Fanloze videokaart?

Gestart door Erik, juli 15, 2009, 11:50:03

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Omdat mij huidige videokaart ook games aankan zit er dus een fan op. Maar nou speel ik amper games meer dus meer stilte zou welkom zijn bv een fanloze kaart. Mijn mobo heeft namelijk geen eigen videochip als een van de weinige.

Wat is vandaag de dag een beetje goedkope kaart die toch uitermate geschikt is voor HT weergeven bv door div versnellingen?
Vroeger was het niet zoveel maar ik neem aan dat je nu ook leuke kaarten kan krijgen, zit namelijk niet zo in de materie?

Het is dus niet de bedoeling dat straks de cpu op volle toeren gaat draaien (lees lawaai)  ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Durk

kun je geen koeler ipv de fan installeren? Er zijn diverse losse koelers voor diverse types beschikbaar. Of wil je een nieuwe kaart ivm de hardwarematige hd decodering?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

_ MarcelloW _

Is het niet handiger om alsnog je mobo te vervangen voor een met een gpu?
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Hanky Panky

Citaat van: _ MarcelloW _ op juli 15, 2009, 12:13:29
Is het niet handiger om alsnog je mobo te vervangen voor een met een gpu?

Voor 5 tientjes heb je een fatsoenlijke GPU en met een beetje pech moet je bij een mobo aanpassing ook de cpu en het geheugen upgraden nog afgezien van het gegeven dat je Vista of XP licentie aan je mobo/config is gekoppeld.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Erik

Oh ja ik heb een barebone (lees shuttle) kast dus zeer weinig ruimte, ik heb maar 2 pci sloten. Daarvan zit in 1 de geluidskaart maar die zou eigenlijk wel weg kunnen onderhand aangezien er geen Win7/Vista drivers voor zijn en ik tegenwoordig de onboard chip gebruik.

Dus normaal heb ik alleen voor een enkelslot vidkaart ruimte ok dat zou nu in therorie 2 slots kunnen worden. met die types die lucht naar buiten blazen maar dan heb ik weer een fan en dus geluid.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Citaat van: Hanky Panky op juli 15, 2009, 12:36:26
Voor 5 tientjes heb je een fatsoenlijke GPU en met een beetje pech moet je bij een mobo aanpassing ook de cpu en het geheugen upgraden nog afgezien van het gegeven dat je Vista of XP licentie aan je mobo/config is gekoppeld.
XP doet niet moeilijk meer heb ik gemerkt aan div upgrades. Vista/Win7 verwacht ik meer problemen mee zeker met oem versies
- Winston Churchill

EdoE

In een ruime kast kun je wel naar fanless. In die barebone kun je misschien beter de fan op de videokaart vervangen door een regelbare. Beetje luchtstroming kan geen kwaad.