3 x een Blu Ray speler afgeleverd...

Gestart door CineSmurf, augustus 14, 2009, 18:15:27

Vorige topic - Volgende topic

CineSmurf

Mijn buurman heeft een bijzonder probleem.

Bij een internetshop een BD80 besteld. Vervolgens worden er twee afgeleverd. Gebeld dat ie er twee heeft gehad. En je raad het al .... vandaag werd er nog één afgeleverd.  :pompom:

Wat moet/kan je hiermee? Terugsturen, houden (wellicht niet helemaal ethisch), na hoe lang kunnen ze 'm nog komen ophalen? Mag je de doos openmaken?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Tube-freak

Nou hij heeft het toch gemeld?  Dus ik zou gewoon nog een mail sturen misschien kan hij een handeltje beginnen met die 4e die hij dan krijgt...  :D

Nee hoor geintje natuurlijk.  Ik zou er nog maar gewoon een email sturen.  Wel zorgen dat ze zelf voor de kosten op draaien en niet de buurman.
Dat soort dingen gebeurt mij nou nooit dat ik gratis spullen krijg...
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

celerontje

Doe mij er maar één! (voor bij de TV in de woonkamer) ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

CineSmurf

Citaat van: celerontje op augustus 14, 2009, 18:48:12
Doe mij er maar één! (voor bij de TV in de woonkamer) ;D

Gek, was precies mijn reactie.  :popcorn:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

RobinAFCA

Samsung PS50C7700 3D| Onkyo TX-SR605E | Fronts B&W DM604s2 | Center B&W LCR-3 | Backs B&W DM602s2 | Sub BK XLS300 | Playstation 3 | Wii | FULL HD HTPC | Supra/Canare/Ixos cables | Logitech Harmony One

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70118.0

AllStar

Snap niet dat mensen ze zouden houden. Natuurlijk maken zíj een fout, maar als jou zoiets overkomt ben je ook blij als iemand eerlijk is.

Joris1971

Citaat van: AllStar op augustus 17, 2009, 09:13:39
Snap niet dat mensen ze zouden houden. Natuurlijk maken zíj een fout, maar als jou zoiets overkomt ben je ook blij als iemand eerlijk is.

Hoe lomp kun je zijn om als er gebeld wordt dat er 2 afgeleverd zijn ipv 1 om er dan nog 1 te bezorgen.

Van die buurman snap ik ook iets niet: hij had toch bij de 1e levering de 2e blu-ray speler kunnen weigeren, maar vooral die zending erna zou ik niet geaccepteerd hebben vd postbode/bezorger.

CineSmurf

Citaat van: Joris1971 op augustus 17, 2009, 09:29:41
Hoe lomp kun je zijn om als er gebeld wordt dat er 2 afgeleverd zijn ipv 1 om er dan nog 1 te bezorgen.

Vooral die begrijp ik inderdaad ook niet.

Ik zou het inderdaad ook meteen hebben geweigerd. Houden lijkt me onethisch, maar de vraag is vooral hoeveel moeitje je nu moet doen om het recht te zetten voor de webshop. Mijn buurman had ook zoiets: ik stuur wel een mailtje dat ze ze 's-avonds kunnen komen halen. Hij vraagt zich vooral af of je nu inderdaad met die dingen naar het postkantoor moet, met het risico dat ze in de post kwijtraken.

En ik stelde natuurlijk voor om een doos open te maken om even uit te proberen in mijn setup, tot ze 'm komen halen.  :headbanging: Vraag is of je daar problemen mee krijgt.

reza

Gewoon NORMAAL terug sturen he, zo moeilijk is dat toch niet!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

CineSmurf

Citaat van: reza op augustus 17, 2009, 09:40:16
Gewoon NORMAAL terug sturen he, zo moeilijk is dat toch niet!

Tenzij je natuurlijk een webshop hebt die als je belt om te vragen wat je er mee moet doen en hoe je 'm kan terugsturen, je een derde speler afgeleverd krijgt....

Probleem is natuurlijk helemaal niet of ze terugmoeten, uiteraard. Behalve de humor om te bedenken dat je ze kan houden lijkt me toch niet dat je er recht op hebt. De vraag is natuurlijk meer (maar daar weten we na vandaag wellicht meer over als de klantenservice weer open is): hoe krijg je zo'n speler terug. Je kan natuurlijk de speler op de post doen richting webwinkel, maar ik zou geen vertrouwen hebben in zo een webwinkel. Hoe voorkom je dat je 'm nu terugstuurd en over 10 maanden twee facturen krijgt omdat de accountant bij het controleren van de jaarrekening ziet dat er nog twee spelers naar jou zijn gegaan waar je voor getekend hebt.

Anyway. Ik meld nog wel even hoe het afloopt....

HermanW.

Ik denk niet dat ze op het moment dat ze de derde stuurden, reeds wisten dat er een tweede onterecht is bezorgd.
Kortom: gewoon contact opnemen met de webshop en vragen hoe deze twee ten onrechte geleverde BD spelers tergestuurd konnen worden (uiteraard zonder kosten te maken).

Hanky Panky

Eerst vragen of ze porto kosten voor het terugsturen overmaken of een ophaalservice laten komen.

Fax ze 1 keer (dat is goedkoper dan aantekenen) dat je er drie hebt en er 2 terug wil sturen. Reageren ze niet... jammer dan.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

CineSmurf

Citaat van: Hanky Panky op augustus 17, 2009, 13:18:14
Fax ze 1 keer (dat is goedkoper dan aantekenen) dat je er drie hebt en er 2 terug wil sturen. Reageren ze niet... jammer dan.

Zijn er nog consequenties voor het deel "jammer dan"? Het zou toch lullig zijn als je de spelers doorverkoopt en vervolgens alsnog een rekening krijgt voor het volle bedrag.

Hanky Panky

Citaat van: CineSmurf op augustus 17, 2009, 13:20:06
Zijn er nog consequenties voor het deel "jammer dan"? Het zou toch lullig zijn als je de spelers doorverkoopt en vervolgens alsnog een rekening krijgt voor het volle bedrag.

Als je een fax (met verzendrapport voor jezelf waaruit blijkt dat de fax is aangekomen) hebt gestuurd en ze reageren niet wat moet je dan nog meer doen?
Het is jouw fout immers niet.

Ik zou ze niet doorverkopen maar bewaren, ze zijn immers formeel niet van jou  ;)

Gaat de eerste kapot dan heb je nog wat reservespelers op de bank zitten  :)

CineSmurf

Volgens mij is dit zinvol advies. Ik zal het eens doorspelen aan hem.

Als ie geen ruimte heeft, mag ie 'm wel bij mij in mijn HT-rek bewaren, zolang.  :pompom:

denoontje

zou wel in de fax zetten een uiterste reageerdatum ;-)

Nahpets

Daar wordt je nog steeds geen eigenaar mee.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

celerontje

Maar zijn voor het bedrijf de kansen op een gegeven moment niet verspeeld?

Hanky Panky

Citaat van: celerontje op augustus 17, 2009, 17:16:55
Maar zijn voor het bedrijf de kansen op een gegeven moment niet verspeeld?

Nee, niet op hele korte termijn. Een vordering die verjaard is het niet (je hebt immers maar 1 speler besteld), ik zou het meer zien als 'gevonden voorwerpen' waarbij je eerlijk meldt dat je iets teveel hebt gekregen.
Er is wetgeving (boek 7 art 7 BW) dat je ongevraagd toegezonden artikelen mag houden als er tevens om betaling wordt gevraagd. Ik zie een beroep hierop niet zo 1-2-3 slagen omdat dit niet vergelijkbaar is.

Mijn persoonlijke insteek zou zijn dat ik ze 2 keer een fax zou sturen waarin ik vraag het teveel geleverde op te halen binnen een redelijke termijn (4 weken oid) dan wel mij een pakketzegel / RMA retourzendingcode te geven. Ik zou niets voorschieten, je moet maar zien dat je je centen weer terugkrijgt.

Na twee faxen zou bij mij de welwillendheid ophouden, maar...that's me.

Vin_cent

fax 1: Ik heb 1 besteld 3 ontvangen, willen jullie de te veel geleverde goederen komen halen

fax 2: Ik heb nog geen reactie gehad, ik verzoek u dringend de goederen binnen 7 dagen af te halen. Hierna ben ik helaas genoodzaakt een vergoeding te vragen voor de opgeslagen goederen. De kosten bedragen € 10,= per week per speler  ;)

Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

celerontje

denoontje

Erik

Citaat van: Vin_cent op augustus 17, 2009, 17:49:39
fax 1: Ik heb 1 besteld 3 ontvangen, willen jullie de te veel geleverde goederen komen halen

fax 2: Ik heb nog geen reactie gehad, ik verzoek u dringend de goederen binnen 7 dagen af te halen. Hierna ben ik helaas genoodzaakt een vergoeding te vragen voor de opgeslagen goederen. De kosten bedragen € 10,= per week per speler  ;)

je vergeet de administratie kosten in rekening te brengen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

En wettelijke rente na de eerste sommatie/aankondiging  :headbanging:       :D