De Set van Space

Gestart door SpaceJS, juli 16, 2009, 23:50:28

Vorige topic - Volgende topic

advr

De LP12 op een cd geen lijken?? Dacht het niet. Als je de LP12 aan het spelen krijgt zul je merken dan "elke" cd speler kil en zonder enige emotie speelt... Met de Lingo wordt dat alleen nog maar mooier en beter.  :hehe: :hehe:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

S@m

Citaat van: advr op juli 20, 2009, 07:15:40
Als je de LP12 aan het spelen krijgt zul je merken dan "elke" cd speler kil en zonder enige emotie speelt...

Maar goed dat je relativeert door elke tussen aanhalingstekens te zetten... ;)

advr

Citaat van: S@m op juli 20, 2009, 08:50:30
Maar goed dat je relativeert door elke tussen aanhalingstekens te zetten... ;)

Boven de 10.000 euro zal er vast wel een zijn die "beter" zal klinken :angel: :angel:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

SpaceJS

Citaat van: advr op juli 20, 2009, 07:15:40
De LP12 op een cd geen lijken?? Dacht het niet. Als je de LP12 aan het spelen krijgt zul je merken dan "elke" cd speler kil en zonder enige emotie speelt... Met de Lingo wordt dat alleen nog maar mooier en beter.  :hehe: :hehe:

Hij loopt al lekker hoor :), het is echt ontzettend genieten. Doe nu 's avonds niets anders meer als platen draaien. Maar ik moet wel zeggen dat de meridian 508.24 via de dacs van de proceed er niet veel voor onder doet.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

S@m

Citaat van: advr op juli 20, 2009, 09:07:36
Boven de 10.000 euro zal er vast wel een zijn die "beter" zal klinken :angel: :angel:

;D ;)

SpaceJS

Nou, het is een hele tijd geleden dat ik hier iets aan heb gedaan maar de set is inmiddels nogal veranderd, ik heb een gezin tegenwoordig en ben ook nog verhuist.

Tussentijds heb ik nog de meridian 500 serie gehad, 568, 508 en 504 maar ben nu volledig over naar de G serie. Ook hebben de Linn kabers lang als fronts gediend.

Hierbij enkele foto's van de huidige situatie:

Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

holco

My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

Tof om weer wat van je te lezen. Je hebt een aantal fijne stappen gezet 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

vanzomereng

Zeer fraaie set, fraaie pics en zo gezellig open haardje erbij is altijd wel zeer sfeervol  ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

SpaceJS

Citaat van: VANZOMERENG op maart 26, 2022, 14:16:29
Zeer fraaie set, fraaie pics en zo gezellig open haardje erbij is altijd wel zeer sfeervol  ::)

oh jazeker, haard aan, goeie Whiskey en een goed stuk muziek

Golfer

Citaat van: SpaceJS op maart 26, 2022, 12:28:39
............maar de set is inmiddels nogal veranderd, ik heb een gezin tegenwoordig en ben ook nog verhuist. ...

Ik weet niet wat één en ander met je set gedaan heeft maar de set is prachtig!
Yamaha RX-A3070(woonkamer), Parasound 2250, Rotel RB-990BX, Marantz SA8005, Sony UBP-X800M2, LG 50NANO886PB, Philips FB-825 (zitgedeelte), FB-860 (eetgedeelte), FB-821 en een Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 (keuken met no-name inbouw plafondspeakers), WXC-50 (kantoor), Rotel RB-1080 (kantoor), B&O Penta's III en JBL E50 (kantoor).

SpaceJS

Citaat van: Golfer op maart 26, 2022, 21:36:00
Ik weet niet wat één en ander met je set gedaan heeft maar de set is prachtig!

dat alles betekende aan de ene kant een pauze in de hobby en nu een betere ruimte om de muziek in te beleven maar mijn punctuatie kan beter inderdaad  :laugh:

SpaceJS

Nou, het is even geleden dus tijd voor een update, de Meridian G68 surround processor en Meridian HD621 hdmi switcher is een jaar geleden vervangen door een Meridian 861V4 surround processor samen met de Meridian UHD722 hdmi switcher. Dit is echt nog een seieuze stap voorwaarts, de 861 processor is naast zijn analoge en digitale ingangen uitgevoerd met een Sooloos/roon endpoint (ID40) en 8 XLR uit kanalen(OA13). Dit heeft mij de mogelijkheid gegeven om mijn Qobuz voortaan via roon direct via de processor af te spelen wat echt een vooruitgang is op Volumio.  De hdmi switcher ondersteund 4k en is via de MHR connectie verbonden met de processor voor het geluid. Dit betekend dat de 6 surround kanalen worden verdeeld naar driemaal een coaxiale twee kanaals verbinding op 96/24. Naast dit alles heb ik de meeste analoge bekabeling vervangen door Grimm TPR kabel en wat verbeterde stroomkabels en DC blokker ingezet ook zijn de achter speakers vervangen door de Thiel 1.6 wat een bijzonder fraai resultaat geeft. Als laatste nog wat aan de akoestiek gedaan met een mooi dik kleed tussen de speakers en de luister positie.

Enkele foto's

Spijkie

Het is even geleden zegt ie , gewoon 3 jaar  :colgate: hahaha waarbij hier de meeste om de 4 weken posten en dan met de melding : alweer een tijd niet gepost.

Mooie set en ruimte trouwens. Meridian hoor je niet heel veel meer, ooit nog een G61 gehad met zo'n keyboard als ab. Was wel een gaaf ding.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

CinéHome

3 jaar en 5 maanden om precies te zijn. :D

Leuke upgrades!
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

SpaceJS

De kabels nog eens beter weg gewerkt, helaas niet meer ruimte het nog beter te doen.

CinéHome

Best wel top apparatuur ... maar een REL Quake 'sub' valt toch wat uit de toon imo. 🫣

En als ik het was zou ik de center naar voor halen tot de voorkant gelijk komt met het blad erboven. In het beste geval op een korte stand en vrijstaand.
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

SpaceJS

Citaat van: CinéHome op oktober  7, 2025, 13:21:36Best wel top apparatuur ... maar een REL Quake 'sub' valt toch wat uit de toon imo. 🫣

En als ik het was zou ik de center naar voor halen tot de voorkant gelijk komt met het blad erboven. In het beste geval op een korte stand en vrijstaand.

De REL is er alleen maar voor LFE, verder doet hij niet mee. misschien im de toekomst eens vervangen. Ik zal kijken of de mid nog iets naar vooren kan. Los in de ruimte gaat het niet worden want dan kan ik niet meer goed bij de kachel.

CinéHome

LFE inderdaad... maar dan gaat hij best wel dieper dan je fronts.

SpaceJS

Citaat van: CinéHome op oktober  7, 2025, 16:26:52LFE inderdaad... maar dan gaat hij best wel dieper dan je fronts.

de fronts gaan tot 36 hz, maar die krijgen het LFE signaal niet eens, deze gaat alleen naar de sub. Morgen weer een rondje calibreren want ik heb een nieuwe centre.

SpaceJS

Nou, ik ben toch maar gezwicht, ik had duidelijk een staande golf rond de 100 hz dus nu toch maar de room correctie ook aan in het gewone stereo profiel en ik heb er zeker geen spijt van.

Xander32

Als het voor je werkt is het toch oké 👍🏻

Citaat van: SpaceJS op december 30, 2025, 10:21:19Nou, ik ben toch maar gezwicht, ik had duidelijk een staande golf rond de 100 hz dus nu toch maar de room correctie ook aan in het gewone stereo profiel en ik heb er zeker geen spijt van.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

SpaceJS

Dit zijn de aanpassingen die de processor doet op basis van de metingen.

SpaceJS

ik heb eens even goed gezocht een een volledige historie gemaakt, althans in foto´s. Dit start in 2005.

https://imgur.com/a/KLRJX1E

SpaceJS

Rega P3, Arcam CD72, Musical Fidelity E20 preamp, Vandemedevoort MA220 main amp, marants tuner and DVD, dynaudio audience 62

Main amp vervangen door Bryston 4B NRB en speakers nu van OLS

Pre amp vervangen door Proceed PAV en MF X-lps V3

Rega P3 vervangen door Linn LP 12 , Front Speakers vervangen door Linn Kaber, Proceed PDSD toegevoegd, Arcam cd 72 vervangen door Meridian 508, Arcam main amp voor achter speakers, Tannoy achter speakers en KEF sub toegevoegd, tuner vervangen door meridian 204

Proceeds vervangen door Meridian 568.2 en Meridian 204 tuner vervangen door Meridian 504

de rest stond al in het topic