SeriousCinema - OS Screen & Center-stand (pag 26)

Gestart door Marsh, juni 27, 2009, 21:23:12

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Citaat van: treky22 op oktober 12, 2010, 08:34:51
Toch eens een keer kijken of er toevallig niemand in de buurt woont met een DB-meter  8)

Scheelt dat echt zoveel met het instellen ?

De aanschaf is niet zo duur hoor. Ralf van RA Subs verkoop gewoon RadioShack dB meters. Het voordeel van een dB meter is dat je je set zo kunt instellen dat uit elke speaker het zelfde volume komt zodat het geheel mooi homogeen klinkt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: treky22 op oktober 12, 2010, 08:34:51
Toch eens een keer kijken of er toevallig niemand in de buurt woont met een DB-meter  8)

Scheelt dat echt zoveel met het instellen ?
Absoluut! Als de timing (afstanden) goed is en je speakers staan niet opgelijk level (volume) dan is je surround niet optimaal. Een dB-meter is een goede investering, want als je iets verandert in je set/opstelling, dan zullen de instellingen ook gewijzigd moeten worden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Citaat van: HTip op oktober 12, 2010, 08:56:55
Absoluut! Als de timing (afstanden) goed is en je speakers staan niet opgelijk level (volume) dan is je surround niet optimaal. Een dB-meter is een goede investering, want als je iets verandert in je set/opstelling, dan zullen de instellingen ook gewijzigd moeten worden.

Op gelijk level gaat toch niet ? Afstanden van de fronts en rears zijn niet hetzelfde, dus als ik de level gelijk zet
klinken de rears veel harder, niet ?

Of denk ik nu niet goed ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Madhouse

Citaat van: treky22 op oktober 12, 2010, 09:51:05
Op gelijk level gaat toch niet ? Afstanden van de fronts en rears zijn niet hetzelfde, dus als ik de level gelijk zet
klinken de rears veel harder, niet ?

Of denk ik nu niet goed ?

Je denkt niet goed. Je kunt bijv. in de versterker de front links op 0 dB hebben staan en de front rechts op +1 dB, zo komt er een gelijk geluid uit beiden fronts. Zo stel je je set af met een dB meter. Zie dit topic van HTip: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0

treky22

Citaat van: Madhouse op oktober 12, 2010, 10:12:31
Zie dit topic van HTip: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0

Dit zal ik eens uitprinten  :thumbs-up:

Eens even rondkijken wat zo'n db-meter kost

Madhouse

Citaat van: treky22 op oktober 12, 2010, 10:23:30
Dit zal ik eens uitprinten  :thumbs-up:

Eens even rondkijken wat zo'n db-meter kost

PM Ralf maar eens, geloof dat de RadioShack (toch een beetje DE dB meter) rond de 35euro kost.

treky22

Citaat van: Madhouse op oktober 12, 2010, 10:24:55
PM Ralf maar eens, geloof dat de RadioShack (toch een beetje DE dB meter) rond de 35euro kost.

PM gestuurd

Marsh

Citaat van: Madhouse op oktober 12, 2010, 08:08:45
Mooi dat het uiteindelijk gelukt is, was dus de moeite waard! Ook de afstelling van je set op de 'sweet spot' en correcte instellingen in je receiver heeft echt bijgedragen aan een goed resultaat. Je bent echt op de goede weg in je prachtige ruimte!  ;)

Na je operatie maar eens een filmpje doen dan!  ;D

p.s. Hoe was The Boondock Saints?

Die kende we al, dus we hebben Inglourious Bastards gekeken.. ik moet zeggen dat ik me in het begin behoorlijk verveelde, maar toen we eenmaal in de film zaten vond ik hem toch geniaal worden.
We zijn ons kapot geschrokken van het laag bij die ontploffing-scene. Geweldig!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

Madhouse

Citaat van: Marsh op oktober 12, 2010, 12:19:39
Die kende we al, dus we hebben Inglourious Bastards gekeken.. ik moet zeggen dat ik me in het begin behoorlijk verveelde, maar toen we eenmaal in de film zaten vond ik hem toch geniaal worden.

Echt een geweldige film vond ik dat. Je moet er idd ff inzitten maar dan heb je ook wat  ;D

Marsh

Citaat van: Madhouse op oktober 12, 2010, 12:27:31
Echt een geweldige film vond ik dat. Je moet er idd ff inzitten maar dan heb je ook wat  ;D

Ik kan nu alleen niet kiezen welke film ik moet opzetten om het laag te testen.. help!  :angel:
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

Madhouse

Citaat van: Marsh op oktober 12, 2010, 12:38:50
Ik kan nu alleen niet kiezen welke film ik moet opzetten om het laag te testen.. help!  :angel:

Kick-Ass!!!!!  :D

Marsh

Citaat van: Madhouse op oktober 12, 2010, 13:03:48
Kick-Ass!!!!!  :D

Hahaha, die heb ik niet.. en zo gecontroleerd laag vond ik m niet hebben.  :-X

SeriousCinema

Madhouse

Citaat van: Marsh op oktober 12, 2010, 13:07:10

Is ook zo!  ;)

Cloverfield is wel een goede referentie op laag gebied!

HTip

Citaat van: Marsh op oktober 12, 2010, 13:07:10
Dat kwam door de DD18 :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

SeriousCinema

Marsh

Citaat van: Madhouse op oktober 12, 2010, 13:08:03
Is ook zo!  ;)

Cloverfield is wel een goede referentie op laag gebied!

Dacht ik ook al aan ja.. toch jammer dat ik thuis werk. Die ruimte ziet er heel uitnodigend uit.

SeriousCinema

Madhouse

Citaat van: Marsh op oktober 12, 2010, 13:21:58
Dacht ik ook al aan ja.. toch jammer dat ik thuis werk. Die ruimte ziet er heel uitnodigend uit.

Om je nog ff lekkerder te maken, die scene dat die kop van het vrijheidsbeeld de straten in komt rollen! Jij komt niet meer aan werken toe vandaag  :D

Marsh

Citaat van: Madhouse op oktober 12, 2010, 13:23:23
Om je nog ff lekkerder te maken, die scene dat die kop van het vrijheidsbeeld de straten in komt rollen! Jij komt niet meer aan werken toe vandaag  :D

Ik ben al aan het werk, maar ik moet gewoon kappen om naar dit forum te gaan om de 10 minuten.. HOU OP!  ;D

SeriousCinema

HTip

Citaat van: Marsh op oktober 12, 2010, 13:21:13
ya think?  ;D
:D De LFE-track was inderdaad niet van het hoogste niveau, maar wel erg vermakelijk. De DD18 had er geen problemen mee, maar de ruimte daarentegen wel ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Marsh op oktober 12, 2010, 12:19:39
Die moet ik dus nog aanschaffen zo te lezen...
Showcase - Topic

Marsh

Citaat van: HTip op oktober 12, 2010, 22:44:10
:D De LFE-track was inderdaad niet van het hoogste niveau, maar wel erg vermakelijk. De DD18 had er geen problemen mee, maar de ruimte daarentegen wel ;)

Dat zei ik ook al tegen Madhouse... het is duidelijk te merken dat je met dit soort films gewoon teveel laag hebt, gezien het budget natuurlijk totaal niet gericht is op de audio-track.
Noch je ruimte of sub kunnen hier iets aan doen, behalve dat als het je echt stoort je hem speciaal voor dit soort "popcorn" films zachter kan zetten.

SeriousCinema

HTip

Citaat van: Marsh op oktober 12, 2010, 22:47:22
Dat zei ik ook al tegen Madhouse... het is duidelijk te merken dat je met dit soort films gewoon teveel laag hebt, gezien het budget natuurlijk totaal niet gericht is op de audio-track.
Noch je ruimte of sub kunnen hier iets aan doen, behalve dat als het je echt stoort je hem speciaal voor dit soort "popcorn" films zachter kan zetten.
Is inderdaad niet de juiste film om je sub mee af te stellen ;) Maar wel erg leuk :popcorn:
Showcase - Topic

celerontje

Die hele film is zwaar overdreven, dus een pompende subwoofer complementeert dat mooi! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Kick Ass = Kick Trommelvlies  ;D

Etiennevh

En kick je broekspijp, die ook behoorlijk tekeer ging (en nee, niet van de scheten!)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto