Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Gestart door Kwabbernoot, augustus 12, 2009, 11:59:56

Vorige topic - Volgende topic

RZeemering

Citaat van: DofN op februari 12, 2024, 21:34:38Ik luister nu naar Way to Go van Orlando Weeks.

Bij "Hey" in de eerste minuten van het nummer sterft de echo meters breed voor me uit, (net als bij andere geluidjes in dit nummer) met uBacch aan klinkt dat uitsterven zelfs achter me. Het heel subtiel, maar het is er wel degelijk. Het hele album is zeer uBacch vriendelijk.
Dank voor de tip. Kende het niet. lekker album voor laat in de avond in een 'surround' wolkje :)
Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Hannibal_

Citaat van: Kwabbernoot op februari 12, 2024, 21:20:23Dat was wat Tabcam beschreef. Ik dacht dat het ging om Fun Lovin' Criminals' Scooby Snacks uit de 2 meter sessies serie.

Groeten...

Ow... dat moet er wel goed uitkomen hoor, want erg lekker nummer
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

chansig

Nu vind ik die 2 meter sessies erg leuk en fijn qua muziek. Maar qua opname niet altijd even vermakelijk. Maar zoals gezegd: Gelukkig maakt de muziek alles goed.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kwabbernoot

Ondertussen zijn er nog twee aankopen te vieren.
Omdat mijn huidige set eigenlijk wel zijn eindpunt lijkt te hebben bereikt (Dutch & Dutch 8C met BACCH en Roon) moet de jeuk zo af en toe met wat anders worden behandeld. De eerste aankoop was een Bluetooth hoofdtelefoon met ANC: de Focal Bathys.

Focal-bathys-wireless-headhone-lifestyle-lexicom-multimedia-1024x337.jpg

Bevalt tot nu toe erg goed met een hoog draagcomfort.

Fijn apparaat, zeker met de aanwezige Mimi dsp die prettig werkt.

Verder ben ik mijn oude vertrouwde Pioneer DAP kwijt dus moest er wat anders komen. Dat is de iBasso DX260 geworden. 8 dacs die samenwerken. Als dat geen goed geluid oplevert... Daarbij zijn het Cirrus Logics, een merk waar ik nog geen ervaring mee had.

Screenshot-2024-06-12-at-13.32.53_result-1008x1024.jpg
Plaatje van het internet.

Hij werd ook nog geleverd met een burn-in kabeltje voor de gebalanceerde uitgang. Veel audiofieler wordt het niet. Deze is voor gebruik met mijn Shure IEM's. Wellicht dat daar nog wat anders voor komt. Ook gebruik ik hem als USB dac, ter "vervanging" van een AudioQuest Dragonfly Red, wat hij meer dan prima doet. Helaas nog geen Roon ondersteuning, vreemd genoeg. Na het installeren van Roon, kon ik één album afspelen. Sindsdien kan ik het apparaat zelf niet meer kiezen om de muziek op af te spelen. Tja. Maar goed, onderweg is Roon toch geen optie.

Groeten...

RCD

Hoe staat het met het speaker project?

Rob

Kwabbernoot

RCD

Sorry per ongeluk in het verkeerde topic. Foutje.

Kwabbernoot

Ah, ik dacht al dat er iets niet goed ging. Toch weer eventjes langer bovenaan gestaan in de showcase topics lijst. :pompom:  Mijn dank daarvoor. 8)

Groeten...

brt

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Marco66

Citaat van: RZeemering op februari 12, 2024, 22:17:02Dank voor de tip. Kende het niet. lekker album voor laat in de avond in een 'surround' wolkje :)

Klinkt lekker id, ook maar even opgeslagen.
Woonkamer: Laiv Crescendo Verse & Chorus mono amps, T+A R10
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Kwabbernoot

En, zoals dat gaat. Ben je iets een half jaar kwijt, koopt een vervangend product en daar is ineens het apparaat terug. :unsure:

PXL_20240816_084634913~2_copy_3429x2708.jpg

De Pioneer XDP-100R naast de iBasso DX260.

Groeten...

Kwabbernoot

Oh, en Roon is ondertussen ook werkend. In de settings moest wat aangepast worden. Perfect is het echter niet. Roon kan de sampling rate niet aanpassen en gebruikt dan dus de laatst gebruikte sr.

Groeten...

Kwabbernoot

Citaat van: brt op augustus 15, 2024, 00:13:23Roon onderweg = Roon ARC ;)
I know, maar dat heb ik nooit ingesteld. Ik houd er niet zo van allerlei poorten open te moeten zetten om extern bij mijn bestanden te kunnen. Dus een micro sd kaart erin voor mijn eigen bestanden en daarnaast Spotify of Tidal.

Groeten...

brt

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 16, 2024, 11:02:13I know, maar dat heb ik nooit ingesteld. Ik houd er niet zo van allerlei poorten open te moeten zetten om extern bij mijn bestanden te kunnen. Dus een micro sd kaart erin voor mijn eigen bestanden en daarnaast Spotify of Tidal.

Groeten...

Dat dekt de lading dan behoorlijk, zou je zeggen
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Kwabbernoot

Nu ik een beetje aan het rondstruinen ben in de wereld van de hoofdtelefoons, kom ik toch grappige dingen tegen. Onderstaande foto is een voorbeeld. Waar luistert de man naar als er geen bron is aangesloten op de hoofdtelefoon-versterker? Deze heeft geen streaming mogelijkheden.

20220304144035_Review_Warwick_Acoustics_Bravura_4.jpg
 :laugh:

Groeten...

RZeemering

Citaat van: Kwabbernoot op september  1, 2024, 12:12:28Nu ik een beetje aan het rondstruinen ben in de wereld van de hoofdtelefoons, kom ik toch grappige dingen tegen. Onderstaande foto is een voorbeeld. Waar luistert de man naar als er geen bron is aangesloten op de hoofdtelefoon-versterker? Deze heeft geen streaming mogelijkheden.

20220304144035_Review_Warwick_Acoustics_Bravura_4.jpg
 :laugh:
Dit is het nieuwste van het nieuwste, hij hersenscant de elpee die hij in zijn handen heeft en dat luistert hij audiofile verantwoord via de koptelefoon.
Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Peerless Monster

Misschien is dit een stroomdraad en brondraad ineen? Dat is ook nieuw. Laten we ruis introduceren, of nabootsen op digitale muziek voor de ervaring nog echter te maken als je een LP-hoes openslaat.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

AudioLaan

Waarom staat zijn bank omgedraaid op het kleed? Ook nieuw?
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Canor | Fischer&Fischer | Gato-audio | Isotek | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Morel | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone |  QED | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

brt

Hoe meer je er naar kijkt, hoe fascinerender die foto wordt inderdaad.

Waarom hebben ze die voetstappen uit het vloerkleed (rechtsachter) niet ff gladgestreken bijv?

AudioLaan

Citaat van: brt op september  2, 2024, 10:36:10Hoe meer je er naar kijkt, hoe fascinerender die foto wordt inderdaad.

Waarom hebben ze die voetstappen uit het vloerkleed (rechtsachter) niet ff gladgestreken bijv?

En van wie zijn die voetstappen. En welke richting liep die persoon en waarom.  :sneaky2: 

Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Canor | Fischer&Fischer | Gato-audio | Isotek | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Morel | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone |  QED | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

Kwabbernoot

:laugh:  :laugh:  :laugh:

Waarom een kussen achter zijn rug? Is de bank te diep voor hem? Heeft hij de verkeerde bank gekocht? Zit hij niet thuis? :pompom:

Peerless Monster

Citaat van: Laan op september  2, 2024, 10:46:11En van wie zijn die voetstappen. En welke richting liep die persoon en waarom.  :sneaky2: 

Ja inderdaad. die vielen me ook al op. Kortom we houden van perfectie. Dit soort plaatjes... laat dat.  :angel:
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

AudioLaan

Of is hij op de lp hoes aan het zoeken hoe de plaat op zijn toestel af te spelen?

Peerless Monster

Citaat van: Laan op september  2, 2024, 11:22:12Of is hij op de lp hoes aan het zoeken hoe de plaat op zijn toestel af te spelen?

Als ik hem zo hannesen, probeert hij de plaat uit de hoes te krijgen. Laten we dat eerst maar eens uitproberen   ;D

Peerless Monster

Citaat van: Kwabbernoot op september  2, 2024, 11:01:44:laugh:  :laugh:  :laugh:

Waarom een kussen achter zijn rug? Is de bank te diep voor hem? Heeft hij de verkeerde bank gekocht? Zit hij niet thuis? :pompom:

ouderdom? Ondersteuning van de rug door de te zware kopftelephone?