Sandervg's hometheater --> weer luidsprekers geluisterd

Gestart door sandervg, augustus 7, 2009, 10:20:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sandervg

Even weer een update, want ik heb zojuist de eindversterker naar binnen getilt. Of beter gezegd: we (vriendin en ik) hebben samen de eindversterker naar binnen getild. Het is de Meridian 558 geworden. Overgenomen van forumgenoot Jaco. Zo'n dikke 50 kg!! Jammer dat hij nu eenzaam staat te wachten tot de rest van de apparatuur is uitgezocht en is gekocht  :bored:

Maar de vorige vraag staat nog steeds open: wat te doen met de voorversterker en bluray speler... Liefst zou ik een meridian 568.2 tegenomen die ik voordelig kan overnemen en er een gemodificeerde oppo op aansluiten.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

En de voorversterker is besteld: het is de Marantz AV8003 geworden, of beter gezegd: ik hoop dat het de AV8003 gaat worden, want het is me niet 100% duidelijk of de winkel het apparaat daadwerkelijk kan leveren. Even afwachten dus.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

sandervg

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Ai, ai, ai.... deze week is de subwoofer geleverd: een Velodyne SPL1200R. Althans dat zou het moeten zijn. Echter: het ziet er helemaal niet uit als een R serie!! Zie foto! Heb wat gegoogled en volgens mij is dit een sub die stamt uit de tijd VOOR de SPL1200II serie! (dus de gewone SPL1200). Dit staat ook zo op de doos. Het gekke is dat de op het achterpaneel (met alle aansluitingen) wel 'R-serie' staat. En daar vind ik ook een mic ingang en een IR ingang etc. Heel vreemd. De afstandsbediening werkt ook niet (logisch, want er zit nergens een sensor op deze sub), dus dat zou via een apart draadje vaniut de IR Input moeten gaan. Wat is hier aan de hand??? Volgens mij ben ik flink besodemieterd en hebben ze een hele oude SPL1200 (dus niet eens de II serie) voorzien van een achterpaneel van de R serie en dit als R serie verkocht voor een flinke prijs.  :( :( :crazy: :omg: Wat nu?

Natuurlijk ga ik maandag meteen met die Duitser bellen waar ik het van gekocht heb, maar wat zou wijsheid zijn? Hoe oud is zo'n sub en hoe 'goed' waren de originele SPL1200 subs tov de R serie? Was de woofer, kast of versterker ook anders? Ben ik er nu alleen ingestonken met een minde rmooi design of is dit klankmatig ook minder? Want hij heeft waarschijnlijk wel de volledige R functionaliteit (met EQ, presets, AB etc. ) mits er een externe IR ontvanger op wordt aangesloten.

P.S. Fotootje is van internet geleend, maar dit is EXACT de sub die ik geleverd heb gekregen. Niets hoogglans zwart, niets afgeronde hoeken...
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Ghosty J

Neem even contact op met BBG die zijn de nl importeur, die weten vast of de oude woofer beter was!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

garmtz

Gewoon een slimme jongen die een SPL-R back panel heeft gezet in een oud model Velodyne... Risico van het vak van via Internet kopen, vrees ik...

Kan hem hier ook niet vinden:

http://www.velodyne.com/support/obsoleteprod.aspx?sid=107v305h

Twijfel dus zelfs of dit überhaupt wel een Velodyne is.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

garmtz

Heb je wel een serienummer van het back panel voor ons? Misschien kunnen we e.e.a. na laten zoeken bij Velodyne?

Nahpets

Citaat van: garmtz op november 22, 2009, 08:34:36
Gewoon een slimme jongen oplichter die een SPL-R back panel heeft gezet in een oud model Velodyne...

Vreselijk vervelend!
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Alex Groningen

Zo, dan voel je je goed bedonderd. Hoop voor je dat je deze persoon nog te pakken kunt krijgen, en dat je je geld terug krijgt. Al heb ik op dat laatste weinig hoop. Sterkte ermee.

bmateijsen

Dat is een slecht verhaal en waarschijnlijk ben je gewoon opgelicht.

Helaas is dat ook een schaduwzijde van 2dehands verkoop, niet alleen in Nederland, maar ook in buitenland.

Groet,

Bjorn

hifiman

Citaat van: bmateijsen op november 22, 2009, 10:10:50
Dat is een slecht verhaal en waarschijnlijk ben je gewoon opgelicht.

Helaas is dat ook een schaduwzijde van 2dehands verkoop, niet alleen in Nederland, maar ook in buitenland.

Groet,

Bjorn
Waarom ben je hem zelf niet gaan halen (van de zomer zelf ook even op en neer naar Berlijn geweest voor een versterkertje)? Voor significante bedragen zou ik nooit op de gok zoiets kopen  :-\ Erg lullig in elk geval!

Starred

Citaat van: Audioloog op november 22, 2009, 10:21:12
Waarom ben je hem zelf niet gaan halen (van de zomer zelf ook even op en neer naar Berlijn geweest voor een versterkertje)? Voor significante bedragen zou ik nooit op de gok zoiets kopen  :-\ Erg lullig in elk geval!

Tsja, lekker goedkoop dat even op en neer naar Berlijn.

hifiman

Citaat van: Starred op november 22, 2009, 10:28:09
Tsja, lekker goedkoop dat even op en neer naar Berlijn.
In verhouding tot het bedrag waar het om ging wel ja  ;)

Zeg ook niet dat iedereen naar Berlijn moet rijden, gaat erom dat je een keuze maakt dat je iets zelf gaat ophalen of het dan wellicht maar even overslaat en dan verder zoekt.

Xander32

Citaat van: sandervg op november 22, 2009, 01:51:33
Ai, ai, ai.... deze week is de subwoofer geleverd: een Velodyne SPL1200R. Althans dat zou het moeten zijn. Echter: het ziet er helemaal niet uit als een R serie!! Zie foto! Heb wat gegoogled en volgens mij is dit een sub die stamt uit de tijd VOOR de SPL1200II serie! (dus de gewone SPL1200). Dit staat ook zo op de doos. Het gekke is dat de op het achterpaneel (met alle aansluitingen) wel 'R-serie' staat. En daar vind ik ook een mic ingang en een IR ingang etc. Heel vreemd. De afstandsbediening werkt ook niet (logisch, want er zit nergens een sensor op deze sub), dus dat zou via een apart draadje vaniut de IR Input moeten gaan. Wat is hier aan de hand??? Volgens mij ben ik flink besodemieterd en hebben ze een hele oude SPL1200 (dus niet eens de II serie) voorzien van een achterpaneel van de R serie en dit als R serie verkocht voor een flinke prijs.  :( :( :crazy: :omg: Wat nu?

Natuurlijk ga ik maandag meteen met die Duitser bellen waar ik het van gekocht heb, maar wat zou wijsheid zijn? Hoe oud is zo'n sub en hoe 'goed' waren de originele SPL1200 subs tov de R serie? Was de woofer, kast of versterker ook anders? Ben ik er nu alleen ingestonken met een minde rmooi design of is dit klankmatig ook minder? Want hij heeft waarschijnlijk wel de volledige R functionaliteit (met EQ, presets, AB etc. ) mits er een externe IR ontvanger op wordt aangesloten.

P.S. Fotootje is van internet geleend, maar dit is EXACT de sub die ik geleverd heb gekregen. Niets hoogglans zwart, niets afgeronde hoeken...
Slecht verhaal zeg  :devil: - sterkte ermee.
Als ik de reactie van BBG e.a. lees heb ik weinig hoop op een voor jouw prettige afloop :-[.
En ja: voor zo`n aanschaf(lees bedrag) zou ik altijd betreffende hardware zelf ophalen - een dure les voor je vrees ik.

Allicht kan je jankees (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=55775.0) ook om advies vragen.

Sterkte en succes met de afwikkeling.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Starred

Citaat van: Audioloog op november 22, 2009, 10:31:39
In verhouding tot het bedrag waar het om ging wel ja  ;)

Zeg ook niet dat iedereen naar Berlijn moet rijden, gaat erom dat je een keuze maakt dat je iets zelf gaat ophalen of het dan wellicht maar even overslaat en dan verder zoekt.

Dat snap ik, maar als je naar Berlijn reist en het product is ook niet wat je verwacht dan is het alsnog een erg dure grap (reiskosten en tijd).
Dus kostbare verzekering

S@m

Citaat van: Xander32 op november 22, 2009, 10:40:14
En ja: voor zo`n aanschaf(lees bedrag) zou ik altijd betreffende hardware zelf ophalen - een dure les voor je vrees ik.


Ik lees nergens wat het aanschafbedrag is geweest, een conclusie trekken dat het de moeite loont om hem zelf te halen zie ik dan vooralsnog ook niet zitten....

hifiman

Citaat van: S@m op november 22, 2009, 10:51:26
Ik lees nergens wat het aanschafbedrag is geweest, een conclusie trekken dat het de moeite loont om hem zelf te halen zie ik dan vooralsnog ook niet zitten....
Het zal geen vijf tientjes geweest zijn  :-X

blue-eyes

Ik denk niet dat Sander op een lesje zit te wachten, maar op acties die hij al dan niet kan ondernemen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

daxie

Ik veronderstel dat hij alle gegevens van de verkoper heeft?
Alvast die even contacteren?

En als het vanop een forum was, de moderators eens laten weten wat er gebeurd is?

Xander32

Citaat van: Blue-Eyes op november 22, 2009, 10:54:22
Ik denk niet dat Sander op een lesje zit te wachten, maar op acties die hij al dan niet kan ondernemen ;)
Ik zeg: jankees voor juridisch advies in deze, hij is volgens mij een inhoudelijk deskundige.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sandervg

1e stap wordt om de leverancier op te bellen. Serienummer heeft dit apparaat niet! Waar de sticker met serienummer had moeten zitten is het vreselijk leeg.

Ik denk/hoop dat we sowieso wel geld terug kunnen krijgen: het was volgens mij wel een betrouwbaar bedrijf (leek het) en dit pakketje is rechtstreeks vanuit de Duitse importeur naar ons verzonden. Tenminste, ALS het waar is wat ze met verteld hebben natuurlijk! Als het ECHT een oplichter is, tja, dan kunnen we natuurlijk fluiten naar ons geld.

Het apparaat is wel een Velodyne (je komt op internet dit model wel tegen als je zoekt op Velodyne SPL en afbeeldingen zoekt), maar het is waarschijnlijk het model VOOR de II serie. Ik heb dit op internet kunnen achterhalen. Tov de II en R serie heeft deze waarschijnlijk minder vermogen (750W RMS ipv 1000M RMS, tenzij ze ook de versterker hebben vervangen in deze oude behuizing --> desnoods ga ik 'm openschroeven!) en ik heb nog niet kunnen achterhalen of in dit type dezelfde woofer gebruikt is. Als iemand dit weet, hoor ik dat graag, want dat is voor mij wel van belang in hoe ik me ga opstellen. Als het alleen een ander design is, voel ik me toch net want minder ruk dan wanneer er ook een lichtere versterker in zit en een andere driver...  Zie hier bv. een review op audioholics van dit apparaat (met deze kast dus ook): http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.audioholics.com/reviews/speakers/subwoofers/velodyne-spl-800/image_mini&imgrefurl=http://www.audioholics.com/reviews/speakers/subwoofers/velodyne-spl-800&usg=___YUZz2dG0XG2EZAr5ss3CkQRWUA=&h=199&w=169&sz=7&hl=nl&start=126&um=1&tbnid=d0Zaf-AJzS4BHM:&tbnh=104&tbnw=88&prev=/images%3Fq%3Dvelodyne%2Bspl%2Bseries%26ndsp%3D20%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26start%3D120%26um%3D1
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Citaat van: sandervg op november 22, 2009, 12:35:07
Zie hier bv. een review op audioholics van dit apparaat (met deze kast dus ook): http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.audioholics.com/reviews/speakers/subwoofers/velodyne-spl-800/image_mini&imgrefurl=http://www.audioholics.com/reviews/speakers/subwoofers/velodyne-spl-800&usg=___YUZz2dG0XG2EZAr5ss3CkQRWUA=&h=199&w=169&sz=7&hl=nl&start=126&um=1&tbnid=d0Zaf-AJzS4BHM:&tbnh=104&tbnw=88&prev=/images%3Fq%3Dvelodyne%2Bspl%2Bseries%26ndsp%3D20%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26start%3D120%26um%3D1
En hier http://www.audioholics.com/reviews/speakers/subwoofers/velodyne-spl-1200-series-ii/spl-1200-series-ii-subwoofer-setup-build-quality-and-listening-tests is de review van de series II (die blijkbaar daarna volgde en een beschrijving van de upgrades:

Upgraded Cabinet and Finish
The new Series II subwoofers sport a rounded off cabinet for a nicer, more polished appearance. Our sample had a piano black finish, but the new units are also available in maple and cherry as well. The front covers are thin and attach via four small metal pressure pins- an upgrade from the plastic pins of the originals. The blue LED was moved from the top to the front- a mixed blessing, but still a neat feature.

Energy Recovery System
All of the new Series II Velodyne subwoofers have the higher power Energy Recovery System (ERS) amplifiers. They provide 1000 watts RMS (2000 watts dynamic) of Class-D digital switching amplification. This is a significant 33-40% power upgrade to the previous SPL models which had about 600-750 watts RMS per channel (1200-1500 watts dynamic).

Stiff Kevlar-Reinforced Resin Cone
While I never actually shot a bullet into the cone to see how well the multi-layer Kevlar held up... examine the speaker cone and you will see that the driver is absolutely stiff, ensuring that the speaker will be introducing a very minimal amount of distortion into the signal due to flexing. Move an SPL sub's driver with your hand and you will notice why it takes a 1000 Wrms amplifier to effectively drive this machine.

[/Naïef stand aan] Maar theoretisch is het natuurlijk mogelijk dat de driver en versterker ook zijn vervangen in deze sub [/Naief stand uit]
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Ben bezig om een emailtje te schrijven, maar weet eigenlijk niet of je een partij in het buitenland ook 'in gebreken kunt stellen'? Mischien dat Jankees hier licht op kan schijnen en hoe dit dan moet...
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian