juridisch advies over consumentenelectronica

Started by jankees, February 8, 2007, 14:44:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jankees

Geachte dames, heren,

Mijn naam is Jan-Kees den Haan. Ik ben advocaat te Amsterdam en lid van dit forum.

Niet zelden loop je, in de uitoefening van je HT-hobby, tegen geschillen op. Ik geef maar een voorbeeld. Stel je koopt een plasmascherm via het internet. Bij levering blijkt dat er een aantal actieve pixels midden in het scherm zitten. Je neemt contact op met de leverancier. Die beroept zich op de algemene leveringsvoorwaarden, waarin staat dat actieve pixels geen reden zijn om het apparaat terug te nemen. Hij weigert dan ook om het scherm terug te nemen. Dan zit je mooi met de handen in het haar.

Dan kan het fijn zijn om, op dit forum, advies te vragen bij iemand die dagelijks met dit soort problemen te maken heeft. Voor dergelijke vragen, over consumentenelectronica en recht, is deze topic bedoeld. Heb je daarom vragen, stel ze gerust. Ik ben je er graag mee van dienst.

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees den Haan

Audiofiel

Een mooi initiatief, Jan-Kees. En je hebt zelfs al direct een eigen rubriek gekregen! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Jan-Kees wat een mooi gebaar. Altijd handig om achter de hand te houden. In de rubriek de klaagplek http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=78.0 komen vaak dit soort dingen langs. Goed om iets te hebben waar echt advies ingewonnen kan worden.

GroeneLeeuw

Ik hoop dat ik je adviezen niet vaak nodig zal hebben  :P maar wat mij betreft: Mooi gebaar en alvast bedankt!  :D
Set:
Musical Fidelity A3
Musical Fidelity A3CD
Sonus Faber Concerto Grand Piano Pro-ject 1.2 met Denon DL110 Sony KDL-40W4500 Sony PS3 UPC PVR VdHull, Nordost & Monster Cable verspreid hier en daar over de set

THX-UltraII