Sandervg's hometheater --> weer luidsprekers geluisterd

Gestart door sandervg, augustus 7, 2009, 10:20:50

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

celerontje


Wat een asshole en een vreselijk stuk vreten die dit geflikt heeft! :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Joris1971

Met alle respect: maar waarom koop je een Velodyne niet gewoon bij een nederlandse dealer zoals beter Beeld en Geluid.
Dan weet je zeker dat je geen kat in de zak koopt.
Ik vind het enorm rot voor je, maar dit soort shit krijg je dus als je via het buitenland, zonder het zelf op te gaan halen, blindelings mensen vertrouwt dus.

garmtz

O.k. Inderdaad gewoon een Velodyne SPL serie subwoofer met een SPL-R back panel. Probleem is dat er geen enkele historie is vanwege ontbreken van elk serienummer en er dus niets nagezocht kan worden. Ik zou je geld terugvragen, want service wordt zo onmogelijk, aangezien wij aan Velodyne altijd een serienummer moeten doorgeven bij bestelling nieuw back panel etc.

Maar dus altijd proberen lijkt mij...

sandervg

Citaat van: Joris1971 op november 22, 2009, 13:54:44
Met alle respect: maar waarom koop je een Velodyne niet gewoon bij een nederlandse dealer zoals beter Beeld en Geluid.
Dan weet je zeker dat je geen kat in de zak koopt.
Ik vind het enorm rot voor je, maar dit soort shit krijg je dus als je via het buitenland, zonder het zelf op te gaan halen, blindelings mensen vertrouwt dus.
Oke mijn eigen schuld dus. Leuk dit soort reacties... (en fijn voor je dat jij voldoende cash hebt om gewoon overal in NL tegen de reguliere verkoopadviesprijzen al je spullen te kopen.)

En trouwens voor de duidelijkheid: Dit is geen 2e handse sub van een particulier of zo. Deze is gekocht bij een gewone Duitse hifi zaak die van de duiste importeur nog een nieuw model R kon krijgen en deze voor een vele lagere prijs kon aanbieden, zodat dit binnen mijn budget viel. Hoogstwaarschijnlijk is de sub rechtstreeks vanaf de importeur naar mij verzonden, dus de fout zit waarschijnlijk niet eens bij de audio zaak, maar bij de importeur die heeft lopen klooien.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Citaat van: garmtz op november 22, 2009, 14:08:53
O.k. Inderdaad gewoon een Velodyne SPL serie subwoofer met een SPL-R back panel. Probleem is dat er geen enkele historie is vanwege ontbreken van elk serienummer en er dus niets nagezocht kan worden. Ik zou je geld terugvragen, want service wordt zo onmogelijk, aangezien wij aan Velodyne altijd een serienummer moeten doorgeven bij bestelling nieuw back panel etc.

Maar dus altijd proberen lijkt mij...
Je hebt denk ik gelijk. Geld terug krijgen zal denk ik geen probleem zijn. Wat ik rotter vind, is dat ik hiervoor de 2e handse SPL1200R heb laten schieten die onlangs op het forum verkocht is. Ga dus in eerste instantie proberen of ze toch nog een R kunnen leveren (maar zullen ze wel niet meer hebben) of dan als compensatie een geweldig aanbod voor een ultra kunnen doen. We zullen zien hoe het afloopt. Een hoop gedoe in ieder geval.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

celerontje

Wat bij mij te binnen schoot:
Waarom zit er geen serienummer op?
Mijn inziens stinkt er dan iets behoorlijk... :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

sandervg

Citaat van: celerontje op november 22, 2009, 14:56:00
Wat bij mij te binnen schoot:
Waarom zit er geen serienummer op?
Mijn inziens stinkt er dan iets behoorlijk... :o
Mijn theorie is dat ze nog een oude SPL sub hadden staan bij de Duitse importeur met een defect control paneel. En dat ze daar een nieuw paneel in hebben gemonteerd, maar de oude panelen waren natuurlijk niet meer leverbaar en dat ze daarom een serie R paneel hebben gebruikt. Het serienummer staat normaal OP het controle paneel op de achterkant, dus met het vervangen van dit paneel is het serienummer waarschijnlijk 'zoek geraakt'. Vervolgens belt die Duiste Hifi zaak op of ze nog een Velodyne 1200R hebben staan (Ze hadden er namelijk al een te koop via audio-markt.de die NET verkocht was toen ik 'm wilde bestellen en daarom hebben ze voor mij toen de importeur gebeld om te informeren of ze toevallig nog een 1200R hadden staan). Iemand bij de importeur heeft waarschijnlijk gekeken wat er op het paneel stond geschreven en dus geantwoord dat ze er nog eentje hadden staan en deze is toen rechtsreeks naar mij getransporteerd. Ik hoop dat die persoon bij de importeur zich er niet van bewust was dat dit geen 'echte' R serie was, maar verantwoordelijk was voor de administratie of voorraad oid.

Maar goed, dit is ook meteen de beste variant van alle verhalen die je kunt verzinnen!  :devil:  In alle andere gevallen gaat het al een stuk meer richting stinkende oplichting!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

celerontje

In Duitsland heb je natuurlijk ook consumentenrechten bij winkelaankopen, dus je geld terugkrijgen zal wel geen probleem zijn, want je hebt immers niet geleverd gekregen waar je voor betaald hebt!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

sandervg

Citaat van: celerontje op november 22, 2009, 15:06:09
Ik Duitsland heb je natuurlijk ook consumentenrechten bij winkelaankopen, dus je geld terugkrijgen zal wel geen probleem zijn, want je hebt immers niet geleverd gekregen waar je voor betaald hebt!
Yep.

Overigens, heb ik denk ik toch een serienummer gevonden!!

631881006

Dit staat namelijk met een sticker op de doos.

Hoewel ik sowieso ga vragen om een nieuwe sub (een R of Ultra serie), ben ik natuurlijk wel heel benieuwd wat dit voor mystrieus gebeuren is! (Garmt?   ;D)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Xander32

Citaat van: sandervg op november 22, 2009, 15:14:06
Yep.

Overigens, heb ik denk ik toch een serienummer gevonden!!

631881006

Dit staat namelijk met een sticker op de doos.

Hoewel ik sowieso ga vragen om een nieuwe sub (een R of Ultra serie), ben ik natuurlijk wel heel benieuwd wat dit voor mystrieus gebeuren is! (Garmt?   ;D)
Goed om te lezen - dat bied allicht enig perspectief.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Citaat van: sandervg op november 22, 2009, 15:14:06
Yep.

Overigens, heb ik denk ik toch een serienummer gevonden!!

631881006

Dit staat namelijk met een sticker op de doos.


Is het wél de originele doos...?

Overigens vind ik het mooi dat je er een postieve draai aan geeft...(post #156) ;)

sandervg

Citaat van: S@m op november 22, 2009, 20:48:35
Is het wél de originele doos...?

Overigens vind ik het mooi dat je er een postieve draai aan geeft...(post #156) ;)
Yep, wel de originele doos. Geen manual, garantie certificate etc. en duidelijk al (vaker) uitgepakt en ingepakt, maar de doos was origineel. Overigens: stond daar ook op SPL1200. Dus niet een R of zo. Dus ook dit wijst richting 'een oude SPL1200'  met een R control panel.

En ach, een mens moet toch positief blijven?  ;-)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Valkyrie

Citaat van: sandervg op november 23, 2009, 09:42:53
Yep, wel de originele doos. Geen manual, garantie certificate etc. en duidelijk al (vaker) uitgepakt en ingepakt, maar de doos was origineel. Overigens: stond daar ook op SPL1200. Dus niet een R of zo. Dus ook dit wijst richting 'een oude SPL1200'  met een R control panel.

En ach, een mens moet toch positief blijven?  ;-)


Dat wel, maar het is wel vervelend om bedonderd te worden. :( Succes!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

S@m

Citaat van: Valkyrie op november 23, 2009, 09:54:16
Dat wel, maar het is wel vervelend om bedonderd te worden. :( Succes!

Ik vind de reactie van Sander wel plausibel

Citaat van: SandervgMijn theorie is dat ze nog een oude SPL sub hadden staan bij de Duitse importeur met een defect control paneel. En dat ze daar een nieuw paneel in hebben gemonteerd...

Iemand bij de importeur heeft waarschijnlijk gekeken wat er op het paneel stond geschreven en dus geantwoord dat ze er nog eentje hadden staan en deze is toen rechtsreeks naar mij getransporteerd.

Dus is er van 'bedonderen' misschien helemaal geen sprake....



Valkyrie

Citaat van: S@m op november 23, 2009, 11:11:15
Ik vind de reactie van Sander wel plausibel

Dus is er van 'bedonderen' misschien helemaal geen sprake....


Tsja als dat de gang van zaken was is het geen bedonderen. Wel ben ik van mening dat de importeur had moeten constateren dat de sub afwijkt van hetgeen erop staat.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

bmateijsen

Dit serienummer is een subwoofer die een jaar of 7 oud is, waarschijnlijk. Echter heb ik nog nooit een SPL1200 subwoofer gezien met een SPL-R backpanel. Heb je wel een remote? De R in SPL-R staat namelijk voor remote + EQ.

bmateijsen

De SPL en SPL-R zijn toch wel wezenlijk anders, maar dan met name in zijn DSP, met EQ en remote.

Overigens nog een punt, voor de SPL-R was er de SPL serie en die was al met afgeronde hoeken. Dus de subwoofer die je nu hebt, is duidelijk al ouder dan de normale SPL serie.

Groet,

Bjorn

garmtz

Bjorn, Sander heeft een SPL-serie sub, geen SPL-II serie sub. De plaatjes van zijn sub komen overeen met die nog oudere serie... Afstandsbediening en eq werken (uiteraard) niet met deze combinatie, er is immers geen IR-oog... In principe zou de EQ wel KUNNEN werken. De microfooningang zit bij de SPL-R immers op het achterpaneel zelf.

Maargoed, dit is allemaal academisch... Gewoon geld terug vragen en opnieuw shoppen.

sandervg

Klopt. Volgens mij zou de remote moeten werken als iets aansluit op de IR Input op de backpanel?

Hoe dan ook: de Duitse zaak is verbolgen over het feit dat de Duiste importeur dit geflikt heeft. Ze waren 'not amused'. We kunnen sowieso ons geld terugkrijgen. Overigens, omdat het back panel vervangen is, zou sowieso ook de amplifier vervangen zijn (zit blijkbaar op het backpanel gemonteerd). De drivers zelf zal nog wel van de oude SPL serie zijn (dus van voor de II serie). De importeur zegt trouwens niet te weten wat er met deze sub aan de hand is en doet nog net alsof er niets vreemd mee is! Mooie gasten zijn dat!

Maar goed, geld terug krijgen is nog steeds maar een schrale oplossing, want ik heb voor deze deal wel een 2e hands aanbod op het HT forum laten schieten!  :wacko:  We zijn nu nog in gesprek of we de Duiste importeur niet in beweging kunnen krijgen om OF een ultra te leveren (maar dan natuurlijk niet voor de adviesprijs  ;) ) OF misschien een flinke korting kunnen krijgen op dit 'monster van Frankenstein' dat ze nu geleverd hebben. Want omdat er blijkbaar wel alle R electronica in zit + de R amplifier (1000W RMS) is feitelijk alleen de woofer anders en ik weet niet hoe groot dat verschil is. Maar goed, dan moet er wel een substantieel bedrag afgaan natuurlijk.

Wat zou deze sub waard zijn in jullie ogen? (dus een oude SPL1200 sub met geupgrade electronica van de R serie (incl. de EQ, DSP, remote, amplifier etc.)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

S@m

Citaat van: sandervg op november 23, 2009, 16:05:55

Maar goed, geld terug krijgen is nog steeds maar een schrale oplossing,

Hoho Sander, nou wel positief blijven! Blijkbaar is het een groot misverstand, maar voor hetzelfde geld had je flink de boot in gegaan... ;)

sandervg

Citaat van: S@m op november 23, 2009, 16:10:06
Hoho Sander, nou wel positief blijven! Blijkbaar is het een groot misverstand, maar voor hetzelfde geld had je flink de boot in gegaan... ;)
Ben nog steeds ontzettend positief dat de importeur met een prachtige oplossing komt!  ;)

Maar goed: misverstand vanuit die hifi zaak inderdaad, maar niet vanuit de importeur. Die hebben mijns inziens de boel toch flink proberen te flessen. Je verwisselt niet 'perongeluk'  een backpanel in een 7 jaar oude sub die je vervolgens als een nieuwe R series verkoopt!

Maar goed: wat zijn jullie ideeen? Wat zou een redelijke prijs zijn als ik deze vreemde sub zou houden?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

bmateijsen

Inderdaad de IR input achterop kan je gebruiken, dus daarmee werkt de EQ ook.
Volgens mij zijn de woofers wel iets veranderd in de jaren, maar omdat wij nooit met de SPL serie hebben gewerkt heb ik daar geen idee van.

Prijs geen idee... maar het lijkt me dat jij daar met de verkoper uit moet komen.
Verder kan het natuurlijk ook nog dat de winkel er wel vanaf wist. De Duitse importeur ken ik namelijk heel goed en dat is een zeer professionele importeur, zoals More Music hier in NL, met een prachtig merkenpakket.

Maar goed, dat er ergens iets niet goed is gegaan, dat is duidelijk.

Groet,

Bjorn

Nahpets

Citaat van: sandervg op november 23, 2009, 16:05:55
Wat zou deze sub waard zijn in jullie ogen? (dus een oude SPL1200 sub met geupgrade electronica van de R serie (incl. de EQ, DSP, remote, amplifier etc.)

Heel lastig. Mijn uitgangspunt zou zijn dat de sub erg moeilijk verkoopbaar zal zijn als jij er van af wil. Ook om deze reden zou ik er van af zien.

Citaat van: sandervg op november 23, 2009, 16:05:55
Want omdat er blijkbaar wel alle R electronica in zit + de R amplifier (1000W RMS) is feitelijk alleen de woofer anders en ik weet niet hoe groot dat verschil is.

Niet alleen de woofer is anders, ook de kast. Het is de vraag of je straffeloos de unit en kast van het ene ontwerp kunt laten aansturen door de versterker van 2 generaties later.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Kjelt

Heel vervelend voor je maar ik zou de boel terugdraaien want dit ding krijg je never nooit niet meer verkocht, dan zou je hem zelf tot einde levensduur moeten opspelen.

En ben ik nou de enige die zich afvraagt of dit uberhaupt lang goed gaat?
Een oude woofer zonder kevlar gebouwd voor een 750W amp voorzien van een nieuwe 1000W amp met andere stuurelektronica?  ???

sandervg

Citaat van: Kjelt op november 23, 2009, 19:29:38
Heel vervelend voor je maar ik zou de boel terugdraaien want dit ding krijg je never nooit niet meer verkocht, dan zou je hem zelf tot einde levensduur moeten opspelen.

En ben ik nou de enige die zich afvraagt of dit uberhaupt lang goed gaat?
Een oude woofer zonder kevlar gebouwd voor een 750W amp voorzien van een nieuwe 1000W amp met andere stuurelektronica?  ???
Mmmm... goed punt... Nog niet over nagedacht.

De winkel stelt voor dat ik dan maar een Ultra bij ze bestel. Op zich voor een eerlijke prijs, maar natuurlijk honderden euro's duurder. Zit er nu ook nog echt klankmatig voordeel tussen de Ultra en de R, of is dit eigenlijk een beetje 'waste of money'? (los van het feit dat het een nieuwer model is, want dat snap ik)

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian