ;)
Gaan ze de M&M frase ... "onder onze gekleurde jasjes" nog meemaken, Ad?

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

advr

Citaat van: scrutinizer op april  1, 2011, 20:21:09
Ah, ze zitten nog steeds in het circuit. ;)
Gaan ze de M&M frase ... "onder onze gekleurde jasjes" nog meemaken, Ad?

Anton.

Hoi Anton,

Jazeker, dit was alweer een wat oudere foto... maar vond het wel mooi zo in de zon.. net kunst. :P

Het nieuwe board met de Jensen papier in olie zitten er ook al in. Het speelt nu een uurtje of 50 in en ik heb niets veranderd in die tijd, dat vond ik wel knap van mezelf... ;D ;D
Het is redelijk los aan het komen..

Ook nog met de Silver Mica's aan de slag geweest. Ook erg goede combi eigenlijk. Lagere waarde van 6800pF

(zwaar off topic natuurlijk....)

Wel lekker met een Miniwatt Ecc893 erin, dat was vroeger wel eens kil maar nu totaal niet... :inlove:

Ad.

genesis

Citaat van: advr op april  1, 2011, 19:54:39
de AI heeft veel veranderingen ondergaan... het begon met het verwisselen van de buisvoeten en toen was de beer los...

kijk hier voor wat foto's.

de allerlaatste zijn van de stand nu en hoe het was...

Je zette me ff op het verkeerde been, want bij A.I. denk ik aan Anton Improved, want dat plaats ik bij mijn verbeterde apperatuur. ;D

Genesis
Carpe Diem

advr

Citaat van: genesis op april  1, 2011, 23:34:57
Je zette me ff op het verkeerde been, want bij A.I. denk ik aan Anton Improved, want dat plaats ik bij mijn verbeterde apparatuur. ;D

Genesis

Ja geweldig AI= Anton Improved....

E.e.a. is ook zeker onder de aandacht van Anton geweest, op afstand heeft hij me wel bijgestaan, dat mag en moet gezegd worden!!

Ad.

genesis

Ben vandaag weer eens van buisjes veranderd in mijn pre amp, draai nu weer eens met de Telefunken, gewoon om weer eens van de nuance verschillen te genieten die andere buisjes teweeg kunnen brengen, dat is het leuke van een buizen voortrap. 8) O'ja van Shun Mook een setje tweaks op de buizen van mijn pre vv geplaatst.

Wel ligt mijn PS audio P300 Powerplant al meer dan 7 maanden in de 'lappenmand', wachtend op reperatie, mis dit hele belangrijke component wel, maar ik kan nog steeds genieten, mot alleen wel ff wachten tot het lichtnet wat rustiger is.l

Genesis
Carpe Diem

advr

leuk buisjes wisselen.

in mijn AI 500 heb ik nu Russische NOS (1982) 6P3S-E.
Heerlijke buizen moet ik zeggen.

genesis

Vandaag mijn 2de set Shun Mook super diamond resonators geplaatst, de eerste set is zo'n 2 jaar geleden onder de buizen v.v. gegaan en nu heb ik de 2de set onder mijn loopwerk geplaatst, het blijft verbazingwekkend hoe dit spul werkt, de 2de set geeft mij de beleving van duidelijk meer natuurlijkheid, iets wat 'echt' is herkend een ieder direct, dat is eigenlijk niet goed onder woorden te brengen, maar herken/voel je direct, en de afbeelding alswel de ruimtelijkheid en micro detailering is wederom toegenomen.

Genesis
Carpe Diem

genesis

Citaat van: advr op december 23, 2011, 22:11:07
leuk buisjes wisselen.

Blijft fun om nuance verschillen te kunnen beleven door van buisjes te veranderen. 8)

Genesis
Carpe Diem

advr

Citaat van: genesis op december 28, 2011, 23:25:55
Blijft fun om nuance verschillen te kunnen beleven door van buisjes te veranderen. 8)

Genesis

Klopt..het is ook leuk de verschillen te horen tussen de buisjes.
niet meteen of iets beter of slechter is maar gewoon om te spelen, het vergelijken.
Soms is dan ineens een match met de rest  ;D

Ad.

Midcall

Citaat van: advr op december 23, 2011, 22:11:07
leuk buisjes wisselen.

Klopt, gelukkig nog zwaar ondergewaardeerd, koesteren dus...
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

genesis

Ik merk dat als je een 'witte Raaf' treft je er eigenlijk niet een 'publiek statement' over moet maken, want het gevolg is dan al gauw schaarste en prijsopdrijving. :closedeyes:

Genesis
Carpe Diem

Midcall

Citaat van: genesis op december 30, 2011, 01:24:42
Ik merk dat als je een 'witte Raaf' treft je er eigenlijk niet een 'publiek statement' over moet maken, want het gevolg is dan al gauw schaarste en prijsopdrijving. :closedeyes:

Genesis
Of je moet er een aantal zelf op voorraad hebben liggen voor de toekomst. Dan kan prijsopdrijving interessant zijn. Dat gezegd hebbende, het zijn fantastische buizen  ;)

(niet dat ik mijn voorraadje zal verkopen)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

advr

Citaat van: Midcall op december 30, 2011, 01:03:42
Klopt, gelukkig nog zwaar ondergewaardeerd, koesteren dus...

had al een extra setje gekocht ;D