Rullit 8" - nog nooit zo hoge sferen bereikt ! - videootje op pagina 25

Gestart door Rock Solid, juli 5, 2009, 22:44:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rock Solid

Citaat van: EJ op september 19, 2011, 21:48:29
Zo moeilijk zal het inderdaad niet zijn, maar je zit met een vreselijk verschil in rendement toch?

Het is de immense snelheid en power die je met een fronthoorn hebt. En daar bovenop komt de fronthoorn die er nog eens een flinke schep 'sambal'  :devil: bovenop gooit. Ja het rendement van mijn Orpheans is redelijk hoog (meer dam 110 dB/W/m ... dit is geen typefout); dus daarom ga ik het laag ook actief aansturen.

Maar het is de snelheid, bite, microdynamiek die mij aan de fronthoorn bindt; ... me so horny.


Rock Solid



Rock Solid

... een Donkervoort S8 uit 1984 (jawel, een oldtimer). Is gebouwd bij Donkervoort samen met mijn achterneef (die werkte daar destijds) en de Ford motor is een aantal jaren geleden (door de vorige eigenaar) volledig gereviseerd door Beek Auto Racing. Resultaat: 150 pk voor een auto die 580 kg weegt.

phy


Rock Solid

Thanx, ik ben er ook erg blij mee ... temeer dat ik geen afschrijving aan deze auto meer heb en geen wegenbelasting hoef te betalen, kan ik met een grote glimlach de 'lady in red' elke avond in mijn eigen garage bewonderen. Om maar te zwijgen als je op pad gaat.

morca

Een Donkervoort ja natuurlijk,gaaf man zelf mee helpen bouwen.
Motortje zoeft hem aardig van ze plek denk ik,en lekker door de bochten natuurlijk  :D
Achterwiel aandrijving ?

Martijn M

Citaat van: EJ op september 19, 2011, 21:48:29
Zo moeilijk zal het inderdaad niet zijn, maar je zit met een vreselijk verschil in rendement toch?

Ja, dat klopt. Vaak moet je wel een paar dB dempen. Maar dat gaat heel eenvoudig met een paar weerstandjes.

Citaat van: Rock Solid op september 19, 2011, 21:57:58
Het is de immense snelheid en power die je met een fronthoorn hebt. En daar bovenop komt de fronthoorn die er nog eens een flinke schep 'sambal'  :devil: bovenop gooit. Ja het rendement van mijn Orpheans is redelijk hoog (meer dam 110 dB/W/m ... dit is geen typefout); dus daarom ga ik het laag ook actief aansturen.

Maar het is de snelheid, bite, microdynamiek die mij aan de fronthoorn bindt; ... me so horny.

Als je de woofer maar niet te hoog crosst, is hij 'snel' genoeg. Althans, bedoel je met snelheid dat hij snel kan bewegen en dus hoge tonen kan weergeven?

Dutch & Dutch

Rock Solid

Citaat van: morca op september 19, 2011, 22:50:37
Een Donkervoort ja natuurlijk,gaaf man zelf mee helpen bouwen.
Motortje zoeft hem aardig van ze plek denk ik,en lekker door de bochten natuurlijk  :D
Achterwiel aandrijving ?

Ja, achterwielaandrijving ... geen ESP, ABS, traction control etc. Ach, ik ben geen hardcore-racer; dus ik behandel de auto ook een beetje als oldtimer. De kick is het laag-zittend-opendakje-rauwe-directe-pure-autorijden ... helaas moet ik wel oordoppen dragen tegen het wind- en motorgeluid.

Rock Solid

Citaat van: keyser op september 19, 2011, 22:54:25
Ja, dat klopt. Vaak moet je wel een paar dB dempen. Maar dat gaat heel eenvoudig met een paar weerstandjes.

Als je de woofer maar niet te hoog crosst, is hij 'snel' genoeg. Althans, bedoel je met snelheid dat hij snel kan bewegen en dus hoge tonen kan weergeven?



De woofer is ook door BD Design 'ontwikkeld' vanwege zijn hoge snelheid en relatief hoog rendement. Maar er moet nu eenmaal meer massa (grotere conus) in beweging worden gebracht dan bij de mid/hoog driver.
Met snelheid bedoel ik attack; snelle opslingering en korte naslingering.

Ik zal moeten putten uit de ervaring/expertise van de man achter BD Design; ik heb daar mijn volste vertrouwen in dat we het maximale eruit kunnen gaan halen.

Martijn M

Snelle opslingering betekent dat hij hoog doorloopt. Een niet al te lange naslingering wijst er op dat de woofer geen noemenswaardige resonanties kent. Het hoog doorlopen is niet per se een vereiste - jouw hoorns zullen immers best laag door kunnen gaan - maar de afwezigheid van resonanties is natuurlijk een pre!

Het is fijn dat je nu iemand hebt gevonden die je kan helpen met het ontwerp van je systeem! Waarschijnlijk had je geen betere kunnen treffen dan Bert!
Dutch & Dutch


Rock Solid

Citaat van: keyser op september 19, 2011, 23:24:52
Snelle opslingering betekent dat hij hoog doorloopt. Een niet al te lange naslingering wijst er op dat de woofer geen noemenswaardige resonanties kent. Het hoog doorlopen is niet per se een vereiste - jouw hoorns zullen immers best laag door kunnen gaan - maar de afwezigheid van resonanties is natuurlijk een pre!

Het is fijn dat je nu iemand hebt gevonden die je kan helpen met het ontwerp van je systeem! Waarschijnlijk had je geen betere kunnen treffen dan Bert!

Klopt, als je vanuit het tijddomein naar het frequentiedomein gaat, zal de maximale frequentie hoog moeten zijn voor een snelle opsllingering; dit is het geval met de BD15. Bert is zeker een bekwame kenner en kunner op het gebied van hoorns.

Rock Solid

Citaat van: morca op september 19, 2011, 23:28:32
Is dat Bert die ook als Bertor bekend staat?

Morca, ja het betreft Bert. Maar of ook Bertor betreft, dat weet ik niet   :eh: ... het is in ieder geval Bert Doppenberg van BD Design.

morca

Citaat van: Rock Solid op september 20, 2011, 00:12:17
Morca, ja het betreft Bert. Maar of ook Bertor betreft, dat weet ik niet   :eh: ... het is in ieder geval Bert Doppenberg van BD Design.
Oh zo,ik vroeg het eigenlijk aan keyser die weet wel wie ik bedoel.
Maar dit zal hem wel niet zijn.Vergissing van mijn kant  :D

phy

Citaat van: keyser op september 19, 2011, 23:24:52
Snelle opslingering betekent dat hij hoog doorloopt. Een niet al te lange naslingering wijst er op dat de woofer geen noemenswaardige resonanties kent. Het hoog doorlopen is niet per se een vereiste - jouw hoorns zullen immers best laag door kunnen gaan - maar de afwezigheid van resonanties is natuurlijk een pre!

Het is fijn dat je nu iemand hebt gevonden die je kan helpen met het ontwerp van je systeem! Waarschijnlijk had je geen betere kunnen treffen dan Bert!
Ja ik hij mij er ook 5 jaar mee geholpen en alles eruit gehaald wat er uit te halen was

Martijn M

En desondanks heb je het nooit helemaal goed gekregen? Dat vind ik toch een beetje vreemd.
Dutch & Dutch

AbZ

Citaat van: morca op september 19, 2011, 23:28:32
Is dat Bert die ook als Bertor bekend staat?
Nee.  Morca heet geen Mor.  Bertor heet geen Bert.



EJ

Citaat van: morca op september 20, 2011, 12:52:28
Wie zegt dat ik geen Mor heet Abz  :D
Dat schreef AbZ, hij zei het niet, althans niet hoorbaar voor ons. :D

Ben wel benieuwd hoe een en ander gaat klinken...

morca

Citaat van: EJ op september 20, 2011, 15:09:26
Dat schreef AbZ, hij zei het niet, althans niet hoorbaar voor ons. :D

Ben wel benieuwd hoe een en ander gaat klinken...
Inderdaad,ik dacht wat te horen maar misschien lulde ik weer eens tegen mezelf,doe ik wel vaker  :D

Ben ook erg beniewd ja...

phy

Citaat van: keyser op september 20, 2011, 08:06:46
En desondanks heb je het nooit helemaal goed gekregen? Dat vind ik toch een beetje vreemd.
Het was wel heel goed en anderen verklaarden me voor gek dat ik de set verkocht
maar er knaagde bij mij altijd iets in het laag en de integratie ervan het was nooit helemaal 1 geheel .

bertor

Citaat van: morca op september 20, 2011, 12:52:28
Alles goed met Bertor zie je niet vaak actief meer.


Jahoor, prima. Ik heb niet zoveel meer te posten, ben wel redelijk klaar met bouwen en vooral van de muziek aan het genieten 8) :headbanging: