Ziggo: welke HD decoder krijg je?

Gestart door Starred, juli 5, 2009, 17:40:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Starred

Ik ga wellicht overstappen naar een Ziggo all-in-1 pakket met HD.
Welke HD decoder krijg je tegenwoordig?

H B

#1
Samsung DCB-H380 of Humax IRHD-5000  het is maar net wat ze op de plank hebben liggen en helaas je kan je voorkeur wel kenbaar maken maar daar doen ze niks mee.

Starred

Ik heb al een Samsung 360 dus ik schiet er niks mee op om het HD pakket erbij te nemen zo te zien


H B

Citaat van: Starred op juli  5, 2009, 17:46:57
Ik heb al een Samsung 360 dus ik schiet er niks mee op om het HD pakket erbij te nemen zo te zien



Als je de Samsung krijgt zal het de DCB-H380 zijn de opvolger van de DCB-H360R zoals te zien is in mijn aangepaste post  ;D

CineSmurf

Probeer er zo'n Humax 5050 bij te krijgen. HD en PVR ineen.

HD ontvanger wisselen ze volgens mij af en toe tussen de humax 5000 en de Samsung 380. Wellicht kunnen ze het telefonisch toelichten? Als je nu belt weet je het binnen een uur.  :devil: :devil:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

H B

Citaat van: CineSmurf op juli  5, 2009, 18:12:54
Probeer er zo'n Humax 5050 bij te krijgen. HD en PVR ineen.

HD ontvanger wisselen ze volgens mij af en toe tussen de humax 5000 en de Samsung 380. Wellicht kunnen ze het telefonisch toelichten? Als je nu belt weet je het binnen een uur.  :devil: :devil:

Helaas is de keuze voor de Humax iHDR5050-C er bij Ziggo niet anders wist ik het zelf ook wel gebruik nu als een paar jaar de Humax Duovisio iPVR-9200C tot volle tevredenheid.
Je kan wel kiezen voor de 5050 maar dan moet je die tegen de volle mep aanschaffen (een dikke €300.00)

Ghosty J

ik heb de cisco genomen, gister even een test gedaan, had nog een hd over van de hdx die was in ex3 formaat deze pakte de cisco niet.
in de pc geformarteerd naar ntfs en wat dachtje? :D
ze hebben nu een leuke aanbieding 120.- betalen ipv 465.- :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

H B

Citaat van: Ghosty J op juli  5, 2009, 18:30:05
ik heb de cisco genomen, gister even een test gedaan, had nog een hd over van de hdx die was in ex3 formaat deze pakte de cisco niet.
in de pc geformarteerd naar ntfs en wat dachtje? :D
ze hebben nu een leuke aanbieding 120.- betalen ipv 465.- :)

De Cisco heeft op het interactieve deel na bij lange na niet de functies van de 5050, In de Cisco zitten dan wel 3 tuner's maar daar doet ie lang niet mee wat er mee zou kunnen dat doet de 5050 met 2 tuner's veel beter (2 kanalen tegelijk opnemen + een 3e live kijken mits een zelfde transportstream en dat kan de Cisco nu dus niet heb ik begrepen).

Starred

Hoe goed is de beeldkwaliteit van de Cisco?

frank2

die digitale onrvangers zijn ook via internetshops te koop, de humax 5000C heb ik pas geleden gekocht voor mijn moeder voor 151 euro
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ghosty J

Citaat van: H B op juli  5, 2009, 18:43:50
De Cisco heeft op het interactieve deel na bij lange na niet de functies van de 5050, In de Cisco zitten dan wel 3 tuner's maar daar doet ie lang niet mee wat er mee zou kunnen dat doet de 5050 met 2 tuner's veel beter (2 kanalen tegelijk opnemen + een 3e live kijken mits een zelfde transportstream en dat kan de Cisco nu dus niet heb ik begrepen).
mjah waarom zou je 2 zenders opnemen als je uitzending gemist hebt ? :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ghosty J

#11
Citaat van: Starred op juli  5, 2009, 18:59:58
Hoe goed is de beeldkwaliteit van de Cisco?

in vergelijking met een humax geeft deze een scherperbeeld!
het eningste nadeel is wel het trage zappen, maar dat went snel :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

H B

Citaat van: Ghosty J op juli  5, 2009, 23:39:39
mjah waarom zou je 2 zenders opnemen als je uitzending gemist hebt ? :)

Omdat je voor uitzending gemist moet betalen misschien, maar waar ik op doelde is dat er 3 tuner's in zitten 2 voor tv en 1 voor het interactieve deel (wat volgens diverse fora ook niet altijd werkt).
Die 2 tuner's voor TV daar maakt de cisco niet optimaal gebruik van dat doet de humax stukken beter.

Ghosty J

#13
Citaat van: H B op juli  6, 2009, 17:29:11
Omdat je voor uitzending gemist moet betalen misschien, maar waar ik op doelde is dat er 3 tuner's in zitten 2 voor tv en 1 voor het interactieve deel (wat volgens diverse fora ook niet altijd werkt).
Die 2 tuner's voor TV daar maakt de cisco niet optimaal gebruik van dat doet de humax stukken beter.
dat je er voor moet betalen zit natuurlijk ook wel wat in, maar ik had het toen zo berekend
€130,00 Eenmalig
€406,80 = €16,95 p/m x 24 maanden
€536,80 Totaal


€286,80 Interactief totaal
€459,00 Digiontvanger
€745.80 Totaal


Het scheelde mij dus €209.- in 2 jaar tijd:)

EDIT
ik was zelfs vergeten om het abbo netgemist mee te rekenen a 4,95 in de 2de tabel dus daar komt nog eens 118,8 bij op.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

MaxxMark

Toen ik telefonisch bestelde (want ik wilde eigenlijk de humax5050 er bij ipv de samsung) werd mij gezegd dat ik de samsung zou krijgen. Als ik nou de samsung niet zou krijgen, zou ik daar dan (met succes) over kunnen klagen?

Ziggo kennende zal dat wel een lost cause zijn denk ik eigenlijk :|
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Starred

Zit er nog veel verschil tussen de Samsung DCB-H380 en de Humax IRHD-5000?

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Starred

Citaat van: Ghosty J op juli  8, 2009, 10:22:35
Iig de prijs! :)

Nou nee, want beide krijg je voor dezelfde prijs bij Ziggo

Ghosty J

Citaat van: H B op juli  6, 2009, 17:29:11
Omdat je voor uitzending gemist moet betalen misschien, maar waar ik op doelde is dat er 3 tuner's in zitten 2 voor tv en 1 voor het interactieve deel (wat volgens diverse fora ook niet altijd werkt).
Die 2 tuner's voor TV daar maakt de cisco niet optimaal gebruik van dat doet de humax stukken beter.
ben er achter gekomen dat de cisco altijd opneemt, stel je kijkt al 10 min een tv zender dan kan je ook 10 min terug spoelen.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

edwinvh

Op het moment krijg je de samsung DCB-H380R van ziggo.
Ik had ook een humax 5000 gevraagt en toch een samsung gekregen (gekocht).
Ik heb hem afgelopen weekend binnen gekregen.
Aangezien ik al een Humax 5000 beneden heb staan wil ik er ook 1 voor boven.
Ik heb al gebeld met ziggo en daar is niets aan te doen.
Dan maar op marktplaats zetten en een nieuwe humax kopen in de winkel.

frank2

je kunt bij Ziggo ook alleen een starterspakket kopen voor 30 euro. (dat is alleen de smartkaart)(ook in de winkel verkrijgbaar) en dan laten registeren bij Ziggo. Klaar. Je kunt dan zelf bepalen welke dig ontvanger je koopt. (en bij welke winkel)

Ik snap jullie probleem dus niet, of je bent misschien niet slim genoeg geweest........
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

MaxxMark

Citaat van: frank2 op juli 14, 2009, 10:20:19
je kunt bij Ziggo ook alleen een starterspakket kopen voor 30 euro. (dat is alleen de smartkaart)(ook in de winkel verkrijgbaar) en dan laten registeren bij Ziggo. Klaar. Je kunt dan zelf bepalen welke dig ontvanger je koopt. (en bij welke winkel)

Ik snap jullie probleem dus niet, of je bent misschien niet slim genoeg geweest........

Misschiuen dat hij net als ik een alles-in-1 pakket heeft genomen. Daar krijg je standaard een gratis digitale decoder bij (twv 99eu) of een HD decoder tegen extra betaling van 99eu. Dat scheelt toch wel wat geld in vergelijking met een nieuwe kopen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Starred

Citaat van: frank2 op juli 14, 2009, 10:20:19
je kunt bij Ziggo ook alleen een starterspakket kopen voor 30 euro. (dat is alleen de smartkaart)(ook in de winkel verkrijgbaar) en dan laten registeren bij Ziggo. Klaar. Je kunt dan zelf bepalen welke dig ontvanger je koopt. (en bij welke winkel)

Ik snap jullie probleem dus niet, of je bent misschien niet slim genoeg geweest........

Nooit verstandig om te zeggen dat anderen misschien niet slim genoeg zijn. Zeker niet als je daarvoor zegt dat je het probleem niet snapt  :D

Betreft zoals MM aangeeft een all-in-1 pakket waar je geen keuze hebt

frank2

Ik begreep uit de posts niet dat het een all in one was, sorry, dan gaat het natuurlijk niet op wat ik schreef.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chulin

Citaat van: edwinvh op juli 14, 2009, 00:07:54

Dan maar op marktplaats zetten en een nieuwe humax kopen in de winkel.


Hier ev interesse  ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare