Heilige Graal.................

Gestart door genesis, augustus 15, 2009, 20:40:06

Vorige topic - Volgende topic

ll0ll

Citaat van: genesis op januari 30, 2010, 12:12:18
Jij bent ook meer een verzamelaar en minder een luisteraar. ::)

Genesis

Ik zie mezelf meer als liefhebber  ::)
Philips LHH1000 | Philips LHH900R | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300R | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

genesis

Citaat van: ll0ll op januari 30, 2010, 14:04:27
Ik zie mezelf meer als liefhebber  ::)

Met ruime verzameling :D  (btw breng je de componenten wel eens tot hun volle potentieel? ;))

Genesis
Carpe Diem

ll0ll

Citaat van: genesis op januari 30, 2010, 17:07:51
Met ruime verzameling :D 

Dat valt mee hoor, enkel de apparaten in m'n onderschrift heb ik. :)

Citaat van: genesis op januari 30, 2010, 17:07:51
btw breng je de componenten wel eens tot hun volle potentieel? ;)

Genesis

Nee, en daar zit dan ook de groeipotentie in m'n set. De bronnen zijn goed, de rest zal ik over meerdere jaren upgraden. :)
Philips LHH1000 | Philips LHH900R | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300R | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

genesis

Alles is zo stabiel blijven staan in mijn beleving zoals eerder gemeld, beleving optima forma. :) Ik overweeg om mezelf op kortre termijn weer eens te verwennen met een set Super Diamond Resonators waarbij ik die nu eerst onder mijn loopwerk wil gaan plaatsen omdat ik verwacht/hoop daar de meeste winst te boeken.

De voorpret hiervan is minstens zo groot als de beleving van het moment om het te mogen beleven. :angel:

Genesis
Carpe Diem

genesis

Vandaag mijn Shakti Stone geplaatst bovenop mijn Genesis digitale lens. Luisteren naar Jan Garbarak zijn Officium met het Hillliard Ensemble. Deze CD ken ik door en door, dus na luisteren de Shakti geplaatst, nix verder veranderd, volume lijkt luider, ondanks dat de potmeter onveranderd is gebleven.

Klankkleur is hetzelfde, maar door de beleving van 'meer' volume verteld dat mij dat ik meer (micro) detail en ruimtelijke afbeelding heb gekregen, eigenlijk is het visueel verwoord 'het verwijderen van vitrage waardoor het beeld duidelijker te zien is'. (niet dat ik het idee had dat de muziek 'omfloerst' klonk) Leuke tweak voor weinig geld! :music:

Binnenkort met Scruty met 2 Mpingo discs plaatsen op de muur tussen mijn speakers waar per speaker 3 Mpingo discs op liggen, waardoor de '3-hoek' zou moeten leiden tot een flinke verbetering van mijn 3-D dieptebeeld en Shun Mook kennende zal de natuurlijkheid en vloeiendheid drastisch verbeteren. En tevens zal ik dan beleven wat de Shun Mook valve resonators aan verbetering zullen geven op mijn buizen VV. O0

Ik zal nog een flinke stap qua beleving mogen tegemoet zien op mijn Marantz CD-12, ook met behulp van. O0

En lest best, de vandaag opgehaalde 20 jaar oude (van de eerste eigenaar O0), in geheel originele staat met documentatie, de Thorens TD 150 MK II, die gaan we naar een heel mooi niveau brengen. Zo doe je jaren weinig tot nix in je stereoset, gewoon omdat je heel tevreden bent en top speeld en dan toch ga je naar het volgende niveau............. ;D

Genesis
Carpe Diem

Peerless Monster

Heerlijk is dat he Gen! Dat fine tunen en dan nog verbeteringen waar te nemen.
Ik vind dat prachtig!

Have fun!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

genesis

Gisteren ben ik door een goede vriend van mij op een reis genomen 'Back to the future', of tewel voor het eerst in mijn stereo beleving speel ik nu echt een grammafoonplaat. (speel voorheen incidenteel met de Dual CS5000 van mijn schoonvader nadat hij overleden was, maar dat vond ik behoudens een uitzondering ('Once upon a time in West',  van Enrico Morricone),  helemaal nix tov van mijn CD spelert met Genesis lens.

Maar gisteren is de Thorens TD 150 Mk II 'gereanimeerd',  alles schoongemaakt en nagelopen, nw netspanningskabel erop, de Denon DL110 van de Duals CD 5000 en een van der Hul Interlink (type weet ik niet meer), de demping met de rubbers is overleden, dus binnen de mogelijkheden het geheel geoptimaliseerd.

Tevens 2 Mpingo discs (Shun Mook) geplaatst om in mijn situatie de boel te optimaliseren. Dus gisteren plaatjes gaan draaien (zit ik btw op dit moment ook te doen, met een plaat van BB King 'The King of Blues',  eigenlijk een vrij moderne uitvoering, 'slechts' 22 jaar oud! :D)

Maar man man man wat speeld een deze Thorens platenspeler anders als mijn CD speler met alle mods en opties. (dan te weten dat momenteel mijn PS Audio P300 weg is voor reparatie ???), wat een emotie en toch enorm ruimtelijk en precies maar de emotie en dynamiek is toch ver boven de CD speler verheven.

Mijn CD speler set-up is best kostbaar (ruim meer dan >€ 10K) en de de platenspeler koste me € 100 8) de Denon DL110 heeft me 15 jaar geleden denk ik € 40 gekost en de Phono Creek OBD-15 heb ik enkele jaren geleden overgenomen voor € 150. Dus voor nog geen € 300 heb ik een muziekale beleving waar eigenlijk weinig tegen op kan.

Maar belangrijker.................... de emotie van de muziek neemt me echt op sleeptouw.............. ;)

Genesis
Carpe Diem

S@m

Citaat van: genesis op maart 31, 2011, 22:15:06

Mijn CD speler set-up is best kostbaar (ruim meer dan >€ 10K) en de de platenspeler koste me € 100 8) de Denon DL110 heeft me 15 jaar geleden denk ik € 40 gekost en de Phono Creek OBD-15 heb ik enkele jaren geleden overgenomen voor € 150. Dus voor nog geen € 300 heb ik een muziekale beleving waar eigenlijk weinig tegen op kan.

Genesis

Kan je nagaan wat een ervaring het wordt als je er nog wat 'dieper' induikt... ;)

Perfectionist

Citaat van: genesis op maart 17, 2011, 22:15:01
Vandaag mijn Shakti Stone geplaatst bovenop mijn Genesis digitale lens. Luisteren naar Jan Garbarak zijn Officium met het Hillliard Ensemble. Deze CD ken ik door en door, dus na luisteren de Shakti geplaatst, nix verder veranderd, volume lijkt luider, ondanks dat de potmeter onveranderd is gebleven.

Mooie plaat trouwens Officium van Garbarek, ligt hier ook regelmatig in de cd speler....
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

genesis

Citaat van: S@m op maart 31, 2011, 22:18:37
Kan je nagaan wat een ervaring het wordt als je er nog wat 'dieper' induikt... ;)

Jawel maar niet te diep, er is me uitgelegd dat teveel 'verbetering' ten koste gaat van de emotie en dus de muziek en resulteerd in een technisch goed verhaal waarin de emotie en muziek dus een 'stille dood sterft'. De voeding gaat via de Powerplant van PS Audio lopen (P300), er komt een andere mat op en een Clamp van Goldmund en een beter element en natuurlijk word de demping en de snaar die beide zijn overleden vervangen.

Maar daarbij zal het blijven en deze up-grades worden gefaseerd ingevoerd, omdat elke verbetering een beleving op zichzelf is en het gaat niet om de eindbestemming maar de reis daar naartoe. ;)

Genesis
Carpe Diem

advr

Citaat van: genesis op maart 31, 2011, 22:15:06

Maar belangrijker.................... de emotie van de muziek neemt me echt op sleeptouw.............. ;)

Genesis

Dat wordt wat als je het element verwisselt... de ophanging zal na al die jaren wel stugger geworden zijn... :P

Veel plezier. Ben blij dat ik mijn LP12 nooit op zolder heb gezet. ;D

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

genesis

Citaat van: Perfectionist op maart 31, 2011, 22:21:39
Mooie plaat trouwens Officium van Garbarek, ligt hier ook regelmatig in de cd speler....

Staat geweldig los in de ruimte met tientallen meters naar achter wegstervende weergave, vooral in het pikke donker s'nachts luister ik dit heel graag.

Genesis
Carpe Diem

genesis

Citaat van: advr op maart 31, 2011, 23:01:59
Dat wordt wat als je het element verwisselt... de ophanging zal na al die jaren wel stugger geworden zijn... :P

Veel plezier. Ben blij dat ik mijn LP12 nooit op zolder heb gezet. ;D

Ad.

Wist jij dat de Thorens TD 150 Mk II eigenlijk de de voorloper van de Linn Sondek is................. Linn heeft die gewoon 'gepikt' van Thorens (was dat niet Tiefenbrunn of zoiets............).  :D

En je hebt gelijk de vering is wel overleden en in de toekomst een leuk element is ook een optie.

Genesis
Carpe Diem

genesis

Verhip! :o  Zit nu een plaat te luisteren van Joe Henderson, Page One (Blue Note 4140). Nu heb ik de piano gewoon 2,5 meter buiten mijn rechter speaker staan net zoals de Contrabas. En de zowel de toetsen alswel de snaren zijn heel precies te volgen. Dat terwijl deze plaat geen Q-sound opname heeft, zoals ik ken van CD. Ook op links is er sprake van plaatsing buiten speaker (verder dan ik gewend ben), als ook plaatsing naar voren zonder dat het opdringerig word.

En de natuurlijkheid is ongekend echt, grappig eigenlijk deze ervaring na al ruim 25 jaar met stereo bezig te zijn, ze zeggen wel eens dat ieder mens zijn eigen tempo kent, maar ik ben geloof ik wel een beetje erg traag.....................

Maar daar heb ik wel een weerwoord op, 'beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald'! :D

Genesis
Carpe Diem

Perfectionist

Citaat van: genesis op maart 31, 2011, 23:03:26
Staat geweldig los in de ruimte met tientallen meters naar achter wegstervende weergave, vooral in het pikke donker s'nachts luister ik dit heel graag.

Genesis

Deze is ook erg de moeite waard...

Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

R

Beiden erg mooi, maar twelve moons wordt hier het meest gedraaid!

Perfectionist

Visible world is wat lichter, meer verteerbaar, Officium is bijna sacrale muziek, inderdaad om in het pikkedonker te beluisteren. Twelve moons heb ik ook wel gehoord maar niet in bezit.

genesis

Citaat van: Perfectionist op april  1, 2011, 00:13:45
Deze is ook erg de moeite waard...

Heb ik ook. ;)

Genesis

Btw liggen redelijk op 1 lijn, behalve qua kleding, jij in een 3-delig pak en ik (in vrije tijd) vaak een Pitt-bull smoking :D
Carpe Diem

genesis

Citaat van: R op april  1, 2011, 00:24:58
Beiden erg mooi, maar twelve moons wordt hier het meest gedraaid!

Dat was mijn eerste CD van Jan Garbarak, tjeetje alweer zo'n 15 jaar geleden of zo?! ;D

Genesis
Carpe Diem

Peerless Monster

Citaat van: genesis op april  1, 2011, 08:19:36
Heb ik ook. ;)

Genesis

Btw liggen redelijk op 1 lijn, behalve qua kleding, jij in een 3-delig pak en ik (in vrije tijd) vaak een Pitt-bull smoking :D

Volgens mij misstaat jou dat ook niet Gen, zo'n 3-delig pak! ;D
Leuk dat je de LP weer gevonden hebt... Ben ook weer een beetje orienterende.
Heb nu 3 platenspelers inmiddels.... Maar van allen zijn de elementen toch niet helemaal lekker...
Het is ook allemaal MM... Het liefste zou ik nu overstappen naar mc of mi...

Have fun!!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

genesis

Citaat van: Peerless Monster op april  1, 2011, 13:29:06
Volgens mij misstaat jou dat ook niet Gen, zo'n 3-delig pak! ;D
Leuk dat je de LP weer gevonden hebt... Ben ook weer een beetje orienterende.
Heb nu 3 platenspelers inmiddels.... Maar van allen zijn de elementen toch niet helemaal lekker...
Het is ook allemaal MM... Het liefste zou ik nu overstappen naar mc of mi...

Have fun!!

Ik Pb je ff. ;)

Genesis
Carpe Diem

Perfectionist

Citaat van: genesis op april  1, 2011, 08:19:36
Heb ik ook. ;)

Genesis

Redelijk op 1 lijn zeker, qua salaris alleen niet helemaal.  :tongue2: :D ;)

advr

Citaat van: genesis op maart 31, 2011, 23:07:39
Wist jij dat de Thorens TD 150 Mk II eigenlijk de de voorloper van de Linn Sondek is................. Linn heeft die gewoon 'gepikt' van Thorens (was dat niet Tiefenbrunn of zoiets............).  :D

En je hebt gelijk de vering is wel overleden en in de toekomst een leuk element is ook een optie.

Genesis

zo gaan de geruchten...
ik weet het. maar beter goed gejat dan slecht gemaakt ;D ;D

mijn huidige LP12 heeft maar weinig nog te maken met de oude 150MKII.
Overigens heb ik heeeeel lang met een 160 MKII gespeeld... vandaar dat ik de LP12 ook erg mooi vind denk ik... ;D ;D

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

genesis

Citaat van: Perfectionist op april  1, 2011, 14:35:00
Redelijk op 1 lijn zeker, qua salaris alleen niet helemaal.  :tongue2: :D ;)

Klopt van dat verschil kan jij een 3-delig pak dragen en ik kom niet verder dan een 'Camping Smoking'! :D

Genesis
Carpe Diem

genesis

Citaat van: advr op april  1, 2011, 17:20:23
zo gaan de geruchten...
ik weet het. maar beter goed gejat dan slecht gemaakt ;D ;D

mijn huidige LP12 heeft maar weinig nog te maken met de oude 150MKII.
Overigens heb ik heeeeel lang met een 160 MKII gespeeld... vandaar dat ik de LP12 ook erg mooi vind denk ik... ;D ;D

Ad.

Dat is zeker!

Enne ik wilde vandaag onderdelen voor de ophanging (die versleten zijn), bestellen voor de TD 150, maar die zijn niet meer leverbaar door Thorens, maar wel door..................................... je raad het al............Linn :D  Dus gewoon daar besteld via Hanze Hifi te Zwolle. Toch Handig de 'jatterij' door Linn zo houden zij de 'vintage' Thorens spelers overeind!

Btw wel een nieuwe originele snaar gekocht en geplaats. (zit uiteraard al weer lekker te luisteren naar de Thorens O0)

Genesis
Carpe Diem