Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Gestart door Kwabbernoot, augustus 12, 2009, 11:59:56

Vorige topic - Volgende topic

Kwabbernoot

Ik zou zeggen lees deze (nog) eens.

Citaat van: Kwabbernoot op november 22, 2020, 19:53:51
2016 alweer. Alsof het niets is.

Ennieweej, eindelijk weer eens een flinke verandering in de set. Glas en toeterts is niet meer. Nu is het:

Na een halve dag schuiven en draaien begint het te leven. Zo erg zelfs dat het al wel duidelijk is wat het veld gaat ruimen: de Avantgarde Acoustic hoorns. Van alle apparaten die ik had dacht ik dat die het wel zouden redden tot aan mijn dood.

...En toen kwam deze kans voorbij.

Dutch & Dutch 8c.

Groeten...

Als het goed staat nog een beetje kabel management doen en de verlichting weer voor elkaar maken.

scrutinizer

Citaat van: Kwabbernoot op november 30, 2020, 20:39:22
Ik zou zeggen lees deze (nog) eens.
Ik zou zeggen...goede vraag?
Gezien je deze een geruime tijd in gebruik hebt gehad... en ik ervan uit ga en aanneem dat je genoeg beluisterd hebt over tijd.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kwabbernoot

Schijnbaar minder dan de 8c's op dit moment in mijn leven.
Ik ben jaren (> 11 jaar) lang happy geweest met mijn UNO's. En ik was dat nog steeds. Dus blijkbaar was dat een prima keuze destijds. Maar ja, soms komt er wat beters voorbij.

Groeten...

scrutinizer

Citaat van: Kwabbernoot op november 30, 2020, 20:57:36
Schijnbaar minder dan de 8c's op dit moment in mijn leven.
Ik ben jaren (> 11 jaar) lang happy geweest met mijn UNO's. En ik was dat nog steeds. Dus blijkbaar was dat een prima keuze destijds. Maar ja, soms komt er wat beters voorbij.

Groeten...
Vandaar mijn opmerking  "about face"  for something completely different.
Fijn voor je dat het zo uitpakt. Njoy
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

katwax

Citaat van: Kwabbernoot op november 30, 2020, 19:46:37
Hmm, helemaal niet aan gedacht. Eens zien wat dat oplevert. Bedankt voor de tip.

Groeten...
Dit is toch mooi, je laat het klinken zoals je het wil, maar nadeel is dat je het ook verkeerd kan laten klinken. Dus niet te snel opgeven en bij elke setting goed registreren wat je hebt aangepast. Dan kan je indien het niet het gewenste effect hebt makkelijker terug zonder dat je van 0 terug moet beginnen. Zeker bij het fijnere tweaken een aanrader :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Staaled

Citaat van: chansig op november 30, 2020, 18:42:23
Je kan ze zachter zetten.  :D

Lees je ervaringen. Leuk om te lezen. De mijne gaan minder diep. Maar inderdaad zelfde tweeter. Jouw gehoorde helderheid ervaar ik al jaren niet. Kan me ook niet meer herinneren of dit een opvallend iets was toen ik vanaf de Scan Speaks naar deze speakers ging.

Je gaat nog een serieuze stap ervaren als je de metingen correct ingevoerd krijg. Laatste keer heb ik handmatig een x aantal vage filter instellingen eruit gehaald. Geen idee hoe die erin kwamen...maar sloeg het gehele geluid plat. Volgens mij ergens rond de 400 waar hij zijn eigen gang leek te gaan een correctie deed.

Zou zomaar kunnen dat het mijn onhandigheid was. De verkoop van de mijne zie ik niet 1,2 en 3 gebeuren. Dus ik verwacht nog wel even aan de m vast te zitten. Gelukkig geen straf.

Gr. Hans

Ik schat dat de waargenomen helderheid meer te maken heeft met de betere laagrespons in de ruimte.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kwabbernoot

Kun je uitleggen wat je bedoelt?

Groeten...

Staaled

Als laag dreunt/versmeert komt met name hoog in de verdrukking.
Is laag weer proportioneel valt niet enkel het laag op, maar ook een minder wollige (meer heldere) totale weergave.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kwabbernoot

Ah, op die manier. Euhmm, nee. Dat schat je verkeerd. Misschien was mijn omschrijving ook niet helemaal accuraat. Ik bedoelde te zeggen dat de welbekende S en T-klanken wat meer aanwezig zijn dan bij mijn oude speakers.

Groeten...

scrutinizer

Hoe ervaar je na wat instellingen, of mss Martijn die inmiddels langs geweest is, deze eigenschappen nu, kwabber?

Kwabbernoot

Ik heb de DSP nog niet ingesteld. Martijn had helaas geen tijd, dus dat gaat nog gebeuren. Ik heb het zelf geprobeerd maar dat ging niet geweldig. Als ik weer tijd en zin heb zal ik het nog eens proberen. Ik weet waar het misging.

Het temperen van de treble heeft heel aardig gewerkt om de te heldere S en T-klanken een beetje te verminderen. Maar dat is ook nog niet helemaal klaar.

Ik wil ook nog de akoestiek enigszins aanpakken en daarna zal ik het inregelen waarschijnlijk allemaal opnieuw kunnen gaan doen.

Groeten...

katwax

Citaat van: Kwabbernoot op december  2, 2020, 12:33:03
Ik heb de DSP nog niet ingesteld. Martijn had helaas geen tijd, dus dat gaat nog gebeuren. Ik heb het zelf geprobeerd maar dat ging niet geweldig. Als ik weer tijd en zin heb zal ik het nog eens proberen. Ik weet waar het misging.

Het temperen van de treble heeft heel aardig gewerkt om de te heldere S en T-klanken een beetje te verminderen. Maar dat is ook nog niet helemaal klaar.

Ik wil ook nog de akoestiek enigszins aanpakken en daarna zal ik het inregelen waarschijnlijk allemaal opnieuw kunnen gaan doen.

Groeten...
Je vereenvoudigd je set wel, maar het wordt er daarom niet makkelijker op.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kwabbernoot

Dat valt best mee. Bij de vorige speakers gebruikte ik ook DSP. En als het eenmaal is ingesteld heb ik er geen omkijken meer naar. Ik ben niet iemand die constant blijft klooien om het maximale eruit te willen puren. Als het goed is, is het goed.

Groeten...

scrutinizer

Citaat van: Kwabbernoot op december  2, 2020, 12:33:03

Groeten...
Het temperen op deze wijze is vaak breedbandig.
Denk idd dat wat gerichte, smalbandige aandacht je wel wat meer oplevert gezien je sound processing niet als beperkend hebt ervaren in het verleden.

Koen K

Smalbandige aanpassingen in het midhoog doen is een slecht idee, tenzij het is om voor afwijkingen van de speaker zelf te corrigeren.

Kwabbernoot

Dat was ik ook niet van plan te gaan doen.  ;)

Groeten...

scrutinizer

Citaat van: Koen K op december  2, 2020, 19:43:46
Smalbandige aanpassingen in het midhoog doen is een slecht idee, tenzij het is om voor afwijkingen van de speaker zelf te corrigeren.

Dan word het de dekbed boogie, Kwabber.
Ondanks ik niet denk of in jou verslag gelezen heb, dat jou ruimte, gezien je daarin met de UNO's hebt gespeeld, gevoeligheid vertoonde in dit gebied.

(ik ga ervan uit dat de D&D geen passief filter gebruikt. Dus zowel breed als ook smalbandig ingrijpen doet veel af aan de signatuur. Waarin het 'te' smalbandig gepaard zou kunnen gaan met ringing)

Kwabbernoot

Even een beter fotootje.

Met kerstversiering.  :xmas:

Groeten...

chansig

En kerstbellen...mooi.

Inmiddels al bekend en gewend hoe het eea werkt ?

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op december 25, 2020, 11:32:34
En kerstbellen...mooi.

Inmiddels al bekend en gewend hoe het eea werkt ?

Gr. Hans
Kerstbellen? Je bedoelt die lampen eronder? Daar moet ik nog wat beters op verzinnen. Maar voor nu goed genoeg.

Ik heb ondertussen de DSP ingesteld, als je daar op doelt. Maar dat was meten en erin schieten. Daar is vast nog winst te behalen. Er zit nog een deukje rond de 75 Hz.

Citaat van: doorofnight op december 25, 2020, 11:33:43
Netjes! :)

Dank je. Een stuk netter dan met mijn vorige luidsprekers. Dat ging gepaard met een enorme kabelspaghetti. Uiteraard konden de speakers daar niets aan doen. :laugh:

Achter de tv staan platen Akotherm, gewoon om eens mee te spelen. Daar komt op den duur hopelijk een mooiere oplossing voor.

Groeten...

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op december 25, 2020, 11:41:40
Kerstbellen? Je bedoelt die lampen eronder? Daar moet ik nog wat beters op verzinnen. Maar voor nu goed genoeg.

Ik heb ondertussen de DSP ingesteld, als je daar op doelt. Maar dat was meten en erin schieten. Daar is vast nog winst te behalen. Er zit nog een deukje rond de 75 Hz.

Klopt de lampen...ziet er vast leuk uit in de avond. Maar qua klank wat is nu het grootste verschil voor je met de Toeters ? En als het een klein niet zo heel diep en breed deukje is zou ik me er niet heel veel zorgen over maken. Deukje in je ego is bv erger.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

vanzomereng

Vreemde LS-stands,  lijken wel barkrukken (waar ik trouwens veel ervaring mee heb  ;D)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Tabcam

Citaat van: VANZOMERENG op december 25, 2020, 14:04:01
Vreemde LS-stands,  lijken wel barkrukken (waar ik trouwens veel ervaring mee heb  ;D)
Vind ze juist wel mooi, mooi open en lijken me stabiel :inlove:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kwabbernoot

Citaat van: TabCam op december 25, 2020, 14:33:14
Vind ze juist wel mooi, mooi open en lijken me stabiel :inlove:.
Ik vind ze eerlijk gezegd ook mooi. Anders dan de standaard standaard maar wel mooi. En ze zijn verrassend stabiel.

Citaat van: chansig op december 25, 2020, 11:44:24
Klopt de lampen...ziet er vast leuk uit in de avond. Maar qua klank wat is nu het grootste verschil voor je met de Toeters ? En als het een klein niet zo heel diep en breed deukje is zou ik me er niet heel veel zorgen over maken. Deukje in je ego is bv erger.. :D

Gr. Hans
Ik maak mij ook niet druk over dat deukje maar ik weet dat het er zit en ik denk dat het vrij simpel op te lossen is. Maar dat heb ik nog niet geprobeerd wat ook wel aangeeft dat ik het zo ook wel goed vind.
Het verschil met mijn toeters kom ik nog een keer op terug. Ik kan nog niet helemaal de vinger leggen op waar het grote verschil nu precies zit.

Groeten...